דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

תוצאות האמת - איך הצביעו בקיבוצים? כל האירועים והכנסים הצפויים עד לסוף השנה בחוברת המעודכנת והקיבוצניק שקיבל את הפיקוד מתחת למים. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
קלפי בבחירות בבית הילדים "דולב" באור הנר
קלפי בבחירות בבית הילדים "דולב" באור הנר

 19/09/2019

כל התוצאות מהקיבוצים בבחירות לכנסת ה-22

איפה הגדילו את התמיכה בכחול-לבן? מי נשאר עם העבודה? מי נתן קולו להורביץ-שפיר-ברק? ומי בכלל הלך הפעם עם ליברמן? 

כל התוצאות מהקיבוצים בבחירות לכנסת ה-22

ליאה לבשטיין בת 9 ממבוא חמה מממשת את הזכות הדמוקרטית של אמא איילת

כחול לבן כבשו שוב בסערה את הקיבוצים עם מחצית מהקולות בקלפיות, לראשונה מאז איחוד התנועות הקיבוציות לתנועה אחת, מרצ עוקפת את מפלגת העבודה ומתמקמת במקום השני אצל הקיבוצניקים. ליברמן? לא קיבל חיזוק מהקיבוצים.

נתוני הצבעה כלליים מהקלפיות בקיבוצים:

אחוז הצבעה (קולות כשרים): 71.82%
כחול לבן - 50.17%
המחנה הדמוקרטי - 19.31%
העבודה-גשר - 16.33%
הליכוד - 6.97%
ישראל ביתנו - 3.06%
שאר הרשימות שהתמודדו - 4.15%



 מצאתם טעויות? אנא כתבו לנו - www@tkz.co.il

תודה ענקית מגיעה לרבקה גרצובסקי שריכזה והכניסה את התוצאות לאתר!

לחצו לצפייה בכל התוצאות מכל הקיבוצים


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

שני מועמדים הגישו את הטפסים הנדרשים להתמודד בבחירות לראשות התנועה הקיבוצית: המזכ"ל המכהן ניר מאיר ויו"ר קיבוץ נצר סרני, ליאור שמחה

ועדת הבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית קיבלה בתחילת השבוע את טפסי הגשת המועמדות לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית מהמזכ"ל המכהן ניר מאיר, ויו"ר קיבוץ נצר-סרני, ליאור שמחה


 

לוגו תנועה

הבחירות למזכ"ל התנועה יתקיימו ביום שלישי, 17 בדצמבר, הקלפיות שיוצבו בכל אחד מהקיבוצים ברחבי הארץ יפתחו בשעה עשר בבוקר ויהיו פתוחות ברציפות עד השעה שמונה בערב. מיקום הקלפי ושעות פתיחתו יפורסמו לציבור באמצעי התקשורת בכל קיבוץ ועל גבי לוחות המודעות לפחות שבוע לפני יום הבחירות. על הקלפי להתמקם במקום נגיש.

על פי תקנון ועדת הבחירות, כל חברה וחבר בכל קיבוצי התנועה זכאים לבחור בבחירות למזכ"ל התנועה.

המועמדים שהגישו את מועמדותם יאושרו סופית במועצת התנועה שתתכנס ב-31 באוקטובר. תקופת הבחירות תחל 60 יום מתאריך הבחירות ולא יאוחר מתאריך 16 באוקטובר.

ועדת הבחירות אשר בראשה עומדת שיבולת שופט אדלמן (ראש-הנקרה), ובה חברים תמר אנגל (מעגן מיכאל), סול לביא בן-שימול (אלמוג), אבי אובנטל (עברון), בני רגיל (גזר), טל חכים דרומי (פלך), שמואל שנער (כפר עזה) ויונית קורן (שניר) ברכה את שני המועמדים אשר הציגו בפניהם את הטפסים הנדרשים להצגת המועמדות, ובהם אלף החתימות של חברות וחברי קיבוצים הנדרשים להתמודדות, וכן מכתב תמיכה של קיבוצם ומכתב אישי ובו קורות חייהם ופנייתם להתמודד לתפקיד המזכ"ל.

