דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סדנאות לימי היערכות לצוותי הגיל הרך - רשת הגן הקיבוצי

סדנאות הגן הקיבוצי

למה חוסן בגיל הרך?
מטרות הסדנא: הבנת הקשר בין התפתחות לחוסן, הצגת חשיבות פיתוח החוסן בגיל הרך, העצמת תחושת המסוגלות של הצוות בעבודתן החינוכית בתחום.

קהל היעד לסדנא: צוותי גיל הרך
משך הזמן הנדרש: 4 שעות אקדמאיות
מבנה הסדנא: הרצאה (עם מצגת) ודיון בסוגיה כיצד לפתח חוסן בגיל הרך, סדנא חוויתית ויצירתית ליישום הנלמד.
מעבירת הסדנא: יהודית בר-חי קובטש, מדריכה מטעם שולחן ההדרכה של רשת הגן הקיבוצי, בעלת תואר שני בלימודי גיל הרך, תכנית שוורץ, האוניברסיטה העברית. יועצת ארגונית המתמחה במצבי משבר וטראומה בארגון.


חצר הגרוטאות מבית התינוקות ועד לגןסדנאות הגן הקיבוצי
מטרות הסדנא לענות על השאלותמדוע חצר גרוטאות? מה היתרונות? כיצד עונה הפעילות בחצר על הצרכים ההתפתחותיים של הילדים בכל גיל? במה שונה הפעילות בחצר מפעילות בגרוטאות (תיבות) בבית פנימה? ועוד...

הסדנא תיתן כלים מעשיים לבניית חצר טובה ותעמוד על תפקידה המרכזי של המחנכת ביצירת החצר ובעבודה בה.
קהל היעד: מנהלות וצוותי חינוך בגיל הרך
משך הזמן הנדרש: 4 שעות אקדמיות להרצאה  עבודה סדנאית - עבודה בשטח עם כל בית בארגון ועיצוב החצר. שעה וחצי לכל בית בתנאי שנעשות כל ההכנות מראש.
מבנה הסדנא: הרצאה + התנסות מעשית
ציוד ואמצעים נדרשים: חלל גדול (מועדון קיבוצי), מקרן למצגת, גרוטאות
-אם מעוניינים בעבודה בשטח בחצרות עצמן – יש לערוך איסוף מגוון גרוטאות ע"י הצוותים מבעוד מועד, תשלום על העבודה עם כל צוות על החצר שלו יהיה בנוסף לעלות הסדנא במליאה, ויתומחר בהתאם למספר הבתים במערכת המשתתפים בסדנא.
מעבירת הסדנא: מוראל ישראלי מדריכה פדגוגית מטעם שולחן ההדרכה של רשת הגן הקיבוצי, התנועה הקיבוציתמוראל בעלת תואר ראשון בחינוך עם התמחות בגיל הרך בסמינר אורנים. בעלת תואר שני בחינוך, במסלול להתפתחות הילד עם התמחות בוויסות חושי, מאוניברסיטת בר אילן. בוגרת הקורס "ניהול ייעוץ והדרכה בגיל הרך  של סמינר הקיבוצים. עם ניסיון של 15 שנים כגננת, ו10 שנים מנהלת ומדריכה מערכות חינוך בגיל הרך.


"איך אני אגיד לך את זה"? – תקשורת מקרבת.                                                         
מטרות הסדנא: טיוב התקשורת הבינאישית (בתוך הצוות, עם ההורים ועם ילדים)

קהל היעד: צוותי הגיל הרך
משך הזמן הנדרש: 4 שעות אקדמיות
קצת על הסדנא: התקשורת עם אנשים סביבנו מתרחשת כל הזמן. לכאורה מדובר בתהליך אובייקטיבי, האחד אומר משהו והאחרת מקבלת את המסר וחוזר חלילה. בפועל, התקשורת האנושית הרבה יותר מורכבת, היא מוסיפה למסר ה"אובייקטיבי" את ההיסטוריה שלנו עם הדובר/ת, את דעתינו עליה/ו, את הרגשות המתעוררים בנו, ועוד ועוד. בסדנא נחשף לעקרונות ולמודל התקשורת המקרבת ונתרגל את היישומים השונים שלה ביצירת תקשורת מועילה עם אנשי הצוות, ההורים וכמובן הילדים.
מעבירת הסדנא: ענת בן ארי, יועצת ארגונית מטעם שולחן ההדרכה של רשת הגן הקיבוצי. אשת חינוך, ניהלה את מחלקת הגיל הרך במועצה האזורית משגב ומסגרות נוספות.

 

סדנאות הגן הקיבוציניהול משבר במסגרות חינוכיות                  
מטרות הסדנא: הבנת השפעת משברים על התקשורת בין הצוותים ובינם לבין ההורים. התמודדות עם חשיפה תקשורתית, מתן כלים לניהול משברים במסגרות, העצמת תחושת המסוגלות של הצוות בעבודתן החינוכית בתחום.

קהל היעד: צוותי הגיל הרך
משך הזמן הנדרש: 4 שעות אקדמיות
מבנה הסדנא: הרצאה (עם מצגת) ודיון בסוגיה כיצד לפתח חוסן בגיל הרך? מהו משבר ארגוני? תחושות, רגשות, מחשבות והשפעות המשבר על העובדים, דרכים לניהול משבר, חלוקת תפקידים יעילה.
מעבירת הסדנא: יהודית בר-חי קובטש, מדריכה מטעם שולחן ההדרכה של רשת הגן הקיבוצי, בעלת תואר שני בלימודי גיל הרך, תכנית שוורץ, האוניברסיטה העברית. יועצת ארגונית המתמחה במצבי משבר וטראומה בארגון.

 

סיפור זה כל הסיפור.                                                                                       
מטרות הסדנא: קידום מיומנויות התפתחותיות וכישורים תואמי גיל באמצעות סיפורים.

קהל היעד: צוותי הגיל הרך
משך הזמן הנדרש: 4 שעות אקדמיות
מבנה הסדנא: הרצאה, שיח וסיפורים
מעבירת הסדנא: מיה חדש, מדריכה פדגוגית והתפתחותית מטעם שולחן ההדרכה של רשת הגן הקיבוצי, בתנועה הקיבוצית. מנהלת יחידה התפתחותית במרכז הגיל הרך במגדל העמק ומדריכת מעגן ב- 6 השנים האחרונות. בעלת תואר ראשון בפיזיותרפיה ותואר שני בהתפתחות הילד.

 

מעברים
מטרות הסדנא: הרחבת הידע המקצועי, גיבוש הצוות ומילוי מצברים. התייחסות למעברים כאזורי ביניים מאתגרים וחשובים. התמודדות עם האתגר והתייחסות להזדמנויות שישנן במעברים. פיתוח ההבנה והיכולת לחזק, לקדם ולתרום באופן משמעותי לאקלים בית הילדים ולהשתמש במעברים כאחד הגורמים המעצבים את הביטחון העצמי של הילדים והילדותסדנאות הגן הקיבוצי

קהל היעד: צוותי הגיל הרך
משך זמן נדרש: 4 שעות אקדמיות
מבנה הסדנא: הרצאה, שיח, ותנועה ידידותית  
מעבירת הסדנא: ניצן שדה, מדריכה פדגוגית מטעם שולחן ההדרכה של רשת הגן הקיבוצי בתנועה הקיבוצית. מתמחה בהדרכת צוותי חינוך בגיל הרך, ובהערכת מעונות וגני ילדים.
בעלת ניסיון בחינוך, תנועה וסדנאות העוסקות בשילוב בין גוף ונפש, ובחשיבותה של תקשורת מקרבת על התפתחות האדם ואיכות חייו. משלבת בהדרכה ובהנחיה ידע וכלים מתוך לימודים במסלול הבינתחומי בהתפתחות הילד (MA), תנועה לגיל הרך, אימפרוביזציה וקונטקט בתנועה, מעגלי הקשבה ומיינדפולנס (מודעות קשובה).

