דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מיליון סיבות לערבות מקמ"ע משכנתאות

משפחת וכסלר בשכונת הבתים בקיבוץ משמר הנגב
משפחת וכסלר בשכונת הבתים בקיבוץ משמר הנגב

"בנק לאומי למשכנתאות ובנק מזרחי טפחות הגדילו למיליון ש"ח את סכום ההלוואות הניתנות בערבות קמ"ע לחברים הבונים את ביתם בקיבוץ, משפחה ראשונה מקיבוץ גת כבר מימשה את האפשרות ומשפחות נוספות בדרך גם כן", כך מספרת אתי פלקסר, האחראית על מתן הערבויות של קרן קמ"ע בתנועה הקיבוצית.

אתי, מה בעצם התפקיד של קמ"ע בסיוע לחברים להלוואות שיכון?
הקרן המרכזית לצמיחה ולערבויות (קמ"ע) של התנועה הקיבוצית,
מעניקה ערבויות להלוואות שנוטלים חברי קיבוצים (לרבות בנים ונקלטים) לצורך רכישה, בנייה או שיפוץ בית בקיבוץ, כשהקרקע רשומה ע"ש הקיבוץ. 

ומה חברי הקיבוצים מרוויחים מזה?
ערבות קמ"ע מאפשרת, הוזלה של הריביות ובכך יוצרת חסכון של עשרות אלפי שקלים לחבר. 
ראש אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית ומנכ"ל קמ"ע, דגן לוין, מוסיף: "בנוסף לשיפור מוכח בתנאי ההלוואה, ערבות קמ"ע פתחה למעשה את דלתות הפריפריה הרחוקה בפני הבנקים. עשרות משפחות מאדמית, מנרה, משגב עם,  דורות, טללים, נחל עוז, חמדיה ועוד ועוד קיבוצי ספר וגבול זוכים ליהנות מהלוואות שיכון בתנאים סבירים. זו זכות גדולה לתרום את חלקנו הצנוע לתנופת הבנייה המתחדשת בקיבוצים ואנו חשים סיפוק גדול כאשר אנו צופים במשפחה צעירה הבונה את בית חלומותיה בקיבוץ".

קמ"ע החלה במתן ערבויות לשיכון כבר בשנת 2014 כשהראשונים לפריצת
הדרך היו עשר משפחות ממשמר הנגב. בשנת 2018 לקחו כבר עשרות משפחות הלוואות בערבות קמ"ע לבניה / שיפוץ/ רכישה משלושת הבנקים איתם קיימים הסדרים: פועלים, מזרחי ולאומי. 
עד היום קיבלו 450 משפחות, מ-80 קיבוצים ממשגב עם בצפון ועד טללים בדרום, הלוואות בערבות קמ"ע, בהיקף של כרבע מיליארד ש"ח והיד להתרחבות עוד נטויה.

קו פתוח לשאלות וקבלת מידע:
אתי פלקסר 052-4899261 או במייל etif@tkz.co.il


אז למה אתם מחכים?

הוספת תגובה חדשה