דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מצטרפים למאבק נגד סגירת שדה דב. ניר מאיר מתמודד בשנית. באילות חגגו יומולדת לנציגת אירלנד באירוויזיון. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית.
מאהל מחאה נגד סגירת שדה דב
בתמונה: מאהל מחאה נגד סגירת שדה דב
 21/03/2019

ניר מאיר: "אתגרים גדולים לפנינו - אתמודד לקדנציה נוספת"

"אני מבקש מהחברות והחברים שימשיכו לתת בי את אמונם, בכדי להשלים את המשימה לשמה בחרו בי. חונכתי שלא מסיימים תפקיד לפני שמשלימים את המשימות, וודאי שלא בתקופה רבת אתגרים, איומים וחוסר וודאות כמו זו".
ניר מאיר: "אתגרים גדולים לפנינו - אתמודד לקדנציה נוספת"
צילום: דנה בר-און

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר עדכן ביום ראשון השבוע את מזכירות התנועה הקיבוצית, כי בכוונתו לבקש את אמון חברות וחברי הקיבוצים ולהתמודד לקדנציה נוספת לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "האתגרים והמשימות העומדים בפני התנועה הקיבוצית גדולים ומורכבים. המעשה האחראי הוא להמשיך בגיבוש חזית קיבוצית מאוחדת, מנוסה וחזקה ולפעול יחד בשיתוף פעולה רחב כדי להמשיך ולחזק את התנועה הקיבוצית, את הקיבוצים ואת חברות וחברי הקיבוצים".

מאיר הוסיף:  "קיבלתי החלטה להמשיך בתפקידי קדנציה נוספת, ממש כפי שהבטחתי מראש לפני ארבע שנים. חונכתי שלא מסיימים תפקיד לפני שמשלימים את המשימות, וודאי שלא בתקופה רבת אתגרים, איומים וחוסר וודאות כמו זו".

"תפקיד מזכ"ל התנועה מעולם לא היה עבורי קרש קפיצה לתפקיד אחר, לא ברירת מחדל או פרס ניחומים אלא עולם ומלואו ותפקיד מרכזי ורב משמעות. התמודדתי לתפקיד רק לאחר שצברתי ניסיון רב בזירה הקיבוצית ואת כל הידע הנדרש להצלחה בו. בתקופה מורכבת ומלאת אתגרים, אין זה אחראי ובלתי אפשרי בעיני, למלא את משרת מזכ"ל התנועה הקיבוצית ללא הניסיון הנצבר. אין אנו יכולים לקחת סיכון לא מחושב, בתקופה כזו, אל מול המשימות והאתגרים".

ניר מאיר התחייב כי במידה ויזכה מחדש באמון חברות וחברי הקיבוצים, הקדנציה השניה תהיה האחרונה: "אני מאמין שלדור הצעיר מקום מרכזי וחשוב בצוותי העבודה שלנו, שם הם רוכשים את הניסיון הנדרש. בארבע השנים האחרונות בנינו את כוורת ההנהגה הצעירה והמוכשרת שלנו אך לתחושתי הניסיון הנחוץ להובלת התנועה בתקופה זו, לא נצבר עדיין בהיקף המספק"

עוד התחייב, כי במהלך שנת הבחירות הקרובה, מטה התנועה לא יהיה מעורב בכל פעילות פוליטית וימשיך וישרת אך ורק את הקיבוצים ואת התנועה. "הבחירות חשובות אבל הן אינן הדבר החשוב ביותר. מטה התנועה פועל ויפעל למען הקיבוצים והחברות והחברים באותה מחוייבות ומקצועיות ולא יהיה מעורב בשום אופן בבחירות".


באנר לפורים

התנועה הקיבוצית מצטרפת למאבק קיבוצי הערבה הדרומית ואילת נגד סגירת שדה דב

מזכ"ל התנועה ניר מאיר, הגיע השבוע לביקור הזדהות במאהל המחאה שהקים ראש עיריית אילת בכניסה לשדה דב: "יש כאן מאבק על מה יעצב את המדינה הזו - החזון הציוני או החור הקטן בגרוש."
מאהל המחאה בכניסה לשדה דב
מאהל המחאה בכניסה לשדה דב

במחאה על סגירתו המתוכננת של שדה דב, והעברת הטיסות לאילת והערבה דרך נתב"ג, הקים ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, מאהל מחאה בו הוא שובת רעב מאז יום ראשון. ביום שלישי השבוע הגיע מזכ"ל התנועה לבקר במקום לאות הזדהות, ואמר לראש עיריית אילת שהתנועה הקיבוצית תומכת ומצטרפת למאבק בו שותפים תושבי אילת ביחד עם קיבוצי הערבה, אשר תלויים גם הם בטיסות המחברות אותם למרכז הארץ. מאיר אמר כי "התכנית הנפסדת הזאת מתעלמת מהצעת פשרה קונסטרוקטיבית שהציע ראש עיריית תל-אביב, תכנית שתאפשר "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה". על פי תכנית הפשרה, יפונה חלקו המזרחי של שדה דב ועליו יתחילו בהקמת בתי מגורים, בעוד חלקו המערבי ימשיך וישמש לטיסות פנים ארציות, כשהיעד הברור והמיידי הוא העיר אילת.

ניר מאיר: "באתי לכאן כדי להביע מסר ברור מאוד: יש כאן מאבק על מה יעצב את המדינה הזו - החזון הציוני שבונים כאן מדינה לעם היהודי לדורי דורי דורות, או החור הקטן של הגרוש דרכו רואים 20 אלף יחידות דיור. שוב ושוב אנחנו נתקלים בצרות אופקיהם של מקבלי ההחלטות המוכנים להפקיר את תושבי העיר הדרומית ואת תושבי הערבה לטובת "בצע כסף" של כאן ועכשיו. באתי להביע הזדהות בשם כל חברי התנועה הקיבוצית ולהבטיח כי נעמוד לצידם בכל מאבק ובכל דרך שיבחרו. עתידם הוא עתיד הנגב ועתיד המפעל הציוני."

כזכור, בשבוע שעבר חסמו תושבי חבל אילות-ערבה דרומית לתנועה את כביש הערבה (90) בצמתים קטורה לכיוון אילת, יטבתה ובאר אורה (נמל התעופה רמון) במחאה על הכוונה לסגור את שדה-דב ב – 1 ביולי, ללא חלופה ראויה. בין המפגינים היה ראש המועצה חנן גינת, שאמר "בסגירת שדה דב יש התעלמות מוחלטת מאלפי אנשים וילדים שחיים בדרום המרוחק של הארץ, מהצרכים המיידיים והחיוניים שלהם, של אנשים שבחרו לגור באזור בו אף אחד אחר לא  מוכן לגור, שבחרו ליישב את הפריפריה של הפריפריה, למרות הקשיים ועומדים לשלם על כך ביוקר."


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

"במאה ה-21 החשיבות של איגום מידע ושיתוף מידע הוא קריטי. אין כיום ארגון שלא עושה את זה והקיבוצים לא יכולים
להישאר מאחור"

לאחרונה פותחו בתנועה הקיבוצית שתי מערכות מידע: "שיק" - מערכת שיתוף מסמכים בין הקיבוצים ו"קיבוץ נתונים" המאפשרת לממלאי התפקידים בקיבוצים לנהל פרטי מידע חשובים של הקיבוץ במקום אחד, ידוע ומאובטח. זאת תוך יכולת להשוות את הנתונים מול קיבוצים אחרים.
"במאה ה-21 החשיבות של איגום מידע ושיתוף מידע הוא קריטי. אין כיום ארגון שלא עושה את זה והקיבוצים לא יכולים להשאר מאחור"
די לקלסרים! יש קיבוץ נתונים

ירון לינדמן, מי ששימש עד לאחרונה מנהל מחלקת הצמיחה הדמוגרפית בתנועה הקיבוצית היה היזם והמניע של הקמת מערכת "קיבוץ נתונים", הוא רתם לפרויקט את מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, שכמי שניהל בעבר עשרות קיבוצים הבין את הצורך החשוב. מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי-ילין ריכזה את הפרויקט בתנועה החל מיומה הראשון בתפקיד, ולצידה אודי בורוביץ' (שדה יואב), ראש מטה התשתיות של אינטל באירופה, יו"ר קיבוץ חולית ולאורה נוה (משמר הנגב), אשת מערכות מידע ותהליכים במשאבי אנוש ושכר, מנהלת תחום הפנסיה באינטל ישראל. כאמור, כיום המערכות פועלות ומתחילות להיות לעזר לממלאי התפקידים בתחומים רבים בקיבוץ.

