דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"כולם בעד אחד" – צוות מקצועי לבקרה משפטית ולתיאום בנושאי מקרקעין  

היועצים המשפטיים של התנועה הקיבוצית ותנועת המושבים, מזכ"ל האיחוד החקלאי ויו"ר עמותת אדמתי יזמו לאחרונה הקמת צוות מקצועי לבקרה משפטית ולתיאום רוחבי של מהלכים משפטיים בנושאי מקרקעין. הצוות יתמקד בנושאים שיש להם השפעה רוחבית על כלל ההתיישבות
עו"ד מיכי דרורי, מיוזמי ומשתתפי הצוות
עו"ד מיכי דרורי, מיוזמי ומשתתפי הצוות

צוות הבקרה יכלול את היוזמים: עו"ד מיכי דרורי - ראש המחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית, עו"ד עמית יפרח - תנועת המושבים, עו"ד דודו קוכמן – האיחוד החקלאי וגלעד אלטמן - יו"ר אדמתי. לצדם יפעלו מספר עורכי דין המתמחים בנושאי המקרקעין שיצורפו לדיונים. הצוות יפעל בהתנדבות.

גלעד אלטמן, יו"ר 'אדמתי' אומר: "צוות הבקרה יבחן כתבי תביעה וסוגיות משפטיות בנושאי מקרקעין שיוצגו בפניו ע"י היישובים העומדים להגיש תביעה . חברי הצוות ימליצו על דרכי פעולה, יעניקו ליישובים הנחיות והכוונה על בסיס ידע מקצועי וניסיון נצבר ויפעלו לצמצום נזקים שעלולים להיגרם עקב השפעות רוחביות על כלל ההתיישבות."

בישיבת התיאום הראשונה של צוות הבקרה הוחלט בין היתר, לבחון אפשרויות לממן ו/או להשתתף במימון ו/או להצטרף לתביעות ועתירות בעלות מכנה משותף רחב והשפעה רוחבית על כלל ההתיישבות. צוות התיאום ייזום גם תביעות ועתירות בנושאים הנוגעים לכלל היישובים, או למגזרים נרחבים מתוכם.

אחת הפעילויות הראשונות שיקיים צוות התיאום הוא כנס לציון 15 שנה לבג"צ "הקשת המזרחית". חברי הצוות רואים בתאריך זה הזדמנות להעלות על סדר היום הציבורי את טענות ההתיישבות העובדת נגד פסיקת בג"ץ והשלכותיו הקשות על ההתיישבות.

צוות התיאום ייצא בקריאה ליישובים להצטרף למערכת הבקרה, באמצעי התקשורת ההתיישבותיים ובערוצי התקשורת הפנימיים שלהם.

יו"ר אדמתי, גלעד אלטמן: אני קורא ליישובים לשתף פעולה ולהעביר מידע על מהלכים משפטיים כדי לתת ליוזמה זו הזדמנות אמיתית. איש הקשר להעברת המידע הוא עו"ד עמית יפרח, היועמ"ש של תנועת המושבים."

 

תגובות

לפעמים עו"ד טוב חוסך הרבה בעיות בתחום
רווית
אני רק יודע שעדיף ללכת לעו"ד שמתעסק בנדל"ן אותי ייצגה בזמנו עו"ד רוית כהן- שיינר
היא היתה מקצועית ואמינה . הבינה על מה מדובר. נתנה המלצה על נכסים יותר טובים וטובים פחות. גם נתנה לי מספר שמות של אנשים להתיעץ איתם לגבי שיפוץ הנכס והשבחה. לפעמים עו"ד טוב יותר טוב מכל ספיקולציה זו או אחרת.

הוספת תגובה חדשה