דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מה קרה בשבוע האחרון בתנועה הקיבוצית? כנסו לניוזלטר ותוכלו לגלות

אושר תקציב התנועה לשנת 2019. ראשה חדשה לאגף החינוך. תכנית לזכרו של צביקה לוי ואדום עולה! זאת ועוד בניוזלטר של התנועה הקיבוצית
גלעד בכרך
גלעד בכרך
 07/02/2019

אושר תקציב התנועה לשנת 2019

תקציב התנועה הקיבוצית לשנת 2019 אושר הבוקר (חמישי) במועצת התנועה שהתכנסה באפעל. 
 
תקציב התנועה הקיבוצית לשנת 2019 אושר הבוקר (חמישי) במועצת התנועה שהתכנסה באפעל. 
גזבר התנועה, גלעד בכרך

תקציב התנועה הקיבוצית לשנת 2019 אושר הבוקר (חמישי) במועצת התנועה שהתכנסה באפעל.

גזבר התנועה, גלעד בכרך, פירט בפני הצירים את עיקרי התקציב ובתוך כך ציין כי "תקציב 2019 יפעל על בסיס מתווה השלמת המיזוג בין התנועות המתגבש בימים אלה".

בכרך הדגיש כי המשמעויות מבחינת התקציב הן -

  1. הפרדה בין התקציב לפעילות השוטפת לבין תקציבי גופי החינוך, המורשת,התרבות והמחקר, המוכרים בשם "המתוקצבים".
  2. איחוד המקורות של תאגידי התנועה למימון המתוקצבים.
  3. הצעה משותפת של הנהלת התנועה הקיבוצית והנהלת חבצלת לקביעת סדרי העדיפיות בהקצאת השימושים בגופים המתוקצבים.
  4. איתור מקורות תקציביים נוספים לגופים המתוקצבים".

גזבר התנועה הסביר כי תקציב מחלקות התנועה יהיה דומה לתקציב 2018, וכי תקציב "המתוקצבים" הוא תקציב זמני והוא יופעל עד לתחילת הפעילות של "חבצלת החדשה". תקציב המתוקצבים נבנה משני משני רבדים: "ראשית, התחייבות בלתי מותנית לתקציב שיועבר לגופים, בהתאם לסדרי העדיפויות שהוגדרו על ידי הוועדה ליישום החלטות המועצה בנושא המתוקצבים. רובד שני יהיה בהתאם להתקדמות המהלכים להקמת "חבצלת החדשה" והשגת מקורות נוספים. השימוש במקורות אלו יוגדר על-ידי צוות משותף של נציגי חבצלת החדשה והנהגת התנועה, ויובא לאישור מועצת התנועה.

בנוסף, אישרה המועצה את מינויה של דבי ברא"ס לראשת אגף החינוך (ראו ידיעה נפרדת).


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

דבי ברא"ס נבחרה לראשות אגף החינוך

ברא"ס הודתה על הבחירה, פִרטה את תפיסתה החינוכית ואת משימות האגף, אך ביקשה לייחד חלק גדול מדבריה לאירוע המכונן בחייה הציבוריים-קיבוציים: "אחרי הפיגוע במצר, שלאחריו פעלתי יחד עם אחרים להחזרת השגרה לקיבוץ, הבנתי שהחינוך הוא ליבה של הקהילה, וצוותי החינוך הם סוכני החיברות של הקיבוץ כולו"
מועצת התנועה אישרה – דבי ברא"ס תמונה לראשות אגף החינוך
דבי ברא"ס

 מועצת התנועה הקיבוצית אישרה פה אחד את החלטת "ועדת גיוס רחבה" של התנועה (אליה הצטרפו גם חברי מזכירות התנועה), לבחור את דבי ברא"ס (מצר) לראשת אגף החינוך בתנועה. ברא"ס תחליף את ד"ר גבי אסם (אפיקים) שעברה לנהל את מחלקת החינוך במועצה האזורית חוף הכרמל.

בעשרים השנים האחרונות עוסקת ברא"ס בניהול מערכות חינוך, בהתחלה בקיבוצה ובקיבוצים אחרים, ולאחר "הפסקה" למילוי תפקיד כמזכירת מצר, החל משנת 2008 היא עובדת בתנועה הקיבוצית. במשך שש שנים שימשה כיועצת ומדריכה במה שכונה - אז – המדור לחינוך בלתי פורמאלי במחלקת החינוך של התנועה, לאחר מכן - מנהלת מדור פיתוח תכניות  במחלקת החינוך הקיבוצית ומנהלת "ארגון החינוך הקיבוצי התיישבותי" של התנועה. בשלוש השנים האחרונות, היא עומדת בראש "שבילים" – "ארגון החינוך החברתי קהילתי" של התנועה באגף החינוך.

ברא"ס, בת למשפחה שעלתה לישראל מאורגוואי מתוך תפיסה ציונית, הגיעה לקיבוץ מצר באמצע שנות השמונים דרך השומר הצעיר (של המאה הקודמת), התחתנה עם בן הקיבוץ וחיה שם עד היום.

ראשת האגף הנבחרת הודתה על האמון שניתן בה וסיפרה לצירי המועצה על תקופה אחת קשה שעיצבה את תפיסת עולמה החינוכית-קיבוצית: "בנובמבר 2002 ניהלתי את מערכת החינוך של קיבוץ מצר – הבית שלי. ותק ניהולי של כשנה וחצי, כל הניסיון שצברתי לא הכין אותי לבאות – בליל עשרה בנובמבר, חדר מחבל לקיבוץ, ורצח את רביטל אוחיון ושני ילדיה הקטנים מתן ונעם, את תרצה דמארי ואת מזכיר הקיבוץ איציק דורי.

במחשבה לאחור ברור לי ,שבמשך תקופה ארוכה לאחריו פעלתי על "טייס אוטומטי". כאשר עשייה ועיסוק אינסופי עד כלות הכוחות שמרו עלי מעוצמות האירוע ונגיעתו בי! מרגע זה ומשך ימים ארוכים הייתי בפעולה מתמדת, בארגון ובמתן מענה לאינסוף צרכים ומצוקות שעלו מכל כיוון: הילדים - בעיקר ילדי גן כלנית שבו היו מתן ונעם ז"ל, צוותי החינוך שנרתמו למשימה הבלתי אפשרית ועמדו בנטל הרגשי ונשאו על כתפיהן את חובת השגרה מיד בבוקר הפיגוע, ההורים, ילדי החוץ. בלי לדעת או להתכוון, כפי שנאמר לי, היינו סמן לכל הקיבוץ. שהחיים ממשיכים !

עד אותו לילה נורא, פעלתי מתוך מחויבות ותחושת שליחות למשימה שהקיבוץ שלי שם על כתפי והיא ניהול מערכת החינוך. לאחר אותו לילה ארור הלכה והתבססה בי ההבנה שהחינוך הוא ליבה של הקהילה, שיש לעבוד בשיפור ומיקצוע מתמיד של הצוות החינוכי, שהצוות החינוכי הוא המשאב האמתי של המערכת, הוא סוכן החיברות אל הקהילה, הגורם המתווך והמחבר בין כל חברי הקהילה הרב דורית – ויש להכיר בהם ככאלה ולתגמלם בהתאם – הגיע העת".


באנר שבילים

מזכירות התנועה דנה וקיבלה את המסמך שנחתם על-ידי הנוער העובד

ולוולה שור נתן את הסכמתו לעמוד בראש הוועדה שתבחן את עתיד שיתוף הפעולה עם הנוע"ל במסגרת הבונים דרור – ארה"ב. בנוסף, יוקם צוות הדברות בין התנועה לבין תנועות הנוער ותנועות הבוגרים
 
מזכירות התנועה דנה וקיבלה את המסמך שנחתם על-ידי הנוער העובד

בישיבתה השבוע דנה מזכירות התנועה הקיבוצית במסמך החתום שהעבירו יו"ר ורכז הנוער העובד (פסח האוספטר ורועי יסוד).

המסמך, המסכם את החלטות מזכירות התנועה בעבר ואת ההסכמות אליהם הגיעו פסח האוספטר וניר מאיר, התקבל בסיפוק ע"י חברי המזכירות.

כן נמסר כי ולוולה שור נתן את הסכמתו לעמוד בראש הוועדה שתבחן את עתיד שיתוף הפעולה עם הנוע"ל במסגרת הבונים דרור – ארה"ב.

בישיבה הוחלט כי תקציב הנוע"ל לשנת 2019 יאושר כחלק מתקציב התנועה. עם זאת מונה צוות הכולל את גיל לין המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית ואת אופיר ליבשטיין יו"ר העמותה של הבונים דרור העולמית, שיבחן את ביצוען של ההתחייבויות הכלולות במסמך.

בהמשך, דנו חברי המזכירות בפנייתם של מספר חברים, אשר ביקשו להקים צוות להסדרת מערכת היחסים בין התנועה הקיבוצית לתנועות הנוער ולדחות בינתיים את הדיון בתקציב שתעמיד התנועה הקיבוצית לתנועות הנוער. המזכירות החליטה שלא לדחות את הדיון בתקציב, המיועד להתקיים ביום חמישי הקרוב (7.2.2019) במועצת התנועה הקיבוצית. עם זאת תקים המזכירות בהמשך צוות הידברות, כמבוקש.

לקריאת המסמך - לחצו 


באנר משקארד מתנה

עוטפים את החיילים הבודדים
לאורך כל הדרך

התנועה הקיבוצית והסוכנות היהודית מנציחות את שמו של צביקה לוי ז"ל בתכנית לליווי חיילים בודדים בקיבוצים מרגע נחיתתם בארץ ועד לאחרי שחרורם מצה"ל
התנועה הקיבוצית והסוכנות היהודית מנציחות את שמו בתכנית לליווי חיילים בודדים בקיבוצים מרגע הגיעם לארץ ועד אחרי שחרורם

במלאת 30 לפטירתו של חתן פרס ישראל צביקה לוי ז"ל, התנועה הקיבוצית והסוכנות היהודית הכריזו על הנצחת שמו בתכנית לליווי חיילים בודדים בקיבוצים עוד בטרם גיוסם, בזמן שירותם הצבאי, וגם בתקופה לאחר שהם פושטים את המדים ומתחילים את חייהם הבוגרים באזרחות.

בצה"ל משרתים בכל שנה קרוב ל- 3,000 חיילים עולים בודדים שעלו ארצה לבדם במטרה לתרום לישראל ולהשתלב בחברה הישראלית. כשהם רחוקים מהמשפחה ומהחברים שהשאירו מאחור, נאלצים העולים הבודדים להתמודד עם אתגרים לא קלים. התכנית על שמו של צביקה לוי תתמקד בליווי חיילים בודדים והיא נועדה להציע לצעירים השוקלים עליה לישראל מסלול ליווי מקיף ותמיכה חמה בסביבה קיבוצית תומכת לאורך כל שלבי הקליטה - החל מרגע הנחיתה בארץ, במהלך השירות הצבאי שלהם ועד לאחר השחרור מצה"ל.

כידוע, התנועה הקיבוצית מפעילה את פרויקט החיילים הבודדים כבר יותר מעשרים שנה, ותחת שרביטו של צביקה לוי שניהל אותה עד שחלה, אומצו בקיבוצים ברחבי הארץ יותר מעשרים אלף חיילים בודדים שזכו למשפחה מאמצת, ארוחות ומיטה בעשרות קיבוצים ברחבי הארץ.

מיד לאחר מותו של 'אבי החיילים הבודדים', הודיעו יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ומזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, על כוונתם להנציח את זכרו במיזם שיוקדש לליווי חיילים בודדים בקיבוצים בהמשך לדרכו ולמורשתו.

את התוכנית מובילים מצד התנועה הקיבוצית - מאיר זרעיה, שירי מדר ויעל אייזנר. בימים הקרובים יחלו להתכנס הצוותים המקצועיים מטעם התנועה הקיבוצית והסוכנות היהודית שיסכמו בין הצדדים את פרטי התכנית וההסכמים.

מדובר בשילוב של שלוש תכניות שונות שהיו חלק מפעילות התנועה הקיבוצית. לאחר פטירתו של צביקה לוי ז"ל שהיה "אבי החיילים הבודדים" והקדיש את חייו לליווי ועזרה לחיילים בודדים, קליטתם בקיבוצים ואיתור משפחות מאמצות בעת שירותם הצבאי ולאחריו, החליטו בתנועה הקיבוצית ובסוכנות היהודית לקבץ את שלוש התכניות, לאפשר מסלול רציף ונוח ולהציע אותו לצעירים השוקלים עליה לישראל.


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע - אדום עולה!

תמונת השבוע -  אדום עולה!
תמונה באדיבות "דרום אדום"

 פסטיבל "דרום אדום" אותו מפעילה עמותת התיירות "שקמה-בשור" שהוקמה על ידי המועצות האזוריות בצפון הנגב במטרה לקדם את התיירות במועצות שער הנגב, מרחבים, שדות נגב, אשכול, חוף אשקלון ובני שמעון, הפך כבר למסורת אצל כל חובבי הטבע בישראל. 

מלבד ההנאה מהטבע, יכולים המטיילים להנות מפעילות רבה בקיבוצים וביושבים באזור. 

לתוכנית המלאה - לחצו. 

אתם עוד כאן?!

 


התנועה הקיבוצית: צאו להצביע ולהשפיע בבחירות המקדימות של המפלגות השונות

בתנועה הקיבוצית קוראים לחברי הקיבוצים, אשר פקודים למפלגות השונות, לצאת ולממש את כוחם וזכותם להשפיע כיצד יראו רשימות המפלגות בבחירות הקרובות
קמפיין התפקדות
תמונת קמפיין ההתנפקדות של התנועה הקיבוצית מלפני חצי שנה

לפני כחצי שנה יצאו התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי בקמפיין לחברות וחברי הקיבוצים במטרה להגדיל את הכוח של הקיבוצניקים במגרש הפוליטי ואצל מקבלי ההחלטות, על-ידי התפקדות לכל המפלגות הציוניות והדמוקרטיות – משמאל ומימין. מטרת הקמפיין הייתה להחזיר את הקיבוצניקים אל מוקדי קבלת ההחלטות ולהגביר את המעורבות הקיבוצית בחברה הישראלית, על ידי התפקדות רבה ככל הניתן של חברות וחברי קיבוצים – מהתנועה הקיבוצית ומהקיבוץ הדתי למפלגות הציוניות הדמוקרטיות (לפי השקפת העולם של כל מתפקד ומתפקדת) במטרה להגביר את הכח הפוליטי ואת ההשפעה של הקיבוצים בכללם.

בעקבות הקמפיין, ועוד לפניו, פקודים חברי קיבוצים רבים למפלגות השונות ובעלי זכות הצבעה בבחירות המקדימות. 

אנו קוראים לכל אותם בעלי זכות בחירה לממש את זכותם וכוחם, להצביע בבחירות המקדימות ולהשפיע על עיצוב הרשימות לכנסת, כך שייצגו בצורה הטובה ביותר את ערכינו ומטרותינו. רק עם כח פוליטי בתוך המפלגות נוכל לדאוג לדברים החשובים לנו - חיזוק מדינת ישראל והמשך הקיום של הקיבוצים כאורח חיים לגיטימי וייחודי בישראל.


באנר שבילים

"הבריאות והרווחה בקיבוצים הם מתחומי הליבה של הערבות ההדדית"

השבוע נפתח במפעלי גרנות קורס של התנועה הקיבוצית לרכזי בריאות ורווחה בקיבוצים 
 
"הבריאות והרווחה בקיבוצים הם מתחומי הליבה של הערבות ההדדית"

הממונה על תחומי הבריאות, פרט, צרכים מיוחדים בתנועה, עדי רמות: "הבריאות והרווחה בקיבוצים הם מתחומי הליבה של הערבות ההדדית. העיסוק בתחומים אלו לובש ופושט צורה עם השנים, מוגדר באופן שונה בקהילות השונות ומקבל משאבים שונים על פי היכולת ותפיסת העולם של החברים בכל קיבוץ וקיבוץ".

רמות מסבירה כי "מטרות הקורס כוללות היכרות עם עולמות התוכן הרלוונטיים לבעלי התפקידים תוך דגש על מגוון הנושאים הקשורים לתחומים אלה והיותם מתאימים לרגולציה הקיימת ולאוכלוסייה הקיבוצית: שירותי בריאות כללית – הסכמים שירותים ומודלים שונים לשירות. מצוי זכויות בתחום הביטוח הלאומי, ביטוחים רפואיים ועוד. סוגיות בתחום הגיל שלישי והרביעי, פתרונות  סיעוד, וכן תחום בריאות הנפש והתמודדות עם חולי נפשי בקהילה. וכמובן, קידום הבריאות.  

רמות מדגישה כי: "בהמשך הקורס ייוחד מפגש של משתתפי הקורס עם מנהלי הקהילות מקיבוציהם, שיעסוק במדיניות בריאות קהילתית. סוגיות בתחום הערבות ההדדית, והאתיקה".

הממונה על תחום הפנסיה, סיעוד ביטחון סוציאלי ורווחה בתנועה, ארנון בוכבינדר מוסיף כי הקורס יוצר מסגרת להיוועצות עמיתים, ובתוך כך מיועד להוות בסיס לבניית רשת מקצועית, להמשך היוועצות במסגרת שתבחר או תבנה. יתרה מכך, ההיכרות ויצירת קשרים מקצועיים בין בעלי תפקיד מקיבוצים קרובים יכולה לסייע בתפקוד ומתן שירות בין קיבוצי".


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

כנס החינוך הרביעי של התנועה הקיבוצית - עכשיו התמונות

הסתיים כנס החינוך הרביעי של התנועה הקיבוצית שנערך בנחשולים בהשתתפות 250 משתתפות ומשתתפים, שייצגו 160 קיבוצים, ביניהם מנהלי חינוך, נציגי מועצות, מנהלי קהילה, מחציתם גיל רך ומחציתם חינוך חברתי.
כנס החינוך ה-4

תודה לכל המשתתפים והמשתתפות, למרצים, לפעילי ופעילות התנועה שסייעו בהצלחת האירוע ובמיוחד לצוות ההפקה המסור - רויטל נאמן, נועה צור ברוש, אורי פלד נקש, רינה לבנון ודבי ברא"ס.


באנר משקארד מתנה 2

"גלריה מינוס 430" -
מיצג האמנות הנמוך בעולם

שני צעירים, בני קיבוץ קלי"ה, חשבו איך להפוך את אזור ים המלח לססגוני ואטרקטיבי יותר למרות מצבו הקשה. הם הוציאו קול קורא לאמנים בעולם, והתוצאה היא "גלריה מינוס 430" - מיצג האמנות הנמוך בעולם. 35 אמנים ממקסיקו, יוון, אורוגוואי וישראל הגיעו בהתנדבות להתארח בקיבוץ ונהנו מחדר האוכל ומהאווירה הכפרית בזמן שהשתלטו על מבנים נטושים בחוף קלי"ה והטביעו את חותמם.

התוצאה מרהיבה. צפו:


באנר שבילים

מחווה בצוותא ליעקב שבתאי
לרגל 85 שנים להולדתו

מופע בצווותא ליעקב שבתאי

במלאת 85 שנים להולדתו, יעלה ב'צוותא' מופע ספרות מוזיקלי ליעקב שבתאי, מחברם של הרומן "זכרון דברים" , אחת מיצירות המופת של הספרות הישראלית ושל מחזות, תרגומים ופזמונים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל של התרבות העברית

משתתפים: דרור קרן, דביר בנדק, אולה שור-סלקטר, עודד קוטלר, ניסים קלדרון, 
עינת ארונשטיין, בן נפתלי. 

פסנתר וניהול מוסיקלי: רמי הראל 
נגינה: יוראי אורון 
עריכה ובימוי: דני הורוביץ 

שישי 1/3 בשעה 12:00 בצוותא

 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה