דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"עוצמתה של מדינת ישראל ועוצמתו של צה"ל טמונים ברוח האנשים המיוחדים שכאן בעוטף עזה, אתם מושא הגנתנו, מושא משימתנו"

מפקד אוגדת עזה, תא"ל יהודה פוקס דיבר השבוע כנס 'תנופה וצמיחה בעוטף עזה' בקיבוץ כרם שלום שבאשכול, לחיזוק ההתיישבות באזור. מאז צוק איתן רשמה המועצה האזורית אשכול זינוק של 45 אחוז בגידול האוכלוסייה
הכנס שהתקיים מועצה האזורית אשכול, היום
הכנס שהתקיים מועצה האזורית אשכול, היום

 

הכנס נערך על רקע המצב בטחוני השורר באזור והתמקד בפיתוח היישובים אחרי ׳צוק איתן׳. בכנס הוצגו נתוני הזינוק הדמוגרפי ותנופת פיתוח ביישובי עוטף עזה, בהשוואה למצבם בימי מבצע ׳צוק איתן׳. על פי נתוני החטיבה להתיישבות- המועצה האזורית אשכול רשמה זינוק של 45 אחוז בגידול האוכלוסייה, כאשר בימי צוק איתן מנתה מועצת אשכול 10,658 נפש וכיום היא מונה 15,545 נפש.  

מנתוני החטיבה להתיישבות, היישובים הנמצאים במרחק של עד 4 קילומטרים מהגבול עוברים מהפיכת פיתוח, החל מבריכות שחייה וגני שעשועים וכלה במבני ציבור, כבישים ותשתיות חשמל ומים חדשות. בממוצע בכל יישוב הנמצא עד 4 קילומטר מהגדר מושקעים כ-8 מיליון שקלים וביישובים המצויים בין 4 ל-7 קילומטר מהגבול מושקעים בממוצע כ-4 מיליון שקלים בכל יישוב.

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל: ״אני מצדיע לכם התושבים, שנמצאים בקו החזית. אתם החלוצים של שנת 2017. לא סתם בחרנו לערוך את הכנס כאן בכרם שלום. אני שמח על כך שהחטיבה להתיישבות חזרה לפעול ואנינו מציינים את המשך העבודות. נמשיך ללוות את הישובים תוך מאמץ גדול שתקציב 2018 יהיה כך שיאפשר לחטיבה לפעול, זו אחריותנו. בנוסף חובה עלינו לחזק לטפח את הישובים להפוך אותם לגדולים וחזקים יותר תוך שיתוף פעולה מלא עם ראשי הרשויות. במקביל נמשיך לחזק את החקלאות כאן תוך דגש על שילוב הצעירים בענפי החקלאות, לשם כך מושקעים על ידי משרד החקלאות והאוצר 160 מיליון שח ואני מודה לאנשי משרד החקלאות על פועלם לקידום החקלאות באיזור.

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני: "אחרי צוק איתן זכינו למטריה תקציבית משמעותית שסייעה בתהליכי השיקום. אין לנו ספק שככל שאנו משתכללים במרכיבי ההגנה שלנו, כך גם הצד השני מפתח את הארסנל שלו, מעל ומתחת לפני הקרקע, כמו שנוכחנו רק השבוע. כדי להמשיך לצמוח אנחנו חייבים את הביטחון ואת המשך התמיכה והסיוע. לא צריך עוד 'צוק איתן' כדי לפתח את עוטף עזה. העוטף הוא מקום אסטרטגי למדינת ישראל אסם התבואה של מדינת ישראל, חזית ההגנה על העורף".

יו”ר החטיבה להתיישבות, גאל גרינוולד, שיבח את שיתוף הפעולה של ראשי הרשויות בעוטף עזה עם החטיבה להתיישבות. "מתיישבי גבול עזה הם גיבורים שהחטיבה גאה בהם ורואה חשיבות עליונה בחיזוק יישוביהם וצמיחתם הדמוגרפית.  יישובי עוטף עזה מוכיחים שגם בימינו יש לציונות רייטינג גבוה".

מפקד אוגדת עזה, תא״ל יהודה פוקס: "עוצמתה של מדינת ישראל ועוצמתו של צה״ל טמונים ברוח האנשים המיוחדים שכאן בעוטף עזה, אתם מושא הגנתנו, מושא משימתנו. שומרים על חוסן ישובי וקהילתי המאפשר גמישות וחוזק, עוצמה ערכית, ומאפשרים לנו לבצע את משימתנו תוך שותפות אמיתית ותחושת אחריות ושליחות".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "‏כרם שלום הוא קיבוץ שהוא סמל. התנועה הקיבוצית בשיתוף כל הגורמים ימשיכו ויפתחו את הקיבוץ. נסייע לבניית מרקם חברתי חזק ונכון שיעמוד איתן במקום הזה. כרם שלום יהיה המבחן!
תנופת הפיתוח בכל ישובי עוטף עזה, טרם הגיעה לכאן. אנחנו ניבחן ביכולתנו להצמיח ולייצב את הקיבוץ הממוקם "בקצה הכביש". נעשה ונצליח".
אילת גלס, ראשת אגף חברה בתנועה הקיבוצית: "אנחנו, כל השותפים, נבחנים בהתמודדות עם האתגרים המיוחדים, כרם שלום וגם מנרה".


בתום האירוע התקיים דיון פתוח של נציגי ומזכירי ישובי מרחב דרום עם שר החקלאות אורי אריאל והנהלת החטיבה להתיישבות והונחה אבן פינה למבנה הממוגן בסמוך לבית הכנסת שמוקם בקיבוץ בימים אלה.

הוספת תגובה חדשה