דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לראשונה בישראל - בית ייחודי למגורי חיילים בודדים לאחר שחרורם נחנך ברמת יוחנן

בטקס מרגש נחנך השבוע בקיבוץ רמת-יוחנן "בית צביקה לוי לחיילים בודדים", אשר מיועד למגורי חיילים בודדים בעת שירותם הצבאי, ובעיקר לאחר שחרורם.
חנוכת בית צביקה לוי ברמת יוחנן
משמאל: ניר מאיר, רפאל ארליך, רוני בתו של רפאל, ניצן שהם, אלוף במיל' טל רוסו, ראש עיריית פרנקפורט

באירוע שאורגן על-ידי ניצן שהם, האחראית על חיילים הבודדים בקיבוץ והפרויקטורית בפועל של המיזם, נכחו נעמי לוי, אלמנתו של צביקה ובנותיהן, ראש עיריית פרנקפורט אווה בקר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, אלוף (מיל.) טל רוסו (מספר 2 במפלגת העבודה), אלוף (מיל.) אלעזר שטרן (יש עתיד – כחול-לבן), ראש המועצה האזורית זבולון עמוס נצר, מזכיר הקיבוץ אודי פלד, מנהלת פרויקט החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית, יעל אייזנר, הצלם ומוציא ספר על החיילים הבודדים, רפאל ארליך, חברי הנהלת הקיבוץ וחבריו של צביקה לאורך השנים.

נעמי לוי אמרה לבאי האירוע: "היה מאד מרגש להיכנס ולראות את השלט בכניסה המוקיר את צביקה ופועלו. אני שמחה שהוא זכה לראות תמונות של תהליך הפיכת המקום למה שהוא היום, והלוואי שיהיו כאן הרבה חיילים וחיילים משוחררים שיוכלו ליהנות ממה שהמקום הזה נותן, ושהפרויקט הזה יורחב לקיבוצים נוספים".

ניר מאיר סיפר לנוכחים והנוכחות על הייחודיות של הבית: "לראשונה יהיה מקום לחיילים בודדים לאחר השחרור, בו יוכלו באמת להיכנס לאזרחות ב"נחיתה רכה" ככל האפשר. ביום שצביקה נפטר התקשר אלי יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג ואמר לי שהוא רוצה להקים פרויקט לזכרו, אמרתי לו – הנה יש לנו אחד כזה שמתאים בדיוק. זה כמובן לא במקום התמיכה לחיילים בודדים בזמן השירות, אלא בנוסף". 

חנוכת בית צביקה לוי ברמת יוחנן
ניר מאיר, יעל אייזנר, ניצן שוהם ונעמי לוי עם החיילים הבודדים בשירות סדיר ואלו שכבר השתחררו, הגרים ברמת יוחנן

אלוף (מיל.) טל רוסו: "זה מרגש אותי מאד. אמרו שצביקה היה מצטרף אלינו, אבל זה היה הפוך, אנחנו הצטרפנו לצביקה. מפעל חייו הפך לא רק למפעל לחיילים בודדים שמשתחררים, אלא גם מפעל הנצחה הכי מרשים שיש. אני רוצה להודות לכל העושים במלאכה. כבן קיבוץ חולתה, שהוריו חיו בו עד יומם האחרון, אני רואה בעצמי נציג של ההתיישבות העובדת והחקלאות במפלגת העבודה ובכנסת."

יעל אייזנר:  "מבחינתי, זה יום חג וצביקה לגמרי אתנו כאן, כפי שאני מרגישה אותו בכל בוקר. זכיתי להמשיך את דרכו של צביקה, ואני ממשיכה את דרכו עם כל ההתלהבות וכל המרץ להרחבת המפעל זה.

צביקה היה המצפן והמגדלור שלנו ולימד אותנו שזו זכות גדולה לתת למען חיילים בודדים. לתנועה הקיבוצית יש את הפלטפורמה והרצון להמשיך את השליחות הזו – בין עם למען חיילים בודדים עולים או ילידי הארץ שאין להם עורף משפחתי, אבל אנחנו צריכים את מדינת ישראל לצדנו במאמץ הזה.

המון תודה לקיבוץ רמת-יוחנן שנתן ונותן באהבה ומראה לכולנו את הדרך".

ניצן שהם: "רוצה בעיקר להודות לצביקה שהכניס אותי לדבר המדהים הזה ״חיילים בודדים״. לפני כמה שנים נפגשנו והחלטנו להביא כמה שיותר חיילים בודדים לקיבוץ, וההנהלה כמובן תמכה. לפני שנה עלה הרעיון להפוך את האולפן עברית שנסגר לבית לחיילים בודדים, אז כמובן שהשם הכי מתבקש למקום זה בית צביקה לוי. התקשרתי לצביקה כשיכול היה עוד לדבר וסיפרתי לו על הרעיון. צביקה התרגש. צביקה, אני מתגעגעת אלייך."

עמוס נצר: "מדובר בפרויקט מרגש ויפה, ואנחנו במועצה האזורית נתמוך בו עד כמה שאפשר."

ראש עיריית פרנקפורט, אווה בקר, סיפר על הקשר שלו לפרויקט החיילים הבודדים אותו הכיר דרך עדשת המצלמה של רפאל ארליך, והוסיף: "הסיפור של צעירים שעוזבים הכל ומגיעים על מנת לשרת כאן כחיילים בודדים, מבלי שיש להם כאן משפחה, הוא מאד מרגש. בכלל העובדה שגדלים כאן מתוך ידיעה שיש לשרת ולהגן על המדינה - תודה לחיילים ולחיילות, אתם שומרים גם על הביטחון שלנו באירופה." 

חדר לדוגמא בבית צביקה לוי לחיילים בודדים
חדר לדוגמא בבית צביקה לוי לחיילים בודדים

ח"כ אלעזר שטרן הדגיש את ההירתמות לאורך השנים של התנועה הקיבוצית למען החיילים הבודדים.

מזכיר הקיבוץ אודי פלד חתם ואמר שהחיילים הבודדים הם הגיבורים האמיתיים של הערב הזה.

 

 

 

 

הוספת תגובה חדשה