דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית תעתור לבג"צ נגד הארכת הוותמ"ל

עו"ד מיכי דרורי: "אין זה מקרה כי בכל מדינה מתוקנת מתקיים הליך תכנוני מוסדר ותקין ולא כמו שיוצר הוותמ"ל – דורסני וללא כל מחשבה על הווה ובטח לא על העתיד"
ותמל
הפגנה נגד הותמ"ל, ארכיון. צילום: מגמה ירוקה

"חוק הוותמ"ל, יציר כפיו של של שר האוצר הקודם לפיד שמחליפו משה כחלון מתעקש להתגאות בו, הוא תקלה חמורה ונזק גדול הן לתכנון העירוני בישראל, הן לשטחים הפתוחים, והן לשטחים ולישובים החקלאיים. מסיבה זו, אנחנו מהווים חלק מקואליציה גדולה הפועלת ללא לאות לנסות ולמנוע את נזקי הוותמ"ל. כחלק מפעילות זו, אנחנו מתכננים להגיש בקרוב ביחד עם תנועת המושבים עתירה לבג"צ", כך אמר השבוע עו"ד מיכי דרורי, מנהל המחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית. עו"ד דרורי מוסיף: "אין זה מקרה כי בכל מדינה מתוקנת מתקיים הליך תכנוני מוסדר ותקין ולא כמו שיוצר הוותמ"ל – דורסני וללא כל מחשבה על הווה ובטח לא על העתיד".

עוד ציין מנהל המחלקה המשפטית בתנועה כי לדיוני וועדת הפנים בכנסת שעסקו בהארכת החוק בשנה נוספת, הוכנו חוות דעת מקצועיות רבות כנגד הותמ"ל שהוגשו אך לא ניתן זמן להציגן  כראוי. כזכור, ועדת הפנים אישרה בתחילת השבוע את תוקף הארכת תוקף הותמ"ל בשנה נוספת, כך שתוקפה עכשיו הוא עד אוגוסט 2019, לאחר שהממשלה התחייבה שהותמ"ל תפעל ככל הניתן בהתאם לתכנון הארצי והמחוזי.

יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש: "זה שצריך ותמ"ל אני משוכנע, עם התיקונים הנדרשים. לכן דרשנו לציין שהדברים ייעשו בשיקול דעת במקרים בהם אין התאמה לתכנון המחוזי. במקרים שתוכניות הותמ"ל אינן עומדות בסתירה לתכנון המחוזי, בוודאי שהותמ"ל הוא כלי חשוב, שמגביר תחרותיות ותמרץ מאד גם את עבודת הוועדות המחוזיות".

 

הוספת תגובה חדשה