דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סקר מיוחד של ממלאי התפקידים בקיבוצים - ניוזלטר התנועה

סקר מיוחד: מה ענו ממלאי התפקידים בקיבוצים? ובואו להיות קיבוצים מעורבים בחברה הישראלית. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה
כנס הנהגות
כנס הנהגות
 30/11/2017
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

שר הבטחון בוחן אפשרות פיצוי לחקלאי העוטף

מזכ"ל התנועה: "אני מקווה שהמילה שלו לחקלאי עוטף עזה היום תקוים במלואה"
שר הבטחון בוחן אפשרות פיצוי לחקלאי העוטף
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

בהנחיית שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בוחן בימים אלה צוות בין משרדי את האפשרות להעניק פיצוי כספי לחקלאי 'עוטף עזה', לאור המתיחות הביטחונית סביב גבול הרצועה, שחייבה אותם להפסיק את עבודתם בהזדמנויות רבות בשבועות האחרונים. בראש הצוות, שמינה שר הביטחון, עומד הסגן הבכיר ליועמ"ש למערכת הביטחון וראש חטיבת תביעות וביטוח במשהב"ט, עו"ד ידידיה (דידי) אורון. עוד שותפים לצוות נציגי צה"ל, משרד הביטחון, מס רכוש ברשות המסים ומשרד החקלאות. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך על יוזמת שר הבטחון אביגדור ליברמן, והוסיף: "חקלאי ישראל ותושבי עוטף עזה מאסו בהבטחות ומצפים מהממשלה למעשים. חקלאי העוטף וכל המתיישבים בקיבוצים והישובים של האזור הם כיפת הברזל שמעניקה בטחון לכל אזרחי ישראל, ומהווים הדוגמא היומיומית לציונות המעשית של ימינו. חשוב שהצוות יגיש במהרה את המלצותיו ואלו יישמו ללא דיחוי. מילה של ליברמן זאת מילה, ואני מקווה שהמילה שלו לחקלאי עוטף עזה היום תקוים במלואה".



צעד קטן לקיבוץ. צעד גדול לקיבוציות

 בכנס ההנהגות הושק הפורום למעורבות חברתית של הקיבוצים. בואו לקחת חלק בשילוב כוחות קיבוצי לעשייה בחברה הישראלית 
מעורבות בחברה הישראלית - מתאים לכל קיבוץ
מעורבות בחברה הישראלית - מתאים לכל קיבוץ

מעל במת כנס ההנהגות שהתקיים בשבוע שעבר הושק פורום הקיבוצים למעורבות חברתית שמטרתו לרכז משאבים כספיים ואנושיים לקידום פרויקטים חברתיים בחברה הישראלית.

דניאלה לבנסארט (כרמים) ומנהלת הקהילה בנתיב הל"ה, המשמשת כנציגת ציבור במזכירות התנועה ומרכזת הפורום: "מדובר ביוזמה חדשה שצומחת מלמטה, מהקיבוצים. שיתוף פעולה שנועד לאחד כוחות, ולייצר השפעה מצרפית. מדובר בפורום של קיבוצים שחוברים יחד, ומאגמים משאבים – כסף והון אנושי – שמטרתו לקדם מעורבות קיבוצים בסוגיות בוערות בחברה הישראלית, ברוח חזון התנועה". 

לבנסארט מציינת כי הפורום עורר התעניינות רבה בקרב ממלאי התפקידים המעוניינים להביא את קיומו בפני הנהלות הקיבוץ, על מנת לאשר את הצטרפותם לפני סיום הכנת תקציב 2018.  

אבישי בן-אהרן, רכז הגשמה ומעורבות בחברה בתנועה: "הקיבוצים עושים הרבה, גם כקיבוץ, וגם החברים עצמם שפעילים ומתנדבים בצורה מאד מרשימה ומבורכת, אבל לצערנו היא מפוזרת. הפורום הזה קם מפני שכדי לייצר שינוי, כדי שההשפעה שלנו תהיה מורגשת, אנחנו חייבים לשלב כוחות ולעבוד יחד. למעשה מדובר בקרן משותפת של הקיבוצים, שתבחר איזה מטרות לקדם". 

