דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

דורשים פתרון לחברי קיבוץ שאיבדו את פרנסתם ואינם שכירים. לבקשת התנועה הקיבוצית הוארכו אשרות השהיה למתנדבים בקיבוצים ונבו חזר לדגניה ב' מארה"ב ולא יכול לחבק את הסבים. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
חקלאות ישראלית
 26/03/2020

מזכ"ל התנועה בפניה אישית לחברי
ותושבי הקיבוצים

העולם כולו ומדינת ישראל בתוכו, עוברים בימים האלה טלטלה רב ממדית. אנו ניצבים בפני משבר בריאותי, המתגלגל במהירות למשבר כלכלי חמור ונדרשים לציית לכללים שלא בחרנו. כללים אלה הוטלו עלינו כחלק אינטגרלי של החברה הישראלית, מטרתם להקטין את הפגיעה בתוכנו והם מחייבים את כולנו
כולנו יחד גם כשמבודדים

אני מצרף כאן את פנייתן של דבי בראס, מנהלת אגף החינוך, ושל ד"ר אילת גלס, מנהלת אגף הקהילה והחברה בתנועה הקיבוצית:

"קהילה קיבוצית במיטבה – תודעה קהילתית מתקיימת גם כשכל אחד בביתו"

"בימים אלה, היכולת שלנו לשמור על עצמנו ועל זולתנו תלויה בהתנהגותו של כל אחד ואחת מאיתנו .

הקפדה על הנחיות משרד הבריאות נדרשת בעיר הגדולה וקריטית במיוחד בקהילה קיבוצית - המשפחתית בכדי  למנוע הדבקה המונית. זה קשה. זה לא טבעי לכולנו. ההנחיות שמחייבות בידוד, מרחק ונתק מגע בין כולנו הפוכות לתחושות החופש והמרחב בה אנו מורגלים לחיות וזרים להרגלים הקהילתיים שלנו.

מוטלת עלינו החובה להקפיד על ההנחיות כבחירה אישית לטובת הכלל, לטובת הבית שלנו. בעת בה אנו נדרשים להישאר בבית, בקהילה רב דורית ממשיכים להתקיים החיבורים המבטיחים את הידיעה שאף אחד מאיתנו לא לבד, כי כולנו יחד בעת הזו.

זה היתרון שלנו כקהילה קיבוצית. יש בנו אכפתיות, יכולת להכיל שונות ולקיים את הערבות ההדדית כדרך חיים. יש לנו מעטפת קהילתית שמייצרת מוגנות וביטחון הייחודיים לנו. החוויות המשותפות שלנו לא יעלמו - הן הן הבסיס לתחושת ההמשכיות, גאוות היחידה שלנו והזכות להיות חלק מקהילה שלמה.

אז בואו ונהיה יצירתיים ונתאים את ה"ביחד" שלנו לתנאים המאתגרים, ננצל את כל האמצעים הטכנולוגיים, לא נשאיר אף אחד לבדו וניקח אחריות אישית, נקפיד על הנחיות משרד הבריאות לטובת יחד בריא , שומר ונכון לימים הטובים שבדרך!"

הבה ננהג באחריות אישית. זוהי, ברגע זה, הצורה המחייבת של הערבות ההדדית

ניר מאיר – מזכ"ל התנועה הקיבוצית


כולנו יחד גם בזמן הקורונה

ועדת המיסוי הבינקיבוצית למנכ"ל ביטוח לאומי: "דרוש פתרון לחברי קיבוץ אשר איבדו את מקור הכנסתם ואינם מוגדרים עובדים שכירים"

במכתב, אשר נוסח על ידי אגף כלכלה והמחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית וברית פיקוח, מבקשים ממנכ"ל ביטוח לאומי להחיל את ההנחיות בנוגע למתן דמי אבטלה\ חל"ת לעובדים עצמאיים גם על חברי קיבוץ העובדים בקיבוצם, שמכל בחינה מהותית דומים
לעובדים עצמאיים
לוגו תנועה

בימים אלו מאבדים אזרחים רבים מקור הכנסתם כתוצאה ממשבר הקורונה. חלקם מפוטרים, חלקם מוצאים לחל"ת וחלקם, שהם בעלי עסקים זעירים, סוגרים את עסקיהם. המדינה לא נותרה אדישה למצוקתם של עובדים ובעלי עסקים זעירים אלו, וקבעה כללים מיוחדים למתן דמי אבטלה וסיוע לאנשים אלו.

