דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שקרה השבוע בקיבוצים ובתנועה הקיבוצית

לא שותקים מול השחיתות - בשישי יוצאים למחות בת"א. הקצין ששומר על הבית בגולן ופריחת השקד בשיאה. ניוזלטר התנועה הקיבוצית
כל מה שקרה השבוע בקיבוצים ובתנועה הקיבוצית
 15/02/2018
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

לא נשארים בבית – השבוע כולם יוצאים נגד השחיתות השלטונית

המשטרה: רה"מ לקח שוחד בשתי פרשות שונות. רה"מ פעל בניגוד לאינטרסים של מדינת ישראל. 
אי אפשר לשתוק יותר. חייבים לצאת מהבית. מאחדים כוחות -נפגשים ביום שישי הקרוב - 12:00 בככר הבימה.
לא נשארים בבית – השבוע כולם יוצאים נגד השחיתות השלטונית

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "המשטרה כגוף הממונה על אכיפת החוק קבעה השבוע כי ראש ממשלת ישראל לקח שוחד בשתי פרשות שונות, ופעל בניגוד לאינטרסים של המדינה. בתיק חקירה אחד, נקבע, כי היקף השוחד עמד על מיליון שקלים. הממצאים החמורים שהציגה המשטרה, והתחושה הכבדה שישראל מתדרדרת למציאות ערכית מסוכנת, אינם יכולות להשאיר אותנו אדישים. אסור לאף אחד להשאר בבית, אסור לשתוק, אני קורא לחברי הקיבוצים לצאת מהבית ולאחד כוחות ביום שישי הקרוב בשעה 12:00, בככר הבימה בתל אביב ולהגיד באופן חד-משמעי: לא נשתוק. לא ניתן לדבר הזה להמשיך! אני מפציר בחברות וחברי הקיבוצים בואו – אל תשתקו כשארצנו משנה את פניה".


פייסבוק התנועה

הסופר דויד גרוסמן חתן פרס ישראל - בתחום ספרות ושירה עברית

ספריו של גרוסמן יוצאים לאור מזה שנים בספריית הקיבוץ המאוחד מבית התנועה הקיבוצית. שר החינוך, נפתלי בנט, התקשר השבוע לסופר וברך אותו על זכייתו. "תרגומי ספריו לעשרות שפות הפכו אותו לאחד הסופרים הישראלים הנודעים, המוערכים והאהובים בעולם. על כל אלה, מצאנו את דויד גרוסמן ראוי לפרס ישראל לספרות לשנת תשע"ח"
 
 הסופר דויד גרוסמן חתן פרס ישראל- בתחום ספרות ושירה עברית
תמונה מתוך ויקיפדיה

בנימוקי ועדת הפרס צוין: "מאז תחילת שנות השמונים של המאה העשרים, כבש דויד גרוסמן את מקומו במרכזה של התרבות הישראלית והוא אחד הקולות העמוקים, המרגשים והמשפיעים בספרותנו. ברומנים, בסיפורים, במסות, בכתיבתו התיעודית, ביצירתו הענפה לילדים העמיד שורה של יצירות מופת המצטיינות בכח דמיון עשיר, בחכמת לב עמוקה, ברגישות אנושית, בעמדה מוסרית נוקבת ובלשון ייחודית ורבת הדהודים.

תרגומי ספריו לעשרות שפות הפכו אותו לאחד הסופרים הישראלים הנודעים, המוערכים והאהובים בעולם. על כל אלה, מצאנו את דויד גרוסמן ראוי לפרס ישראל לספרות לשנת תשע"ח". 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "אנחנו מברכים את דוד גרוסמן על זכייתו בפרס ישראל וגאים שאת ספריו הוא בחר ובוחר לפרסם בהוצאת הקיבוץ המאוחד של התנועה הקיבוצית. גרוסמן הוא לא מישהו לרוץ איתו והוא לא בורח מבשורה. גרוסמן הוא הקול השפוי של ארצנו השסועה והכואבת, למרות ואולי בגלל שחווה את כאבה באופן אישי. אנחנו גאים בו ומתברכים שגם ממשלה זו יודעת להעריך את יצירותיו, ומאחלים לו המשך שנות יצירה פוריה".


באנר מחאת השחיתות

מגן על הבית - בן מרום-גולן מונה למפקד עוצבת "הבשן" ברמת הגולן

איריס, אמו של עמית, חברת קיבוץ מרום גולן: "זה שעמית, כבן הגולן, חוזר במרכאות או לא מרכאות "להגן על הבית" זה מעמד מאד מיוחד. אנחנו מלווים אותו כל הזמן ועכשיו שזה קרוב אלינו זה בכלל משמח".
מרום גולן
תא"ל עמית פישר ומשפחתו בטקס החלפת הפיקוד

 תת-אלוף עמית פישר, בן קיבוץ מרום גולן, מונה השבוע למפקד עוצבת "הבשן". טקס החילופים נערך במחנה נפח שברמת הגולן, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תת-אלוף עמית פישר החליף בתפקידו את תת-אלוף יניב עשור, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים וחצי האחרונות.

תא"ל עמית פישר אמר בטקס: "קבלת הפיקוד על עוצבת 'הבשן' הינה אחריות עצומה. המשפט הגנה בפניי איומים קיימים ומתהווים הינו לחם חוקינו ואירועי אתמול ממחישים זאת בצורה מובהקת. עלינו להגן בפני כל ארגון וחוליית טרור הפועלים היום בגבול הרמה ובמקביל להכין עצמנו מבצעית ומודיעינית לאיום המתגבר הנמצא בפתחינו – חזרת צבא סוריה ועמו כוחות איראנים, חיזבאללים ואחרים. משימה נוספת בה נעסוק בחריצות – היא הכנת כוחות האוגדה בדגש על יחידות המילואים הרבות למבחן העליון – מבחן המלחמה. זוהי התרגשות גדולה עבורי לקבל את הפיקוד על עוצבת 'הבשן' ולחזור לשרת עמכם בחבל הארץ המוכר והאהוב בו נולדתי ובגרתי".

איריס, אמו של עמית, חברת קיבוץ מרום גולן, מספרת אף היא על המעמד: "הטקס היה מאד מאד מרגש, לא רק לנו המשפחה אלא בכלל בקיבוץ, זה שעמית, כבן הגולן, חוזר במרכאות או לא מרכאות "להגן על הבית" זה מעמד מאד מיוחד. אנחנו מלווים אותו כל הזמן ועכשיו שזה קרוב אלינו זה בכלל משמח".
איריס מספרת שכבר כנער צעיר, היה עמית מוביל ומנהיג בקיבוץ, בחברת הנעורים, בבית הספר ובכל, וזה רק טבעי שהוא ימצא את מקומו בפיקוד ובהנהגה גם בצבא. "אני אמנם אמא ולא אובייקטיבית, אבל זהו באמת אופיו של עמית".  

העובדה כי עמית נכנס לפקד על האזור דווקא אחרי סוף שבוע מתוח במיוחד משפיעה במידה מסויימת, אבל איריס מבהירה כי הם מאד מאד מורגלים לחיים באיזור ולא נלחצים בקלות. "היה לנו כמה סירנות אחת אחרי השנייה בשבת לפנות בוקר, ואין ספק שהדקות האלו הן לא נעימות, אבל למדנו להסתדר. אנחנו חיים את זה, אנחנו כאן עוד מהימים שלפני יום כיפור, אז כבר ידענו תקופות יותר קשות. שום דבר לא משתנה ביומיום, היו המון המון אורחים בקיבוץ והתורים בחרמון נראו למרחוק, אז חוץ מהכמה דקות של "מרחב מוגן" בסך הכל הייתה שגרה. בתור אמא של עמית, זה שהוא מגיע הנה דווקא עכשיו זה אולי מעט מלחיץ, אבל זה היה מלחיץ גם אם היה מפקד באזור עזה. עמית מכיר את הגולן היטב כילד וגם כקצין בגולני, ששירת פה בגבול לבנון תקופות ארוכות. כל ילדינו שירתו בגולני, שני בנינו הנוספים לחמו במלחמות ובקרבות השונים, כך שאנחנו חיים את זה כבר במשך שנים ארוכות וזה אמנם לא פשוט אבל בסופו של יום אנחנו גאים בהם מאד וכעת גם מאד שמחים שעמית הגיע קרוב אלינו".   


תמונת השבוע - בארץ אהבתי השקד פורח

שקדים במגל

מטע השקדים בקיבוץ מגל הגיע השבוע לשיא תפארת הפריחה, ממש כמו מעבר לים עם פסטיבל פריחת הדובדבן, גם אנשי השקדים במגל סופרים מידי שנה את הימים לרגע המקסים בו עצי הפרי עוטים וורוד ולבן. מי שהספיק להנות מהיופי וכמובן מטיפוס על העצים עוד לפני גשמי הברכה שהחלו השבוע, הוא יותם הכסטר, בן חמש מהקיבוץ, בנו של מנהל ענף המסיק והשקדים, אורן. איזה כיף! איזה יופי!


באנר משקארד 1

"מבחינתי להיות שליח היה המשך טבעי לעשייה למען החברה שעליה גדלתי בקיבוץ"

בימים האחרונים שלו בשליחות, יהל לינטרנרי (38), שליח הסוכנות היהודית מטעם השומר הצעיר במילאנו, מסכם תקופה מרגשת, מעשירה, חינוכית וחווייתית מלאת אתגרים והישגים
יהל לינטרנרי
יהל לינטרנרי עם חניכי קן מילאנו

יהל נולד, גדל והתחנך בקיבוץ רמות מנשה וכיום גם חבר קיבוץ. יהל הוא מילדי "הדור האחרון" של החינוך המשותף כאשר עבר בכל התחנות המוכרות, מהלינה המשותפת, המוסד החינוכי ב'הרי אפרים' ותנועת הנוער של השומר הצעיר.

איך זה מרגיש כבוגר התנועה הקיבוצית לצאת לשליחות במדינה רחוקה?

​"השליחות עבורי, מלבד החיים בחו"ל, הייתה גם הפעם הראשונה שגרתי בעיר גדולה ומרכזית. כמי שגאה מאוד בהיסטוריה של התנועה הקיבוצית ושל השומר הצעיר הרגשתי שהרקע שלי נותן לי מטען תרבותי, קהילתי וציוני שהוא ייחודי ולא קיים אצל כל מי שבא מישראל. חוויתי גם סקרנות גדולה מצד חניכים והורים לשמוע עוד על הקיבוץ, ההיסטוריה והשינויים של השנים האחרונות.
​במהלך השליחות היו הרבה רגעים מאתגרים, שבהם הדבר היחידי שאפשר לי להמשיך הלאה היה החניכים עצמם מקהילת השומר הצעיר במילאנו. התחושה שאני חלק ממקום שאנשים גאים להשתייך אליו, שהלב בו פתוח לקבל ולהקשיב. מקום שיש לו אידאולוגיה חזקה ומורשת.
באתי לכאן כדי למצוא אתגר מקצועי, אבל מצאתי גם אנשים שנכנסו לי עמוק ללב. אפילו התחתנתי במהלך השליחות ובתי עמילה נולדה באיטליה בשנה השנייה שלנו בשליחות. גיליתי את המשפחה האיטלקית שלי באנקונה ולמדתי לדבר בשפת אמו של אבי, זה שעלה לישראל לפני שישים שנה אחרי שהיה חניך בשומר הצעיר מילאנו".

אתה רואה קווי דמיון בין השליחות לחיים בתנועה הקיבוצית?

​"גם מבלי להיכנס לניתוחים מעמיקים של התקופה שלנו, אני חושב שהמודל הקהילתי נותן פתרונות לכמה מהמצוקות הגדולות של בני האדם היום. מהבחינה הזו ברור שמי שמגיע מקהילה רב דורית, חיה ויוצרת מביא איתו היכרות ​אחרת עם עולם התוכן הזה. הקיבוצים היו והם עדיין מובילים עולמיים בתחום של ניהול קהילות ויש לנו ידע, ניסיון וחוויות אישיות ייחודיות שהרגשתי שהיו בוודאי רלוונטיות גם במילאנו. מבחינת תנועת הנוער והחינוך הבלתי פורמלי בכלל בוודאי שיש דמיון. בתנועה כמו השומר הצעיר, ובוודאי גם באחרות, יש עדיין התייחסות לקיבוצים כמקומות שבהם הוגשמו הערכים בצורה מעוררת השראה".

עכשיו במבט לאחור, היית ממליץ לאנשים ולקיבוצניקים ספציפית, לצאת לשליחות?

​"אני חושב שלצאת לשליחות זה המשך ישיר לעשייה חינוכית וערכית עליהם התחנכנו. התנועה העולמית של השומר הצעיר היא תנועה מפוארת עם עשייה חינוכית אדירה, עמוקה וערכית שאנחנו בארץ לרוב לא מכירים, וכך גם כל תנועות הנוער העולמיות האחרות. יש שם נוער איכותי וחדור אידאולוגיה שרוצה להיות בקשר עם ישראל וסקרן לדעת איך מתנהלת התנועה בארץ ובקיבוצים. הם זקוקים למישהו שיבוא מתוך החברה הישראלית בשביל להראות את המורכבות שבדרך כלל לא באה לידי ביטוי ברשתות החברתיות ובתקשורת. מה גם שהתנועה שלנו היא במובנים רבים "השער האחרון" לפני שילד או משפחה יתנתקו מהעולם היהודי- בגלל הפתיחות שלנו והנכונות לקלוט משפחות מעורבות. מלבד ההיבט של העבודה, החיים בחו"ל הם חוויה מעצבת שעבורי הייתה מאוד חיובית- הן ברמה האישית והן הזוגית-משפחתית. כשהגעתי לאיטליה חשבתי שיתווספו כמה שורות לקורות החיים שלי, היום אני מבין שבשלוש השנים האלו נכתב פרק חשוב ומשמעותי בסיפור חיי. חזרתי לישראל ולקיבוץ שלם יותר כאדם וכמחנך ועל זה אודה תמיד".

 

מתעניינים בשליחות הארוכה? לפרטים נוספים לחצו כאן
"היחידה": השליחות הארוכה של הסוכנות היהודית- ציינו שבאתם דרך אגף הצעירים של התנועה הקיבוצית


פייסבוק התנועה

רכזת חדשה לאזור דרום הארץ - ברוכה הבאה!

אורית בראון מונתה השבוע לרכזת אזור הנגב, משקי הנגב והמועצות האזוריות: שער הנגב , אשכול, בני שמעון.
 
רכזת חדשה לאזור דרום הארץ - ברוכה הבאה!

בראון, חברת קיבוץ כפר-עזה, עבדה שנים רבות בסוכנות היהודית, שם שימשה בין היתר ממונה על השותפויות בדרום, שליחה בטורקיה ויוון ובתפקידה האחרון בארגון היתה מנהלת אגף עלייה, היחידה לעלייה, קליטה ומשימות מיוחדות. בשנים האחרונות ששמשה כמנהלת הקהילה בקיבוצה.

אורית בראון: "אני נכנסת לתפקיד המהווה חוליה משמעותית וחשובה בקשר בין המטה לשטח, בין התנועה לקיבוצים. כמי שגרה ופעלה בכפר עזה - קיבוץ שעבר מצבים מאתגרים, והיה במצבים לא פשוטים הן מבחינה  קיבוצית והן מבחינה מדינית, אני רואה תמיד את האופק לשאוף אליו ויודעת שהוא בר השגה, ואני מצפה, גאה ושמחה  מאוד שאוכל לתרום מניסיוני".

מנהל מחלקת הרכזים, ובמקרה גם תושב קיבוץ ארז השכן: "אורית היא תוספת חשובה לעבודה באזור חשוב מאד, ותוספת חשובה למחלקת הרכזים האזוריים - "שגרירי" התנועה בשטח."


באנר מחאת השחיתות

מרתון המופעים השנתי של מטה התרבות בתנועה הקיבוצית

יום רביעי 21.2.2018
בתאטרון "צוותא" - הבית לתרבות ישראלית

הזדמנות נהדרת לצ'פר את נאמני התרבות שלכם - הזמינו אותם ליום שכולו כיף!
מופעי התרבות
מתוך מרתון התרבות בשנים הקודמות

איפה אפשר לראות את יאיר ניצני במופע החדש? דקלון במיטב השירים והצגת הקאלט "חצאית כאן קודקוד"? הם ועוד רבים אחרים יחכו לכם במרתון מופעי התרבות שהפך כבר למסורת.
זוהי ההזדמנות לבוא ולהתרשם משלל מופעים בתחומים ובסגנונות שונים ולמצוא את הדברים המתאימים לקיבוצכם.

יום שכולו תרבות, כיף ומפגש בין עמיתים לעבודה. 

מומלץ מאד לבוא!

לו"ז המרתון: 
9:00- הרשמה וכיבוד קל
9:30- תחילת התוכנית בדיוק!
15:45 - סיום משוער

  • כרטיס כניסה למרתון 155 ₪ ליחיד! (לחברים בתנועה הקיבוצית 140 ₪ ליחיד)
  • הכניסה כוללת קפה ומאפה בבוקר ומזנון קל בצהריים

להתראות במרתון!
לפרטים נוספים: ריקי רז- מנהלת המטה התרבות הקיבוצית,  רינה בן סימון - מטה התרבות הקיבוצית       
ריקי- 050-5493319 / רינה- 052-5013767


הגש"שים באים ל"אולפן שישי"

הש"ש אורי שחר מקיבוץ יראון מתנדב בעבודות תחזוקה בניצנה. הש"ש אילנה מלמדת תלמידים בדואים בנגב. הש"ש ניצה אלון מהיישוב תמרת עוזרת לעולים חדשים ללמוד עברית.

רק שהשינשינים האלו וחבריהם הם לא נערים ונערות לפני צבא אלא גמלאים – גש"שים, גמלאי שנת שירות של התנועה הקיבוצית, המתנדבים בפרויקט חדש של אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית בשיתוף הסוכנות היהודית ו"ניצנה", שיצא לדרך לפני שלושה חודשים.

אנו מזמינים אתכם לצפות בכתבה של "אולפן שישי" על הפרויקט היפה ויוצא הדופן.


באנר משקארד 2

'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית והפעם... דני פילדס- צלם ומדריך צילום מקיבוץ געש

עסק קיבוצי
דני פילדס- צלם ומדריך צילום

במשך למעלה מ-25 שנה אני מדריך, מלמד ומעצב את תודעת ההתבוננות, האסתטיקה והדיון אצל דורות של צלמים מקצועיים וחובבים. 
במהלך שנותיי כמורה, חנכתי כמות מרשימה של נערים ומבוגרים ברזי המדיה של הצילום. צברתי ניסיון גדול בהוראה ובניהול שיעור הן ליחידים והן לכיתות גדושות. לימדתי במהלך השנים ביותר מעשר בתי ספר ומכללות, ערכתי תערוכות צילום קבוצתיות ופרטיות בארץ ובאירופה, צילמתי ועדיין מצלם למגזינים נחשבים בתחום התעשייה, הארכיטקטורה ולייף סטייל. בימים אלו אני מלמד במכון אקדמי טכנולוגי בחולון- בית ספר לעיצוב ובמכללה לצילום קרית אונו. בנוסף, אני מדריך מורים בתיכון בתחום תקשורת, צילום, קולנוע וטלוויזיה.

אני מזמין אתכם, חובבי הצילום, המעוניינים להתפתח בתחום ליצור קשר ולהיפגש איתי בסטודיו בקיבוץ געש. אשמח לתת מהניסיון העשיר והמגוון שלי ולהעביר שיעורים פרטיים או קבוצתיים. השיעורים יכללו היכרות עם העולם הוויזואלי בשפת הצילום, אסתטיקה וטכניקה ויהוו מסע היכרות עם עולם הדימויים החדש הזה.

ליצירת קשר: מייל- danny.fields1456@gmail.com 
                  טל'- 0522-465624 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה