דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

זהירות - עוקץ אפשרי לקיבוצים

ניסיון לעוקץ מדובר עברית המבקש לעזור להציל משפחות יהודיות הלכודות בצ'ילה ובאקוודור, ומציג את עצמו כאלברטו ספרא הקשור לבנק ספרא. האירוע מוכר לבנק ואנו מזהירים מפני העברת כספים לגורמים לא מוכרים
עוקץ אינטרנטי

טלפון מפתיע מקידומת 593 (אקוודור) התקבל אצל ראש אגף חברה וקהילה, ד"ר אילת גלס, עם בקשה לעזור להציל משפחות יהודיות הלכודות בצ'ילה ובאקוודור. הפונה אף שלח מספר הודעות ווטסאפ והזדהה כאלברטו ספרא, ממשפחת ספרא הידועה. השיחה וההתכתבות איתו מתעתעות, הוא דובר עברית שוטפת, ופנה לנימי הרגש.

לאחר שהתבקש לשלוח פנייתו בכתב הגיע מייל שכלל את הלוגו של בנק ספרא, פרטים על "המשפחות שצריך להציל" אותן ביקש לארח באחד הקיבוצים בוילה מרוהטת בקיבוץ, והבטחה שישלם ויכסה את כל ההוצאות ויותר, וכן את השורות הבאות:

מאחר ואין העברות בנקאיות לשם ואין אפשרות לשלם בכרטיס אשראי, אנחנו כבנק לא נוכל לבצע העברת מזומן כי זה אסור לחלוטין לכל הבנקים בעולם, לכן אבקש מכם שתדאגו להעברת מזומן לשתי המשפחות דרך בדואר שנותן שירות של העברה מזומן בזמן. הדואר יכול להעביר לאקוודור רק 2000 יורו בשקלים, אפשר להעביר פעם ביום בלבד. אני מציע שתעבירו אלינו פרטי חשבון בנק שלכם על מנת להעביר לכם כדמי קדימה 30 אלף יורו להתחלה.

בבדיקה שערכנו אירוע המתחזה וניסיונותיו לעקוץ מוכר בבנק ספרא.

אנו מזהירים לא להיענות לפניות שאינן מגובות במייל מסודר וברור, ובוודאי לא להעביר כספים לגורמים לא מוכרים. 

הוספת תגובה חדשה