 

תכנית ארגונומיה לצוות הגיל הרך למניעת בעיות שלד ושריר
מטרת הסדנא: מניעה וצמצום פגיעות שלד שריר בקרב צוותי הגיל הרך. הגברת הידע והמודעות לחשיבות הימנעות מפגיעות שלד-שריר, הענקת אסטרטגיות התמודדות עם סביבת העבודה הקשה בגנים, במטרה למנוע פגיעות

קהל היעד: צוותי הגיל הרך
משך זמן נדרש: 4 שעות אקדמיות
מבנה הסדנה: חלוקת שאלונים מראש, סדנה חווייתית מעשית, כלים והמלצות למניעת פגיעות שלד-שריר, ואבזור מתאים לצרכי מבוגרים וילדים.
מעבירות הסדנא: סיון מלמד, מדריכה פדגוגית והתפתחותית מטעם שולחן ההדרכה, רשת הגן הקיבוצי התנועה הקיבוצית. BPT NDT, פיזיותרפיסטית התפתחותית, בוגרת תכנית שוורץ.
לילך ארז, BPT, פיזיותרפיסטית מוסמכת בתחום השיקום האורתופדי והנוירולוגי.

 

סגנונות תקשורת
מטרת הסדנא: הגברת המודעות לסגנונות תקשורת שונים, זיהוי סגנונות תקשורת והרגשות שמתעוררים בנו באינטראקציות עם אנשיםחשיבה והתפתחות אישית ומקצועית.

קהל היעדצוותים חינוכיים.                                                                                                                            
משך הסדנא: 5 שעות אקדמיות
מבנה הסדנא: עבודה סדנאית לזיהוי סגנונות תקשורת, שיח, סימולציה ותרגול.
מעבירת הסדנא: דינה דיוויס, מדריכה מטעם שולחן ההדרכה של רשת הגן הקיבוצי בתנועה הקיבוצית. יועצת חינוכית ותיקה, מלווה צוותים חינוכיים, ילדים והורים במחשבות על צמיחה והתפתחות.

 

סדנאות הגן הקיבוצי"בואי בשלום" - קבלת שבת ישראלית בגן הקיבוצי- בשיתוף תכנית "כזה ראה וחדש" של התנועה הקיבוצית
מטרת הסדנא: כיצד אנו מציינים את קבלת השבת בגן הקיבוצי? מה מאפיין את השבת שלנו? כיצד נחגוג את השבת עם הילדים באופן שנותן כבוד לאורח החיים הקיבוצי, לבתים בהם הם גדלים- ולמסורת היהודית? את כל זה נלבן יחד בסדנא חוויתית, לימוד ושיח. עיצוב קבלת השבת בגן מחדש ברוח יהודית-ישראלית- קיבוצית.

קהל היעד: צוותי הגיל הרך
משך הסדנא: 4 שעות אקדמיות
מבנה הסדנא: הסדנא תכלול שיח, הפעלה חווייתית, לימוד טקסטים מתוך התרבות היהודית-ישראלית הרחבה וחשיבה משותפת על האופן שבו מקיימים את קבלת השבת בכל גן בנפרד ובמערכת החינוך הקיבוצית בכללותה. 
מעבירים את הסדנא: הסדנא תועבר ע"י מנחי תכנית "כזה ראה וחדש", אגף חינוך, התנועה הקיבוצית.


יחסינו עם ההורים לאן?
מטרות הסדנא: * הכרות עם דור ההורים המשתנה בקיבוץ ובקהילה המשתנים
                      * טיוב מערכת היחסים עם ההורים
מתן כלים אפקטיביים לתקשורת בונה ומצמיחה עם הורים ובכלל


קהל היעד: מנהלות וצוותי גיל רך
משך הסדנא הנדרש: 4 שעות אקדמיות
מבנה הסדנא: פעילות סדנאית, שיח והרצאה
מעבירת הסדנא: סנטיה כהן, מדריכה מטעם שולחן ההדרכה, של רשת הגן הקיבוצי, בעלת תואר שני בחינוך לגיל הרך, בעלת ניסיון של שנים בהדרכה ובניהול של מערכות חינוך במרחב העירוני, בקיבוצים ובמסגרת שליחות בחו"ל.

 

**עלות סדנא של 4 שעות אקדמיות הינה 1230 כולל מע"מ, לא כולל החזרי נסיעות.

עלות סדנא בת 5 שעות אקדמיות הינה 1500 ש"ח.

  • בסדנת "חצר הגרוטאות מבית התינוקות ועד הגן" בנוסף לעלות הסדנא עצמה, עלות עבודה על כל חצר הינה 395 ש"ח כולל מע"מ.
  • עלות סדנת ארגונומיה המועברת על ידי שתי מנחות הינה 2,400 ש"ח. 

הוספת תגובה חדשה