דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עמיר פרץ בכנס ההנהגות: "חשוב שההתיישבות העובדת תרים את הראש"

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, דיבר ביום שלישי בכנס הנהגות הקיבוצים ואמר: "עולם הערכים של מדינת הרווחה, הערבות ההדדית, רשתות הביטחון – כל אלה מושתתים על חקלאות מאוזנת כלכלית, עצמאית. כדי להבטיח את כל אלה – עלינו לדאוג להתיישבות העובדת"
עמיר פרץ. צילום: דנה בר-און
עמיר פרץ. צילום: דנה בר-און

ח"כ עמיר פרץ: "אנחנו נמצאים באחד המבחנים הגדולים שעמדה בהם מדינת ישראל. הוכח כי גודל המפלגה לא חשוב אלא רק גודל הגוש ומי שרוצה גם ראש ממשלה חדש וגם  מממשלה חדשה של שינוי ותקוה צריך להצביע אמת. יש מרכז שמאל יש מרכז ימין יש ימין ויש ימין קיצוני.  אנחנו עשינו את המהלכים האחראיים המתבקשים להחלפת נתניהו, אבל צריך להחליף את המדיניות שלו וזה תלוי בגודלה של הרשימה שלנו. הכפלנו את התמיכה בערי הליכוד. יחד עם מרצ הקמנו את המצפן המדיני ואנחמו מופיעים היום עם מצפון חברתי ומצפן מדיני. אנחנו מתחייבים שכל מנדט שלנו ילך לתמיכה בגנץ אבל המנדטים שלנו יקבעו את אופי הממשלה ולא רק מי יהיה ראש הממשלה."

לגבי הקיבוצים וההתיישבות העובדת אמר: "אנחנו דואגים להתיישבות העובדת לא ממקום סקטוראילי – אלא כאינטרס לאומי וערכי ראשון במעלה. תנועת העבודה תמיד היתה ותמיד תהיה הבית של ההתיישבות העובדת בישראל. זו שותפות ערכית, היסטורית, שרלוונטית היום יותר מתמיד."

פרץ הוסיף: "יותר ויותר נשמעים קולות של שופרות הימין הקיצוני, שהפך לימין כלכלי נאו ליברלי משולח רסן, תוקפים את החקלאות הישראלית, מאשימים אותה ביוקר המחיה, וטוענים שהיא חסם לצמיחה כלכלית. אך אנחנו יודעים: בדיוק ההפך הוא הנכון. יוקר המחיה הוא תוצאה של פערי תיווך עצומים, של כסף שלא הולך לחקלאים כפי שמגיע להם – אלא לאחרים שגוזרים קופון על החקלאי והאזרח כאחד, ומשסעים את הצרכן בחקלאי כדי להמשיך את מדיניות העושק. נהפוך את המגמה הזאת. נתפח את החקלאות והחקלאים במקביל להורדת יוקר המחיה."

הוספת תגובה חדשה