דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ספר חדש על חייו ופועלו של קצ'ה - להיות אחד מרבים. סיפור חיים

"לא בכדי בחרתי לקרוא לספר: 'להיות אחד מרבים'. אכן, יש לי זכות גדולה להיות חלק מדור אשר היה עֵד לחַיֵּי עַם מתחדש המקים לו מדינה ובונה מולדת ובית לאומי. דור שבגורלו נפלו מספר הזדמנויות מיוחדות שלתוכן גדל, והן אלו שליוו אותו בחייו והשפיעו על ערכיו, דרכיו ומשימותיו".
ספר חדש על חייו ופועלו של קצ'ה - להיות אחד מרבים. סיפור חיים

שמעון כהנר (קצ'ה) משלב כל חייו את מרחבי שדות המרעה כבוקר ואת פעילותו הציבורית בעשייה הצבאית. את פעילותו הצבאית החל ביחידה 101 המהוללת (שכאן מתוארות עלילותיה בפעולות התגמול ומובאים ההסברים לעצם קיומה ולהילה שנוצרה סביבה). הוא המשיך ולחם בכל מלחמות ישראל וטיפס בסולם הדרגות עד שהתמנה למפקד חטיבה 172 בדרגת אלוף משנה.

מסלול חייו של קצ'ה הצטלב במסלולי חייהם של אנשים רבים: בני משפחתו; חברי ילדות מרשפון; חברים ממקווה ישראל ומהגרעין; חברים מקיבוץ נווה איתן; וחברים לעשייה המשותפת כחקלאי וכבוקר, כמזכיר הארגון הארצי של מגדלי בקר לבשר, כמרכז הקליטה ביישובי עמק בית שאן, כמנכ"ל אתר גבעת התחמושת וכפקוד ומפקד.

באמצעות מעגלים-מעגלים של בני שיח משורטטים כאן דמותו של האיש, קורות חייו, ודרכו והתנהלותו כאדם, כחקלאי וכלוחם. סיפוריהם של בני השיח, הנלווים אל סיפורו של קצ'ה ואל פרשיות מן העבר הקשורות למלחמות ישראל – ובעיקר אלה המתארים את פעולות התגמול, את המלחמה על ירושלים במלחמת ששת הימים ואת מלחמת יום כיפור – פורשים לפנינו את תולדותיהם של שני דורות ויותר של לוחמים, אנשי התיישבות וחקלאים, שעיצבו את פני המדינה מימי הקמתה ועד היום.

הוספת תגובה חדשה