המשבר תוקף כמובן במלוא עוצמתו גם את הקיבוצים, אשר גם בהם נסגרים מסגרות וענפים רבים, כגון המסגרות החינוכיות, עסקי תיירות, ועוד. אולם, כידוע, בין חברי קיבוץ העובדים בקיבוצם לבין הקיבוץ לא קיימים יחסי עובד מעביד, ולפיכך אין החברים או הקיבוצים זכאים לכאורה לסיוע כלשהו על פי הכללים החלים על כלל המשק.

במכתב ששלח רו"ח ירון רייכמן, יו"ר ועדת המיסוי הבינקיבוצית ומנכ"ל ברית פיקוח, אל מנכ"ל ביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, הוא כתב: "מצב זה על פניו אינו סביר. אין זה מתקבל על הדעת שחברי הקיבוצים לא יוכלו להנות מהסיוע של המדינה כמו כלל האזרחים. לפיכך, אנו מבקשים להחיל את ההנחיות בנוגע למתן דמי אבטלה\ חל"ת לעובדים עצמאיים גם על חברי קיבוץ העובדים בקיבוצם, שמכל בחינה מהותית דומים לעובדים עצמאיים.

נבקש לשוחח עמך או עם מי מטעמך בדחיפות ולראות כיצד נותנים פתרון דומה לחברי קיבוץ אשר אבדו את מקור הכנסתם והם  אינם מוגדרים עובדים שכירים (זאת בדומה לעצמאיים)."

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "הסגר הכמעט מוחלט ומצב החרום העולמי, מביא לערעור כל המערכת הכלכלית העולמית. באירוע הזה ישנם נפגעים רבים מתחומים מגוונים בישראל, והמגזר שנפגע קשה מכולם הוא מגזר העצמאיים שאינם מבוטחים ביטוח אבטלה בביטוח הלאומי.בלי קשר לתכניות שפורסמו עד כה, שום ממשלה בישראל לא תוכל שלא להציע פתרון למגזר הגדול הזה. 
מצבם של כל חברי הקיבוצים שאינם שכירים (בעבודת חוץ או בפעילות הכלכלית והקהילתית בקיבוץ) זהה למעשה, ואנחנו נעמוד על כך כי כל חברינו שאינם שכירים יזכו לכל ההטבות אותן תבחר הממשלה להעניק למגזר כולו."


באנר משקארד 1

ראשי המרחב הכפרי בפניה לראש הממשלה – הפעל מייד תוכנית סיוע לצמיחת החקלאות הישראל

במכתב כתבו בין היתר:  "דווקא בימים אלה, עולה חשיבותה הקריטית של החקלאות הישראלית בעת משבר, על גבול מצור, כמו משבר הקורונה. לווה אותנו דאגה עמוקה לשמור למדינת ישראל את יכולת ייצור המזון באופן עצמאי , וללא תלות בייבוא, בכול ענפיה וכן , להיות אטרקטיביים לטיפוח הדור הצעיר בחקלאות"
חקלאות ישראלית שליחות  לאומית

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ביחד עם מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יעקב בכר, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג' , פנו השבוע לראש הממשלה, בנימין נתניהו על מנת  שיבטיח וודאות ויציבות בחקלאות הישראלית  המבטיחה בתקופה זו את בטחון המזון של אזרחי ישראל.

במכתב כתבו בין היתר: "דווקא בימים אלה, עולה חשיבותה הקריטית של החקלאות הישראלית בעת משבר, על גבול מצור, כמו משבר הקורונה.

נקדים ונאמר כי אין אנו מעוניינים להסתכל אחורה, אלא, פנינו אל העתיד. מלווה אותנו דאגה עמוקה לשמור למדינת ישראל את יכולת ייצור המזון באופן עצמאי , וללא תלות בייבוא, בכול ענפיה וכן , להיות אטרקטיביים לטיפוח הדור הצעיר בחקלאות. הנדרש ביותר בחקלאות הוא מוטיב הוודאות. רק הוודאות יכולה להביא בטווח הבינוני והארוך צמיחה משמעותי ת ומכאן הצעותינו.

אנו מבקשים לתמוך בענפי הצומח והשדה, בענפי בעלי החיים לרבות ביצים וחלב, וכן,  בהשקעות לטובת צמיחה עתידית".

 ראשי החקלאים פרטו בפני ראש הממשלה מספר צעדים, אשר לדבריהם יבטיחו את בקשתם לימים אלו ולעתיד לבוא. בין הצעדים – החזרים כסף על מכסות מים וחלב, ביטול מלא של אגרת עובד זר, השקעה מיידית של 50%  מתוך 400 מיליון ₪ של תוכנית השקעות שהובטח לענף החקלאות ועוד.


באנר ביטוח חקלאי

המשנה ליועץ השפטי לממשלה והשמאי הממשלתי הגיבו בחריפות על החלטה שהעבירה בחטף מועצת מקרקעי ישראל בנוגע למחירי הקרקע שבבעלות רמ"י

מועצת מקרקעי ישראל העבירה בחטף ובחסות הקורונה החלטה המקנה לרמ"י סמכות מוחלטת לקבוע את מחירי הקרקע שבבעלותה, ללא כל פיקוח או בקרה. השמאי הממשלתי הראשי הודיע שהוא מקפיא עריכות שומות לרמ"י כל עוד לא תבוטל ההחלטה, והמשנה ליועץ המשפטי דורש לבטל את ההחלטה ולנסח החלטה חלופית
קרקע

ההחלטה פוגעת קשות בחוכרים, ובכללם כמובן הקיבוצים וחברי הקיבוצים, אבל לא פחות מכך, היא גם פוגעת קשות בסמכותו של השמאי הממשלתי הראשי ובעקרונות השמאיים המקצועיים. בנסיבות אלו, "זכו" הפעם הנהלת רמ"י ומועצת מקרקעי ישראל לתגובה חריפה של השמאי הממשלתי הראשי, שהודיע שהוא מקפיא עריכות שומות לרמ"י כל עוד לא תבוטל ההחלטה. הוא ציין כי בטרם הובאה הצעת ההחלטה לדיון היא לא הוצגה בפניו, וממילא, לא התאפשר לו להביע את עמדתו המקצועית ביחס להחלטה.  

תגובה חריפה אף יותר התקבלה מעו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אשר קבע כי ההחלטה בעייתית ביותר הן לגופה והן בשל הדרך הקלוקלת בה התקבלה. עו"ד קמיניץ דורש את ביטול ההחלטה וניסוח החלטה חלופית, סבירה ומקצועית. במכתב ששלח לשר האוצר, משה כחלון, ומנכ"ל רמ"י, עדיאל שמרון, הוא כותב בין היתר כי יש להצר על כך שלא התקיימה עמם התייעצות ביחס להצעת ההחלטה בטרם הועלתה לדיון בישיבת המועצה, וזאת בשונה מהחלטות אחרות שנדונו באותה ישיבה, ובניגוד למסורת ארוכה של שיתוף פעולה עם משרדם ביחס לכל הצעות ההחלטה העולות בפני המועצה.

