דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עתיד פרויקט החיילים הבודדים בסכנה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי

מגנים את הקריאות נגד הרמטכ"ל. עוד קיבוצים תורמים לקרן סל"ע למען הערבות ההדדית. בואו לחגוג עם יורם טהרלב 80. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי
חיילת קרבית
חיילת קרבית
 18/01/2018

ראש אגף הצעירים בתנועה: "מגנים את הקריאות לסירוב פקודה ולפיטורי הרמטכ"ל"

אסיף איזק הגיב לדברי רבנים בכירים בציונות הדתית, שאמרו כי אין להתגייס לכל יחידה בה יש שירות של נשים וגברים ביחד, וכי יש לפטר את הרמטכ"ל רא"ל אייזנקוט "המוביל אג'נדה פמיניסטית מטורפת"
ראש אגף הצעירים בתנועה: "מגנים את הקריאות לסירוב פקודה ולפיטורי הרמטכ"ל"
צילום: נעה סיטי-אליהו / במחנה

"התנועה הקיבוצית מגנה את הדברים המקוממים שפורסמו הבוקר נגד גיוס נשים לצה"ל ואת קריאתו של הרב שמואל אליהו לסירוב פקודה ולהדחת הרמטכ"ל גדי אייזנקוט", כך אמר הבוקר (רביעי) אסיף איזק, ראש אגף הצעירים והמעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית בתגובה לדברי הרב אליהו בגלי-צה"ל בו אמר בין היתר: "הצבא נכנס לאג'נדה פמיניסטית מטורפת. לא יודע מה נכנס לאיזנקוט בראש. שרי הממשלה וראש הממשלה צריכים להגיד לאיזנקוט תחזיר את המפתחות ולך הביתה. אחרי הדוח של הירידה במוטיבציה היית צריך לארוז. יותר מדי דברים עשית כדי להוריד את המוטיבציה במיוחד המלחמה בחיילים הדתיים. אני קורא לראש הממשלה להגיד לאיזנקוט לך הביתה".  הרב אליהו עלה לשידור כדי להגיב על הפרסום הבוקר בידיעות אחרונות, לפיו רב משפיע אחר בציונות הדתית, הרב שלמה אבינר, אמר אתמול " שאין להתגייס לצבא עד אשר יתאפשר לגברים לשרת ללא נשים".

איזק הוסיף: "התנועה הקיבוצית מתייצבת הבוקר מול גורמי השוליים הקיצוניים ונגד האמירות המסוכנות שהם מבטאים. אנו מחזקים את ידי הרמטכ"ל, את ידי הלוחמות והלוחמים ואת ידי צה"ל ומאמינים ופועלים כדי שיותר ויותר נשים יתגייסו לתפקידי פיקוד משמעותיים בצבא ההגנה לישראל."


פייסבוק התנועה

העיתון 'ישראל היום' מדווח: מפעל החיילים הבודדים בקיבוצים בסכנה

הכתבת עדי חשמונאי פרסמה השבוע כי בתנועה הקיבוצית יש מי שמזהירים מקריסת הפרויקט של אימוץ החיילים הבודדים בקיבוצים שהובל במשך שנים ע"י צביקה לוי, והיום מובל ע"י יעל אייזנר. • משרד הביטחון: "יחידות דיור לחיילים - מפעל חברתי בעל חשיבות חברתית, לאומית וערכית במעלה הראשונה"
חיילים בודדים

עוד נכתב בעיתון: "האם פרויקט המגורים לחיילים הבודדים בקיבוצים נמצא בסכנה? מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר מזהיר כי "אם המדינה לא תעזור לנו לשמור על הפרויקט של צביקה לוי, אז הפרויקט הזה ימות!" אמר מאיר בכאב ל"ישראל היום".  
"צביקה לוי קיבל פרס ישראל על המפעל הזה. אנחנו לא מבקשים שקל מהמדינה. כל מה שאנחנו צריכים הוא שהמדינה תעזור לנו ברגולציה ותכיר בדיור שאנחנו נותנים לחיילים הבודדים בקיבוצים כדיור חברתי". לדבריו, פתרון הבעיה נעוץ בשינוי הגדרת ייעוד הדיור לחיילים הבודדים מ"דיור מסחרי" ל"דיור חברתי".

בשבוע שעבר חגג צביקה לוי יום הולדת 70 מרגש במיוחד ב"פרלמנט" ביפעת וגם הוא הדגיש את חשיבות הפרויקט וקרא למדינה לעשות הכל על מנת לשמור עליו. לקריאה על חגיגת יום ההולדת לחצו כאן


התפקדו למרצ והשפיעו על דמותה

רבים הצטרפו כחברים במפלגה בשבועיים האחרונים. הצטרפו גם אתם ותהיה חלק מקבוצת ההשפעה
התפקדו למרצ ותשפיעו על דמותה

 

"מאות חברות וחברי קיבוצים התפקדו למרצ בשבועיים האחרונים, מאז שוועידת מרצ קיבלה את ההסכמות בין יו"ר המפלגה זהבה גלאון ויו"ר הסיעה ח"כ אילן גילאון", כך העריך השבוע יורי קנדל, רכז המחלקה הרעיונית פוליטית מטעם מרצ בתנועה הקיבוצית. קנדל מוסיף כי בקיבוצים מסוימים הגיעה ההתפקדות לעשרות רבות בתוך שעות מספר. 

כזכור, ההסכמות כוללות בין היתר מעבר לבחירות בפריימריז ליו"ר ולרשימה לכנסת ועל קיום בחירות לראשות המפלגה בבחירות אלו יוכלו להצביע מי שכבר הינם חברי מרצ וכן חברים חדשים שיצטרפו בשבועות הקרובים. ההחלטה החדשה מזמנת אפשרות להשפיע ישירות על "נבחרת מרצ", ולנו כחברי קיבוץ וכחלק מהתנועה הקיבוצית, לקדם ייצוג נאות בציבוריות הישראלית.

 17 בפברואר הנו המועד האחרון לצרף חברים חדשים למרצ כך שיוכלו לבחור את יו"ר המפלגה בבחירות שיתקיימו ב-22.3.2018. זה הזמן לצרף חברות וחברים כמתפקדים, לצקת תוכן ומשמעות לשותפות קיבוצי התנועה עם המפלגה, ולתת יד להתחזקות של מרצ והשמאל בישראל. 

כאמור, קיבוצניקים המעוניינים להתפקד ולהשפיע יכולים לעשות זאת בחודש הקרוב בלבד. ניתן ליצור קשר עם יורי 0543237722

 


באנר מחאת השחיתות

תמונת השבוע- יום הולדת שמונים ליורם טהרלב ברשת גימל

תמונת השבוע- יום הולדת שמונים ליורם טהרלב ברשת גימל
צילום מתוך אתר האינטרנט של הספריה הלאומית

גבעת התחמושת, הייה לי חבר הייה לי אח, הבלדה על יואל משה סלומון, שהשמש תעבור עלי, עוד לא תמו כל פלאיך (ובטוח שכחנו דווקא את השיר שאתם הכי אוהבים), אלו מספר זעום של מיטב משריו של הפזמונאי יורם טהרלב, בן קיבוץ יגור, שאף הקדיש לו את השיר המזוהה כל-כך עם הקיבוץ - ההר הירוק תמיד. 

"כאן גימל" תקדיש את התכנית "פוקוס" במוצאי השבת הקרובה לפזמונאי החוגג בימים אלה שמונים. בתכנית שתשודר החל מהשעה 19:00 יושמעו בסדר כרונולוגי מיטב שיריו של טהר-לב מאז שנות השישים ועד סוף שנות השמונים לצד הסיפורים שמאחוריהם, מ"את ואני והרוח" שכתב לפרברים ועד "חלקת אלוהים" שכתב לרבקה זוהר. שירים נוספים שיושמעו (לצד סיפורים): "שהשמש תעבור עליי", "בדרך אל הכפר", "עוד לא תמו כל פלאייך", "בפרדס ליד השוקת", "חשמל זורם בכפות ידיך" ועוד ועוד. את התכנית עורך ומגיש עידן גבריאל.

לא יודעים מה אתכם, אצלנו המקלט כבר מכוון לגימל.


כנס החינוך

קיבוץ מגל יתרום כ-900 אלף ש"ח לקרן סל"ע

קיבוץ מגל יתרום כ-900 אלף ש"ח לקרן סל"ע

חברי קיבוץ מגל הכריעו ברוב גדול בהצבעה בקלפי כי יתרמו 888,000 ש"ח מהכסף הצפוי להכנס ממכירת חלקו של הקיבוץ במפעל "נטפים "טובת קרן סל"ע.

