דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חברי מרום גולן בועדת הכספים: "לאפשר המשך הרשאה לחציבה למען פרנסת הקיבוץ הראשון שעלה על הקרקע ברמת הגולן"

ח"כ איתן ברושי, שיזם את הדיון בנושא בועדת הכספים: "רמ"י עוסקת בתרגילי הטעייה והונאה מול בתי המשפט ומשפילה את חברי מרום גולן, יש תחושה שברמ"י רודפים את התיישבות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה"
חתן פרס ישראל להתיישבות, יהודה הראל, בוועדת הכספים

חברי קיבוץ מרום גולן, בראשם ח"כ לשעבר יהודה הראל, שנבחר להדליק משואה בטקס הממלכתי ביום העצמאות, הגיעו היום (16.4), לדיון בוועדת הכספים בראשותו של ח"כ משה גפני.

הקיבוץ הממוקם בצפון רמת הגולן וגובל עם סוריה, עלה על הקרקע כישוב הישראלי הראשון בגולן, מיד עם סיום מלחמת ששת הימים בשנת 1967, ביקש היום בוועדת הכספים בכנסת, להאריך את חוזה ההרשאה, ללא מכרז, להמשך כרייה במחצבת תל פארס, הסמוכה לקיבוץ, על ידי חברת 'טוף מרום גולן', שבבעלות הקיבוץ, מאחר וחוזה החכירה מסתיים בינואר 2019.

ח"כ משה גפני יו"ר ועדת הכלכלה: "מחצבת תל פארס הינה יסוד קיומו הכלכלי של הקיבוץ. חייבים למצוא את הפתרון במסגרת החוק, לאפשר ליישוב הנמצא בגבול הצפוני עם סוריה להתפרנס".

ח"כ איתן ברושי: "מחצבה אחת של מרום גולן כבר נלקחה ממנה על ידי רמ"י והמחצבה בתל פארס הינה השנייה והיחידה, שהיא אבן קיומו של הקיבוץ, בה מועסקים 60 עובדים. אחרי עשרות שנים של חציבה, כאשר אין שם כבר הרבה חומר וקיימים מכשולים כמו מוקשים, קיימת גם שאלת הביטחון של הימצאות גורם אמין על הגבול עם סוריה ויש למצוא פתרון להרשאת החציבה למרום גולן. רמ"י עוסקת בתרגילי הטעייה והונאה מול בתי המשפט והשפילה את הקיבוץ, יש תחושה שברמ"י רודפים את ההתיישבות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה. לאן המדינה רוצה להגיע ב- 70 שנות קיומה, האם היא רוצה לפרק את ההתיישבות והפריפריה?!".

ח"כ יצחק וקנין: "עם מגבלות החוק, קיימים מקומות שצריך להיות בהם שיקול דעת נוסף, בעיקר בפריפריה כמו רמת הגולן, כאשר אין באזור אפשרויות כלכליות ותעסוקתיות כמו במרכז".

חברת 'טוף מרום גולן' הוקמה כאגודה שיתופית, בשנת 1972, מחלוצת התעשייה בגולן, המהווה את העוגן העסקי והכלכלי של קיבוץ מרום גולן, מאז ועד היום ואף תורמת רבות לכלכלת האזור כולו.הפסקת החציבה תחסל את מקור ההכנסה העיקרי של הקיבוץ, באזור שמקורות התעסוקה וההכנסה מוגבלים בו מאוד.

חברי מרום גולן הציגו בדיון בוועדה, סקר גיאולוגי שנערך לבקשתם על ידי חברה חיצונית, בה צוין, כי המחצבה צפויה לעתודות חציבה בהיקף מוגבל, שאיכותן נמוכה. עתודות חומר הכרייה אמור להספיק לכ-20 חודשי עבודה בלבד ולכן מבקש הקיבוץ להמשיך לקיים עצמו מהחציבה לפחות למשך חודשים אלו.

ח"כ לשעבר ומקים קיבוץ מרום גולן יהודה הראל: "המחצבה הינה מרכיב חיוני לקיבוץ שאף השקיע לאורך שנים במו"פ (מחקר פיתוח) וייצור של מצעים מנותקים לחקלאות מתקדמת, בהם משתמשים חקלאים ובעלי חממות מהערבה ועד הגליל והגולן. טוף הינו מוצר בסיסי בתחום החקלאות והגינון ואף מסייע בחסכון במים. אני מאוד מבקש מהוועדה ומרמ"י לאפשר המשך קיום בכבוד לקיבוץ".

בוועדה סוכם, כי רמי תגיש לוועדה את מסקנותיה עד סוף מאי 2018.

תגובות

ביזיון שהם מבקשים כזאת אפליה
יואב
זה לא יעבור שום בית משפט בישראל, שיגידו תודה על מה שקיבלו עד כה וישתקו זה עדיף ושכל הלוביסטים המאוסים ילכו כבר הביתה!!!

הוספת תגובה חדשה