לבנסארט ובן-אהרן מסבירים: "מנגנון ההצטרפות פשוט מאד, במכוון, כל מה שקיבוץ צריך כדי להצטרף: כמובן לקבל על כך החלטה במוסדות הרשמיים, לבחור נציג לפורום, להקצות 10,000 ש"ח מתקציב 2018 שיועברו לפעילות הפורום.

לפרטים נוספים אפשר לפנות לדניאלה - daniella.lebensart@gmail.com

054-4215067



סקר מיוחד - ממלאי התפקידים בקיבוצים: יש לעסוק בזהות והחזון הקיבוצי

97% מהמשתתפים בסקר כי על הקיבוץ להשקיע ולפתח עסקים משותפים. 72%  ענו כי על פעילי האגף לייצג את הקיבוצים מול מוסדות המדינה
כנס הנהגות

לקראת בניית תכנית העבודה לשנת 2018, הפיץ מטה התנועה סקר בין משתתפי כנס ההנהגות, בו נתבקשו המשתתפים להתייחס לציפיותיהם מפעילות אגפי התנועה. 

הסקר נערך על-ידי מערכת ה"סכהקול" שפותחה על ידי "איניגו תוכנה-בית תוכנה קיבוצי" (עין השופט)  - ומותאמת לצרכי המגזר הקיבוצי. 

כמעט מאה אחוז ממלאי התפקידים בקיבוצים גורסים שיש לעסוק ב"שאלת הזהות והחזון הקיבוצי". 75% ממלאי התפקידים מבקשים כי התנועה הקיבוצית תסייע בהנעת התהליך בקיבוצם, וכן בסיוע במתן כלים לתהליך זה.

 בשאלה על תפקיד אגף החינוך בה התבקשו ממלאי התפקידים לענות במה אגף החינוך בתנועה צריך לעסוק, ענו 72% כי על פעילי האגף לייצג את הקיבוצים מול מוסדות המדינה.

בשאלה נוספת בסקר ענו כ- 60% ממלאי התפקידים כי יש להקים מחדש את וועדות הצעירים בקיבוצים, זאת לשם פיתוח וקידום המנהיגות הצעירה בקיבוץ.

לעניין פיתוח העסקים בקיבוץ, ענו 97% מהמשתתפים בסקר כי על הקיבוץ להשקיע ולפתח עסקים משותפים. 

תשובות משתתפי הסקר יילקחו בחשבון בהגדרת יעדי התנועה לשנת העבודה הקרובה, אשר יוצגו במועצת התנועה שתוקדש להצגה ואישור תכניות העבודה לשנת 2018.



תמונת השבוע- 70 שנה לכ"ט בנובמבר!

משלחת האום במשמר העמק

השבוע ציינה מדינת ישראל 70 שנה להצבעת האו"ם על חלוקת ארץ ישראל. לפני ההצבעה הגיעה וועדה מטעם הארגון הבינ"ל "לבדוק את השטח מקרוב". כחלק מהסיור ביקרה המשלחת באזורים שונים בארץ וכמובן בקיבוצים. בתמונה - חברי המשלחת צופים מגג מוסד "שומריה" במשמר העמק על עמק יזרעאל. 

תמונה מתוך ארכיון משמר העמק - שומריה


ראשי המועצות בעוטף למנכ"ל רמ"י: "השינוי בחלופת האגודה גורם לחוסר יציבות ובשל כך לקשיים בקליטת תושבים חדשים!"

השינויים שהוכנסו בחלופת האגודה, בישיבתה האחרונה של מועצת מקרקעי ישראל, גררו חילופי מכתבים חריפים בין ראשי המועצות האזוריות ב"עוטף עזה", לבין מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל.
עוטף עזה
עוטף עזה. לקיבוצים בתמונה אין בהכרח קשר לנאמר

השינויים שהוכנסו בחלופת האגודה, בישיבתה האחרונה של מועצת מקרקעי ישראל, גררו חילופי מכתבים חריפים בין ראשי המועצות האזוריות ב"עוטף עזה", לבין מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל.
גם ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית נדרש לנושא וכתב לצדדים את עמדת התנועה הקיבוצית, בנדון. 

"אנחנו מבקשים לציין שוב, כי משמעות השינוי המוצע היא פגיעה בעצמאות התכנון והמימוש של פוטנציאל הקליטה העתידי לקבוצים על גבול עזה", כך כתבו השבוע ראשי המועצות בעוטף עזה - ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון, ראש המועצה האזורית מרחבים תמיר אעידן וראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני למנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון.

