דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מי יגיע השנה לדבר בכנס ההנהגות? נפרדים מקצ'ה, הלוחם המיתולוגי של 101. זה שווייץ או החרמון? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
שמעון (קצ'ה) כהנר ז"ל
שמעון (קצ'ה) כהנר ז"ל
 30/01/2020

עדיין לא נרשמתם לכנס ההנהגות? למה אתם מחכים??

בנינו לכם/ן תוכנית מעניינת ומגוונת: לוסי אהריש, פרופ' רן אברמיצקי, אמי פלמור, מנכ"ל תנובה אייל מליס ומו"ל גלובס אלונה בר און יבואו להרצות לכם. בפן הפוליטי יבואו לדבר איתכם בני גנץ, עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס, ניצן הורביץ ואיילת שקד. מושבים מעניינים, הופעות של ציפורלה ועילי בוטנר וילדי החוץ ועוד ועוד. תנאי המלון שופרו והחדרים ברובם משופצים. מהרו להירשם - מספר המקומות מוגבל!
תכנית כנס ההנהגות
  • לוסי אהריש, עיתונאית ואשת תקשורת, תספר בהרצאתה כיצד היא מתמודדת עם הכבוד אשר חלקה לה מדינת ישראל כמדליקת משואה ביום העצמאות של שנת 2015? מדוע עמיר בניון הביא אותה לדמעות? ואיך חיים בצל הפיגוע שעברה בילדותה ביחד עם משפחתה. ההרצאה שהיא מסע מלא קונפליקטים ומעורר השראה.
     
  • אלונה בר און, מו"ל ויו"ר העיתון הכלכלי 'גלובס', המו"לית היחידה של עיתון יומי בישראל, תדבר על חשיבותה של תקשורת אחראית. בר און, בתו של מי שהיה מו"ל העיתון ואחד מבעליו, רכשה את הבעלות על העיתון לאחר קריסת עסקיו של הטייקון ובעל השליטה הקודם בעיתון, אליעזר פישמן.  זאת היתה החלטה שנבעה מתחושת שליחות, סגירת מעגל, מילוי צוואה בלתי כתובה.
     
  • פרופ' רן אברמיצקי מאוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה, מומחה בעל שם עולמי בכלכלה, ידבר על ספרו 'המיסתורין של הקיבוץ', שיצא לאור לפני חצי שנה ומסכם עשרים שנות מחקר על הקיבוץ. 
     
  • אמי פלמור, לשעבר מנכ"לית מוערכת של משרד המשפטים ובעלת 23 שנות עבודה במשרד, תשוחח על אמון הציבור במשרדי הממשלה וכיצד ניתן לשפר אותו.
     
  • מושבים מעניינים שנוגעים בסוגיות רלוונטיות לחיי היומיום בקיבוצים.

וגם: מייסם ג'לג'ולי, פעילה חברתית, פמיניסטית ופוליטית ויו"ר נעמ"ת במרחב המשולש הדרומי, יהודה משי זהב, עסקן חרדי, יו"ר ארגון זק"א, מקימו ועומד בראשו של ארגון אשת לפידות ודני אדינו אבבה, יוצא אתיופיה הראשון בגלי צה"ל ששימש במשך שנים ככתב "ידיעות אחרונות", ועד לאחרונה שליח הבונים דרור והסוכנות היהודית בדרום אפריקה, ידברו ישראלית עם נורית קנטי עיתונאית, פובליציסטית, מגישה ועורכת עורכת בגל"צ.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, כתבת הכנסת של חדשות 12, דפנה ליאל, תראיין את ח"כ איילת שקד מימינה, ראשי העבודה-גשר-מרצ חברי הכנסת עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורביץ, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ויו"ר קק"ל דני עטר, ועוד אישי ציבור נוספים.

כדי שגם בערבים לא ישעמם לכם - יופיע ההרכב המוזיקלי המצליח "עילי בוטנר וילדי החוץ" ואנסבל ציפורלה הקורעים מצחוק יופיעו עם "עקיצה טבעית" - המופע הראשון והמצליח שלהם, המציג זו העונה ה-12 ברציפות.

קדימה להירשם!


באנר כנס הנהגות 2020 - הנה זה בא

נפרדים מקצ'ה, הלוחם הנודע מיחידת 101 המיתולוגית

בלילה שבין שני לשלישי הלך לעולמו אל"מ (מיל') שמעון "קצ'ה" כהנר – לוחם, חקלאי ואיש ההתיישבות, מקיבוץ נווה איתן. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "קצ'ה ייצג היטב את הרוח הקיבוצית של שירות משמעותי, מעורבות ותרומה לחברה ועזרה בקליטת עלייה. בשם התנועה והקיבוצים אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, בית נווה איתן ועמק המעיינות כולו"
שמעון "קצ'ה" כהנר ז"ל
שמעון "קצ'ה" כהנר ז"ל

קצ'ה, מלוחמיה הנועזים של יחידת 101, השתתף בשורת פעולות מבצעיות ואף נפצע קשה באחת מהן. זה לא מנע ממנו לחזור וללחום במלחמות ישראל, ממבצע קדש ועד מלחמת לבנון הראשונה, ולהשתתף בשחרור ירושלים בששת הימים. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ספד לו: "קצ'ה סימל נחישות, תעוזה ואהבת האדמה והמולדת. למרות פציעתו הקשה הוא המשיך לשרת במילואים ולהילחם. הוא  ייצג היטב את הרוח הקיבוצית של שירות משמעותי, מעורבות ותרומלחברה ועזרה בקליטת עלייה. בשם התנועה והקיבוצים אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, בית נווה איתן ועמק המעיינות כולו."

"הערב, חודש לאחר שחגג 85, הלך אבא לעולמו", כתב בנו, אמיר. "אמנם לא הגיע לגיל 101, כפי שתמיד רצה, אך הספיק לחיות ולעשות יותר ממה ש-35 אחרים עושים ב-890 שנה".

כהנר, שנולד ב-1934 במושב רשפון, עבר כנער לקיבוץ נווה איתן שבעמק המעיינות. לאחר גיוסו הצטרף ליחידה חדשה, 101, תחת פיקודו של שרון. הוא שירת שם לצד חבר ילדותו, מאיר הר ציון. היחידה עסקה בפעולות תגמול כחלק מהמאבק בפדאיונים - חוליות המסתננים ממדינות ערב. 

לצד עיסוקו הצבאי היה גם חקלאי ובוקר, וכיהן כמזכיר הארגון הארצי של מגדלי בקר לבשר, כמרכז הקליטה ביישובי עמק בית שאן וכמנכ"ל אתר גבעת התחמושת. הוא היה נשוי לרותי ולהם ארבעה ילדים ונכדים.

בקיבוץ נווה איתן כתבו בדף הפייסבוק: "בית נווה איתן נפרד היום מקצ׳ה - שמעון כהנר. איש נווה איתן והעמק, אדם יקר שהשאיר חותם גדול מאוד. משתתפים באבלם הכבד של חברתנו רותי כהנר והילדים. תנחומינו למשפחה."

הלוויתו של קצ'ה התקיימה היום (חמישי) בבית העלמין שבנווה איתן. קהל של אלפים ליווה אותו בדרכו האחרונה ובהם שניים מראשי מפלגת כחול לבן - היו"ר, רא"ל (במיל') בני גנץ ורא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון, אלופי צה"ל בסדיר ובמילואים ואיתם מאות רבות מחבריו לדרך מהשירות הצבאי, גבעת התחמושת וענף הבקר. המשפחה תשב שבעה בחדר האוכל שבקיבוץ.


באנר חוברת אירועים פעילות ומידע לשנת 2020

"התעשייה הקיבוצית היא חוד החנית של התעשייה הישראלית"

הכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית נערך בהשתתפות 400 מנהלים ויושבי ראש מפעלים והנהלות כלכליות בקיבוצים. הכנס עמד בסימן "בין האתמול למחר" ועסק במגמות הצפויות בכלכלה ובתעשייה בעשורים הבאים והזדמנות לקיבוצים בתחום האחריות החברתית בעולם ובארץ
מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, מרים דרוק. צילום: עופר ריבק, סטודיו זוז.
מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, מרים דרוק. צילום: עופר ריבק, סטודיו זוז.

יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן בשיא, פתח את הכנס בדברי ברכה ותודה לנשיא התאחדות התעשיינים היוצא, שרגא ברוש וציין את שורת הצלחותיו בשיתוף פעולה עם ההסתדרות להפחתת המס על התעשייה, העלאה מוסכמת של שכר מינימום, מניעת מחירי היצף, התמודדות עם ארנונה מוגזמת למפעלים, פיקוח על שירותי הכבאות ועוד.

מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, מרים דרוק, אמרה ש"התעשייה הקיבוצית מסיימת עשור מוצלח ביותר של צמיחה עם גידול ממוצע של חצי מיליארד שקל מדי שנה. עם זאת, עומס הרגולציה, התגברות התחרות שחלקה לא הוגן, הטבות בחו"ל שקורצות למפעלים והעדר תמיכה מספקת בהגדלת היצור בולמים את התפתחות התעשייה הקיבוצית שהיתה יכולה להיות גדולה בהרבה. בזכות מאבקים משותפים עם התאחדות התעשיינים צומצמה הפגיעה בתעשייה, בעיקר בתחום הארנונה. המפעלים הקיבוציים תופסים נתח נכבד בתוכניות שמוגשות לרשות החדשנות, אולם עדין הנוכחות של הקיבוצים בתחום ההייטק מעטה מדי ואנו פועלים במגוון של דרכים כדי לצמצם את הפער."

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אמר שהתעשייה הקיבוצית היא חוד החנית של התעשייה הישראלית. לתעשייה בארץ יש כיום הרבה סיבות להתפתח ברחבי העולם, אולם היא צריכה גם סיבות להיות בישראל. ציונות היא אחת מהן אבל לא מספיק ותפקידה של הממשלה לייצר תמריצים נוספים. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הציג תחזית פסימית על הצפוי ביום שלאחר כינון הממשלה הבאה ואמר שיהיה צורך להתמודד עם הגרעון: "הדרך לכך תהיה, למרבה הצער, בהעלאת מיסים וקיצוץ השירותים לאזרח, אולם לא יהיה בכך די. אני חושש שהחשבון יוגש למגזר היצרני ובתוך זה הקיבוצים יצטרכו לשלם מחיר כבד על הטרוף של המדיניות הכלכלית הנוכחית. המדינה כיום אינה מתגמלת על יצרנות."

מכירות מפעלי הקיבוצים הגיעו בשנה החולפת לשיא של 46.8 מיליארד שקל. מנוע הצמיחה המרכזי של הקיבוצים היה גם בשנת 2019 אתרי היצור הממוקמים מחוץ לגבולות המדינה שמכירותיהם גדלו ב-4.3% והגיעו אף הם לשיא של 9.7 מיליארד שקל. זהו המשך של מגמה רב שנתית, שיש בה ביטוי לתהליכי הגלובליזציה ולרצון המפעלים לחזק את כושר התחרות. עם זאת, מבחינת האינטרס הלאומי יש ליצור תשתית של חיזוק תמריצים והפחתת רגולציה מכבידה שתעודד פיתוח התעשייה בתוך ישראל ותוספת מקומות עבודה, בעיקר בפריפריה.


קדימה לנח"ל!

בסוף שבוע האחרון החל תהליך הגיוס למסלול הנח"ל של התנועה הקיבוצית ומעגל הקבוצות מקרב מתנדבי שנת השירות, בסמינר "מגש הכסף", הראשון מבין שישה הצפויים בתהליך, שעסק באי השוויון בישראל. ודנו בחברה הישראלית, במנהיגות ושירות משמעותי בצה"ל
סמינר גיוס לנח"ל

התהליך נפתח בסמינר "מגש הכסף" שעסק באי השוויון בישראל וכלל סיור ב"חצר האחורית" של החברה הישראלית - התחנה המרכזית תל אביב ושכונת נווה שאנן. הסמינר חקר תופעות של אי-שוויון כמו העסקה קבלנית, מהגרי העבודה, מבקשי המקלט, זנות בישראל והרחבת הפערים החברתיים-כלכליים.

בהמשך הסמינר צפו השינשינים בסדרה "מגש הכסף" ופגשו את פרופ' דני גוטווין, מהחוג לתולדות ישראל באוניברסיטת חיפה, לשיחה על תפקידם כמנהיגות צעירה בתנועה הקיבוצית, במעגל הקבוצות, בגיוסם לצבא ובחברה הישראלית.

תהליך גיבוש הגרעינים עוסק בחברה הישראלית, במנהיגות ושירות משמעותי בצה"ל. התהליך פרוש על שישה סמינרים ופרק הכנה בן חודשיים בו עובדים בוגרי שנת השירות בחקלאות וממשיכים את תהליך הלמידה והעשייה שלהם.

בהזדמנות זו, אנו מחפשים קיבוצים שניתן לקיים אצלם את פרק ההכנה לגיוס לנח"ל, לארח כ-20 בוגרי שנת שירות בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2020 ולספק להם עבודה בחקלאות. נשמח לפניות בעניין לרכזת הנח"ל, חן זרחיה - 054-9462989


ביטוח חקלאי

תמונת השבוע – מלכות החרמון

תמונת השבוע – מלכות החרמון

השבועות האחרונים לא משפיעים רק על מפלס הכנרת, אלא מרווים את הנחלים והמאגרים ברחבי הגליל העליון ובכל חלקי הארץ. נועה ולצר תפסה את החרמון בהשתקפות מקסימה על שלולית ענק בצפון עמק החולה, וכמובן הזכירה לנו את השיר של יובב כץ (בן נען). שבת שלום. צאו לטייל בגליל העליון ובכל מקום בארץ. 

כל המילים השמחות
פרצו, שוב, בהורה סוערת
טיפסנו עם כל הרוחות
אל פסגת החרמון הזוהרת

עם שחר הלילה נמלט
טובע העמק באור
דמשק באופק נבלעת
גלבוע נושק לתבור..

תמונות טבע נוספות אפשר למצוא בפייסבוק של נועה ולצר


פייסבוק התנועה

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה בבית לוחמי הגטאות – 75 שנה לשחרור אושוויץ

"כשעלינו על הרכבת, ידענו שאנחנו נוסעים לאושוויץ, וידענו מה עושים שם. היינו כולנו ילדים, נוסעים מתוך ידיעה ברורה למות". את הדברים המצמררים האלו אמר באירוע משה קרבץ, שורד אושוויץ, לעיתונאית הילה קורח
שהנחתה את היום
בצילום: הילה קורח מראיינת את משה קרבץ, שורד אושוויץ (קרדיט צילום: ליאור חורש)

בית לוחמי הגטאות ציין השבוע את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה באירוע גדול שכלל תערוכה חדשה, סיורים מיוחדים בתערוכות המוזיאון ומופע מרכזי שכלל עדות של משה קרבץ, שורד אושוויץ ומחנות אחרים, בשיחה אישית על הבמה עם הילה קורח; ומופע תיאטרון הקראה במחזה של ויקטור פרנקל בבכורה ישראלית על הבמה בלוחמי הגטאות. בתחילת הערב העניקו נגה בוטנסקי, יושבת ראש הועד המנהל של בית לוחמי הגטאות, ויגאל כהן, מנכ"ל הבית, אות הוקרה מיוחד לאורנה שמחון, מנהלת מחוז חיפה במשרד בחינוך, על תרומתה ארוכת השנים לפעילות בית לוחמי הגטאות. האירוע התקיים בשיתוף ובתמיכת קרן פרידריך אברט.  

האירוע נפתח בסיורים מודרכים ייחודיים בתערוכות המוזיאון, כאשר המדריכים עוסקים במוצגים ויצירות אמנות שעוסקים בסיפורים שקשורים למחנות אושוויץ. למעלה ממאה מבקרים השתתפו בסיורים שהתקיימו בעברית ובאנגלית לסירוגין, ביניהם שגרירים ונספחי תרבות משבדיה, אוסטריה, גרמניה, צרפת ופולין. בין היתר נחשפו המשתתפים בסיורים לתערוכת אמנות חדשה של האמן סם הרציגר, שורד מחנה אושוויץ בעצמו, ששמונה עשר מיצירותיו מוצגות כעת בבית לוחמי הגטאות בתערוכת אמנות מתחלפת חדשה.

בחלק המרכזי של הערב ניהלה מנחת הטלוויזיה הילה קורח שיחה אינטימית עם משה קרבץ, שורד מחנה אושוויץ ומתנדב בארכיון בית לוחמי הגטאות. משה נמנה על קבוצת 131 ילדי קובנה שהופרדו ממשפחותיהם בגטו והועברו למחנות שונים. השיחה כללה הקראה של קטעי יומן שכתב קרבץ שהתגלה לאחרונה. במהלך השיחה שאלה קורח את קרבץ על הרגע בו עלו הילדים על הרכבת לאושוויץ: "כשעלינו על הרכבת, ידענו שאנחנו נוסעים לאושוויץ, וידענו מה עושים שמה...היינו כולנו ילדים, נוסעים מתוך ידיעה ברורה למות. אי אפשר להסביר את זה, לא היה שום מקום לספקות".

לחצו על התמונה לצפייה בקטע מהשיחה


באנר שנת שירות

החלה ההרשמה ללימודי כלכלת סביבה וניהול בפקולטה לחקלאות של
האוניברסיטה העברית

מעניין אתכם הקשר בין חקלאות סביבה וכלכלה? בואו ליום הפתוח להכיר תוכנית לימודים בכלכלת חקלאות, משאבי טבע וסביבה עם אופק ניהולי. פגישות עם הסגל האקדמי, הרצאה של ראש החוג, המלצות מסטודנטים בחוג, סיור בפקולטה - אל תחמיצו!
החלה ההרשמה ללימודי כלכלת סביבה וניהול בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית

ההתיישבות זקוקה לכלכלנים המבינים את הקשר בין הכלכלה, הסביבה והחקלאות. אנו קוראים לכם, צעירי הקיבוצים, להירשם לחוג לכלכלת סביבה וניהול בפקולטה לחקלאות ברחובות. אנו מציעים תכנית לימודים בכלכלה וניהול עם אוריינטציה יישומית הרלוונטית לאתגרים העומדים בפני ענף החקלאות ושוק המזון, ניהול משאבי טבע, ושמירת איכות הסביבה. הלימודים מתקיימים בכיתות קטנות, באווירה הביתית שמקנה הקמפוס הירוק של הפקולטה לחקלאות ברחובות. בוגרי החוג שימשו ומשמשים במשרות בכירות במשרדי ממשלה (חקלאות, הגנת הסביבה, האוצר וכיו"ב), בתנועות ההתיישבות, בתעשייה הקיבוצית, ועוד.

נשמח לארח אתכם ביום הפתוח שיתקיים ב-21 בפברואר, וכן לענות על שאלותיכם באופן אישי. ליצירת קשר אנא פנו לטלפון 08-9489230.

החוג לכלכלת סביבה וניהול של האוניברסיטה העברית מציע תכנית לימודים איכותית, מגוונת, ובעלת אוריינטציה יישומית בתחומי הכלכלה, הניהול, כלכלת סביבה, כלכלת משאבי טבע, כלכלה חקלאית, ועוד. החוג מציע תכניות לימודים ברמות בוגר, מוסמך ודוקטור - כל זאת באווירה ביתית בקמפוס הירוק של הפקולטה לחקלאות ברחובות (5 דקות הליכה מתחנת הרכבת).

לחוג היסטוריה של למעלה מ- 80 שנה והוא בעל מורשת של מצוינות ומדורג בעשירון העליון בתחומו בעולם. חברי הסגל האקדמי של החוג הם בעלי תואר דוקטור מהטובות שבאוניברסיטאות העולם ורבים מהם החלו את דרכם כתלמידים בחוג אותו הם מובילים כיום.

למידע נוסף על החוג ומסלולי הלימוד - לחצו כאן


באנר כנס הנהגות 2020 - הנה זה בא

סליחה על השאלה עם חברי כרם שלום

קיבוץ כרם שלום בלי פילטרים
תושבי הקיבוץ מדברים על הכל!

פרויקט קליטת חברים לשנת 2020

וויליג'- בונים קהילות 
פילטר הפקות
אלי ויסברט תסריט

לחצו על התמונה לצפייה בווידאו


באנר משקארד 2

חוזר משרד עוה"ד זילברג-פישר: רשלנות רפואית – איחור באבחון סרטן ו/או איחור במתן טיפול

לרשלנות רפואית אין מעמד המעוגן באופן עצמאי בחוק הישראלי. הגדרת הרשלנות הרפואית מבוססת על ההגדרה הכללית לעוולת הרשלנות כפי שהינה מתוארת בפסקאות 35-36 בפקודת הנזיקין. לכן, בכל הקשור לרשלנות רפואית עורך דין מומחה הוא חיוני לסיוע בהכנת התיק, בעיקר במקרה מורכב ורגיש כמו איחור באבחון סרטן

עוה"ד זילברג ופישר
עוה"ד זילברג ופישר

על מנת להבטיח את הצלחת התיק בתביעת רשלנות רפואית יש לבסס שלושה קריטריונים:

  • ביסוס קיומם של מעשים או מחדלים אשר אינם עומדים בקנה אחד עם חובת הזהירות הרפואית.
  • קיומם של נזקים בגוף או בנפש לתובע.
  • קשר סיבתי ישיר בין התנהלות הרופא לבין הנזק בפועל.

אנו נעזרים בשירותי רפואה מדי יום ובטוחים לחלוטין כי הם המצוידים בידע המקצועי, בניסיון ובהכשרה על-מנת לספק למטופליהם את הטיפול הטוב ביותר, תוך הפעלת שיקול דעת, ניהול סיכונים מושכל וקבלת מלוא האינפורמציה על אפשרויות הטיפול והסיכונים הכרוכים בהם בשקיפות מלאה. זוהי האחריות עליה הם אמונים, בעיקר בנושא רגיש ומורכב כמו בריאות הגוף והנפש.

לכן, כאשר רופאים אינם עושים עבודתם נאמנה, הנזקים לגוף ולנפש עשויים להיות עצומים. בכל שנה, אלפי מטופלים ניזוקים כתוצאה מהתנהלות רשלנית של צוות רפואי בטווח רחב של תחומים, משיקול דעת מוטעה בעת ניתוחים ועד לאחד המקרים הנפוצים ביותר – רשלנות או איחור באבחון סרטן ומתן טיפול ראוי למחלה לאחר אבחונה. במקרים רבים מאוד אבחונים שגויים, אי הפניה למומחה בזמן וטיפול שאינו מתאים לסוג הסרטן המאובחן עלול להיות הרה אסון. על-מנת לזכות בצדק ולזכות בפיצויים לשם תיקון העוולות במקרה של רשלנות רפואית באבחון וטיפול בסרטן, יהיה להוכיח מעבר לכל ספק כי אלמלא היה פועל הרופא כפי שפעל, לא היה מתרחש הנזק.

אחד מכל ארבעה מקרי מוות בישראל נגרם כתוצאה ממחלת הסרטן. נתח משמעותי מהסטטיסטיקה המטרידה הזו הינו תוצרה של התנהלות כושלת של הצוות המטפל. לרשלנות באבחון סרטן ביטויים רבים.

ב-90% ממקרי הסרטן, אבחון מוקדם עשוי להיות מציל חיים. לכן, כל עיכוב מיותר או התרשלות באבחון המחלה עשויים להיות עניין של חיים או מוות.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה