דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שבוער בקיבוצים - פאנלים בכנס ההנהגות

בכנס ההנהגות הקיבוצים, שיחל מחר בים המלח, ידונו במושבי השיח השונים בשאלות הבוערות שעל שולחנו של כל מי שממלא/ת תפקיד בקיבוץ.
כל מה שמה בוער בקיבוצים - פאנלים כנס ההנהגות

שלישי 8.1.19 18:00-19:30

בנייה, שיוך דירות והסדרת שימושים חורגים

תחום הבנייה בקיבוצים רווי בקשיים ומהמורות רבים הגורמים לעיכוב בבניית הבתים והרחבת הקיבוץ וחיזוק הקהילה.
בפאנל, שיתקיים בהנחיית עו"ד מיכי דרורי, היועץ המשפטי של התנועה הקיבוצית, יהיה ניתן ללמוד ולשמוע על ההתפתחויות האחרונות בתחום הבניה בקיבוצים, ועל התפתחויות המאיימות על נושא שיוך הדירות בכלל וחלופת האגודה, בפרט, תוך אפיון המצב החדש והמשתמע ממנו. המושב יעסוק גם 
בהיבט הפנימי של שיוך דירות, הכולל את הסדרת מערכת היחסים בין החבר לאגודה, סוגיות מכירה, הורשה ונושאים נוספים, כיצד מקיימים תהליך קבלת החלטות בעולם חוסר וודאות גדול. וסקירה של מדיניות רמ"י לגבי תעסוקה לא חקלאית בקיבוץ והסדרת שימושים חורגים.

בהשתתפותעו"ד צפריר בן אור, עו"ד רותם ליכטנשטיין - "שלמה כהן ושות'", עו"ד גלית ויטנברג - ראשת אגף שימושים חקלאיים ברמ"י

אל תגידו לנו זה לא יקרה: המשבר התקשורתי הוא לא רק בקיבוץ השכן

בימים בהם כל טלפון נייד הפך לתחנת שידור וכל חבר/ה יכולים להיות ברגע "כתבנו בשטח" או "מקור אנונימי" (או לא אנונימי), חובה על מנהלות ומנהלי הקהילה להכניס לארגז הכלים גם את הידע בניהול אירוע תקשורתי.
בפאנל תוכלו ללמוד מאנשי תקשורת ודוברות איך מתמודדים מול צונאמי תקשורתי ברשתות החברתיות ובערוצי החדשות, מתי צריך להגיב ולא להסתתר ובעיקר, איך עושים את זה נכון.

בואו לשמוע איך אפשר לעשות את זה טוב יותר ובמי אפשר להיוועץ במקרים אלו.

בהשתתפות: נעה שפיגל - כתבת עיתון "הארץ" בצפון, עדי מאירי - דוברת מוא"ז שער הנגב, אמרי מזור - יועץ תקשורת לתנועה הקיבוצית ויאיר פז - דובר התנועה הקיבוצית

מדינת ישראל בחצר הגרוטאות של החינוך הקיבוצי

החלטת המדינה לקחת אחריות על תחום החינוך בגיל הרך מציבה לנו אתגרים אך פותחת גם הזדמנויות.
ההכרה בייחודיותו של החינוך הקיבוצי מאפשרת לאגף החינוך בתנועה לנהל שיח עם משרדי הממשלה, זאת בשיתוף פעולה מלא עם מרכז המועצות האזוריות. שיח המאפשר לנו את התנהלותנו הייחודית, אך גם מחייב אותנו לכללי המשרדים והדרישות הרגולטוריות שלהן.

במושב יוצגו ההישגים הרבים בחינוך הקיבוצי, למשל:  "הגן הקיבוצי" – תשלומי הורים, מענקים למטפלות, "שבילים" – רישוי קייטנות בקיץ ובחגים, תוכנית הצהרונים ועוד. כמו כן, תהיה הזדמנות להיחשף למשמעות ההישגים הרבים ולהבין את האופן בו ניתן ליהנות מכספים, מענקים ואישורים מיוחדים להם זכאיות מערכות החינוך בקיבוצים.

