דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סיכום שנה - אגף צעירים ומעורבות בחברה

אגף צעירים
אגף צעירים

רעש בונים....!

אגף חדש נולד השנה - אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית בראשותו של אסיף איזק (החותרים). חודשיים של עבודה מאומצת ואנו גאים להציג בפניכם את העשייה שלנו עד כה. לצד מחלקות פעילות ותיקות קמו להן ונוצרו יש מאין שותפויות ומחלקות חדשות ועוד היד נטויה.

 

 

פרויקט החיילים הבודדים ממשיך בכל הכח (ועוד מגביר)

"האמא של החיילים הבודדים" יעל אייזנר (מעגן מיכאל) מובילה בגאון את הפרויקט היקר של אירוח חיילים בודדים בקיבוצים וגרעיני צבר כ-750 חיילים בודדים מתארחים בכ-90 קיבוצים שונים בארץ ויעל מנהלת את כל המערך!

 

 

המתנדבים עוד פה! (ואין כמותם שגרירים לישראל)

איה שגיא (צרעה) והצוות שלה אחראיות על השגרירים הטובים ביותר של מדינה ישראל זה 50 שנים. כ-700 מתנדבים שמגיעים לקיבוצים מידי שנה כמעט מכל יבשת בעולם, לא רק עובדים בקיבוץ וחווים את החוויה הקיבוצית והישראלית, אלא עם שובם למולדתם ממשיכים להלל ולשבח את הקיבוצניקים ואת הישראלים. מסתבר שיש כאלה וזה בזכותנו! היכונו לחגיגות חמישים שנה לפרויקט בשנה הקרובה...

 

 

ממשיכים לצעוד בתל"מ 

תכנית תל"מ (תעסוקה לימודים מגורים) היא תכנית של העצמת צעירים בני הקהילה האתיופית. התכנית מתמידה ונכנסת לשנתה ה-20 ומדי שנה מתחנכים בה כ-100 צעירים וצעירות המתארחים ב-15 קיבוצים. לשמחתנו, עבודת הקודש שעושים איציק שפרן (עין השופט) ויעל בזנר (משמר העמק) ביחד עם הצוות המקצועי ורכזי התוכנית בקיבוצים מוכיחה את עצמה ואין הוכחה חזקה מכך שחלק מהצעירים ממשיכים לחיות בקיבוצים. יותר מכך, לאור הצלחתה המוכחת של התכנית אנו במגעים עם משרד הביטחון להרחבתה לאוכלוסיות יעד נוספות.

 

 

אחרי לגרעיני הנח"ל! (קרנבל זה לא, תרומה לחברה בהחלט!)

הנח"ל שוצף - כמעט 300 חיילות וחיילים ממלאים שוב את גרעיני הנח"ל שלנו! לאור עבודה מאומצת של אגף החינוך ומנהלי התוכנית שלנו רון ויצנר (פלמ"ח צובה) ונגה שמיר (פלמחים) הנח"ל עולה על גדותיו. ליווי הדוק של המסלול, פרקי ההכנה ופרקי משימה חדשים באופק הופכים את המסלול לזרוע ביצועית והגשמה בהמשך!

 

 

מחלקת הביטחון של התנועה  (100% שירות משמעותי)

אין קיבוצניק שלא מכיר את מחלקת הביטחון בתנועה הקיבוצית - לפני צו ראשון או אחריו, לפני הבקו"ם או אחריו... אין חיילת או חייל וכמובן מועמדים לשירות ביטחון שלא מכירים את מנהלת מחלקת הביטחון נוקי גולדפישר (קבוצת שילר). נוקי היא קודם כל אוזן קשבת ומיד פועלת על מנת שכל אחד ואחת מבני ובנות הקיבוצים ימצאו את השירות המשמעותי ביותר בצה"ל, תוך התחשבות בצרכי הצבא ביכולתם האישית של החיילים.

אם יש לכם שאלה – נוקי כאן בשבילכם. בטלפון, בכנסי י"א, במסע י"ב, בהסברות לשנת שירות ותוך כדי השנה. בקיצור, נוקי בכל מקום.

 

 

רשת הבוגרים של התנועה הקיבוצית (יחד זה כוח!)

עוד מעט זה קורה! רשת הצעירים של בוגרי התנועה הקיבוצית תצא לדרך בניהולה של רותם שניצקי (נצר סרני). אלפי בוגרי התנועה הקיבוצית יתאגדו ברשת אינטרנטית אחת, שתציע לבוגרים מגוון רחב של אפשריות הגשמה, שליחויות והתנדבויות בארץ ובעולם ואופציות רבות נוספות. בנוסף, הרשת תהפוך לגוף קנייה ורכש מהגדולים במגזר הכפרי ותציע לצעירים הטבות שמתאימות בדיוק לצרכיהם.

 

 

מרכזי צעירים (מקדמים מנהיגות צעירה בקיבוצים) –

מתחילים הכי מהר ואז לאט, לאט מגבירים). בשנה האחרונה החל שיתוף פעולה ראשון עם מרכז המועצות האזוריות. מרב בן שימול (מצובה) מנהלת את תחום פיתוח וקידום מנהיגות בתנועה ובמרכז המועצות האזוריות. כך נולד השנה קורס מנטורים ראשון בו מכשירים מנהלים וותיקים מנהלים צעירים, מלווים אותם בצעדיהם הראשונים, והקורס השני עומד לצאת לדרך.

 

 

מעורבות בחברה בישראל (בן אהרון חוזר לתנועה)

העשייה של פעילי התנועה כמו גם הקהילה הקיבוצית לא עוצר בשער הקיבוץ. החלטות ועידת התנועה שהתקיימה השנה בעין-גב, חיזקו את החלטת התנועה לצאת אל המרחב הישראלי ואל החברה הישראלית ולפעול גם שם. שיתוף פעולה עם עולם המכינות הקדם צבאיות וההגשמה יצר חיבור מעולה בו אבישי בן אהרון (ראש הנקרה) מוביל את מחלקת ההגשמה והמעורבות בתנועה. אבישי ממקימי "החלוץ" בוגר מכינת רבין הינו כוח משמעותי ואיכותי לעשייה המתגבשת בתחום.  

 

 

על הדרך... פעילויות ושותפויות חדשות:

1.פרויקט "תוצרת הארץ"-

שיתוף פעולה אסטרטגי עם התאחדות הסטודנטים. במסגרת הפרויקט סטודנטים בוגרי המסגרות של התנועה הקיבוצית עוברים לגור בערים בפריפריות החברתיות והגיאוגרפיות בישראל, הופכים לחלק פעיל מהקהילה המקומית ויוצרים סביבת חיים משמעותית, יוצרת וחברתית וכל זאת עם מלגת לימודים מלאה.

2.  פרויקט ג.ש.ש - גמלאי שנת שירות

לראשונה, תחל השנה תוכנית ייחודית לגמלאי התנועה הקיבוצית בשיתוף הסוכנות היהודית וניצנה. הגמלאים ילוו במשך השנה פרויקט חינוכי ייחודי וישתלבו כחלק מהצוות החינוכי של ניצנה ובכך יקבלו הזדמנות לתרום לעשייה חינוכית משמעותית.

3.קהילת סטודנטים בעמק

פרויקט משותף של האגף עם עמותת "חברותא" כחלק מתפיסת האגף ליצירת שותפויות ולחיזוק ההתיישבות. בשנה האקדמית הקרובה סטודנטים בוגרי התנועה הקיבוצית יהיו חלק מקהילת הסטודנטים החדשה בגשר. הם יהנו ממגורים מוזלים בקיבוץ ובמלגת לימודים אשר כל כולה תמורה לפעילות שייזמו הצעירים בתרבות, בחינוך, עם וותיקי וצעירי הקיבוץ ועוד.

4. שליחות ארוכה – הסוכנות היהודית

בשיתוף פעולה עם הסוכנות היהודית, באוגוסט האחרון יצאו 14 שליחים בוגרי התנועה הקיבוצית לשליחות ארוכה (בקהילה, בקמפוסים ובתנועות הנוער). היד עוד נטויה! בהמשך פרטים על שליחות מחנות הקיץ.

5. פרויקט ההתנדבות TEN- הסוכנות היהודית

תכנית התנדבות של 3 חודשים במרכזי ההתנדבות של הסוכנות היהודית בגאנה, מקסיקו, אוגנדה ודרום אפריקה. התכנית משלבת עשייה חברתית עם הקהילות המקומיות ולימוד בנושאים של שינוי חברתי, מנהיגות ואקטיביזם יהודי.

שנה טובה מאיתנו!!

אגף צעירים ומעורבות בחברה!

 

 

הוספת תגובה חדשה