דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ממש לפני ראש השנה - עשרות כוורות של מכוורת "גליל" קיבוץ דן נשרפו כליל

הדבוראי זוהר רודולף, מנהל מכוורת "גליל" בקיבוץ דן, גילה בבוקר יום חמישי, 26.9,  כי עשרות כוורות גדושות דבש, אותן היה אמור לרדות לקראת ראש השנה, הוצתו ונשרפו כליל. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "שנה חדשה טרור ישן, נתניהו וארדן ממשיכים להפקיר את חקלאי ישראל והשטחים החקלאים אותם הם מעבדים"
הכוורות השרופות בדן
הכוורות השרופות בדן

יום קודם לכן, גילה רודולף כוורות אחרות שהוצתו, כאשר הגיע בבוקר חמישי לבדוק את מצבן של שאר הכוורות שלא נשרפו, גילה כי, גם הן נשרפו כליל. "אנו נמצאים בעונת רדיית הדבש, בה, לאחר חודשי עמל רבים, היינו אמורים לרדות את הדבש מהכוורות", סיפר רודולף. "הגעתי לנקודה בה הצבנו את הכוורות, בסמוך למושב מרגליות וחשכו עיני - עשרות כוורות מלאות דבש, רגע לפני רדייתן, נשרפו כליל. מדובר בהפסד של עשרות אלפי שקלים, רגע לפני ראש השנה, החג שלנו, הדבוראים. כל השנה אנו עובדים קשה וברגע אחד נהרס עמלנו, מדובר באובדן הכנסה שלא נוכל להשיבו" תיאר רודולף בכאב.

מספר ימים קודם לכן, הושחתו עשרות כוורות של מכוורת "אופיר" באלון הגליל, של הדבוראי צביקה אופיר.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הגיב בחריפות: "שנה חדשה טרור ישן, נתניהו וארדן ממשיכים להפקיר את חקלאי ישראל והשטחים החקלאים אותם הם מעבדים. ראש הממשלה מדבר גבוהה, גבוהה על משילות ואחדות, אבל הוא ייזכר לעד כראש הממשלה שוויתר על הבטחון לחקלאי ישראל, ובשבזמן כהונתו השדות, המטעים וכלל שטחי החקלאות הפכו למערב הפרוע".

זאב מידן מנכ"ל מועצת הדבש: "לצערנו אנו נתקלים בטרור חקלאי בפעם השנייה, כאשר ראש השנה נמצא ממש בפתח. הדבוראים משקיעים את כל מרצם בעבודה קשה, בהשקעה רבה של זמן וכסף, ובלילה אחד הורסים את מפעל חייהם ופרנסת משפחותיהם. טרור החקלאי מתבצע לאורך כל השנה ומתגבר בעיקר בעונות פריחה בהן הכוורת נחשבת כלכלית ביותר, וכעת ממש רגע לפני חג ראש השנה, החג של דבוראי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל להוסיף תקציבים למשטרה הירוקה והפיצו"ח ביחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות, בכדי לרשת ביתר יעילות כוחות בשטחים הנרחבים, ולבתי המשפט להחמיר בעונשם של מבצעי הטרור החקלאי".

הוספת תגובה חדשה