דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עליית מדרגה בשיח שבין רשות מקרקעי ישראל לראשי ההתיישבות

ראש מרכז המועצות האזוריות עמיר ריטוב, מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון ומזכ״ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר נפגשו השבוע כדי לחזק את הקשר בין הגופים השונים. ריטוב ומאיר: "המרחב הכפרי מכיר בצורך בקרקעות לפתרון מצוקת הדיור ומבקש לצמצם את השימוש בכלי הותמ"ל למינון ההכרחי"
ניר מאיר עדיאל שמרון
מימין: מנהל רמ"י עדיאל שמרון צילום: דנה בר און, משמאל: מזכ"ל התנועה, ניר מאיר צילום: שגיא בן יצחק

בפגישה לקחו חלק בכירים בארגונים, בהם יאיר פינס, המשנה למנהל רשות מקרקעי ישראל, עו"ד מניה לייקין היועצת המשפטית של הרשות וד"ר מוטי דלג'ו, יו"ר ועדת הקרקעות במרכז המועצות האזוריות. מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים, לא יכול היה להשתתף בפגישה אך היה שותף לארגונה ולסיכומה.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון: "רשות מקרקעי ישראל מיישמת את מדיניות ממשלת ישראל ומועצת מקרקעי ישראל בקשר עם ניהול הקרקע החקלאית במדינה. הרשות היא שומרת הסף של הקרקעות בארץ. אנו מכירים בתרומה של ההתיישבות לשמירה על הקרקעות החקלאיות והשטחים הפתוחים עוד בטרם קום המדינה ועד היום. נמשיך לקדם פתרונות להגדלת ההיצע של יחידות דיור במשק תוך התייחסות לצרכי הקהלים השונים".

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, עמיר ריטוב ומזכ״ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "המרחב הכפרי מכיר בצורך בקרקעות לפתרון מצוקת הדיור ומבקש לצמצם את השימוש בכלי הותמ"ל למינון ההכרחי ובשיתוף ההתיישבות ובפיזור בכל הארץ".

המשתתפים הסכימו כי ככל שישנן מחלוקות בשאלת המדיניות הרי שאלו מייצגות עמדות שונות ובכל מקרה אינן אישיות.
ראשי הארגונים אשר לקחו חלק בפגישה, סיכמו לשים מאחוריהם את המחלוקות ואת ההתבטאויות שבאו בעקבותיהן ולהתמקד בשיח משותף וצופה פני עתיד.

עוד לפני הפגישה מרובת המשתתפים נפגש מזכ"ל התנועה הקיבוצית עם שמרון על מנת ליישר את ההדורים ברמה האישית.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר לאחר הפגישה: "אנחנו משנים גישה, אנחנו חוזרים להיאבק, אבל לא ברמה הפרסונלית. המאבק יתרכז בצמצום הנזק המוכח כיום והצפוי בעתיד מתוכנית הוותמ"לים ההרסנית. את זה אנחנו כבר עושים עם תנועות ההתיישבות הנוספות, מרכז המועצות האזוריות וגופים נוספים. בנוסף, אנחנו לא נוותר לרמ"י בסוגיה הרת גורל– לא נסכים לקביעה כי קיבוץ מתחדש שלא ישייך דירות, לא יוכל לבנות.

מאיר הוסיף כי "צוות הקרקעות התנועתי ימשיך להתמודד ולדרוש משמרון ואנשי רמ"י כולם לקדם תהליכי בניה בקיבוצים בשלוש חלופות השיוך הקיימות: 751 1528 (חלקת המגורים) וחלופת האגודה, זאת על פי החלטת כל קיבוץ. בהקשר לחלופת האגודה אנו במגעים עם אנשי רמ"י מתוך מגמה שתשמר רוחה של חלופת האגודה, למרות המגבלות שמנסים להכניס בה".

מאיר הוסיף כי מתקיימת הדברות מתמדת על הפרמטרים של הסדר הביניים.

הוספת תגובה חדשה