דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נתוני הגיוס - הקיבוצים בראש

צה"ל פרסם השבוע את נתוני הגיוס לצה"ל לשירות קרבי וכמידי שנה גם השנה בני ובנות הנוער מהקיבוצים נמצאים בראש הטבלה.
את הטבלה של עשרת בתי הספר המובילים לגיוס בקרב בנים מוביל בית הספר הרב תחומי בעין חרוד עם 100% גיוס ו-76.1% לקרבי. כל הנתונים על בתי הספר הקיבוצים ונתוני המועצות האזוריות בכתבה
חיילים מצטיינים
חייילים מצטיינים. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 

 

צה"ל פרסם הבוקר (שלישי) את נתוני הגיוס לצה"ל לשירות קרבי, וכמידי שנה גם השנה בני ובנות הנוער מהקיבוצים נמצאים בראש הטבלה.

את הטבלה של עשרת בתי הספר המובילים בקרב הבנים לגיוס מוביל בית הספר הרב תחומי בעין חרוד עם 100% גיוס ו-76.1% לקרבי, במקום הרביעי – "העמק המערבי" בקיבוץ יפעת עם 96.9% גיוס ו-79% קרבי. במקום השמיני "מקיף הר-טוב" בקיבוץ צרעה עם 97.6% גיוס ו-78% קרבי, ובמקום העשירי תיכון "גאון הירדן" בקיבוץ נווה איתן עם 98% גיוס ו-78.7% לקרבי.

בנתוני הגיוס עוקפות המועצות האזוריות המופיעות בטבלה את כל הערים המופיעות בטבלה המקבילה ליישובים עירוניים באחוזי הגיוס.

על פי הטבלה בגיוס הבנים עומדת בראש המועצה האזורית זבולון עם 93.1% גיוס, מתוכם 74.1% לקרבי. במקום השני המועצה האזורית מנשה עם 94.3% שיעורי גיוס ו-70.3% גיוס לקרבי (חשוב לציין שבשתי המועצות הללו יש יישובים ערביים). לאחר מכן הגליל התחתון – 93.5% גיוס ו-73% לקרבי, שער הנגב – 91.1% גיוס ו-80% קרבי, הגלבוע 95% גיוס ו72.8% לקרבי, אשכול – 93.1% גיוס ו72.8% קרבי, דרום השרון 92.4% גיוס ו65.6% קרבי ובני שמעון עם 96.6% גיוס ו60% קרבי.

נתוני גיוס

גם בקרב הבנות נתוני הגיוס גבוהים בהרבה משאר האוכלוסייה – חוף השרון עם 92.6% גיוס, זבולון 93.8%, חוף הכרמל 90.2%, עמק הירדן 90%.

במוא"ז הגלבוע ממהרים לברך, ולדברי עובד נור, ראש המועצה: "הלב מתרחב מגאווה אך אנו לא באמת מופתעים, כשאנו מכירים את העבודה הקשה והמסורה הנעשית, לצד הטמעת ערכי אהבת הארץ וציונות, במוסדות החינוך ובתנועות הנוער. אותה ערכיות מדהימה, מלווה את נוער הגלבוע גם בכל הקשור למנהיגות, מעורבות ותרומה לקהילה, פעילות למען הזולת, וחיזוק הסולידריות בחברה הישראלית. הנוער של הגלבוע הוא התקווה הישראלית! העשייה החינוכית הענפה מוכיחה כי החינוך בגלבוע הוא התשובה לכל השאלות, וזו לא סיסמה, זו דרך! זו דרכנו, זוהי דרך החיים של קהילת הגלבוע המיוחדת. תודות לכל צוותי החינוך הנפלאים ויותר מכולם להורים ולתלמידים המופלאים שלנו שאנו כל כך גאים בהם!"

האזינו לראיון עם אסיף איזק, ראש אגף הצעירים והמעורבות בתוכנית "כאן הערב" עם רן בנימיני ברשת ב'.

תגובות

רק מבין החילוניים
יניב
100% שיעור גיוס
יוליה
שלום רב,
מדוע לא הוזכר ולו במלה אחת בית הספר הקיבוצי דתי "שק"ד" בשדה אליהו עם 100% שיעור גיוס לצה"ל?

הוספת תגובה חדשה