עוד מציין קמיניץ במכתבו: "נוכח האמור, אין מנוס מלקבוע כי בהחלטת המועצה ובהליך בו התקבלה נפלו פגמים. פגמים אלו אינם פגמים של מה בכך. לכן, ועל מנת למנוע תקלה, נבקשכם לפעול לביטול ההחלטה כך שהדין שקדם לה הוא שיחול עד אז נבקש לציין, כי קיים קושי משפטי משמעותי במימוש ההחלטה בידי רשות מקרקעי ישראל או בידי ועדת ההשגות, על כל ההשלכות הנובעות מכך."

לקריאת מכתבו של עו"ד קמיניץ: לחצו כאן


פייסבוק התנועה

מתנדבי ומתנדבות שנת השירות ממשיכים ופועלים למען החברה הישראלית

רוב מוחלט של קומונות שנת השירות, בעיקר אלו העושות למען השכבות המוחלשות בחברה, ממשיכות לתפקד במלוא המרץ. רבים מהשינשינים והשינשיניות אשר פעילותם הופסקה בחרו להתנדב בשמירה על ילדי עובדים חיוניים במערכת הבריאות וסיוע בעבודה חקלאית
מתנדבי ומתנדבות שנת השירות ממשיכים ופועלים למען החברה הישראלית

משבר הקורונה לא פסח על המסגרות בהן פועלים מתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית. רוב המסגרות, בהן פנימיות, מסגרות של אוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים וקיבוצים, ממשיכות לפעול גם כעת במתכונת מותאמת – וכך גם הש"שינים אשר מגלים מוטיבציה גבוהה ומחוייבות למשימותיהם. חלקם התנדבו להישאר במסגרות תקופה ארוכה מתוך חשש שאם יצאו הביתה לא תתאפשר חזרה למסגרת.

במסגרות בהן עצרה הפעילות (הדרכות טיולים, מסגרות חינוכיות), בחרו חלק מהש"שינים להתנדב במשימות לאומיות אחרות, כגון שמירה על ילדי עובדים חיוניים במערכת הבריאות וסיוע בעבודה חקלאית.

לירז ברנד, מנהלת מחלקת שנת-השירות: "אנחנו  גאים במתנדבי שנת השירות אשר מבינים שזוהי שעת מבחן בה הם נדרשים לעבוד קשה יותר, במשך שעות רבות יותר, ועושים זאת במסירות וברצון. זוהי בהחלט שעתם היפה של הש"שינים".


כולנו יחד גם בזמן הקורונה

לבקשת התנועה הקיבוצית - האריך שר הפנים, אריה דרעי את אשרות השהיה למתנדבים בקיבוצים

הארכת האשרות תאפשר לעוד עשרות רבות של מתנדבים מכל רחבי העולם להמשיך ולהתנדב בקיבוצים ולסייע למשקים להמשיך להפעיל ענפי משק קריטיים
מתנדבים בקיבוץ יהל
מתנדבים בקיבוץ יהל

השבוע נענה שר הפנים לבקשה דחופה של התנועה הקיבוצית, לאפשר גם לתוכניות התנדבות בינלאומיות שונות הפועלות כיום בארץ לטובת המשק הישראלי בחקלאות, בתעשייה ובסיוע לאוכלוסיות מוחלשות, להמשיך בעשייתן ולכלול בהוראה להארכה אוטומטית עד ה-30.6.2020 גם את אשרות מתנדב  B4.

לאור הנחיות משרד הבריאות וההערכות לסגירה נרחבת של מוסדות הציבוריים עם התפשטות הקורונה בארץ ובעולם, הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה ביום ב' האחרון על מתן הארכה אוטומטית של אשרות שהייה של שונות תוך החרגה של אשרת המתנדבים 4B.

עופרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, מציין, "שעה שהעולם סוגר שעריו ומדינות קוראות לאזרחיהן לחזור הביתה, ישנם עשרות מתנדבים בינלאומיים שמבקשים להתנדב בקהילה הקיבוצית המארחת ולתמוך במשק המקומי.  הארכת הוויזה האוטומטית למתנדבים מחו"ל מאפשרת למתנדבים המסורים, להמשיך לתגבר את המשק בתקנים החסרים בחקלאות ובתעשייה במיוחד בעת משבר לאומי זה".