ליאור שמחה, 43, יו"ר קיבוץ נצר-סרני בשש השנים האחרונות, לפני זה עבד שנים ארוכות בחברות הייעוץ, האסטרטגיה והפרסום המובילות במשק הישראלי. דור שלישי למייסדי נצר-סרני, נשוי לכרמל ואב לשלושה.

ניר מאיר (קבוצת שילר), 63, מזכ"ל התנועה הקיבוצית בארבע השנים האחרונות. לפני כן שימש כיו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, ניהל ושימש כיו"ר בתשעה קיבוצים וחבר ועד ממונה בקיבוצים נוספים. הקים וניהל את חברת ק.מ.ה המתמחה בניהול קיבוצים. חבר קבוצת שילר, נשוי לשגית, ואב לארבעה - כולם חברי קבוצת שילר.

ניר מאיר אמר במעמד הגשת המועמדות לוועדת הבחירות: "אני נרגש וחש כבוד גדול להעמיד עצמי לבחירה נוספת לתפקיד מזכ"ל התנועה. מדובר במשימה ובאחריות גדולה. אני מסיים קדנציה ראשונה ומבקש את אמון החברות והחברים לסיים את המשימות שהתחלנו בהם. במציאות המורכבת בה אנו חיים והאתגרים המורכבים מולם אנו מתמודדים מחייבים מנהיגות עם ניסיון ושיקול דעת. התנועה נחלצה ממשבר עמוק, היום אנחנו חזקים מתמיד ולכן גם הפכנו למטרה של פקידות המדינה והממשלה ועל אף אלה, המשכנו לגדול, לבנות ולהתחזק. האחריות שלי כמזכ"ל היא לוודא שנמשיך לצמוח ושלעולם לא נגיע שוב למשבר קיומי. זו העת לאחריות, שיקול דעת ומנהיגות".

ליאור שמחה אמר בעת הגשת המועמדות לוועדת הבחירות: "ראשית אני רוצה להודות למאות הפעילים שפעלו בקיבוצים השונים ברחבי הארץ והבינו שזה הזמן להתגייס למען המשימה החשובה בחיי - הפיכתה של התנועה הקיבוצית למשפיעה ולרלוונטיות לחברי הקיבוצים  ולחברה הישראלית, הובלה אשר יכולה להתבצע אך ורק באמצעות קבוצה רחבה של חברים הלוקחים חלק נכבד בתהליכים האסטרטגים של התנועה בתחומים השונים, חברים היודעים מהם צרכי הקיבוצים וחבריהם ברחבי הארץ, דרך זו יכולה להפוך ממילים למעשים רק על ידי מנהיגות משתפת, רגישה וקשובה, הנותנת מקום לכולם, היוצאת מאהבת הקיבוץ ובסופו של תהליך מספיק אמיצה להציב מטרות, ויעדים ברורים ועקביים. הגיע הזמן לעשות את הדברים ביחד עם המון אנרגיות חדשות."

קראו עוד על הגשת המועמדויות לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית


באנר כנס חברה וקהילה

משחיקה לצמיחה – עכשיו גם בקיבוצים ובמרחב הכפרי כולו

עשרות נשים וגברים מיישובים שונים ברחבי הארץ, קיבוצים ומושבים, השתתפו בכנס שהתקיים ביום ראשון האחרון, 15.9, בבית התנועה הקיבוצית ועסק באתגרי התעסוקה במרחב הקיבוצי והכפרי. הגורם המרכזי לקיומו של הכנס היה ההחלטה של קרן "מעגלים" להיכנס לקיבוצים ולמרחב הכפרי

יו"ר קרן "מעגלים", יפה ויגודסקי, מסבירה לנוכחים על הקרן וההחלטה להקימה

יו"ר קרן "מעגלים", יפה ויגודסקי, מסבירה לנוכחים על הקרן וההחלטה להקימה

יום העיון התקיים בשיתוף פעולה של התנועה הקיבוצית ביחד עם תנועת המושבים והאיחוד החקלאי, מרכז המועצות האזוריות, התאחדות חקלאי ישראל ו"קרן מעגלים". קרן מעגלים, מייסודם של לשכת התיאום של הארגוניים הכלכליים והסתדרות העובדים הכללית החדשה, ומטרתה להוציא לפועל תוכניות שונות המיועדות לסייע בפתרון קשיים אשר נוצרו לבעלי מקצועות שוחקים כתוצאה מהעלאת גיל הפרישה בהתאם לחוק גיל פרישה התשס"ד 2004.

עו"ד דודו קוכמן, מזכ"ל האיחוד החקלאי, שהנחה ויזם את היום, פתח אותו בדבריו: "הטריגר לקיום הכנס היה ההחלטה של קרן מעגלים להיכנס למרחב הכפרי. בעקבות ההחלטה להאריך את מועד היציאה לגמלאות, הוחלט להקים את הקרן כדי לייצר תנאים לאנשים שעובדים במקצועות "שוחקים" ולתת להם אופציה להסבה. פעלתי באופן אישי במשך כשנה במטרה לשכנע את הקרן להיכנס למרחב הכפרי, ולהכיר בכך שקיבוצניקים ומושבניקים עוסקים במקצועות שוחקים. היום זהו כנס השקה לכך. המדינה צריכה להיערך לכך שהאזרחים מאריכים חיים ולדאוג לפתרונות במגוון נושאים."

אחריו דיבר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "בעיית התעסוקה במרחב הכפרי אינה רק תוצאה של הצורך לצאת לפנסיה, אלא רחבה וותיקה יותר. בשנת 1985 עם קבלת התוכנית הממשלתית לייצוב המשק, הוחלט על שינוי ששמט את הקרקע מתחת לרגלי ההתיישבות העובדת ויצר סחרור כלכלי רציני והשקעות שירדו לטמיון. המשבר הכלכלי מצא את פתרונו בחוק גל למושבים ובהסדר הקיבוצים, אלא שנוצר גם משבר תעסוקה חריף. חקלאים רבים נדחקו החוצה בעקבות השינוי מתוך אילוץ. גם מי ששרד בענף ועושה בו חיל, יגיע כנראה לחוסר מסוגלות פיזית באיזשהו שלב.
צריך להכניס את רגע הפרישה לתוך המעגל הזה ולהבין שיש למצוא אפשרויות תעסוקה חדשות. מבחינה זו, החיבור של היוזמה הזו לצורך הוא מתבקש ומבורך ואני מאחל בהצלחה לכולם."

לאחר נאומי הפתיחה, דיברה עם הנוכחים יפה ויגודסקי, יו"ר "קרן מעגלים", שהסבירה לנוכחים על הקרן וההחלטה להקימה ועל המודל "משחיקה לצמיחה".

"קרן מעגלים, למרות שהחלה את פעילותה בסוף 2012, לא טיפלה באופן רחב במגזר שאתם מייצגים ואני שמחה על שיתוף הפעולה הזה ומקווה שיצליח. הנושא שנקרא מקצועות שוחקים הוא רחב מאוד. לעניות דעתי, אין מקצוע שהוא לא שוחק, ולכן המדינה הגדירה מקצועות שוחקים לפי קריטריונים פיזיים. 
הפעילות החשובה ביותר של מעגלים, בעיני, היא ההכשרות. אחד הדברים הראשונים שעשינו הם מחקרים בינלאומיים לגבי נושא השחיקה בתעסוקה. כל המחקרים הראו שאם אתה עושה הסבה וסדנאות של מהי שחיקה וכיצד ניתן להתמודד איתה, אתה מוציא את האדם ממעגל השחיקה. ההכשרות אינן פשוטות וקלות, אבל בסופו של דבר מי שעובר אותן מצליח להשתלב מחדש במעגל התעסוקה. הסקרים מוכיחים שרבע מאלה שעוברים את ההכשרה משתדרגים באופן מיידי, בין אם בתוך מקום העבודה או מחוצה לו."


