דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

טור אישי לשינשינית המסיימת קורס טייס: "את דוגמא למישהי שהמריאה מהשנה הזו מעלה מעלה. אל תעצרי שם, קחי את מה שקיבלת כאן לכל מקום שבו תהיי"

אלין בן-שטרית, מנהלת הפנימייה בכפר הנוער אשל-הנשיא כותבת טור אישי לשינשינית לשעבר - י', המסיימת היום קורס טייס: "השינשינים המתנדבים אצלנו, כמו כל מי שעשה ועושה שנת שירות, יוצא מהשנה הזו אדם אחר – טוב יותר, מודע יותר לסביבתו ובעיקר בוגר ובוגרת יותר"
טור אישי: "היום את מצטרפת למשפחת חיל האויר, אצלנו את כבר מזמן משפחה"
י' במרכז עם חברותיה שסיימו איתה את הקורס. צילום: קורל דביר מתוך אתר חיל האוויר

ביחד עם שלושים ושישה מסיימות ומסיימי קורס הטיס היום, תצעד גם י'. קראתם עליה בעיתון והתרגשתם מהסיפור המשפחתי של נכדתו של סגן מפקד חיל האוויר לשעבר ובתו של טייס קרב, שתקבל היום כנפיים, או כמו שקוראים לזה בתקשורת – "תצטרף למשפחת חיל האוויר". 
מאד מוזר לי לכתוב י', אצלי ובכפר הנוער שלנו היא כבר מזמן חלק מהמשפחה. ביחד עם עוד שישה בנים ובנות היא התנדבה שנה שלמה אצלנו בכפר הנוער אשל הנשיא בשנת שירות של התנועה הקיבוצית. 

י' היא מושבניקית צנועה מהעמק הידוע שהצטיירה כנערה איכותית, בעלת רצון לתרום ולתת לשכבה בה הוצבה ולכפר בכלל, נערה חייכנית עם ראש גדול שהייתה מודל לחניכיה. לאורך השנים דמות מתנדב ומתנדבת שנת השירות מעצבת את החניכים וזאת בשל הקרבה בגיל, הם רואים בהם מודל לחיקוי, חלומותיהם לא פעם הופכים לחלומות החניכים ומדרבנים אותם. במהלך השרות הם יוצרים קשרים אישיים ועמוקים שנמשכים גם שנים לאחר סיום שנת ההתנדבות, הקשרים תורמים לשני הצדדים.

י' ומתנדבי שנת השירות שאיתה, כמו אלו שהיו לפניהם ואחריהם השתלבו בפעילות העשרתית והחוויתית שמוענקת בפנימיה החינוכית ונתנו את כל מי ומה שהם ביחד עם החניכים בעבודות המשק החקלאי הכולל חממה מחקרית, רפת, דיר, לול ונוי. תפקידם של מתנדבי שנת השירות הוא להוביל את הקבוצה למצוינות, התפתחות לימודית והצלחה אישית כל חניכ/ה בתחומו שלו. הם נתנו מכל הלב וקיבלו לא פחות. 

בית הספר החקלאי וכפר הנוער "אשל הנשיא" הוקמו בשנת 1952 במטרה להעניק חינוך חקלאי לנערים ולנערות מהמושבים שהוקמו בנגב בצפוני. לאחר מכן יישוב קם והתפתח סביב בית הספר החקלאי וכפר הנוער וקיבל מהם את שמו. אשל הנשיא כולל פנימיה, בית ספר ומשק חקלאי. 

השינשינים המתנדבים אצלנו, כמו כל מי שעשה ועושה שנת שירות, יוצא מהשנה הזו אדם אחר – טוב יותר, מודע יותר לסביבתו ובעיקר בוגר ובוגרת יותר. לצערי, למרות שאין חולק על כך שכל אלו מאפשרים לא רק אזרחים טובים יותר למדינה, אלא חיילים וחיילות טובים יותר, יש מי שלא מאפשרים את הגדלת תקני שנת השירות, הגדלה שתאפשר לעוד ועוד בני נוער לצאת לשנה זו, לתרום ולהתרם, וכאמור להיות טובים יותר, מעורבים יותר, משפיעים יותר. לא בכדי אנו עדים לכך שלא מעט מהחניכים מבקשים ומתקבלים בשנים האחרונות להיות בעצמם שינשינים בתנועה הקיבוצית. 


י', את דוגמא לכך, דוגמא למישהי שהמריאה מהשנה הזו מעלה מעלה. אל תעצרי שם, קחי את מה שקיבלת כאן לכל מקום שבו תהיי. 

גאים בך. 

*את כפר הנוער אשל-הנשיא מנהל ד"ר עוזי תפוח ולומדים בו כ-1,400 תלמידים מכיתה ז' ועד כיתה י"ב. בכפר פנימייה עם כ240 חניכים מישובי הדרום: באר שבע, נתיבות, אופקים ומושבים.

הוספת תגובה חדשה