בהשתתפות: אמיר שהרבני - אגף אכיפה במשרד החינוך, איתן טימן - ראש אגף חברה וקהילה במנהל חברה ונוער, רינת חכים - מנהלת תחום חברה וקהילה במרכז המועצות האזוריות, דבי ברא"ס ונועה צור ברוש - אגף החינוך בתנועה הקיבוצית

צעירים ולא מצטערים – הדור הצעיר כמנוף לפיתוח והעצמת הקיבוץ והתנועה

זו כבר עובדה - הצעירים חזרו לקיבוצים והם רוצים להשפיע.

המושב ידון בדרך המיטבית לשילובם של הצעירים בהתמודדות עם אתגרי הקיבוץ הקהילה והחברה בישראל - כיצד לחבר אותם לעשייה בקיבוץ, בקהילה ובחברה הישראלית? ואיך ניתן להפיק מהם את המרב על מנת לקדם את מטרותינו?
הנושא יידון וייבחן בפאנל על ידי בעלי תפקידים בקיבוצים, בארגונים הכלכליים, במועצות האזוריות. תוצג גם זווית אחרת מהנעשה בירוחם, וייחשף לראשונה מצע הצעירים בקיבוצים שנכתב על בסיס סקר נרחב שעליו ענו מאות צעירים וצעירות.

בהשתתפות: טל אוחנה - ראשת עיריית ירוחם, מרב בן שימול - אסטרטגיה וצעירים במרכז המועצות האיזוריות, אסיף איזק -ראש המוא"ז חוף כרמל, מרים דרוק - מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אורן אנוך - מנהל קהילה בקיבוצים ארז וגת

הנרטיב הקיבוצי כתהליך קהילתי בונה זהות

קיבוץ שער הגולן הפיק סרט לכבוד חג המשק ה-80 שלו ושמו "גבורות". הסרט עוסק בארבעה ימים בשנת 1948 שעיצבו והשפיעו על חייהם המשותפים מאז ועד היום.

עינת אפשטיין, מנהלת הקהילה בשער הגולן ויואב ארזי, במאי הסרט, יספרו על התהליך הקהילתי שעבר הקיבוץ סביב הכנת הסרט והשפעתו על חיי הקיבוץ היום, בליווי של קטעים מתוכו.

 

רביעי 9.1.19 10:00-11:30

יחסי חברים תושבים  – מכאן ולאן?

במלאת 20 שנה להרחבות הקהילתיות בקיבוצים, יעסוק המושב בשאלת ניגודי העניינים בין חברי הקיבוץ לתושבים ומאין הם נובעים, מהם הכלים להתמודדות עם הקונפליקטים, ואיך יוצרים עתיד משותף?
העיסוק בנושא יהיה מכמה זוויות: המועצה האזורית, הקיבוץ והתנועה.

בהשתתפות: ניר מאיר - מזכיר התנועה הקיבוצית, רו"ח דורון שטיין - ראש אשכול תעשיה והתיישבות BDO , סיגל מורן - לשעבר ראש המוא"ז בני שמעון, גדי נוי ושי גרוסמן - יושבי ראש בקיבוצים

ה"ח' הקדמון של הכלכלה הקיבוצית - חקלאות, חלב וחשמל"

במושב ידונו בשני נושאים מרכזיים שעומדים לעבור שינויים רגולטוריים משמעותיים: הסכם החלב ורפורמת החשמל
בנושא הסכם החלב, המשתתפים ינסו לעשות סדר ולהעמיק בהבנת מכלול ההיבטים של ההסדר, בחינת יתרונותיו וחסרונותיו, וידונו בהכרעה בעד ההסכם מול העדר הסכם, וכיצד נכון להתארגן לאור ההסכם.
בחלקו השני של המושב יתקיים דיון בנושא מדיניות רשות החשמל בקשר למשטר החשמל בקיבוצים ועל ההתארגנות הנגזרת כתוצאה מכך.

משתתפים: נורית גל - סמנכ"ל רגולציה ברשות החשמל, אילן סולימאן - לשעבר סגן יו"ר רשות החשמל, חן מלמד - משקי הקיבוצים ואנרגיות מתחדשות, רו"ח אלון ראובני - ברית פיקוח, מיכל קראוס - מנכ"ל מועצת החלב, אבשלום וילן - מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אביתר דותן - מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, בועז סופר - לשעבר סמנכ"ל בכיר ברשות המסים, אדי פולונסקי - נציג רפתני יח"מ

מאדישות למעורבות לשותפות- איך להעיר את החברים/ות??

שוב הגיעו לאסיפה לאישור התכנית השנתית והתקציב 11 חברים? מבאס.

הקהילה הקיבוצית משנה את פניה: שינויים חברתיים, תרבותיים וטכנולוגיים הופכים את הקיבוץ למקום מגוון יותר, את אנשי הקיבוץ לעצמאיים יותר, את צורות התקשורת למגוונות יותר ואת זירת המדיה החברתית למשפיעה יותר. כל זה מעמיד אתגרים של יצירת רלוונטיות ואפקטיביות בדרכים חדשניות בפני מוסדות הקיבוץ המסורתיים.
במושב תהיה הזדמנות לשמוע על חשיבה אסטרטגית ועל הובלת תהליכים אסטרטגיים בקיבוצים, לדון בשאלה מי האחראי/ת לעורר את החברים להיות יותר מעורבים ולהתרשם מדוגמאות של קיבוצים שהצליחו לעשות זאת.  

בהנחיית ד"ר אילת גלס - ראשת אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית. 
משתתפים: אבי בלין, גבעת ברנר, וצחי רם, רביבים - מנהלי קהילה ומשתתפי "המעבדה לחיזוק השיח", גלעד לוי - מנכ"ל "מודוס", ענת מרלא חפץ - רכזת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית, יעל רז לחייני - "תרבות בונה קהילה" בתנועה הקיבוצית

בונים כוח: הכלים הסודיים של התנועה הקיבוצית וכיצד ניתן להפוך למחנה מנצח

כבר שנים ארוכות, מקיים הימין הישראלי מערך מסודר ומתוזמר, שתפקידו לחזק ולהטמיע תפיסת עולם חברתית כלכלית התואמת את מדיניות מפלגות הימין, באמצעות השפעה על החינוך, התרבות, התקשורת, הצבא, מערכת המשפט ועוד. במאבק על דמותה של המדינה, עולה לעיתים התחושה שמדובר במאבק שאיננו שווה כוחו - האמנם זהו המצב?

במושב יוצגו הגופים הקשורים לתנועה הקיבוצית ומוסדותיה, והמשתתפים יבחנו האם יש לנו את הכלים הנדרשים על מנת להתמודד ולהשפיע על החברה הישראלית, ואם משאבים אלה אכן משתפים פעולה במאבקים המשמעותיים.כמו כן, ידונו במה ניתן וצריך לעשות על מנת לחזק את השפעתנו ולהביא לשינוי מגמה בשיח הישראלי, בתפיסת המציאות של אזרחי ישראל ולבסוף גם לשינוי במוקדי הכח בחברה הישראלית.

בהשתתפות: ד"ר הלל בן ששון - אידיאה, המרכז הרעיוני לדמוקרטיה ליברלית, איתי זיידנברג - מזכ"ל השומר הצעיר, דני זמיר - מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות בישראל, שירי ארדיטי - מזכ"ל תנועת בני המושבים, רן רונן - מנכ"ל משקי הקיבוצים, רם שפע - יו"ר התאחדות הסטודנטים, הדס דניאלי ילין - מנכ"ל התנועה הקיבוצית, גיל לין - משנה למזכיר התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה