דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חיסוני השפעת הגיעו באיחור – אבל יהיה מספיק לכולם

עדי רמות, ממחלקת הבריאות בתנועה: "ההנחיה היתה לתת קודם לאוכלוסיות מוגדרות כראשונות לחיסון. בזמן הקרוב יגיעו שאר מלאי החיסונים, ומדגישה - אם יש בעיה נקודתית, אשמח לסייע".

חיסוני השפעת הגיעו באיחור – אבל יהיה מספיק לכולם
התמונה באדיבות המצולמת

כמדי שנה, יש המלצה להתחסן נגד שפעת. החיסון לקראת חורף 2020-2019 הוא נגד ארבעה זני שפעת. זהו חיסון שמקנה הגנה רחבה מאוד ונחשב לבטוח.

מהי יעילות החיסון?

יעילות החיסון תלויה בגורמים רבים: התאמתו של החיסון לזני השפעת התוקפים במהלך החורף, המצב החיסוני של מקבל החיסון ומידת החשיפה של המתחסן לנגיפי שפעת לפני קבלת החיסון. החיסון גם מפחית את הסיכון ללקות בסיבוכי שפעת כמו דלקת ריאות ודלקת אוזניים.

על פי סקר מטעם דן אנד ברדסטריט שפורסם לב  2011 הינו של עלות של כ-2 מיליארד שקל למדינה בשל אובדן ימי עבודה, אשפוזים, חיסונים וכו'

 עדי רמות ממחלקת הבריאות בתנועה הקיבוצית, ולשעבר האחות הראשית בית החולים "יוספטל" ועוד קודם האחות האזורית של חבל אילות, מסבירה גם היא את הטענות על חוסר בחיסונים בחלק מהקיבוצים: "בתפקידי בתנועה, אני בקשר רציף עם בכירי "כללית", רק לאחרונה התקיימה פגישה בין הנהגת התנועה הקיבוצית למנכ"ל שירותי בריאות כללית, פרופ' אהוד דודסון, והסמנכ"ל וראש חטיבת הקהילה, יורם סגל, שמטרתה היתה לרענן את הקשרים ולחזק את יחסי הגומלין בין קופת חולים 'כללית' לבין התנועה הקיבוצית, לאור הבקשות העולות מה"שטח".

כאמור, החיסונים הגיעו השנה לארץ באיחור, מה שכמובן גרם להתחלה מאוחרת של מבצע החיסונים. יחד עם זאת, הקופה דואגת לשלוח לכל המרפאות, גם בקיבוצים כמובן, מספיק מנות שיספיקו לאוכלוסיה המוגדרת כראשונה להתחסן (חולים כרוניים וכיוצא בזה). אחיות המרפאות בכל הארץ הונחו לוודא כי אוכלוסיות אלו מקבלות את החיסון בפעימת המשלוח הראשונה למרפאה, מתוך הבנה וידיעה כי בהמשך החודש יגיעו יתר החיסונים לכלל המרפאות ברחבי הארץ".

ובכל זאת, יש משהו שאת יכולה לעזור אם יש קיבוץ שנתקבל בבעיה?

כמובן, כאמור, אני בקשר עם אנשי הקופה בשוטף ובשבועות האחרונים בכל הנוגע לחיסונים. אם יש קיבוץ שיש בו כרגע חוסר לאוכלוסיות הראשונות לחיסון, אנא צרו איתי קשר בהקדם למייל - . adiramot@tkz.co.il

אני ממשיכה ופועלת, ביחד עם "הכללית" שהחיסונים יגיעו במהרה לכל קיבוץ וכל ישוב בארץ. שיהיה לכולנו חורף בריא!"

הוספת תגובה חדשה