אנחנו מדברים עם לינדמן בזמן שהוא משתתף בכנס הסברה על מערכות הנתונים שנערך בתחילת השבוע בכפר בלום, הוא צוחק ואומר שהוא מרגיש כאילו הוא רואה לידה של מוצר שחלם עליו.

איזה צורך זיהית כשהתחלת עם המיזם לאיגום המידע?

"אני ראיתי את הצורך ככזה שנובע לא מחוסר מידע, אלא מארגון שלו בפלטפורמה אחת שיכולה לתת מענה. אנחנו, במחלקה לפיתוח דמוגרפי, נדרשנו לתת נתונים על חברים או צמיחה בקיבוצים ולא היתה לנו כל אפשרות למצוא מידע כזה. זאת למרות ידיעה שבכל קיבוץ/מועצה יש נתונים חשובים שאנחנו לא חשופים אליהם וגם בקיבוצים עצמם בין ממלאי התפקידים לא כל אחד חשוף למידע הרלוונטי עבורו, רק משום שיש מספר מערכות מידע נפרדות.

"הבנו שגם אם יתנו את המידע, אין לתנועה הקיבוצית מערכות שיודעות לשאוב את הנתונים ולאגם אותם בצורה מסודרת. איגום שעונה על שני צרכים - הצורך של התנועה לקבל את הנתונים והצורך של הקיבוצים ושל מנהלי הקיבוצים לקבץ את כלל הנתונים בפלטפורמה אחת, ולא שכל ממלא תפקיד עובד על מערכת מידע נתונים אחרת.

לינדמן מדגיש: "בתור אחד שבא מרקע של תעשיה וניהול, המשמעות של ניהול מערכות מידע הוא מאד חשוב גם לארגון שיהיה לו מערכת מידע עדכנית בכל רגע נתון וגם להסטוריה הארגונית".

מנהל אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית ומנכ"ל קמ"ע, דגן לוין, מצטרף לדברים על חשיבות השיתוף של  "עולם הידע קיבוצי": 

"יש לכך שתי סיבות עיקריות: פנימית וחיצונית - הסיבה הפנימית היא שהדמיון בין הקיבוצים מביא תועלת רבה לממלאי תפקידים בקיבוץ, בבואם לדון בסוגיות בוערות על סדר יומו של הקיבוץ שנדונו כבר בקיבוצים אחרים שסללו את דרך המלך או, לכל הפחות, הציפו את הדילמות, הקשיים והמוקשים בדרך לפתרון האופטימלי". 

 


ביטוח חקלאי

שש סיבות למה כדאי לכם להגיע לכנס כנרת החמישי לחינוך, אקדמיה ופריפריה

איילת הריס, רכזת צמיחה ופיתוח קהילה, אזור הצפון, מגילות וחבל אילות, וערן גליק, רכז אזור העמקים המזרחיים ודרום רמת הגולן מספרים למה כדאי להגיע למכללה האקדמית כנרת ביום רביעי בשבוע הבא.
 חמש סיבות למה כדאי לכם להגיע לכנס כנרת החמישי לחינוך, אקדמיה ופריפריה
צילום: אנה ליבידינסקי
  1. תוכן מקצועי רלוונטי - הכנס עוסק בחדשנות במרחב הכפרי, ונוגע בנושאי הליבה והעשייה שלנו כתנועה הקיבוצית. כל פאנל והרצאה נוגעים באופן ישיר ועקיף לאתגרים שאנו עוסקים בהם.
     
  2. רישות - יגיעו לכנס ממלאי תפקידים מכל הגופים המרכזיים המשפיעים על המרחב, יחד עם נציגים מהמועצות האזוריות והקיבוצים - לכן, כדאי שגם אתם תהיו שם.
     
  3. תמיכה ועידוד - ראשת אגף חברה, ד"ר אילת גלס ורכז אזור העמקים המזרחיים ודרום רמת הגולן, ערן גליק שותפים בצוותי ההיגוי של המכללות במרחב הכפרי. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ומנהל המחלקה המשפטית בתנועה עו"ד ד"ר מיכי דרורי ידברו בכנס.
     
  4. ההגעה שלנו לכנס מביעה תמיכה, והיא חשובה בכדי לייצר כנסים ותכנים משותפים נוספים בעתיד.
     
  5. למידה - במהלך הכנס תהיה חשיפה של מרכז כנרת לחדשנות, ותהיה הזדמנות להיחשף לתחומי פיתוח חדשים במרחב הכפרי.
     
  6. כי מדובר על "מגמות חדשניות במרחב הכפרי", וכשאין נביא בעירו אנחנו נביא אותה בקיבוץ ובכפר.
     

הכנס מיועד לכל אחד ואחת שרואים בעצמם שותפים לעיצוב עתיד הקיבוץ, האזור והמרחב הכפרי.


באנר שבילים

תמונת השבוע - חג פורים חג פורים, חג גדול בקיבוצים

חג פורים ארכיון עין גב
התמונות באדיבות ארכיון עין גב

השיר "חג פורים" של לוין קיפניס גורס שפורים הוא חג גדול ליהודים, יש הטוענים שהוא בכלל חג גדול לילדים, אך אנחנו יודעים שפורים הוא חג גדול בקיבוצים!

כל קיבוץ וקיבוץ, מתגאה במסיבת הפורים שלו שהופכת לגאווה מקומית עם נושא מתחלף מדי שנה, פולקלור מקומי, תפאורה מיוחדת ומושקעת, תחרות תחפושת נושאת פרסים ובר משקאות שופע. בני המשק השוהים מחוץ לקיבוץ מסמנים ביומן את תאריך המסיבה ודואגים להגיע, וישנן מתחפשים מיתולוגיים ותחפושות בלתי נשכחות. גם השנה נשמח ונשתה עד לא ידע - מוזמנים מוזמנות לשלוח תמונות מחגיגות הפורים בקיבוצכם/ן.

בתמונה: חגיגות פורים בעין גב לאורך השנים, מתוך ארכיון הקיבוץ. 


באנר משקארד מתנה

בקיבוץ כישור המומים ממותו הפתאומי של חבר הקיבוץ יהודה וילק

"יהודה ודורית הם חברים מאד חשובים ומעורים בקהילה שלנו, ואנחנו המומים ממותו הפתאומי", כך אמר השבוע מזכיר הקיבוץ ישראל אשל, לאחר מותו של מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב-ניצב בדימוס יהודה וילק.
בקיבוץ כישור המומים ממותו הפתאומי של חבר הקיבוץ יהודה וילק
צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

אשל מספר: "הזוג וילק היו חברי הקיבוץ, יהודה היה חבר הנהלה ודורית מרכזת  ועדת ביקורת וכמובן לקחו חלק בכל אסיפות החברים".

"בנוסף, ממש בימים אלו דורית ארגנה את מסיבת פורים שהיתה אמורה להתקיים מחר, וכמובן לא תתקיים". 

וילק שימש כמפכ"ל המשטרה בין השנים 1998-2001. לאחר פרישתו מונה למנכ"ל "דרך ארץ", המפעילה את כביש 6 ופרויקטים נוספים בתחום התעבורה.

בקיבוץ כישור יש למעלה ממאה חברים והם חיים לצד כפר כישורית, בו חברים 170 אנשים.

באתר כישורית מצויין כי: כישורית הינה בית לחיים לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים בתחום הנפשי, ההתפתחותי והרגשי. כישורית ממוקמת על אדמות קיבוץ כישור שבגליל המערבי, ושתי הקהילות, כישורית וכישור, מהוות ביחד מודל שילובי ייחודי בו גרים זה לצד זה אנשים "רגילים" ובעלי צרכים מיוחדים. החיבור הזה מאפשר לבוגרים בעלי הצרכים המיוחדים, אשר חוו פעמים רבות במהלך חייהם ניכור, בדידות והרחקה, לחוות שייכות חברתית ושותפות קהילתית". 

מזכיר הקיבוץ מדגיש: "חברי הקיבוץ שמו להם למטרה לחיות לצד ועם אנשים עם צרכים מיוחדים, אנחנו מקיימים קהילה עם כל פעיליות התרבות משותפות, ולמעשה – אנחנו למען כישורית. אנחנו חתומים על חוזה שכל הרווחים של הנכסים של הקיבוץ מיוחדים לכישורית".


פייסבוק התנועה

בשבוע הבא: כלל ראשי ובכירי המפלגות ייפגשו בכנס בחירות ארצי בנושא - "בוחרים בחקלאות"

הכנס יתקיים ב- 26.3.19, יום שלישי, בשעות 08:30-13:30 במרכז תרבות מגידו.
 
צילום: אסא ארנון
צילום: אסא ארנון

התאחדות חקלאי ישראל, המועצה האזורית מגידו, התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים, המועצות האזוריות ומפעלי העמק יקיימו כנס ארצי של כלל ראשי ובכירי המפלגות השונות בנושא: "בוחרים חקלאות".

בכנס צפויים לקחת חלק:

  • שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד – הימין החדש
  • שר התחבורה, ח"כ ישראל כץ – הליכוד
  • יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי - העבודה
  • משה בוגי יעלון – כחול לבן
  • ח"כ בצלאל סמוטריץ' – האיחוד הלאומי
  • ח"כ תמר זנדברג – מרצ
  • ח"כ עודד פורר – ישראל ביתנו
  • ח"כ עופר שלח – כחול לבן
  • השר לשירותי דת, ח"כ יצחק וקנין – ש"ס
  • ח"כ חיים ילין , העבודה
  • ח"כ עמר בר לב – העבודה
  • ח"כ איתן ברושי – העבודה
  • רם שמואלי – מפלגת כולנו

במהלך הכנס יוצגו בפני כלל בכירי המפלגות דרישות החקלאים לממשלה הבאה. 

הכנס יתקיים ב- 26.3.19, יום שלישי, בשעות 08:30-13:30 במרכז תרבות מגידו.

ההשתתפות ללא תשלום אולם כרוכה בהרשמה מראש 

 


באנר לפורים

קיבוצניקים, עובדים במגזר הציבורי או במגזר השלישי? בואו לקחת חלק בתוכנית להכשרת מנהיגי העתיד

התנועה הקיבוצית והמרכז האקדמי "רופין" מזמינים את חברות וחברי הקיבוצים העובדים במגזר הממשלתי והמגזר השלישי להשתתף בתוכנית מנהיגות ייחודית להעצמת והכשרת המנהיגות הבכירה והמשפיעה בישראל
לשנים הבאות.
 
התכנית להכשרת מנהיגי העתיד

המתקבלים לתוכנית יזכו במלגת לימודים מקרן הארצפלד.

תנאי המלגה:

  • חבר/ת קיבוץ
  • מועסקים על ידי משרד ממשלתי/ ביטוח לאומי/ קופת חולים/ המגזר השלישי, בתפקיד ניהולי

הלימודים יחלו בחודש מאי 2019 למשך כשלושה חודשים.

מסיימי התוכנית יזכו לתעודת הסמכה מטעם המרכז האקדמי רופין-היחידה ללימודי חוץ ו-SGLA.

* קבלת המלגה מותנית בעמידה בתנאי הסף ובראיון אישי
 

לפניה ראשונית יש לשלוח מייל לשלומית צימרינג hr@tkz.co.il. פניות יתקבלו עד 19.4.19

ההרשמה  באתר המרכז האקדמי רופין אחרי קבלת אישור תנועה.

 

 


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

קורס מיומנויות ניהול למנהלים/ות

קורס ניהול דרג ביניים, משותף למכללת כישורים-קישורים וליחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות.
 
קורס מיומנויות ניהול למנהלים/ות

בקורס נלמד באופן חווייתי ונתרגל כלים מתחום תורת הניהול ומתחום האימון – קואוצ׳ינג.
בין השאר: אינטליגנציה תוצאתית, אבחון הארגון, הנעת עובדים, הובלת שינוי, כלי ניהול אימוניים, ניהול משאבים, ניהול זמן, קבלת החלטות, ניהול קונפליקטים, כלי הידברות, מושא ומתן, שיווק ארגוני, ועוד.

הקורס יפתח ביום ג׳ 14 במאי 2019

משך הקורס:   8  מפגשים

שעות:  9:30-13:30

מחיר : 1900 ₪ למשתתפת

הקורס יתקיים בבית התנועה הקיבוצית, לאונרדו דה וינצ׳י 13


ביטוח חקלאי

המתמודדת האירית לאירוויזיון חגגה יום הולדת בקיבוץ אילות

הזמרת האירית שתייצג את מדינתה באירוויזיון שייערך בחודש מאי בתל אביב, הגיעה במסגרת ביקורה בישראל לקיבוץ הדרומי בישראל, והופתעה בחדר האוכל בעוגה לכבוד יום הולדתה.
שרה מקטרנן וילדים מקיבוץ אילות עםהעוגה החגיגית ליום ההולדת. צילום: ליטל שמואלי
שרה מקטרנן וילדים מקיבוץ אילות עםהעוגה החגיגית ליום ההולדת. צילום: ליטל שמואלי

הזמרת שרה מקטרנן שתייצג את  אירלנד באירוויזיון בישראל, בילתה במסגרת ביקורה בישראל בקיבוץ אילות, הקיבוץ הדרומי בעולם.

בקיבוץ התרגשו מהביקור של המתמודדת האירית, שבדיוק חגגה יום הולדת 25, והחליטו להפתיע אותה בעוגה מעוצבת עם לוגו האירוויזיון, דגל אירלנד ולוגו קיבוץ אילות, וגם במתנה עם תוצרת מקומית וחקלאית של הקיבוץ והערבה הדרומית. זאת לאחר שנהנתה מארוחת צהריים ישראלית שכללה פלאפל וטחינה בחדר האוכל של הקיבוץ, הידוע גם כמסעדת כפות תמרים.

את העוגה העניקו לה ילדי קיבוץ אילות שהגיעו מאופרים ולבושים בפיג'מות, על כן מקטרנן קיבלה הסבר מפורט על חג פורים ו"יום הפוך". לאחר שמקטרנן טעמה מהעוגה היא ביקשה לכבד את ילדי הגן. מקטרנן היא בעצמה אמא לילדה בת שנתיים, וייתכן שזו הסיבה שהמעמד ריגש אותה במיוחד.  

מקטרנן פרסמה תמונות מהביקור בעמוד האינסטגרם שלה, וכלי התקשורת באירלנד מיהרו לפרסם אחריה. בראיון לתחנת הרדיו האירית RTE היא סיפרה "ילדים מהקיבוץ הביאו לי עוגת אירוויזיון פנטסטית ושרו לי שירי יום הולדת. התרגשתי. זה היה ממש מתוק ומתחשב מצידם."

מדובר במתמודדת מעוררת עניין, שכן הופעלו עליה לא מעט לחצים וקריאות להחרים את האירוויזיון בישראל, אך היא לא נכנעה ונראה שהביקור בארץ השאיר עליה רושם טוב.
שרה מקטרנן, תופיע באירוויזיון שיתקיים בחודש מאי בתל אביב עם השיר "22". אירלנד היא שיאנית הזכיות באירוויזיון והמדינה היחידה שזכתה 3 פעמים ברצף.


באנר שבילים

חוזר בועז מקלר ושות': סכנה לצמצום ההנחות בהקצאת מגרשי מגורים באזורי עדיפות לאומית

**המאמר הינו מטעם בועז מקלר ושות', ואיננו מטעם התנועה הקיבוצית. 
 
לוגו בוער מקלר ושות'

עפ"י הצעה המתגבשת לשינוי החלטת מועצת מקרקעי ישראל 1585 "מדיניות אחידה למתן הנחות בקרקע" תצומצם בין השאר ההנחה בהקצאת מגרשי מגורים בגובה התקרה הסוציואקונומית כאמור בסעיף 1.4 להחלטה 1585 לשבעים וארבעה ישובים:

"1.4. על אף האמור בסעיף 1.3 לעיל, בישובים הנמנים על אזורי עדיפות א' ו-ב', שאינם ישובים חדשים ושאינם ישובים סמוכי גבול, המשתייכים למועצות אזוריות בהן המדד הכלכלי-חברתי על פי קביעת הלמ"ס הוא 8-10, תוגבל ההטבה ל- 50,000 ₪ ליחידת דיור (לפני מע"מ)."

ראו גם חוזרינו 4/2019 "מדיניות אחידה למתן הנחות בקרקע – הבהרות"

בשונה מהחלטה 1585 בהצעת ההחלטה המתגבשת, המדד הכלכלי-חברתי יהיה לפי מדד ישובי ולא לפי מדד מועצתי של המועצה האזורית.

רצ"ב טבלת שבעים וארבעה ישובי העדיפות הלאומית העלולים להיפגע באם ההצעה תאושר ע"י מועצת מקרקעי ישראל.

מוצע לפעול בכל הדרכים האפשריות לביטול גזרת התקרה הסוציואקונומית הפוגעת במימוש יעדי הממשלה בשיווק אלפי מגרשים באזורי עדיפות לאומית.

לפרטים נוספים, אתר המשרד: www.mekler.co.il 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה