דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ח"כ שלי יחימוביץ': "מגנה את מעשיו החמורים של נווה ומתנצלת בפני הציבור" (סתם)

שלי יחימוביץ ואייזנקוט
שלי יחימוביץ ואייזנקוט

כך הפכה הוועדה למינוי שופטים לגיהינום. כך שלט בה אדם עם דפוס עברייני בוטה. כך זיהמו שקד ונווה את קודש הקודשים.
שקד התנצלה בסוף על הפרשה. סתם. ברור שלא. היא תקפה "ח"כיות מהשמאל" (ח"כיות זה אני ושמאל זה קללה) שתוקפות אותה למרות שהיא אשה! פרשנות מרתקת לפמיניזם.
ראש הדג, נתניהו - בעודו מסובך עמוק בפלילים, בגלל קשריו החמים עם ההון הגדול ובעליו - הוא תובע שבעלי הון גם יממנו לו את המשפט. ומה יותר גרוע, גניבת רכב, או שוחד.
חילופי הרמטכ"לים. איש טוב הלך ואיש טוב בא. לאן הגענו שמפקדי הצבא הם ששומרים על שפיות וממלכתיות אל מול דרג מדיני שאיבד את זה מזמן.
תחקיר על נתן אשל המטרידן צלם החצאיות, ואני מופיעה בו,
וכמובן  - זקוקה לכם ומבקשת את עזרתכם בפריימריס, מזמינה אתכם לבוא למטה בדיזינגוף סנטר, ולהיפגש אתי בכל הארץ (ויש פרטים)



image


שלום לכם חברות וחברים,


חברות וחברים שלי, הפריימריס לחברי הכנסת בעוד 23 ימים, ב- 11/2, ואני זקוקה לרוח הגבית שלכם כדי שתאפשרו לי להמשיך, מחוזקת, בדרך המשותפת שלנו, בקור ובחום, בפריחה או במשבר.

שריינו לכם את 11/2! בוודאי כדי לבוא ולהצביע, בוודאי כדי לדבר עם כל מי שאתם מכירים ויש להם זכות הצבעה שיבואו. ואם תסכימו – גם להתנדבות ולעזרה. אם עוד לא עשיתם את זה, זה הזמן למלא את הטופס ותבורכו. הקליקו:

image

המטה נמצא בדיזינגוף סנטר, קל ונגיש מאוד לתחבורה ציבורית או לכל דרך של הגעה. ככה זה נראה בינתיים, צפו בסטורי בסיור קצרצר:

image


על זה שקודש הקודשים, הוועדה למינוי שופטים בישראל, מתנהלת כמו גיהנום, ידענו כבר מזמן. השילוב של שרת משפטים ימנית  ורפובליקנית קיצונית לאומנית, עם אפי נווה, יו"ר לשכת עורכי דין כוחני, נטול מעצורים ובלמים - היה קטסטרופלי והטיל טרור על יתר חברי הוועדה, בראשם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שעשתה כמיטב יכולתה להיות מתונה ולנווט את הספינה בים הסוער והמסוכן הזה.

image

בפועל, שקד פרשה חסותה על אדם עם דפוס עברייני בוטה, ואפשרה לו לשלוט על מינוי שופטים בישראל. האמת העגומה המתבהרת כעת בחדות גדולה עוד יותר, היא שהכישורים של רבים מהשופטים שנבחרו לא היו הקריטריון הראשון בשיקולים למינויים, וזה בלשון המעטה. דעות "נכונות" וקרבה מפוקפקת לנווה הכריעו לעיתים את הכף.

אלא שלמרבה התדהמה, גם אחרי שנתפס בביצוע העבירה ההזויה (והחמורה, והכפולה) בנתב"ג, וכבר היה ברור שהוא לא אדם נורמטיבי שמסוגל להבדיל בין טוב לרע,  היא המשיכה לספק לו בכל כוחה מטריית הגנה, ולא שמענו אפילו מלת הסתייגות על כך שזה האדם שממנה שופטים.

אבל גם כל זה היה כסף קטן, לעומת ארועי השבוע, שלא היו חמורים כדוגמתם בעולם המשפט בישראל.

image

image

בראיון עם שלום קיטל ונעמה סיקולר ברשת ב', אני מרחיבה ומפרטת. להאזנה לראיון המלא, הקליקו על הכתבה הזאת שהתפרסמה בעקבות הראיון:

image

אחרי האירועים האלה, שקד הבינה שהיא חייבת לגנות את נווה, ולו רק בלשון רפה. וכך אמרה: "אני מגנה את המעשים החמורים שמיוחסים לנווה, ומצטערת בדיעבד על כך שלא הוקעתי אותו בפומבי כבר אחרי שנחקר בפרשת שדה התעופה. אין לי ספק שהענקתי לו יותר מדי כוח, ולצערי הפקרתי מקום רגיש, את קודש הקודשים, בידיו של אדם בלתי ראוי בעליל. כמובן שאפיק לקחים מהאירועים האחרונים".

טוב, סתם. לא באמת. המצאתי את הפסקה האחרונה. דמיינתי שאני חיה בעולם נורמלי. מה היא באמת אמרה? את זה (וגם תגובתי כמובן):

image

image

image

image

image

ובשולי הדברים, אבל לא ממש בשוליהם, אעיר בצער מה שאמרתי כבר בכמה ראיונות:

image

וזה כבר ממש לא בשוליים. אוריה כספי הנהדרת שלנו (כן, אשתו של יאיא פינק המצוין שמתמודד בפריימריס) עברה את הבחינות של אותה לשכת עורכי הדין. הנה היא בסרטון שהעליתי באינסטגראם:

image

לא רבים יכולים לשמוח כמו אוריה. משפטנים רבים מדי, הוכשלו בהמוניהם בבחינות הדרקוניות של הלשכה, בניצוחו של נווה, בדרכים נכלוליות ומתוך מגמה ברורה להשאיר את הגילדה סגורה. השבוע דרשתי מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לכנס את הכנסת לדיון מיוחד במהלך פגרת הבחירות, כדי לסיים את חקיקת חוק המתמחים שנועד לתקן את העוול. הפרטים בכתבה של צבי זרחיה בכלכליסט:

image

 

כאן ברשת 13 עם אודי סגל וטל שלו, על פוליטיקה ועל חילופי הרמטכ"לים. לצפיה הקליקו:

image
image

image

כאן בתוכנית הבוקר של קשת, ערוץ 12, עם ניב רסקין, ראיון מקיף על הנדבות שנתניהו תובע לקבל מבעלי הון למימון משפטו, על חילופי הרמטכ"לים, על המפלגה שלנו, על המלה האפנתית "חיבורים" ומה באמת חייבים לעשות, על כך שיש תרחיש חד וברור שבו נתניהו לא יהיה ראש ממשלה בקדנציה הבאה, על פרשיותיו הפליליות ואל התחתית שאליה הוא סוחב עמו את המדינה כולה.

image
image
image

image

כאן, בכאן ב, ביומן הצהרים (בחצי היום), עם אסתי פרז:

image

כאן בגל"צ, בוילנסקי את ברדוגו, הפעם עם יעקב ברדוגו ועידן קוולר:

image

חילופי הרמטכ"לים. איש טוב הלך ואיש טוב בא. אנחנו בעידן המצער שבו אנשי צבא הם אלה ששומרים על השפיות ועל הממלכתיות, והדרג המדיני מופקר ומפקיר.


image

image

ידיעות אחרונות:


image

ישראל היום:

image

כאן אצל אסתי פרז בכאן ב, יומן הצהריים, אני נפרדת מאייזנקוט ומדברת על התפקיד המורכב שמצפה לרמטכ"ל כוכבי – כשבנוסף לאתגרים הביטחוניים הכבירים, כל השסעים בחברה זולגים לצה"ל ומתעצמים בו, וכמובן על עוד עניינים, ביטחוניים ופוליטיים.

image

image

ועוד כמה דברים שקרו בענייני שערוריית ההתעקשות של נתניהו לקחת נדבות מבעלי הון כדי לממן הוצאות משפט שעוסקות במתנות הדדיות שהוא מחליף על חשבוננו עם בעלי הון:

image

עם יואב לימור ואריה אלדד, בחמש בערב ברדיו ללא הפסקה אני עונה לשאלתו של אריה אלדד מה אני רוצה מראש הממשלה המסכן שהפרקליטות והמשטרה רודפות אותו, והוא בסך הכל צריך כסף למשפט (הוא לא באמת התכוון). "הפרקליטות והמשטרה לא רודפים אף אחד, הם עושים את עבודתם. תפקידם של מוסדות שלטון החוק במדינה דמוקרטית מתוקנת הוא לחקור עבירות פליליות, בין אם הם נעשו ע"י גנב רכב,  ובין אם הם נעשו ע"י אדם רם מעלה כמו ראה"מ, או בעל הון כמו נוחי דנקנר. זה אחד היסודות הבסיסיים ביותר של דמוקרטיה - שיוויון בפני החוק. ואם לא כך היו פועלות המשטרה והפרקליטות – לא היתה לנו מדינה דמוקרטית."