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, עם התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובארץ, סגרה התנועה הקיבוצית את כניסת המתנדבים הבינלאומיים לארץ באופן מיידי. יחד עם זאת, ישנם כ-250 מתנדבים כרגע בארץ, שממשיכים לסייע למשק הקיבוצי בפרט ולכלכלה הישראלית בכלל.


באנר משקארד 2

תמונת השבוע – אחרי 16 שנה בארה"ב נבו מתקשר עם סבא וסבתא דרך החלון

תמונת השבוע – אחרי 16 שנה בארה"ב נבו מתקשר עם סבא וסבתא דרך החלון

משפחת זהרני מקיבוץ דגניה ב' חזרו בשבוע שעבר לארץ אחרי 16 שנים בארה"ב. קארין, גיל והבנים - איתן, נבו ותומר רצו לשוב לישראל ולקיבוץ מעט לפני פסח, על מנת להשתקע כאן, וכמובן לא שיערו שיצטרכו לשבת בבידוד עוד שבועיים לפני שיחבקו את סבא וסבתא. 
בתמונה המרגשת תיעדה קארין את נבו מנופף לשלום לסבא וסבתא - איתמר ורינה. 
ברוכים השבים משפחת זהרני, מקווים שכולנו נחזור במהרה לחיים המוכרים, ואתם תחזרו להפגש עם המשפחה וחברי הקיבוץ פנים אל פנים. קליטה טובה יותר, וימים טובים יותר על כולנו.


באנר ביטוח חקלאי

בעקבות משבר הקורונה, התנועה הקיבוצית עוברת למתכונת חירום: יבוצע קיצוץ של 30% בשכר הפעילים

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר: "הפעילים שלנו עובדים הרבה יותר מהרגיל, אך כמובן שהמשבר הכלכלי לא פוסח עלינו. אני מבטיח לקיבוצים – עבודתנו לא תפגע – להפך"
לוגו תנועה

הנהלת התנועה הקיבוצית וועדות כח אדם של התנועה התכנסו ביום חמישי לישיבה מיוחדת באמצעות הוידאו ובה הוחלט כי שכר כל פעילי התנועה יקוצץ בשלושים אחוזים באופן מיידי ועד לסוף חודש אפריל לפחות. 
בהתאם להנחיות המדינה, גם התנועה עוברת לעבוד במתכונת חירום כאשר חלק מעובדי התנועה יצאו לחל"ת ועובדי הגופים המתוקצבים שעבודתם הופסקה כליל הוצאו לחל"ת.

מזכ"ל התנועה כינס בשעות הצהריים אסיפת פעילים, גם היא כמובן באמצעות הוידאו, ואמר: "כולנו מרגישים את הרלוונטיות הרבה שלכם ושל התנועה בשטח הקיבוצי בימים אלו ביתר שאת, אני מודה לכם שלמרות המצב האישי שבו כל אחד מכם צריך גם לדאוג לביתו וילדיו, כולכם עובדים ללא הפסקה למען הקיבוצים וחבריהם. יחד עם זאת, ברור שהמשבר הכלכלי איננו פוסח על איש, גם לא עלינו, ולכן עלינו לקצץ בשכר ובהוצאות רבות נוספות, על-מנת שנמשיך לשרת את הקיבוצים ואת החברה הישראלית גם בתום המשבר". 

מאיר סיכם: "עברתי דברים רבים בחיי, ומרגש אותי לראות את המתרחש בקיבוצים בימים אלה – הערבות ההדדית המתקיימת אצלנו בשגרה היא נכס רב עצמה בימי המשבר והיא מגיעה לגבהים חדשים. אני מחזק את חברי הקיבוצים ואת הנהלות הקיבוצים ומאחל כי יעמדו בהצלחה בהתמודדות עם המצב המורכב הזה. התנועה תמשיך ללוות ולסייע לכלל הקיבוצים בעת המשבר הנוכחי, וכמובן שלאחריו".


