דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ממשיכים לדאוג לצעירים ולחברה גם בזמן משבר הקורונה

אגף צעירים ומעורבות בחברה ממשיך בפעילותו גם בזמן משבר הקורונה, ודרישות התקופה מצריכות עבודה משמעותית גם בשטח וגם בצורה דיגיטלית. מחלקות האגף נערכו להתאים את הפעילות ולתת מענה לצרכים שעלו בקצב מהיר, בקנה אחד עם התפתחות האירועים בשטח
הנערים בגבעת חיים מאוחד מסייעים לקטיף בפרדס
הנערים בגבעת חיים מאוחד מסייעים לקטיף בפרדס

לדברי עפרי רביב, ראש האגף: "זו שעת מבחן עבורנו, לדעת להחזיק גם את התוכניות החברתיות המשמעותיות שלנו וגם להתגייס לסיוע לחברה הישראלית. אני מזמין את כל מי שיכול לתרום בתוך הקהילה וגם מחוצה לה, כמובן שיש קשיים אמיתיים לעשות זאת בשל ההגבלות הבריאותיות אך מי שירצה ימצא דרך. במקביל, אנו מנצלים את הזמן להערכות ותכנון קדימה. קושי משמעותי אנו רואים אצל הצעירים הנאלצים לחלק את זמנם לאורך כל שעות היממה בין עבודה וטיפול בילדים. זו בהחלט תקופה מאתגרת לכולנו ואנו ממליצים להיעזר במגוון של אפשרויות לייעוץ רגשי וסיוע לסובלים מלחץ, על מנת שכולנו נעבור בשלום את הימים האלו."

עפרי רביב
עפרי רביב

הצרכים הדחופים הם גם פנימה, לתכניות האגף השונות וגם לסייע בתחומים נדרשים למען כלל החברה הישראלית. במסגרת זאת הוקם חמ"ל ההתנדבות בהובלת מחלקת הנח"ל של התנועה. החמ"ל עובד בצורה דיגיטלית לחלוטין מול מתנדבים ומול עמותות ומועצות אזוריות המסייעות לאזרחים מבוגרים ונזקקים וכן מול חקלאים הזקוקים לעובדים או מתנדבים. עד עתה התנדבו דרך החמ"ל עשרות אנשים בכל רחבי הארץ. כמו כן נעשה חיבור בין עמותות ובין קיבוצים בעלי יכולת להכיל לוגיסטית מרכזי אריזת וחלוקת מזון למאות נזקקים ברחבי הארץ. 

המחלקה הראשונה באגף שנתקלה במשבר בצורה מהותית היא מחלקת חיילים בודדים בהובלת יעל אייזנר. קודם כל, בטיפול בעשרות חיילים בודדים שנכנסו לבידוד בקיבוצים בהוראת הצבא. מדיניות הצבא היא לשלוח כל מי שנזקק לבידוד לקיבוצים או לאלו שכבר נמצאים בקיבוץ לא להחזיר לבסיס עד סוף הבידוד. המצב יצר צורך שאיתו לא התמודדו בעבר - לספק לחיילים חדר לתקופת הבידוד וכן לדאוג לשלוש ארוחות ביום וצרכים נוספים שהתעוררו עקב המצב. מחלקת חיילים בודדים מנהלת קשר רציף עם גורמי הצבא על מנת לסנכרן את נושא החיילים הבודדים המבודדים בקיבוצים.  בנוסף, נעשו שיחות עם אגף תקציבים במשרד הביטחון לשם תקצוב שהותם של המבודדים בקיבוצים. כמו כן מתנהל תיאום מול נציגי עמותות וארגונים העוסקים בחיילים בודדים.
במקביל, מנהלת יעל פורום קבוע מול הנהלת הצופים, רכזי גרעיני צבר, רכזי חיילים בודדים, ובשעות הצורך גם מנהלי קהילות ועשרות חיילים ומלש"בים בודדים.

בפרויקט תל"ם, מתנהל מגע שוטף עם המשרד לשוויון חברתי בנושא הכנסת תכנית תל"ם לרשימת העובדים החיוניים של המשרד והתנהלות תל"ם בתוך המשבר. הפרויקט צריך גם לפתור את מצוקתם של החניכים בתוכנית שיצאו לחל"ת עקב סגירת מקומות העבודה שלהם, בעיקר בתחום החינוך. בנושא זה היה שיתוף פעולה נרחב מול הקיבוצים בהם פועלת התוכנית.

מחלקת חו"ל (מתנדבי חו"ל) ניהלה מגעים מול רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים על הארכת הויזות למתנדבי חו"ל בקיבוצים. למתנדבים שכבר סיימו שנה, הושג חודש הארכה ולמתנדבים שנמצאים כאן חודשים ספורים, הוענקה הארכה אוטומטית של 3 חודשים.

רכזי מחלקת הנח"ל ממשיכים גם הם לעבוד מול הגרעינים בצורה דיגיטלית, שומרים על קשר ומתאמים את התנדבות הגרעינים שנמצאים בפרק המשימה למשל בקייטנות לילדי צוותים רפואיים.

הוספת תגובה חדשה