דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עושים סוף לטרור החקלאי! מצילים את החקלאות הישראלית!

ועדת הפנים והכנסת

השבוע התקיים דיון משותף של ועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ איתן כבל וועדת הפנים בראשותו של ח"כ יואב קיש בכנסת, בנושא תופעת הטרור החקלאי הפוקד את החקלאים בכל רחבי הארץ. הדיון התקיים בהשתתפותם של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, מפקד מג"ב, תנ"צ קובי שבתאי ובהשתתפותה של הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר. נציגי התנועה הקיבוצית בהם מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, מנהל אגף הכלכלה בתנועה, דגן לוין ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, לקחו חלק אף הם והוסיפו לדיון.

ועדת הפנים והכלכלה
צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "המודעות הציבורית לתופעת הטרור החקלאי עלתה סוף סוף לסדר היום הציבורי. גם הציבור מבין שהתופעה נרחבת ופוגעת בכולם, וכך גם הממשלה שהחלה לקבל החלטות נכונות לטיפול בנושא. אני מברך על הדיון הענייני וכעת תפקידה של הכנסת, תפקידכם, לוודא שהממשלה תעמוד בהחלטותיה".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "יש לשלב את כל הכוחות הרלוונטיים ולעשות עבודה מערכתית הכוללת מודיעין, שיתוף פעולה עם השב"כ, גיוס מלא של משמר הגבול והגדרת המאבק הזה כיעד יחידי שלו. במקביל יש להחמיר משמעותית את הענישה כולל קנסות כספיים כבדים שיהפכו את כל הנושא לבלתי כלכלי". 

מזכ"ל האיחוד החקלאי, דודו קוכמן: "ההתנהלות הקלוקלת של המדינה בעניין הפשיעה והטרור החקלאי מחייבת חישוב מחדש ועליה לכלול הגברת האכיפה והענישה לפורעים והעבריינים וכן ביטוח הולם ופיצוי הוגן לחקלאים הנפגעים בעשרות מיליוני ש"ח. אני מברך על הדיון החשוב בועדה המשותפת של הכלכלה והפנים בתקווה שהדיון יביא פתרון הולם".

יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים של הקיבוצים, יאיר ריינמן: "איום הטרור החקלאי מחייב טיפול מערכתי. אנחנו עוסקים בגיבוש הסדר ביטוחי שישלב חברות מסחריות שמחייב גיבוי תקציבי של המדינה. חוסר הנכונות של האוצר להכיר באחריותם הוא הגורם המעכב. אני קורא לשר האוצר לקחת אחריות ולאפשר למהלך לצאת לדרך".

מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת: "אני מברך על קיום הדיון היום שהתקיים בהמשך לדיון והחלטות בוועדת שרים בראשותו של השר ארדן. תשומת הלב של הממשלה, הכנסת וגורמי האכיפה קריטיים למלחמה בטרור החקלאי. עכשיו נדרש לשכלל את תכנית הלחימה ובעיקר ליישם באופן יעיל ומתואם את ההחלטות שכבר התקבלו בוועדת השרים".

תגובות

טרור חקלאי
יורם
בכתבה היו הרבה דיבורים.
הגעע הזמן לדרוש מעשים.
יש לדרוש להעלות את רף הענישה.
מאסר קצר לא מרתיע.
יש להטיל על המבצעים תשלומים עבור הנזקים שעשו. כולל קנס למדינה.
יש לעשות פשיטות במקומות בהם ידוע שנמכרת צוצאת חקלאית גנובה.
ולבסוף יש להתיר שימוש בנשק חם כלפי אלו שנמצאים בשדות ללא היתר לאחר שעות העבודה.

הוספת תגובה חדשה