תרומת קיבוץ מגל, כמו תרומות קודמות, באה במטרה לעזור לקיבוצים שאינם יכולים לעמוד בתשלום הפנסיות לחבריהם. קרן סל"ע הוקמה לצורך סיוע לחברים שקיבוצם אינו יכול לשלם את הפנסיה על-פי תקנות הערבות ההדדית ואין להם מקורות הכנסה נוספים מלבד קצבאות הביטוח הלאומי. הונה של הקרן מתבסס על מקורות תנועתיים ותרומות של קיבוצים המיישמים את הערבות ההדדית התנועתית.  

יו"ר ועד ההנהלה במגל, פייסא (יחזקאל) כהן אמר: "חברי מגל רואים חשיבות בתרומה לחברי קיבוצים אחרים שאינם יכולים לספק פנסיה לחבריהם, אנו בטוחים כי הכסף יגיע לכתובת הנכונה תחת הפיקוח של התנועה הקיבוצית והנהלת הקרן". 

ראשת אגף החברה בתנועה הקיבוצית העומדת בראש הקרן, ד"ר אילת גלס, הודתה לקיבוץ מגל, לחברותיו ולחבריו ואמרה: "נושא הפנסיה והביטחון הסוציאלי הוא אחד התחומים המרכזיים שאנו נדרשים לטפל בהם. כמי שעוסקים רבות בניסיונות לשוב ולהוביל את החברה הישראלית, איננו יכולים להצטייר כמי שאינם דואגים לוותיקי התנועה הקיבוצית, בוני הארץ ומקימיה.

תרומתם של חברי מגל מאפשרת המשך העברה מכספי הקרן לחברים הזכאים, על פי הקריטריונים שקבעה הקרן. אנו משוכנעים שבזכות תרומתם הנדיבה, יתגייסו קיבוצים נוספים לתרומה לקרן וכך תתחזק האפשרות להפעיל את הקרן בהתאם למטרותיה. חברי וחברות מגל מחזקים את זהותנו ומוכיחים שוב כי התנועה הקיבוצית וקיבוציה שומרים על ערכי הערבות ההדדית והסולידריות".

גילוי נאות – דובר התנועה, הכותב שורות אלו, הוא חבר קיבוץ מגל ומבטיח לפרגן לכל קיבוץ שיבחר לתרום לקרן.


באנר משקארד 1

אז מה נעשה במחלקת חקלאות?

חיים חבלין, ראש מחלקת חקלאות באגף כלכלה בתנועה, סוקר את הנעשה בימים אלו
חקלאות
צילום: דני פלג, קבוצת גבע

שוב אנו מוצאים את חקלאות ישראל במאבקים של תחילת השנה האזרחית. החקלאות הקיבוצית על אף היותה יציבה וחזקה באופן יחסי עוברת טלטלות קשות עקב רפורמות, קיצוצים ותיקוני חוק שמטרתם הוזלת יוקר המחיה ובכל מחיר. האקסיומה שאומרת שעל מנת להוזיל לצרכן יש לפגוע בחקלאי, היא בעייתית ושגויה בתפיסתה. אין ספק שאנו עוברים בשנים האחרונות מבחני התאמה והתייעלות לאור המציאות המשתנה. אין כל ביטחון שהחקלאות הקונבנציונאלית כפי שכולנו מכירים תשרוד לאורך זמן. ממשלה שאינה קנאית לערכי שמירת אדמות לאום, יצירת ריאות ירוקות, ביטחון ורצף של אספקת מזון וכל מאווייה הם להוזיל את יוקר המחיה לא תהסס לפגוע בחקלאות. אמנם אנו רואים בתקציב 2019 שאושר השבוע, ניצני התעוררות והתפכחות אך זה בבחינת מעט מידי ואם לא יבוא שינוי אמיתי בתפישת חשיבותה של חקלאות ישראל מי ישורנו.

