דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוצים משמרות ועין שמר

כמדי יום שני ביקר גם השבוע מטה התנועה הקיבוצית בקיבוצים. הפעם נערך הביקור בקיבוצים משמרות ועין שמר המשתייכים למועצה האזורית מנשה. את הביקור הכין והוביל אייל אלקלעי, רכז האזור.
קיבוץ משמרות נוסד בשנת 1933 ונקרא על שם הגרעין שהקים אותו שהורכב מעולים מרוסיה, ליטא ולטביה. קיבוץ עין שמר הוותיק נוסד כבר בשנת 1927, וחגג לא מזמן 90 שנים. שם הקיבוץ יכול להתפרש מצד אחד כרמז לתנועת השומר הצעיר ממנה הגיעו מקימי הקיבוץ, ומצד שני על שמו של שמר שממנו קנה עמרי המלך את שטח העיר שומרון.
משמרות
חברי מטה התנועה עם ממלאי התפקידים במשמרות

השבוע ציפתה לחברי מטה התנועה הקיבוצית הפתעה מרגשת בעת שסיירו בקיבוץ משמרות ובקיבוץ עין שמר. משמרות

אייל אלקלעי, רכז האיזור, בעזרת צוות הניהול הבכיר של משמרות וחברים וותיקים הוליך את חברי המטה על הדשא הכי מפורסם בארץ, הדשא עליו ישבו מאיר אריאל ושלום חנוך וכתבו את השיר המיתולוגי אגדת דשא שליחו לא נס עד עצם היום הזה. היה מאד מרגש לצעוד על הדשא הירוק עליו היו פזורים עשרות ילדים בגילים שונים מלווים במטפלות מסורות ואמינות הוכחה ניצחת לכך שהקיבוץ חי וקיים למרות שהוא מתחדש.

מאיר גוטרבויים יו"ר הקיבוץ, עמי גלעד מרכז המשק ושירי בן משה מנהלת הקהילה הציגו בפני חברי המטה את הקיבוץ על כל רבדיו.
גיל לין המשנה למזכ"ל התנועה הציג בפני הנהלת הקיבוץ את התנועה ויכולותיה וניר מאיר סיכם בלהט את הביקור.

הפתעה נוספת ציפתה לחברי התנועה בקיבוץ בעת הביקור בעין שמר. המוזיאון המפורסם עין שמרעם הענתיקות בעלות 4 גלגלים היה חגיגה לעיניים.
הנסיעה ברכבת מהמוזיאון לאורכו של הקיבוץ הייתה אחד משיאי היום. הנסיעה מהתחנה הסופית לחדר האוכל החלה רק לאחר שחברי המטה סובבו את הקטר וחיברו אותו מחדש בקדמת הרכבת.
המפגש בעין שמר התקיים במועדון חברים משופץ למשעי בעיצוב יוצא מן הכלל והאווירה במפגש הוכיחה שעין שמר עדיין קיבוץ השומר מאד על צביונו וייחודו למרות שבחר להשתנות לאורך השנים. 

מיכה טיסר היו"ר חווה כהן מהנהלת העסקים ואירית פואה מנהלת הקהילה הציגו את מצבו של הקיבוץ הוותיק וסיפרו על האתגרים, השאלות והתמודדויות איתם הם עוסקים בימים אלו.
גיל לין הציג את התנועה ויכולותיה וניר סיכם את הביקור. 

לחברי המטה הצטרפו אילן שדה ראש המועצה, אלי גולדמן מבקר התנועה (חבר קיבוץ משמרות), שרון שלזינגר מנכ"ל גרנות בע"מ וגל מוסיוב שאחראית על קשרי לקוחות בגרנות. 

הוספת תגובה חדשה