דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סוף טוב למאבק הטבות המס של יישובי הגדר במועצה האזורית מטה אשר

לאחר שנתיים של מאבק מתוקשר במסדרונות הכנסת בסיועם של חברי כנסת מכל סיעות הבית, עבר היום תיקון לחוק מתווה הטבות המס שעבר בכנסת בנובמבר 2015
'פורום יישובי הגדר': ניצן מאיר, אורלי גבישי-סוטו, ח"כ עודד פורר, יורם ישראלי, סורל הרשקוביץ
'פורום יישובי הגדר': ניצן מאיר, אורלי גבישי-סוטו, ח"כ עודד פורר, יורם ישראלי, סורל הרשקוביץ

במתווה החדש נוצרה לקונה במדד הפריפריאלי אשר על פיו בניין המועצה האזורית מהווה את הקריטריון למרחק הישוב ממרכז הארץ במקום המרחק האמיתי של הישוב ממרכז הארץ. לפי כך, ישובים הנמצאים צפונית לבניין המועצה נפגעו שלא בצדק מהמתווה החדש ובראשם הישובים צמודי הגדר.
פורום ישובי הגדר הזמין חברי כנסת מכל המפלגות לסיור ותדרוך לאורך גדר המערכת, בכדי לאמוד מקרוב את התרחישים הנובעים מהקרבה לגבול. בעקבות מאבק פורום ישובי הגדר הגישו חברי הכנסת: איתן ברושי, איל בן ראובן (המחנה הציוני), עודד פורר (ישראל ביתנו) והרב משה גפני (יהדות התורה), יו"ר ועדת הכספים, הצעת חוק, אשר מחריגה את ישובי הגדר של המועצה האזורית מטה אשר בהוראת שעה והיום כאמור עברה הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 61 ח"כים ללא מתנגדים.
אורלי גבישי סוטו מרכזת המשק בחניתה: "מתווה הטבות המס יצר מציאות אשר פגעה במפעל ההתיישבות בגליל המערבי. חניתה הוא קיבוץ הנושק לגבול הלבנון וכל פגיעה כלכלית בתושבים כמוה כפגיעה בחוסנו של הישוב. כישוב חומה ומגדל המהווה גם היום חומת מגן מול האיום מצפון, טוב עשו חברי הכנסת שהפנימו את טענותינו והביאו לתיקון הנדרש".
שי כהן, המנהל המוניציפאלי בראש הנקרה: "ישובי הגדר לאורך גבול הצפון מהווים את השכפ"ץ האמיתי של מדינת ישראל וכל פגיעה בישובים או בתושבים מצד המדינה בלתי מתקבלת על הדעת. לכולם ברור כי בכל מקום שבו אין התיישבות רציפה על גדר הגבול התחליף הוא נוכחות צבאית יקרה ומסורבלת. בדיונים במליאה מדברים כלל חברי הכנסת על הצורך לסיוע בפיתוח הגליל ותיקון המתווה הוא צעד משמעותי בדרך זו, יחד עם זאת ישנם ישובים נוספים אשר נמצאים בסמיכות לגדר הגבול אשר טרם זכו להתייחסות המחוקק ואנו כפורום ישובי הגדר נמשיך לייצג את עמדתם".
ניצן מאיר, מקיבוץ סער, רכז פורום ישובי הגדר: "כאשר אתה מצליח להושיב יחד חברי כנסת מישראל ביתנו, המחנה הציוני ויהדות התורה וליצור קונצנזוס רגולטורי אתה יודע שאתה פועל נכון ומאבקך צודק וראוי. חלק ניכר מישובי המועצה האזורית מטה אשר נמצאים בתהליכי קליטה של תושבים חדשים, ומתווה הטבות המס יצר אצל רבים מהם לבטים לגבי כדאיות המעבר מהמרכז לגליל, כעת יוכלו לעבור בלב שלם, בתחושה שהמדינה מאחוריהם".

הוספת תגובה חדשה