ראשי המועצות הדגישו: "בזמנים של מתח בטחוני מתגבר וחוסר וודאות באשר לאתגרי העתיד, יש חשיבות עליונה להגברת היציבות והשליטה שלנו ושל הישובים על חיינו ועל פיתוח הישובים שלנו בקו העימות החם. עוד נדגיש כי לצד הציפייה שלנו שהחלטה 1488 לא תשתנה בכל הארץ, הדבר חיוני במיוחד בקווי העימות בכלל ובעוטף עזה, בפרט".

והוסיפו: "ועוד נדגיש את ציפייתנו שישובים שכבר פנו אליכם, כמפורט בהחלטה 1488 , יוחרגו מיידית מהליך הבדיקה עליו החלטתם. כך ראוי שיהיה בכל הארץ, ובעוטף עזה קל וחומר. כאמור, אנחנו מוקירים את המחויבות של מרחב הדרום ברמ"י לקידום הצמיחה הקהילתית והכלכלית ביישובינו. ברצוננו לחזור ולהדגיש את הסיוע המתמשך, המקצועי והידידותי שניתן לנו על ידי ערן ראובני וצוותו ומבקשים שגם המטה יסייע לנו בכל הכלים שעומדים לרשותו".


 

 שכונה חדשה בקיבוץ תל קציר - שכונת רוג'רס

בואו לגור בתל-קציר
בואו לגור בתל-קציר

לפני כשבועיים נחנכה בקיבוץ תל-קציר "שכונת רוג'רס" - השכונה כוללת 17 מגרשים לבנה ביתך ו- 7 בתי אגודה ומיועדת כולה לחברים חדשים, הוקמה לאחר למעלה מ- 20 שנים בהם לא התקיימו בנייה וקליטה לחברות בתל קציר.

שכונת רוג'רס, הממוקמת במרומי הקיבוץ ונהנית מהנוף המרהיב של עמק הירדן והגולן, נקראת על שמו של ויליאם רוג'רס, אשר כיהן כמזכיר המדינה האמריקאי בתקופה שבין מלחמת ששת הימים למלחמת יום הכיפורים. רוג'רס עסק רבות בניסיונות תיווך בסכסוך הישראלי-ערבי, ובין השאר בסכסוכי הגבול במפגש הגבולות ישראל-ירדן-סוריה, שם ניצבה תל קציר ושטחיה החקלאיים בחזית המאבק.

רוג'רס כידוע לא פתר את הסכסוך הישראלי-ערבי, אך מאמציו זוכים להכרה היום בקריאת שכונה על שמו. תל קציר יצרו קשר עם משפחתו של רוג'רס בארה"ב ואף הזמינו אותם לטקס חנוכת השכונה, אך למרות התלהבותם נבצר מהם להשתתף.

בתל קציר ממשיכים את תנופת הקליטה, אשר הביאה בשנתיים האחרונות למעלה מ- 40 משפחות צעירות להתקבל לחברות וכמעט הכפילה את אוכלוסיית הקיבוץ.

תל קציר מזמינים משפחות צעירות המעוניינות להצטרף להצלחה ליצור קשר, לבוא ולהתרשם.



 

הדרכה במחנות קיץ בארה"ב -הזדמנות אחרונה להירשם לחוויה שתישאר איתך כל החיים

אגף הצעירים מזמין אותך להדריך במחנות הקיץ בארה"ב של הסוכנות היהודית, בואו להתחיל את הטיול הגדול לפני כולם! 

שלחו לחברים וחברות, בני ובנות משפחה משוחררים/ות או משתחררים/ות מצה"ל והירשמו בעצמכם/ן >>
http://bit.ly/news_summer_hatakam

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה: rotem@tkz.co.il


קורס צמיחה והתחדשות במרחב הכפרי

קורס צמיחה דמוגרפית

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרכז האזור ערן גליק: 050-3514407



קיץ 67 – המלחמה על הבית - הספר יצא לאור!

הקיבוצים בחזית הביטחון וההתיישבות
50 שנה למלחמת ששת הימים
מלחמת ששת הימים
שער הספר: קיץ 67- המלחמה על הבית. עורך: אליעזר זקס, הוצאת קורדינטה

בחודש האחרון, לאחר 9 חודשי עבודה, יצא לאור הספר על מלחמת ששת הימים בראי הקיבוצים. מלאכת הפקת הספר (320 עמודים) שיצא בהוצאת קורדינטה (100 שנות קיבוץ, שביל היין, ארץ שבעת המינים, החיים דבש, שביל שמן הזית וסדרת ספרי הטיולים - יש לנו ארץ נהדרת, טיול באופני הרים, עד 3 קילומטר ועוד) נעשתה ע"י אליעזר זקס, בן גבעת ברנר. מטרת הפקת הספר הייתה לתעד את המלחמה ממספר זוויות ולהאיר את תרומתה העצומה של התנועה הקיבוצית הן בימי הכוננות המתוחים והן במערכה המזהירה של ששת ימי הלחימה והמחיר הכבד שנגבה מאיתנו.

הספר מתחלק ל- 3 פרקים מרכזיים: 

העורף הקיבוצי – דרך התנהלותם של הקיבוצים בשלושת שבועות הכוננות  וששת ימי המלחמה.

יומן מלחמה – תיאור הקרבות ב- 3 החזיתות ועדויות חברי הקיבוצים שחזרו משדות הקרב.

נזכור – סיפור חייהם ונפילתם של 192 חברי ובני הקיבוצים שלא שבו מהמלחמה.

איסוף החומר נעשה בעזרת עובדי הארכיונים בכ- 120 קיבוצים, חוברות הזיכרון שיצאו לפני 50 שנה, עדויות מהמלחמה וקטעים מ'שיח לוחמים', מחקרים צבאיים שנעשו לאורך השנים ופרוטוקולים ששוחררו השנה לרשות הציבור. הספר מלווה במאות צילומי שחור-לבן ומפות.
לקיבוצים שנטלו חלק באיסוף החומר ומימון הפרויקט חולקו מספר עותקים למסירה למשפחות הנופלים, לספריות ולארכיוני הקיבוצים.

את הספר ניתן לרכוש בהוצאת קורדינטה (המחיר 67 ₪ כולל משלוח בדואר) בטל. 050-5693777 ובמייל: elzax1952@gmail.com .


'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית והפעם... "סטודיו בעמק" בקיבוץ יגור

עסק מקומי

"סטודיו בעמק"- בית הפקה לטלוויזיה והפקת סרטים
למרגלות ההר הירוק תמיד, בינות הדשאים של קיבוץ יגור, שוכן "סטודיו בעמק". "סטודיו בעמק" הינו בית הפקה המתמחה בסרטי תדמית ופרסומות. כבר משלב הרעיון הראשוני, דרך התחקיר, התסריט, הפרה-פרודקשן, הצילומים, המסכים הירוקים, ועד לפוסט פרודקשן, לעיצובים ולאנימציות – אנחנו נשבור ביחד את הראש, נסעיר מוחות, ננצל את כל היצירתיות והניסיון שלנו, בשביל שלכם ייצא סרט מדויק, מהודק ומושלם. אם מדובר בסרט תדמית, סרט קידום מכירות, או פרסומת – אם יש לכם את החזון, לנו יש את הניסיון והידע לשים אותו על המסך.
את הסטודיו מנהל ינון ורדי, בוגר בצלאל שמאחוריו שנים ארוכות של ניסיון ביצירת סרטים ועשרות לקוחות מרוצים. אצלנו בסטודיו אנו עובדים עם טובי התסריטאים, המעצבים, הצלמים, אנשי הפוסט והאנימטורים, כל אחד מומחה בתחומו עם שנים ארוכות של יצירתיות ותיקי עבודות גדושים.

מוזמנים בחום ליצור איתנו קשר! 


ליצירת קשר: משרד 04-9848848
נייד (ינון ורדי) 054-5618053
מייל: studiobaemek@gmail.com

--------
רוצים שהעסק שלכם יפורסם בפינה זו?
שלחו אימייל עם כמה משפטי הסבר על העסק בצירוף תמונות
השאירו פרטי התקשרות, מייל וטלפון על מנת שנוכל לחזור אליכם.
haim@tkz.co.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
 

הוספת תגובה חדשה