דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית בפולין – נזכור את מנהיגי תנועות הנוער שהיו למנהיגי המרד בגטו

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, צפוי לקחת חלק במצעד החיים שייערך ביום השואה בפולין. עוד לפני המצעד דיבר מזכ"ל התנועה בטקס שהתקיים בככר הגבורה בוורשה בו העלה על נס את מנהיגי תנועות הנוער החלוציות שהיו גם למנהיגי מרד הגטו בעיר

מזכ"ל התנועה הקיבוצית בפולין – נזכור את מנהיגי תנועות הנוער שהיו למנהיגי המרד בגטו

מאיר לוקח חלק במשלחת הקרן הקיימת לישראל המונה כ-120 משתתפות ומשתתפים והובילה לראשונה את המצעד בראשות יו"ר קק"ל דני עטר חברי כנסת ובהם ח"כ איתן ברושי, ראשי המועצות האזוריות - עמיר ריטוב, גדי ירקוני וגיורא זלץ, מנהלת עמותת הבונים-דרור שירי מדר, ראש המכינות הקדם צבאיות דני זמיר, ראש מכינת נחל עוז יניב מזומן, מנכ"ל השומר החדש יואל זילברמן,  חברי הנהלת קק"ל, חברי דירקטוריון קק"ל ועוד.

עוד לפני המצעד דיבר מזכ"ל התנועה בטקס שהתקיים בככר הגבורה בוורשה בו העלה על נס את מנהיגי תנועות הנוער החלוציות שהיו גם למנהיגי מרד גטו ורשה, ובהם – מפקד הגטו, איש השומר הצעיר, מרדכי אנילביץ', וציביה לובטקין ואנטק צוקרמן – אנשי דרור החלוץ.

מאיר אמר בין היתר: "אני עומד כאן לפניכם, בדחילו ורחימו, כמזכ"ל התנועה הקיבוצית. התנועה הנושאת את מורשתם היקרה של שתיים מתנועות הנוער המרכזיות, בהנהגת הארגון היהודי הלוחם שהוביל את מרד גטו ורשה".

מזכ"ל התנועה הדגיש: "ציביה ואנטק עלו ארצה, נישאו וביום המרד בגטו ורשה, בכ"ז בניסן תש"ט עלו להתיישבות בקיבוץ לוחמי הגטאות. ביום עלייתו של הקיבוץ על הקרקע נערכה בחצרו עצרת גדולה לזכר השואה והמרד. בו ביום ירו את אבן הפינה לשני המבנים הראשונים בחצרו של הקיבוץ, בית הילדים הראשון ובית לוחמי הגטאות שהיה למוזיאון השואה הראשון בעולם. יום זה, כ"ז בניסן נקבע בהמשך, ע"י הכנסת כיום הזיכרון הלאומי לשואה ולגבורה".

דני עטר, יו"ר קרן קימת לישראל: "משלחת קק"ל צעדה גם בכדי לזכור ולהזכיר את 6 המיליונים שנרצחו בשואה וגם למען הזיכרון העולמי-הקולקטיבי כדי שאף אחד לא ישכח מה עשו הנאצים ומי היו שותפיהם ברצח האכזרי של יהודי אירופה".

הוספת תגובה חדשה