אריה שואל מה יותר חמור, ואני משיבה: "גניבת רכב היא עבירה חמורה, אבל היא לא מזעזעת את יסודות המדינה, ואת טוהר המידות של מערכות שלמות, והיא לא משחיתה את כל המערכת, ולכולם ברור שמי שגונב רכב הוא גנב. אבל עברת שוחד של האזרח הכי בכיר בישראל, וקבלת טובות הנאה, ומתנות, וקומבינות, מבעלי הון, תוך שעבוד טובין של המדינה, והטבות רגולטוריות לאנשים עשירים, תמורת מתנות או תמורת תמורה אחרת - זה דבר, שמעלה רקב בכל מוסדות המדינה, ומשחית את כולם. ולכן בעיני, ואני חושבת שבעיני כל אדם בר דעת, אלה עבירות הרבה הרבה יותר חמורות ומסוכנות למדינה עצמה." לראיון המלא הקליקו:

image

image

וכאן בגל"צ, בעושים צהריים עם יעל דן בגל"צ , באותו עניין. להאזנה הקליקו:

image


נתקה ואני. אורן אהרוני מפרסם במהדורת החדשות של "כאן" סדרת תחקירים, "המושכים בחוטים" שמה, שעוסקת באנשים שהשפעתם רבה בלי שיהיו מקבלי ההחלטות עצמם, חלקם די מפוקפקים. הפרק השלישי בסדרה הוא על המפוקפק נתן אשל, שאיכשהו, שוב ושוב, דרכו, לצערי, מצטלבת בדרכי בצמתים מוזרים. פריט טריוויה: אורן אהרוני היה עורך שלי כשהגשתי את פגוש את העיתונות, כך שאני יכולה להמליץ על הכתבות שלו. אם אתם רוצים לצפות הקליקו על התמונות:

image
imageimage
image
image


זוכרים את הטיפול האגרסיבי שלי במיסים שטבע לא רוצה לשלם למדינה? אז רשות המיסים תדרוש מטבע יותר ממליארד שקלים מתוך שומת המס הפתוחה שלה, כך פרסמו השבוע ב'כלכליסט' עמרי מילמן ותומר גנון. את המידע על כך שטבע מתחמקת מתשלום מס בגובה 3 מיליארד ₪ בגין השנים 2014-2015 חשפתי אני בישיבה של הועדה לביקורת המדינה, בסוף השנה שעברה, כחלק מהדיונים על משבר הפיטורים המזעזע שבו נזרקו לביתם כ-2,000 מעובדי החברה בישראל. באותה ישיבת ועדה, אגב, גם גיליתי שגובה הסיוע שקיבלה טבע מהמדינה היה כפול (!) מהשכר ששילמה לעובדיה. המעל אמנם החל להיסגר השבוע, אבל לא בשביל העובדים, לצערי.

image


ועכשיו לכמה מהמפגשים שהיו השבוע ויהיו בשבוע הבא. בואו!

כאן, באורנים, באירוע הפריימריס הגדול של חוג תלמים - החוג הציוני הסוציאל דמוקרטי, וחוג בזלת – חוג בוגרי מיצר במפלגת העבודה. 300 אנשים אידיאולוגיים ומדהימים, שותפים אהובים שלי לדרך, שהתקבצו בבוקר יום שישי שמשי כדי להחליט על רשימת הח"כים שבה יתמכו בפריימריס.


image

image

image

image

עם הפרלמנט של מושב צור משה והסביבה, אנשי מפלגת העבודה חזקים ואיתנים, גם כשיש להם טענות. היה כיף. וקצת מסוכן:

image

עם ראש המועצה האזורית, איש מצוין וחבר שלי, עמיר ריטוב:


image

image

ואם גם לכם בא לפגוש אותי, הנה כמה אירועים שתוכלו לעשות זאת.

נהריים. ביום שני, 21.1, ט"ו בשבט, אשתתף בטקס נטיעות ביער הבנות לזכרן של שבע הבנות שנרצחו באי השלום, נהריים. בהשתתפות נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין.

image

image

בואו באר שבעים!  ב-22.1, יום ג', אהיה בסניף המפלגה בבאר שבע. בואו! נדבר על הכל וישתתפו גם מועמדים נוספים בפריימריס. כתובת:  רח' האבות 44, באר שבע, שעה 18:00.

מזכרת בתיה והסביבה. ובשבת הבאה, לא זו, אבל תרשמו - 26.1, בשעה 11:00, אשתתף בשבת תרבות במזכרת בתיה, בהנחיית אבנר הופשטיין. הכניסה חופשית!


image

ועוד כמה דוגמיות מאינסטגראם וטוויטר השבוע. בואו לטוויטר וגם לאינסטגראם!

image

image

image

image

image

image

image

image

מזל טוב פעמיים. רמי הוד הוא המנכ"ל המשובח במיוחד של המרכז הרעיוני של קרן ברל כצנלסון, והיום אפשר כבר לומר שהוא מעמודי התווך הרעיוניים והביצועיים של הסוציאל דמוקרטיה בארץ. לא הספקתי להגיד לו מזל טוב ליום ההולדת (בתמונה) וכבר נולד לו ולנועה תינוק חדש, בן אחרי בת, שזה מושלם. מזל טוב נועה ורמי, טוב שאתם מפנימים שבסוף זה הדבר הכי חשוב בחיים.

image


אם עוד לא מילאתם טופס התנדבות, אז זה הזמן לעשות את זה כאן.


תודה גדולה על ההיענות הנהדרת עד עכשיו,

שבת שלום,

שלכם,

שלי

 

הוספת תגובה חדשה