שינויים, אתגרים, רפורמות ועומדים לפתחנו בכל התחומים- חלב, מים, פטם, גד"ש ופלחה, ובימים אלו גם טרור חקלאי, בכל אלו אנו מטפלים ועושים כל מאמץ על מנת להגיע להסכמים ולהחלטות עם המדינה ובכך להיטיב עם מצבה הלא פשוט של החקלאות.
בימים אלו אנו מקימים בהתאחדות חקלאי ישראל ארגון מעסיקים חקלאי שייצג את כלל החקלאים במושבים והקיבוצים בהסכמים הקיבוציים ובצווי ההרחבה מול הממשלה וההסתדרות. הגענו למסקנה שהחקלאים אינם מיוצגים כראוי וניתן להגיע להסכמים טובים בהרבה שיתנו מענה לצרכים הייחודיים של ענף החקלאות. עד היום הצטרפו כמחצית מהקיבוצים להתארגנות ומאות חקלאים מושבניקים ואנו קוראים לכולם להצטרף. לטופס ההצטרפות


ראשי רשויות מהנגב ומהצפון הכריזו על הקמת מטה פעולה משותף להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בנגב

"בהחלטה אחת של ממשלת ישראל ניתן לחולל שינוי אדיר לטובת הנגב ומדינת ישראל כולה!"
 
ראשי רשויות מהנגב ומהצפון הכריזו על הקמת מטה פעולה משותף  להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בנגב:

בתחילת השבוע התכנסו בעיריית באר שבע ראשי רשויות וגורמי מקצוע מהנגב ומהצפון, והכריזו על הקמת מטה פעולה משותף להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג, בנגב - בנבטים.

ראשי הרשויות מהנגב ומהצפון מסכימים, כי הקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג בנבטים הוא אינטרס לאומי. הקמת נמל משולב אזרחי-צבאי על בסיס תשתית שדה התעופה בנבטים תבטא מחויבות עמוקה לשינוי חברתי וכלכלי עמוק בנגב.

חשוב לציין כי לצד המחוייבות של ראשי הרשויות בנגב לקדם החלטה על הקמת שדה התעופה בנבטים, בקרב ראשי רשויות בצפון הארץ התנגדות עזה להקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל (רמת דוד).

ראשי הרשויות  סיכמו כי מטה המאבק המשותף, יחל לפעול כבר בימים הקרובים הן במישור הציבורי והן במישור הפוליטי, במטרה לגייס תמיכה רחבה ולהוביל להחלטת ממשלה היסטורית, להקים בנגב-בנבטים, שדה תעופה משלים לנתב"ג. זהו מהלך מתבקש ונכון אסטרטגית למדינת ישראל, וראוי שההחלטה לגביו תתקבל דווקא בשנת ה-70 למדינת ישראל, וכמאמרו של דוד בן גוריון, כי מבחנו של העם בישראל טמון בשגשוגו של אזור הנגב ובשגשוגם של כלל תושביו.

במפגש השתתפו ראשי רשויות ונציגים מהרשויות הבאות: באר שבע, דימונה, ערד, מועצה מקומית ירוחם, מועצה מקומית עומר, מועצה מקומית מיתר, מועצה מקומית חורה, מועצה אזורית בני שמעון, מועצה אזורית שער הנגב, מועצה אזורית נווה מדבר, מועצה אזורית רמת נגב, מועצה אזורית עמק יזרעאל, מועצה מקומית רמת ישי, מועצה אזורית מגידו, מועצה מקומית קריית טבעון, מועצת הנגב.


באנר מחאת השחיתות

מכון שיטים שמח להזמינכם: כנס שיטים הראשון - חוגגים 80 לבוג'ה

לרגל יום הולדתו ה-80 לבוג'ה (בנימין יוגב, בית העמק), שהצטרף לחבר בית השיטה אריה בן גוריון, בהקמת המכון, בחרו במכון שיטים לקיים כנס חגיגי בנושא המולדת והארץ בתרבות ישראל. כנס זה הוא סיבה מצוינת לראיין את מנכ"ל המכון, ערן ירקוני (נערן) על נעשה במקום ועל חשיבותו דווקא בימים אלו.
כנס שיטים

ערן, שמו של מכון שיטים ידוע ומוכר לכולם. ספר בדיוק מה מעשיכם שם, מה אתם מבקשים ליצור?

"מכון שיטים אוצר אין-ספור יצירות תרבותיות של חגים וטקסי חיים, שנכתבו ונחגגו בתנועה הקיבוצית לאורך שנותיה. חידוש התרבות היהודית, ותיקונה לכדי תרבות ציונית ריבונית, חילונית זה הלב הפועם של התנועה הקיבוצית. זו אחת הבשורות הגדולות שהתנועה הזו הביאה לעם היהודי. ההגדה הקיבוצית, שנות הבר/בת מצווה, תהלוכות שבועות ומפגני אש בחנוכה- כל אלו מבטאים את החזרה של התרבות היהודית להיות תרבות המכוננת חברה יהודית עמלנית, סוציאליסטית ושואפת שלום. החיבור בין הערכים הגדולים של התנועה לבין אופן ציון החגים והתפיסה התרבותית, זו מהפכה גדולה שמתועדת בארכיון החגים הקיבוצי אותו אנו מחזיקים. עם החומרים אלו אנו מגיעים כמעט מידי יום לקציני צה"ל, חדרי מורים וקהילות לומדות בכל רחבי הארץ, ומביאים את מורשת התרבות והחג הקיבוצי כמקור השראה ליצירה וחידוש של תרבות".  

ובמפגשים השונים שאתם מקיימים, אתה מרגיש שיש עניין במה שאתם מביאים? למי בעצם אתם פונים עם החומרים שלכם?

"רב האנשים חוגגים את חגי ישראל כפי שלמדו בבית וכפי שציינו במסגרות בהם גדלו, פעמים רבות עושים זאת על 'אוטומט', בלי מחשבה רבה. עם זאת, אנשים שמגיעים לנקודה מסויימת, אם זה בהקמת משפחה, הוראה בבתי ספר, ניהול מוסדות כאלה ואחרים, בהם מבקשים לטעת מסורות לחגים, הם מתחילים לשאול עצמם שאלות כמו "מה לי ולחג הזה", "איך אני מתחבר לחגים ולא מתוך ריטואלים דתיים", "איך אני מקיים אותם בצורה המתאימה לי ביותר" ועוד. אלו שאלות שנשאלות ע"י אנשים רבים, בטח אם הם מחנכים, מדריכים או מורים, פה אנחנו במכון שיטים נכנסים לתמונה. אנחנו מציעים תהליכי לימוד, הנחיה וסדנאות לחשיפת המקורות של החג או של סוגיות תרבותיות אחרות. כחלק מהלימוד אנחנו מראים איך התנועה עשתה ועושה את זה. איך מאות קהילות קיבוציות בכל רחבי הארץ הצליחו ומצליחות לצקת משמעות לחג וטקסים. איך הם מחוללים קהילה ויחד, איך התרבות מחנכת דור. זה מאתגר מאוד אנשים ומשפיע על נקודת המבט שלהם".

אז מה מתוכנן לכנס שיטים הראשון?

"אנחנו מזמינים את הציבור הרחב לאירוע תרבותי לקראת ט"ו בשבט שהינו החג המשמעותי ביותר בחיבור לארץ, ולכן בחרנו בכנס שלנו לבחון את הקשר לארץ ולמולדת בתרבות ישראל. בין המרצים הבולטים יהיו הסופר א.ב יהושע ומוקי צור. בחלקו השני של הכנס נציין יחד סדר ט"ו בשבט שיהיה שזור במדרשים של דרשנים מגוונים ובהזדמנות זו נציין גם את יום הולדתו של בוג'ה המוכר כל כך בתנועה הקיבוצית, ונזכיר את פועלו הגדול כל כך במכון ולתרבות החילונית- קיבוצית בכלל. כמו כן, יכבדו את האירוע ניר מאיר וח"כ איתן ברושי, יהיה חגיגי ומעניין ואני מזמין בחום את כולם להגיע.

להרשמה ופרטים נוספים: לחצו כאן


פייסבוק התנועה

מצדיעים לגיבור ישראל אורי אילן

אורי אילן

השבוע לפני 63 שנה, ב-13 בינואר 1955, התאבד בתאו בשבי הסורי סמל אורי אילן, בן קיבוץ גן שמואל. בבגדיו הוא הטמין פתקים שנמצאו כשגופתו הוחזרה לישראל באותו היום, ועליהם מסרים שנכתבו בניקוב חורים בדף.

על אחד הפתקים הללו נכתבו שלוש מלים שהפכו סמל לגבורה והקרבה למען ביטחון המדינה: "לא בגדתי, התאבדתי". בדברים שנשא בלווייתו הקריא הרמטכ"ל משה דיין את הפתק, בהשמטת המלה האחרונה.

אורי, בנם הבכור של פייגה ושלמה אילן, אח לשמעון וחנה. נולד בגן שמואל ב-1935, סיים את לימודיו במחזור הראשון של המוסד החינוכי בגן שמואל, בקב' שיבולים והתגייס לצה"ל בשנת 1953 לחטיבת גולני.

ב- 8 לדצמבר 1954 הוא הצטרף לחוליה של לוחמים נבחרים למבצע מודיעיני מעבר לקווי האויב הסורי. החוליה התגלתה, כותרה ונפלה בשבי הסורי. לאחר 35 ימי חקירות אכזריות, שם אורי אילן קץ לחייו. לאחר מותו התגלו על גופו 7 פתקים וביניהם הפתק -  "לא בגדתי".

אורי נקבר בבית הקברות בגן-שמואל, בלוויה צבאית ממלכתית, כשכל המדינה ומנהיגיה ליוו אותו ואת משפחתו בדרכו האחרונה. בלוויה עוד אמר דיין: "רוב ההרוגים נופלים מפני ש... בגלל ש... יש בודדים שנופלים בשביל ש... כמו ש... כמו אורי אילן".

לכך הוסיף המשורר נתן אלתרמן בהמשך את מילות השיר: 

הָעָם הַזֶּה חַיָב לִזְכֹּר כִּי הוּא אֶת הַהוֹלְכִים ֹשוֹלֵחַ,
וְלֹא רַק מֵאוֹיֵב בִלְבַד חַיָב לִגְאֹל הוּא אֶת דָּמָם.
הַרְבֵּה ֹשִירֵי- מוּסָר יָהֲפֹך הַזְּמַן לְמוֹ אָבָק פּוֹרֵחַ,
אַך יֵֹש פִּתָקֵי- נְיָר קְמוּטִים, ֹשֶעָל לִיבּוֹ יִהְיוּ חוֹתָם.

זוכרים את אורי. מוקירים את ההקרבה הקשה מכל שהקריב למען ביטחון ישראל. בגבורתו, משמש סמל לנאמנות ואמונה במעשה, ודורות של לוחמים מתחנכים לאור טרגדיית הגבורה שלו.


באנר משקארד 2

אורח בלתי צפוי - מלאך האור

התזמורת הקאמרית הקיבוצית נתניה בסדרת קונצרטים חדשה
אורח בלתי צפוי - מלאך האור
אורח בלתי צפוי - מלאך האור

דמותו של השטן ובשמו "לוציפר מלאך האור", מטילה אימה על כולנו, למרות זאת מלחינים רבים בכל התקופות הוקסמו מדמותו מעוררת האימה וכתבו מוזיקה בהשראתה.

ממזרח ועד מערב ועל פני ארבע מאות שנים בחרנו במיטב היצירות המתארות את האורח המפחיד והמרתק כאחת.

מנצח: כריסטיאן לינדברג
סולנים: גלעד הילדסהיים – כינור  |    כריסטיאן לינדברג - טרומבון  


שוברט: הפתיחה "השטן מהידראוליקוס"
טרטיני: סונטת הטריל של השטן
כריסטיאן לינדברג: אגדת קונדראן
אכד יזרעאל: eviLive"" יצירה חדשה מביה"ס למוזיקה בוכמן-מהטה
ג'ורג' קראם: מלאכים שחורים
בוקריני: סימפוניה ברה מינור מס 4, אופ. 4, אופ. 12 "ביתו של השטן"

 

19.1.18 מזרע 11:00  |     20.1.18 גבעת ברנר  20:00  |

21.1.18  בית גבריאל   19:30  | 23.1.18  תל אביב 20:00 |

25.1.18 דורות   20:00 | 27.1.18  עין החורש 20:00  | 28.1.18  נהריה 20:00


'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית והפעם... ישי רייכמן- עיצוב גנים ונוף מקיבוץ גליל ים

קיבוץ

ישי רייכמן עיצוב גנים ונוף - גליל ים

אדריכלות נוף בנגיעה אישית ובתפיסה סביבתית. כבן קיבוץ ומרכז ענף הנוי בעבר, צברתי ידע וניסיון רב בסוגיות הנוף הייחודיות לקיבוץ.  

המשרד פעיל משנת 2006 עת יצאתי לעצמאות כלכלית. שירותי המשרד כוללים תכנון והפקת תכניות אדריכלות נוף מלאות, ייעוץ מקצועי, פיקוח וליווי צוות הנוי ומתאימים במיוחד דווקא לקיבוצים.

מוזמנים ליצור קשר!
טל': 052-6166500
אימייל: ishai@glil-yam.org.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה