דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"לאט-לאט נבנה פה כוח צעיר, מרענן ובטוח בעצמו שמכוון גבוה ורואה בתנועה הקיבוצית בית ומקום לפעול דרכו"

מחזור ב' של תוכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי", מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית וקרן ברל כצנלסון, הסתיים בשבוע שעבר במפגש חגיגי
מסיימי מחזור ב' של תכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי" ביחד עם רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית
מסיימי מחזור ב' של תכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי" ביחד עם רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנ

תכנית שבילים הינה אחת מתוכניות המנהיגות שרשת הצעירים מובילה במטרה לפתח ולקדם מנהיגות צעירה. בתוכנית לקחו חלק 20 צעירות וצעירים מהקיבוצים וההתיישבות העובדת, שביקשו לקחת חלק בלמידה וחידוד תפיסת עולמם ולהיות אנשים יוזמים ומשפיעים במסגרות חייהם, בקהילה הקיבוצית ובחברה הישראלית כולה.

התוכנית כללה 12 מפגשים שבועיים מדי יום שלישי, סיור בעוטף עזה וכן סמינר דו-יומי לקראת סוף התוכנית. במהלך המפגשים עסקו משתתפי ומשתתפות התוכנית בנושאים מדיניים-ביטחוניים, חברתיים-כלכליים ודמוקרטיים-אזרחיים, באמצעות מפגשים עם שורת מרצים ואנשי ציבור כמו עופר נוימן (עין השופט), מנכ"ל ארגון הנוער הגאה "איגי" והדובר לשעבר של יצחק הרצוג וסתיו שפיר, נוה דרומי – פובליציסטית ימנית בעיתון "הארץ", ענת רוזיליו – סמנכ״לית המרכז הרעיוני ומנהלת הזירה הציבורית בקרן ברל כצנלסון וממובילות "מחאת העגלות" בשנת 2011, עו"ד שימי בראון – מזכיר קיבוץ שפיים וממקימי מפלגת "חוסן לישראל", רמי הוד – מנכ"ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון, שי צ'רפנוב - מנהל תוכניות המנהיגות בקרן ברל כצנלסון ועוד. . כמו כן, הם פגשו את מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, וראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, עפרי רביב.

את התוכנית הדריך נחשון אלוני (עין החורש): "20 משתתפים סיימו את המחזור השני של התוכנית. במשך כשלושה חודשים סיירנו בשטח, למדנו ושמענו את מיטב המרצים, התווכחנו לא אחת והכל במטרה להיות בטוחים יותר בערכים שלנו, בעמדות שלנו ובדרך שלנו. הייתה זו קבוצה חזקה מאוד של חבר'ה שבוער בהם להשפיע על החברה בישראל ועל קיבוציהם פנימה, ולשנות את המצב הקיים במדינה. לאט-לאט נבנה פה כוח צעיר, מרענן ובטוח בעצמו שמכוון גבוה ורואה בתנועה הקיבוצית בית ומקום לפעול דרכו. הצעירים חוזרים לקחת אחריות, ליזום ולהוביל ומקווים שעוד יצטרפו אלינו רבים בהמשך." 

מסיימי מחזור ב' של תכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי" ביחד עם רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית
בוגרי מחזור ב' של תכנית שבילים במפגש הסיכום

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "עם גמר משבר הקיבוצים, לפני שנים אחדות, החלטנו במטה התנועה להוציא מהבוידעם את המטרות הישנות, לבחון אותן מחדש ולהתאים אותן לימינו. נראה שקיבוצים חדשים כבר לא

צריך להקים, אך צריך בהחלט להיאבק על דמותה וערכיה של ישראל. אחד המכשירים שאותם בנינו, הן תוכניות המנהיגות שמובילה התנועה הקיבוצית, שאחת מהן היא תכנית שבילים. הכוונה היא לדבר מחדש ולהפיץ את האידאולוגיה והאמונות שלנו ולהפיח רוח מחדש בגחלים שלנו. מי שצריך לקחת את האלונקה ולסחוב אותה קדימה זה הם, ואנו מאמינים בהם, למרות שהדרך לא תהיה פשוטה."

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית: "לפני כשנתיים כשהתחלנו בבניית אגף צעירים ומעורבות בחברה חשבנו רבות כיצד אנו מייצרים תשתית איתנה ומחברים את הצעירים והצעירות לתנועה הקיבוצית, ואיך התנועה, שלאורך השנים תמיד הייתה מעורבת בחברה הישראלית ומובלת על ידי צעירים, חוזרת להיות כזו אחרי המשבר ההישרדותי שעברה. התחלנו בבניית תוכניות מנהיגות שיחזירו את הבנים והבנות הביתה, יחזירו את האידיאולוגיה והערכים עליה התנועה מושתת ויעודדו צעירים לקחת אחריות, להיות מעורבים ולהשתלב בשדרת המנהיגות בקהילה הקיבוצית ובחברה הישראלית.

המשתתפים ציינו במפגש הסיום כי הם שמחים מאוד על ההכרות המחודשת עם התנועה, שהתוכנית חידשה להם המון והם גאים להיות חלק מהשינוי. חלקם אף החלו לפעול בתוך קיבוציהם ואחרים הצטרפו לצוות המוביל של רשת הצעירים. אין ספק שהם מבינים את גודל האחריות שיש להם כצעירים בהתחדשות וצמיחת התנועה הקיבוצית, ברלוונטיות שלה לחברה הישראלית ובצורך להיכנס מתחת לאלונקה ולדחוף קדימה.

"אמנם התוכנית הסתיימה, אך הבוגרות והבוגרים החליטו להמשיך לפעול כקבוצה ובחודשים הקרובים יצטרפו לתוכנית הבוגרים יחד עם מחזור א' של שבילים, יגבשו ויקדמו מספר פרויקטים ביוזמתם", מוסיפה רותם שניצקי.  

"זה מרגש ומשמעותי להרחיב את המעגלים ולהחזיר את הצעירות והצעירים לתנועה ולעשייה חברתית פוליטית. שינויים אמיתיים מתחילים מתוכניות כאלה ובהזדמנות זאת אני קוראת לעוד צעירים וצעירות להצטרף אלינו."

בקרוב ייפתח מחזור נוסף. לתוכניות והזדמנויות נוספות - הצטרפו לרשת הצעירים של התנועה הקיבוצית.

https://www.facebook.com/groups/hareshet/

https://hareshet-tkz.co.il/

 

 

הוספת תגובה חדשה