ביטוח חקלאי

החברות והחברים מוזמנים (שוב)
לחדר האוכל

20 שנה לא היה לחברי קיבוץ עין-כרמל מקום להתכנס בו. בשבוע שעבר חנכו חברי הקיבוץ את סוף השיפוץ של חדר האוכל הישן והפיכתו למועדון ומשרדים להנהלת הקיבוץ. קהילה קיבוצית במיטבה
 

החברות והחברים מוזמנים (שוב) לחדר האוכל

לפני ואחרי. וואו!

"טקס הפתיחה כלל נאומים וברכות, כאשר בין לבין ה"קולית" המקומית היטיבה לשיר. לאחר סוף הנאומים, שערכו זמן מה, היה ברור שהולכים הביתה למרות, שבתוכנית שרהל'ה שרון היתה אמורה להופיע. הפתעת הערב הגיעה עם תחילת הופעתה של שרהל'ה, פתאום הבנו ששוב יש לנו משהו שלא היה לנו עשרים שנה – מקום שכולנו יכולים להיות בו כקהילה קיבוצית. מקום שיחבר את כולנו – ותיקים, צעירים, דור הביניים, בקיצור כולם. אי אפשר היה לעצור את פרץ ההתלהבות שהיה עצור בכולם עשרים שנה. היתה ממש תחושה של מילוי חוסר גדול", כך מתאר בהתרגשות, יו"ר קיבוץ עין כרמל, אבישי גולדפרב, את ההתכנסות הראשונה בחדר האוכל המשופץ בקיבוץ, שהפך אחרי שנים למקום התכנסות לקהילה.

כאמור, עשרים שנים עמד חדר האוכל בקיבוץ כ"פיל לבן" ללא כל שימוש. בעצם, היה לו שימוש, לדברי אבישי גולדפרב, זה היה פשוט מחסן גדול לכל מה שאפשר היה למצוא בחצר הקיבוץ ולאכסן איפשהו.

האבסורד הגדול היה שלאורך כל אותן שנים, לא רק שהפיל עמד באמצע הקיבוץ, לחברי עין-כרמל לא היה מקום להתכנס בו, ואת כל האסיפות והישיבות היו עורכים באחד מבתי הילדים בשיטת "משחק הכסאות" החלפת הכסאות, כך שגם מבוגרים יותר יכולים לשבת עליהם, בכל פעם מחדש.

"בשנת 2009 עין כרמל עשו הסדר עם הבנקים, אחרי שנים ארוכות. קלטנו 60 משפחות חדשות לחברות – 120 חברים חדשים שהצטרפו אלינו", מספר אבישי, "התחלנו להסתדר כלכלית, להסדיר חובות ובעצם לפני 4 שנים אמרנו לעצמנו שאנחנו נמצאים במצב שאפשר לנו לטפל במבנה חדר האוכל. לעשות בחלקו משרדים להנהלת הקיבוץ וברובו - מבנה להתכנסות קהילתית או פרטית".

קראו עוד על שיפוץ חדר האוכל בעין כרמל


באנר שבילים

תמונת השבוע – הילדים באור הנר מתרגלים דמוקרטיה

הילדים באור הנר מתרגלים דמוקרטיה

הקלפי ששימשה את ילדי אור הנר

בבית הילדים "דולב", שבקיבוץ אור הנר, התקיימה פעילות בנושא בחירות לילדי שכבת ו'. הפעילות התמקדה בבחירות בחיים שלנו. הילדים התחילו בבחירת נציגים למפלגות (6 במספר, כמספר האופציות שהיו לשאלות שנשאלו) וכל נציג/ה הציג/ה את האופציה/מפלגה שלו, ובכך הכירו את המושג תעמולת בחירות. לאחר מכן, הגיעו לרגע ההצבעה וכל ילד בחר את האופציה/מפלגה שהוא הכי מתחבר אליה, ולבסוף ספרו את הקולות והכריזו על המנצחים.

הפעילות התקיימה באנלוגיה ישירה לבחירות לכנסת ה-22. הילדים קיימו דיון נרחב על משמעות החשיבות באזרחות פעילה, על המתנה שהדמוקרטיה מעניקה לנו - היכולת לבחור ולהשפיע באופן ישיר על חיינו.ההמדריכים דיברו עם הילדים על כך שמדינת ישראל מקיימת שוב בחירות, ושאלו אותם מה הם חושבים על כך. חלקם אמרו שצריך שינוי, כי נתניהו "לא עושה כלום. אנחנו, כילדים בעוטף עזה לא מרגישים שהוא משפיע על כל מה שקורה מבחינת ביטחונית". היו כאלה שאמרו ש"גנץ לא מתאים, כי אין לו ניסיון" (כך לפחות שומעים בבית) וכולם סיכמו על כך שכדי לשנות צריך לצאת להצביע ולקבל החלטה מה טוב עבורנו.

מורן חג'בי, מנהלת החינוך באור הנר, מספרת: "הסברנו לילדים שלפעמים הבחירה שלנו תהיה, כמו למשל, מה יותר טעים לי לאכול, ולפעמים היא תלויה בהורים שלנו, לדוגמא לצאת בשבת לטיול עם כל המשפחה בעוד שאני רוצה דווקא להשאר בבית. ההחלטה לפעמים היא משהו יותר גדול ורחב, ותלויה בגורמים אחרים, אך יש לנו יכולת להשפיע. המסר העיקרי לילדים היה שאנו מקבלים החלטות בכל רגע נתון בחיים, זה מתחיל בדברים הקטנים וכך אנו בוחרים את הטוב עבורנו וכך גם מקבלים אחריות על ההחלטה."

כל הכבוד לצוות החינוכי באור הנר, ועל כולנו מוטלת האחריות לשמור על הדמוקרטיה בישראל עבור הילדים שלנו.


פייסבוק התנועה

כל האירועים, הכנסים ומה שקורה בתנועה הקיבוצית עד לסוף שנת 2019 - מעודכן בחוברת

חוברת אירועים, פעילויות ומידע לשנת 2019 שהוציאה התנועה הקיבוצית בתחילת השנה, עודכנה לחודשים ספטמבר-דצמבר, וכעת אתם יכולים להיכנס ולבדוק מה צפוי לנו עד לסוף 2019

חוברת אירועים, פעילות ומידע ספטמבר-דצמבר 2019

שלל הפעילויות המתרחשות עד לסוף השנה בחוברת אחת.

ההרשמה לכל האירועים בהקלקה על כתובת המייל המצורפת לכל אירוע

לצפייה בחוברת לחצו כאן


באנר משקארד מבצע 1

 

מההר הירוק אל הים הכחול. תמיד


סא"ל אורון ענבר (כפר המכבי. בן קיבוץ יגור) נכנס בשבוע שעבר לתפקיד מפקד יחידת הילת"מ – היחידה למשימות תת-מימיות בחיל הים

סא"ל עדו קאופמן (משמאל), מעביר את הפיקוד על היחידה לסא"ל אורון ענבר. צילום: דו"צ

אורון נולד וגדל בקיבוץ יגור, התנדב לשנת-שירות ב"ניצנה" ונבחר לפני שנתיים לאחד מהצעירים המשפיעים של התנועה הקיבוצית, בפרויקט המסורתי של אגף הצעירים בתנועה וידיעות הקיבוץ.

טקס חילופי מפקד היחידה, התקיים במקום המוכר ביותר לכל הלוחמים בה, מתחת למים, כמובן.

בכתבה נרחבת שפורסמה על היחידה ועל חילופי הפיקוד בה, בשבוע שעבר, במגזין "24 שעות" של ידיעות אחרונות, כתב גיא מלמד בין היתר – "היחידה הקטנה, שהפכה לעצמאית ב־1963, אפופת מסתורין ומורכבת משלוש פלגות. פלגת החבלה, שלוחמיה מתמחים בשימוש ובנטרול חומרי נפץ ופצצות ימיות, מטפלת במוקשים ימיים ובאיסוף פצצות, גם מחוץ למים הטריטוריאליים של מדינת ישראל. פלגת הצוללים מתמחה במשימות בעומקים שדורשים מיומנויות ייחודיות. העומקים אליהם נדרשים אנשי הפלגה לרדת עלולים להישמע לאדם מן השורה כדמיוניים - תשעים ואף מאה מטרים מתחת לפני הים. הפלגה השלישית היא פלגת ההדרכה, המכשירה את לוחמי ולוחמות היחידה במסלול האינטנסיבי הנמשך כשנה"

מלמד המשיך וסיפר על הקשר בין המפקד היוצא למפקד הנכנס – טקס החלפת הפיקוד על היחידה הוא יותר מעוד צלילה עבור לוחמי הילת"ם. היחידה הקטנה הזאת מתנהלת כמו משפחה. כולם מכירים את כולם, כולם יודעים על כולם את הכל. גם סא"ל עדו קאופמן וסא"ל אורון ענבר, שני המפקדים שמעבירים את השרביט ביניהם, התחילו ביחד את הדרך לפני שנים.

קראו עוד על הקיבוצניק שנכנס לתפקיד מפקד הילת"מ


באנר כנס החינוך הקיבוצי ה-5

מחזור ב' של מכינת רעות נפתח בסערה!

בשבוע שעבר הגיעו 42 חניכי מכינת רעות, מייסודה של התנועה הקיבוצית ותנועת החלוץ, לקיבוץ יחיעם כדי לפתוח שנה חדשה ומחזור נוסף. החניכים עברו מסע שהחל באנדרטת שיירת יחיעם והסתיים במבצר יחיעם בטקס "עלייה לקרקע". דן ורדי, ראש המכינה, מספר על
ההתחלה המרגשת

מחזור ב' של מכינת רעות נפתח בסערה!

החניכים פתחו את המסע, שהחל בשעה חמש בבוקר, באנדרטת שיירת יחיעם, שם החלו להכיר וללמוד על ההיסטוריה של הקיבוץ. המסע התקיים במסלול הסמוך לציר ההליכה של מייסדי יחיעם כאשר עלו לקרקע, ולאורך הדרך קראנו פרוטוקולים וזיכרונות של מייסדי הקיבוץ על ההחלטה לעלות דווקא למצודת ג'דין ועל ההתלבטות והקשיים הגדולים שהיו בהתחלה. דרך סיפורים אלו ניסינו להבין מהי חלוציות ומה זה אומר להיות חלוץ היום.

הגענו למבצר יחיעם לקראת הצהריים ושם קיימנו טקס "עלייה לקרקע" משלנו – עידן רז, מנהל האגודה הקהילתית בקיבוץ, בירך את החניכים ואנחנו קשרנו בין הבחירה שלהם להגיע למכינה זו לבחירה של מייסדי הקיבוץ, ועל הברית שהם כרתו היום עם מקימי יחיעם והתנועה הקיבוצית – תנועת חיים שהוקמה עם הרבה יזע ודמעות, והם מהווים חוליה נוספת בשרשרת.

בתקופה הקרובה החניכים יתחילו להרגיש בנוח ו"בבית" בקיבוץ, תוך כדי למידה, טיולים, סיורים ומפגשים עם אנשים מקרוב ומרחוק. תודה מיוחדת מגיעה לפורום הקיבוצים למעורבות חברתית שבזכותם אנחנו יכולים להגשים את החלום הזה.

בברכת פתיחת שנת לימודים מוצלחת ושנה טובה,

דן ורדי (פלך), ראש מכינת רעות, בשם כל צוות וחניכי מכינת רעות.
 

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, מוסיף: "אני שמח וגאה על הפרויקט המיוחד הזה שאנחנו מובילים בשותפות עם תנועת החלוץ, אני רואה במכינת רעות פוטנציאל גדול להגיע לקהלים חדשים ולחבר אותם לחזון, מטרות ורוח התנועה. אנחנו מצפים לראות את המכינה ממשיכה לגדול ואת השותפות עם החלוץ צומחת במקביל."

קראו עוד על פתיחת השנה במכינת רעות


באנר הקאתון רשת הצעירים

הזמנה ליום וינגייט במוזיאון בית שטורמן, עין חרוד

הזמנה ליום וינגייט במוזיאון בית שטורמן

משך הסיורים כשלוש שעות.

דמי השתתפות: 25 ₪ לאדם (התשלום ביום האירוע בבית שטורמן)

ההרשמה לסיורים דרך אתר המוזיאון, בטלפון 04-6486328, או בדוא"ל Marketing@beit-shturman.co.il

נשמח לראותכם - הקדימו להירשם, מספר המקומות מוגבל.

בברכה,

צוות בית שטורמן

באנר הגן הקיבוצי

ספר חדש על חייו ופועלו של קצ'ה - להיות אחד מרבים. סיפור חיים

"לא בכדי בחרתי לקרוא לספר: 'להיות אחד מרבים'. אכן, יש לי זכות גדולה להיות חלק מדור אשר היה עֵד לחַיֵּי עַם מתחדש המקים לו מדינה ובונה מולדת ובית לאומי. דור שבגורלו נפלו מספר הזדמנויות מיוחדות שלתוכן גדל, והן אלו שליוו אותו בחייו והשפיעו על ערכיו, דרכיו ומשימותיו"

ספר חדש על חייו ופועלו של קצ'ה - להיות אחד מרבים. סיפור חיים

שמעון כהנר (קצ'ה) משלב כל חייו את מרחבי שדות המרעה כבוקר, ואת פעילותו הציבורית בעשייה הצבאית. את פעילותו הצבאית החל ביחידה 101 המהוללת (שכאן מתוארות עלילותיה בפעולות התגמול ומובאים ההסברים לעצם קיומה, ולהילה שנוצרה סביבה). הוא המשיך ולחם בכל מלחמות ישראל וטיפס בסולם הדרגות עד שהתמנה למפקד חטיבה 172 בדרגת אלוף משנה.

מסלול חייו של קצ'ה הצטלב במסלולי חייהם של אנשים רבים: בני משפחתו; חברי ילדות מרשפון; חברים ממקווה ישראל ומהגרעין; חברים מקיבוץ נווה איתן; וחברים לעשייה המשותפת כחקלאי וכבוקר, כמזכיר הארגון הארצי של מגדלי בקר לבשר, כמרכז הקליטה ביישובי עמק בית שאן, כמנכ"ל אתר גבעת התחמושת וכפקוד ומפקד.

באמצעות מעגלים-מעגלים של בני שיח משורטטים כאן דמותו של האיש, קורות חייו, ודרכו והתנהלותו כאדם, כחקלאי וכלוחם. סיפוריהם של בני השיח, הנלווים אל סיפורו של קצ'ה ואל פרשיות מן העבר הקשורות למלחמות ישראל – ובעיקר אלה המתארים את פעולות התגמול, את המלחמה על ירושלים במלחמת ששת הימים ואת מלחמת יום כיפור – פורשים לפנינו את תולדותיהם של שני דורות ויותר של לוחמים, אנשי התיישבות וחקלאים, שעיצבו את פני המדינה מימי הקמתה ועד היום.


מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
 

יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 

2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg

color-facebook-48.png

color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה