דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה מול מטה בחוף הכרמל

כמו בכל יום שני יצא גם השבוע מטה התנועה הקיבוצית, בראשות ניר מאיר, לסיורו השבועי. הפעם החליט רכז אזור קיבוצי גרנות בתנועה, אייל אלקלעי, לשנות את המתכונת המסורתית ומטה התנועה התארח במועצה האזורית חוף כרמל. חברי המטה שמעו על פעילות ואתגרי המועצה, וקיבלו סיור מאלף בכפר גלים.
חברי מטה התנועה בפגישה עם מטה מועצה אזורית חוף הכרמל
חברי מטה התנועה בפגישה עם מטה מועצה אזורית חוף הכרמל

הסיור הוכן בקפידה בעזרת מנכ״ל המועצה ירון פרידמן, ובמעורבותה הפעילה של "שחקנית הרכש" החדשה ד"ר גבי אוסם שכיהנה, עד לאחרונה, כראשת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית וכעת מובילה את תחום החינוך במועצה. 

ראש המועצה אסיף איזק (לשעבר ראש אגף צעירים בתנועה) ושני סגניו הציגו בצורה רחבה את המועצה, את מגוון יישוביה, ואת המאבקים והתמודדויות היום יומיות. בסקירה בלטו במיוחד נושאי החינוך, טיפוח הצעירים, והתרומה החברתית מעל יתר הנושאים. האתגר שמהווה אסדת הגז, ההולכת ומוקמת מול חוף דור, לא נפקד מן הסקירה וגם עליו דיברו אנשי המועצה בגילוי לב. ורד יהלום, אשר התמנתה לא מכבר למנהלת מחלקת הישובים במועצה, סקרה באופן כללי את קיבוצי המועצה והרחיבה את הדיבור על קיבוץ נווה ים שנמצא תחת מפרק מפעיל ועל המושב השיתופי הבונים שמנוהל בידי וועד ממונה, כשרכז האזור אייל אלקלעי תורם את חלקו בעניין זה. ראשי האגפים במטה התנועה בניצוחה של מנכ"לית התנועה הדס ילין הציגו בקצרה את נקודות הממשק שבהן ניתן וכדאי להרחיב את שתוף פעולה. 

חברי מטה התנועה בסיור בכפר גלים
חברי מטה התנועה בסיור בכפר גלים

עם תום המפגש הפורה, יצאו חברי המטה לסיור בכפר גלים שהוא אחד מארבעת כפרי נוער שנמצאים בתחום שיפוטה של המועצה האזורית חוף הכרמל. הכפר נוסד בשנת 1953 במטרה לשמש מרכז חינוכי, לחינוך והכשרה של תלמידי האזור, ברוח ערכי העבודה והחקלאות, הדמוקרטיה והסובלנות, ההגשמה וההתיישבות, והיה חלומם של מספר אנשים, בהם אבא חושי, ראש העיר המיתולוגי של חיפה, ולוי אשכול שרצו כפר נוער באזור חיפה. לבסוף, מצא שמעון פרס את הקרקע שעליה הוקם. הכפר כולל בתוכו תיכון אזורי (ז'-י"ב), פנימייה חינוכית, "פנימיית יום", משק חקלאי-לימודי-חינוכי, מרכזי חדשנות סביבתית, תחנת רדיו חינוכית המשרתת את תלמידי מגמת התקשורת, מרכז טכנולוגי שיתופי ואת האקדמיה לכדורגל של קבוצת מכבי חיפה

דני גילדין מנכ"ל הכפר הציג בפני המטה את הכפר והישגיו. הוא סיפר שבדומה לכפרי הנוער האחרים, גם כפר גלים עבר שינוי בכל עשור בהתאם למטרות המדינה. מסוף שנות השמונים מתמקדים בנוער בסיכון ועולים חדשים. המיתוג והיחס השתנו בהתאם, אך המיתוג השתנה לאחר שהושקעה עבודה קשה בכך שהילדים בכפר יהיו מרוצים ושמחים משהותם בכפר, ומי שמגיע צריך לרצות להיות שם ולא מופנה על ידי הרווחה. עוד סיפר כי הם לוקחים אחריות על החניכים גם לאחר סיום י"ב ויש 12 מיטות לרשות בוגרי הכפר. הם מחפשים, יחד עם גורמים נוספים, פתרונות שיאפשרו לבוגרי הכפר לשהות בו, במידת הצורך, עד גיל 26.

ארנון שירן, מנהל המשק החקלאי, סיפר כי המשק כולל בננות, רפת, פינת חי, נוי ומחלבה. בכל הענפים עובדים חניכים, ולכל ענף יש מרכז. חלק מהקרקעות נלקחו לטובת נדל"ן וגם לקרקעות מצפון לוטשים עיניים. "חלק מתפקידנו הוא גם לשמור על המקום לטובת עתיד החקלאות". 

לאחר מכן קיבלו חברי המטה סיור מאלף ברחבי הכפר ובענפיו. לסיום חברו ניר מאיר ואסיף איזק לאולפן רדיו 'קול גלים' (106 FM) המשדר מהמקום, שם העניקו ריאיון בשידור חי. 

ניר מאיר ואסיף איזק בריאיון לרדיו קול גלים
ניר מאיר ואסיף איזק בריאיון לרדיו קול גלים

 

 

הוספת תגובה חדשה