דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מסתמן - פיצוי לחקלאים על תיקון חוק המים

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן דיווח גם במזכירות התאחדות החקלאים: "מתקיים מו"מ מתקדם עם האוצר על פיצוי של כ-530 מיליון ש"ח לחמש שנים"
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל דיווח למזכירות התנועה על מו"מ מתקדם עם האוצר על פיצוי של כ-530 מיליון
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: מו"מ מתקדם עם האוצר על פיצוי של כ-530 מיליון

מזכירות התאחדות חקלאי ישראל, אשר כונסה ביום ד' השבוע, קידמה בברכה את פניו של כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אשר צורף למזכירות כנציג מרכז המועצות האזוריות. כל הדוברים הדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הפועלים במרחב הכפרי.

בישיבה דיווח מזכ"ל ההתאחדות, אבשלום (אבו) וילן על ההסכמות המתגבשות עם האוצר לעניין פיצוי נזקי תיקון 27 לחוק המים. כזכור בתחילת השבוע עדכן וילן את מזכירות התנועה הקיבוצית כי המו"מ שהחל בעצלתיים עבר בסוף השבוע שעבר להתקדמות משמעותית וכי סכום הפיצוי יעמוד על 530 מיליון שקלים לחמש שנים, זאת בניגוד להצעה המקורית של האוצר שדיברה על סכום של כ-50 מיליון שקלים לשנתיים. וילן הדגיש כי בשיחות שהיו לו וליו"ר ההתאחדות, מאיר צור עם שר האוצר, משה כחלון, הובהר כי ההתאחדות רואה חשיבות עליונה בפתרון חד משמעי לעתיד החקלאות והחקלאים באזורים שנפגעו קשה מהתיקון לחוק ובראשם הגליל העליון ועמק המעיינות.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אמר כי עדיין קיימות חוסר הסכמות לגבי תוספות פיצוי למו"פ באזורים אלו, וכן עוד מספר נושאים, אך הוא מקווה שגם אלו יגיעו לידי פתרון. וילן הדגיש בישיבת התאחדות חקלאי ישראל ובמזכירות התנועה כי עוד לפני חתימה עם האוצר יש להגיע להסכמות על דעת האזורים שנפגעו מהתיקון.

בישיבת ההתאחדות חידדה רחל ברושק את הפרמטרים בהסכם הנוגעים לפתרון הבעיה בגליל העליון, בעמק במעיינות ובכל הקשור לבעלי בארות פרטיים.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ברך את סלע, איתו יש לו הכרות רבת שנים והוסיף: "משבר תיקון 27 הוא גם הזדמנות. ממשלת ישראל חייבת להתגייס למאמץ לעצב מחדש את פני החקלאות בגליל העליון ובעמק המעיינות. אני שמח להיווכח כי באוצר הפנימו לבסוף את אחריותם הכוללת לקיומה ולרווחתה של החקלאות בישראל. חקלאי ישראל אינם אוייב העם. הם מרכיב חיוני בעיצובה ובחוסנה של מדינת ישראל".

הוספת תגובה חדשה