דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יעל אייזנר בראיון אישי ב"מעריב": "רוחו של צביקה מלווה אותי בכל יום"

אייזנר, שהחליפה את צביקה לוי ז"ל לאחר שחלה, מספרת בראיון מרגש לכתבת עפר לבנת - על התפקיד המאתגר של מי שכונה "אבי החיילים הבודדים", על הקשיים ועל תחושת השליחות של תנועה שלמה: "השאיפה היא להנציח את העשייה של צביקה ביחד עם מאות משפחות מאמצות בעשרות קיבוצים ברחבי הארץ. הקיבוץ מספק מעטפת שלמה לצרכים של אדם בודד ולא רק חייל בודד. צרכים בסיסיים - חדר נקי, אוכל, כביסה, פעילויות חברתיות ובעיקר תחושת שייכות ובית חם, משפחה מאמצת וקהילה מחבקת"
יעל אייזנר בראיון אישי ב"מעריב": "רוחו של צביקה מלווה אותי בכל יום"
שער מעריב

יותר משני עשורים מלווה התנועה הקיבוצית את החיילים הבודדים במהלך שירותם הצבאי, במה שהפך להיות פרויקט הדגל שלה. עד לפני כשנתיים וחצי היה אמון על ריכוז הנושא הרגיש צביקה לוי ז"ל, שנפטר לפני כחודש ממחלת ניוון שרירים ונודע כ"אבי החיילים הבודדים", תפקיד עליו זכה גם בפרס ישראל.

לוי היה ממונה על התיאום והקישור בין התנועה הקיבוצית לבין צה"ל בכל נושא ההלנה והטיפול בחיילים הבודדים, הפנייתם למשפחות מאמצות בקיבוצים, מעקב אחר היקלטותם ומתן מענה לכל בקשה ומצוקה.

לאחר שחלה נאלץ לוי לעזוב את התפקיד שכה אהב והיה מזוהה איתו, ובתנועה הקיבוצית החלו לחפש אחר מחליף שייכנס לנעליו הגדולות. מי שהחליפה אותו ומעידה כי היא מודה מדי יום על שזכתה בתפקיד היא יעל אייזנר (55), נשואה ואם לשלושה ילדים, "שילדתי ועוד כמה שאומצו בדרך", מקיבוץ מעגן מיכאל.

לקריאת הכתבה המלאה באתר מעריב

הוספת תגובה חדשה