פייסבוק התנועה

חקלאות ישראלית = חוסן לאומי

מאז החלו הצעדים לבלימת התפשטות מגיפת הקורונה, חקלאי ישראל נאבקים על הביטחון התזונתי שלנו ודואגים שלכל תושבי ישראל יהיו ירקות, פירות, דגים ובשר טריים וזמינים בכל יום. על מנת לחזק אותם וכדי להגביר את המודעות לצורך בחקלאות ישראלית איתנה ובת קיימא, הוקם עמוד פייסבוק ייעודי
חקלאות ישראלית=חוסן לאומי

החקלאיות והחקלאים הישראלים עומדים בימים אלו של משבר עולמי ולאומי בחזית הצרכים החיוניים של המשק. משבר הקורונה העולמי מדגיש את הצורך לחזק את החקלאות הישראלית ואת היכולת של מדינת ישראל לספר בטחון מזון לאזרחיה.  סגירת הגבולות כדי להתמודד עם האיום מחזקת את התפיסה אותה מובילים חקלאי ישראל: בלי חקלאות אין עצמאות. משבר הקורונה משאיר מליוני אזרחים בבתים שזקוקים לוודאות גם מאיתנו החקלאים שנוכל לספק להם את המזון.

ההתיישבות החקלאית בישראל נערכה בכל ענפיה לכל תרחיש. כל ענפי ההתיישבות  בתחומי החלב, הבשר והפטם, הירקות הפירות ועוד עובדים במלוא המרץ ויש לנו דיי מלאי וכושר יצור לספק את כלל צרכי השוק בישראל. אנו מחוברים , לאנשי הצאן, למגדלי הפירות והירקות ולרבים נוספים על מנת להבטיח אספקה מלאה וזמינה של מוצרי מזון טריים ללא כל תלות בגורמי חוץ או ביבוא. זהו תפקידינו היום.

לטובת חיזוק החקלאות הישראלית נפתח עמוד ייעודי שנקרא "חקלאות ישראלית = חוסן לאומי". מוזמנים להצטרף לעקוב ולהתעדכן, ואם ברצונכם לשלוח חומרי וידאו, תמונות ועוד מוזמנים לשתף בעמוד >> https://bit.ly/2WCFTg8.

בכל רחבי המרחב הכפרי העשייה החקלאית לא פסקה בעקבות מגפת הקורונה, לאור המצב אנו קוראים לחקלאים להעזר במתנדבים בסיטואציות בהן ישנו מחסור בכוח אדם. התנועה הקיבוצית מציעה לחקלאים תמיכה בהפעלת מתנדבים בלינה, הסעות ומזון וגם מאגר מתנדבים המעוניינים להתנדב בחקלאות בימים אלו. 
המעוניינים יכולים לפנות לחמ"ל המתנדבים בדוא"ל chen@tkz.co.il 
או בנייד - 053-4270323 (עפרי).


כולנו יחד גם בזמן הקורונה

קליטה בימי קורונה - איך שומרים על הקליטה, הנקלטים ועל עצמנו?

כמו כלל תושבי המדינה (והעולם), גם בקיבוצים עסוקים בימים אלה באופן אינטנסיבי בתפעול הקהילה בנסיבות בלתי מוכרות ומורכבות ומופנה קשב לצרכים המיידיים של הקהילה והפרטים בתוכה. ברור שנדרשת חשיבה והתארגנות מחודשת בכל התחומים, ובכלל זה
בנושא הקליטה
קליטה בימי קורונה - איך שומרים על הקליטה, הנקלטים ועל עצמנו?
למצולמים אין קשר לאמור בכתבה. צילום: ליאור יעקבי

קיבוצים שנמצאים בעיצומו של מהלך להבאת משפחות חדשות לקראת הקיץ מדווחים על עצירה בפניות חדשות, חוסר פניוּת של משפחות שהיו בקשר לגבי קליטה (המשפחות הפוטנציאליות חוות משבר כלכלי, משפחתי, בריאותי ואי ודאות גדולה) וחוסר יכולת להזמין משפחות לסיור והיכרות בקיבוץ.

בנוסף, גם תהליכי קליטה שנמצאו בעיצומם נעצרו - מכוני האבחון לא פועלים ולכן יש הקפאה של תהליכים, לוועדת קבלה אין יכולת להתכנס, להיפגש עם משפחות ולראיין אותן וכמובן שלא ניתן לכנס אסיפה ולקיים הצבעה בקלפי. כל הפעילות הקהילתית והאישית הכרוכה בתהליך -סמינר קליטה, מפגשי היכרות, שילוב הנקלטים בצוותים, משפחות מאמצות, הוקפאה גם היא.

ולבסוף, עבודות פיתוח פיזי ובנייה מתעכבות בחלק מהמקומות, תהליכי קידום פרוייקטים וגיוס מימון גם הם מתעכבים או עצרו וכתוצאה מכך יש סימן שאלה לגבי היכולת לעמוד בלוחות זמנים מתוכננים של אכלוס ודיור שבהתאם להם נבנה התהליך לשנה הקרובה.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות?


באנר משקארד 1

ותיקים בקיבוץ וקורונה – גם בריאות
נפשית חשובה

בימים אלה מוחמרות הנחיות משרד הבריאות לגבי האוכלוסייה כולה, ובכללן גם ההגבלות כלפי וותיקים. לכולנו מובן הצורך הקריטי לשמור על בריאותם של דור המבוגרים בנקודה זו, ועם זאת יש כמובן חשיבות לשמר גם את בריאותם הנפשית, במסגרת המגבלות. צוות הרווחה, הבריאות והוותיקים בתנועה ריכז עבורכם מספר רעיונות לעשייה עם הוותיקים
וותיקים בקיבוץ וקורונה – גם בריאות נפשית חשובה

לאחר מספר ימים בהם כולנו נמצאים בתוך האירוע, ניתן להתרשם כי רוב הקיבוצים התארגנו למתן שירותי בסיס לוותיקים כמו מזון, כביסה, תרופות, ספרים וכדומה, וכמובן שיש לברך על כך. בנוסף קיימת יוזמות מאורגנות בכדי להתקשר לשאול לשלומם, ומחוות קהילתיות מקסימות כמו משלוח עוגות, פרחים וברכות.

מתוך ידיעה כי יש להתכונן לזמן שהות ממושך בתנאים אלה, צוות בריאות, רווחה, וותיקים  בתנועה - עדי רמות, ארנון בוכבינדר, ויעל לחייני, ממליצים להיערך גם לפעילות משמעותית יותר של ותיקים, וריכז עבורכם כמה רעיונות לאיך לעשות זאת טוב.

אם וכאשר יש לכם רעיונות נוספים אנא עדכנו את הצוות, שכמובן עומד לרשותכם לכל התייעצות.

ארנון בוכבינדר, ראש מטה פנסיה ובטחון סוציאלי 0502034881
עדי רמות, מחלקת בריאות ורווחה 0549798458
יעל לחייני, מנהלת שיבה בחברה טובה 0547917271


באנר ביטוח חקלאי

פתרון לעריכת סדר קיבוצי בבית

מכון שיטים שמח להציג: "אסיף – חג ישראלי", פלטפורמת תוכן לחגים למשפחה הקיבוצית. בימים אלו, כשאנו מכונסים בבתים, מכון שיטים בשיתוף מטה התרבות של התנועה הקיבוצית, מזמינים אתכם להפוך את הזמן המשפחתי בחגים לחווייתי, ברוח הקיבוצית שכולנו אוהבים. הכירו את אסיף - חג ישראלי. הזמנו את ליאור לקנר, מנהלת המיזם לשיחה
פתרון לעריכת סדר קיבוצי בבית

איך נערכתם לימי הקורונה?

"כהורים הפכנו כולנו לרכזי תרבות במשרה מלאה. בשבוע האחרון צוות המכון התגייס והרחבנו את המוצרים של אסיף: פודקסט לילדים, חידונים ומשחקים, יצירה ועמלנות, פלייליסטים ועוד. התאמנו את המוצרים לסיטואציה של צמצום היציאה מהבית ולהפעלה פשוטה."

 ומה לגבי ליל הסדר?

"כאן החידוש הגדול. מתוך מחשבה משותפת עם מחלקת התרבות של התנועה הקיבוצית, מי שירשם לאסיף יקבל נוסח לסדר משפחתי, כזה שמתאים למשפחה גרעינית. נוסח שניתן לקיים בקלות ביחד ב-zoom. אנחנו כבר יודעים על אלפי משפחות שעתידות להשתמש בו השנה."

 איך מצטרפים?

השאירו פרטים בקישור המצורף: https://bit.ly/2xkIZuA, ואנו נשלח אליכם הודעת חיבור בוואטסאפ​


פייסבוק התנועה

לעבור את ימי ההסגר עם הספרים המעולים של הוצאת הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים

קלאסיקות לילדים (דירה להשכיר, תירס חם, האריה שאהב תות, איה פלוטו ועוד), ספרי נוער אהובים (בית הספר לטוב ולרע, ה-100, הרץ במבוך ועוד..), ספרי פרוזה, שירה ועיון של מיטב הכותבים (דויד גרוסמן, א. ב. יהושע, נתן אלתרמן, לאה גולדברג, דליה רביקוביץ, נתן זך ועוד..) - במבצע מטורף
הקיבוץ המאוחד - ספרית הפועלים במבצע מטורף

גם כל הספרים בחצי המחיר

גם ספר הפתעה במתנה*

וגם שליח עד הבית בחינם!**

*  קוד הטבה: 2020

** בקנייה באתר מעל 150 ש"ח  | * בכל רחבי הארץ | * משלוח הספרים - בכפוף למצב

להזמנות הכינסו לאתר האינטרנט של הוצאת הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים: https://www.kibutz-poalim.co.il/


כולנו יחד גם בזמן הקורונה

כלי ניהול ייחודיים לקיבוץ בתקופת הקורונה

אפליקציית "מקומי" ומשקי הקיבוצים התגייסו למען הקיבוצים בתקופה זו פיתחו עזרים ייחודים לתקופה ופתחו את האפליקציה לשימוש חופשי של כלל הקיבוצים בארץ ללא תשלום
כלי ניהול ייחודיים לקיבוץ בתקופת הקורונה

משבר הקורונה מעמיד את הקיבוצים בפני אתגרים חדשים. בימים אלה, הקיבוצים נאלצים להתמודד עם המציאות בנסיון להמשיך את שגרת החיים הקהילתית תחת ההנחיות חירום נוקשות שהולכות ומחריפות.

אפליקציית "מקומי" ומשקי הקיבוצים התגייסו למען הקיבוצים בתקופה זו, מתוך מטרה לאפשר שגרת חיים תקינה. בתור תאגיד בבעלות הקיבוצים, החליטה החברה לממן עבור כל הקיבוצים בישראל את מערכת ההודעות המתקדמת וסדרה של פתרונות יצירתיים שפותחו בימים האחרונים במיוחד לצרכי צח״י: כלי למיפוי האוכלוסיה והערכת מצב יומית, מערכת להזמנות מזון מהכלבו ומחדר האוכל, ועוד. מערכת ההזמנות מהכלבו במיוחד מתקבלת בשמחה בקיבוצים רבים לצורך שירות החברים והתושבים המסתגרים בבתיהם – מוזמנים להיכנס לקישור הבא כדי לטעום ממנה: http://bit.ly/2QLGzfM
 

לפרטים נוספים - http://mekome.net/corona


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה