דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית – מסע י"ב הגיע לסיומו בבה"ד 1

מסע י"ב הגיע לסיומו בבה"ד 1. המחווה המרגשת של קיבוץ כרמים במחאת הנשים. ועל סקר הצעירים הגדול כבר עניתם? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
צילום: פניאל קריצ'מן
צילום: פניאל קריצ'מן
 06/12/2018
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

"בפעם הבאה שאסתכל אחורה, אני רוצה לראות אתכם שם במקומי, בשירות המשמעותי בצה"ל, ובפרט בקורס הקצינים"

בשעות אלו (יום חמישי) הגיע לסיומו מסע י"ב המסורתי, ארבעה ימים של רכיבה על אופניים, מפגש עם המדבר וחבל הארץ המיוחד, מסע של בחירה בלקיחת אחריות משמעותית ובחינת האפשרויות המתאימות לכל נער ונערה בסיום שנותיהם בביה"ס. הי"בניקים נפגשו בין היתר עם מג"ד גדוד "ארז" סא"ל יוסי קורן שדיבר איתם על שירות משמעותי בצה"ל.
מסע יב
צילום: פניאל קריצ'מן

בני ובנות הנוער החלו את מסע האופניים במצפה השלום ורכבו לאורך הערבה, במסע שהיה ממש בסימן "ואף על פי כן נוע תנוע", משום שמשטרת התנועה הקשתה מאד הפעם על המסע להתנהל כמתוכנן והערימה קשיים רבים. רכז המפעלים החינוכיים, אורי נקש פלד ואגף החינוך בתנועה, קיבלו החלטה למצוא את הדרך בכל מחיר לאפשר למסע להתקיים ואכן זכו הנערים והנערות לחוויית הרכיבה על אף התנאים הבעייתיים. בערב הראשון בטקס הדלקת הנרות דיבר עם בני ובנות הנוער האלוף במיל' יום טוב סמיה, שאף רכב איתם לאורך כל היום. 

ביום השני למסע בו רכבו ממצפה השלום לעין יהב, היום בו התקיימה בכל הארץ מחאת הנשים נגד האלימות והיעדר המענה הראוי לנושא, החליטו באגף החינוך לתת ביטוי למחאה גם במסע, כאשר הנערים והנערות רכבו על האופניים עם סרטים אדומים-לבנים לאות הזדהות. באותו יום פגשו הי"בניקים את חה"כ עומר בר לב ("המחנה הציוני") שהתייחס אף הוא למחאת הנשים.

ביום השלישי התקיים יריד שנות השירות הגדול בו נחשפים, כבכל שנה, הנערים והנערות, למגוון האפשרויות העומד בפניהם לבחירה לשנת השירות ומקיימים שיחות בנושא של לקיחת אחריות משמעותית ובחירה בתרומה לחברה. בטקס הדלקת הנרות של ערב זה התארחה חה"כ ויו"ר מפלגת מרצ תמר זנדברג שאמרה: "עם הנוער הזה שווה להילחם על המדינה ויש לנו הרבה מה להילחם. אנחנו נלחמים על כל מה שחשוב לנו - שלום, דמוקרטיה, שוויון, מאבק בהדתה, סביבה וכל הערכים שנגזרים מזה". זנדברג קראה לנוער להצטרף ולהתמיד בפעילות פוליטית: "אנחנו חייבים להיות מעורבים בחיים שלנו. פוליטיקה היא המקום לשנות".

נקודת השיא למסע, ביום האחרון היה הביקור בבה"ד 1, בית הספר לקצינים, שם התעסקו בני הנוער בשאלות השירות המשמעותי והפיקוד בצבא, פגשו את המג"דים סא"ל יוסי קורן וסאל גלעד אברלינג'י שסיפרו על הבחירה שלהם בקריירה צבאית וסיפרו מנקודת ראותם את האופן בו הם תופסים את השירות המשמעותי בצבא, את הבחירה בעשייה משמעותית, תיארו את האופן בו מתנהל קורס הקצינים ועל התכונות שלדעתם צריכות להיות בכל קצין וקצינה בצה"ל. סא"ל קורן אמר בין השאר: "הסיבה שהמרכזית שאני בחרתי ועודי בוחר להמשיך ולשרת בצבא היא פשוט הסתכלתי אחורה ולא ראיתי כלום, פשוטו כמשמעו. הסתכלתי ולא היה אף אחד מאחוריי, אף אחד שיעמוד שם ויעשה את זה במקומי, ירצה לשרת את המדינה הזו יותר ממני ולדאוג לה מכל הלב, בלי חשבונות, אבל בפעם הבאה שאני אסתכל אחורה אני רוצה לראות אתכם, כל אחד ואחת מכם, צריכים לחוש את אותה תחושה ולבחור לתפוס את מקומי. המקום הזה הוא מספיק  וצריך לשמור עליו מכל משמר".

המסע הסתיים בטקס הסיום בו דיברו ניר מאיר - מזכ"ל התנועה שאמר: "בצבא הגנה לישראל מתקיימות שבעים שנים של מירוץ שליחים. כל דור בתורו לוקח את האלונקה וסוחב אותה לתקופה שלו. אני מסתכל עליכם ויודע שיש למי להעביר את המקל ואני סומך עליכם ומקווה שהמסע שבו לקחתם חלק יהיה חלק מגיבוש הזהות במסע הזה של מירוץ השליחים בו תקחו חלק הכי טוב שאתם יכולים".

לאחריו דיברו דן ומתן מחצרים – נציגי החניכים שהשתתפו במסע, שביקשו להודות לצוות שהשקיעו עבודה ומחשבה מאומצת במסע. נציגות ש"ש מפנימיית עין גדי - נועה וכרמל, שאיחלו לי"בניקים הצלחה בבחירה הנכונה עבורם לקראת השנה הבאה, אסף ארטל – שמלווה באופן קבוע את מסע י"ב מהשנים שהיה פעיל בתנועה וגם לאחריו. בסיום, הודתה גבי אסם, ראשת אגף חינוך בתנועה, לכל אגף חינוך והצוות המלווה על העבודה המאומצת מכל הלב, ובעיקר למי שעומד בראש המפעלים החינוכיים בתנועה, שעשה ימים ולילות ויכל לכל הקשיים והתנאים שהוצבו בדרך, אורי פלד נקש. גבי הודתה כמובן גם לכל המדריכים, המדריכות והמלווים מהקיבוצים והמועצות ואיחלה לכולם חג חנוכה שמח.    


באנר כנס הנהגות 2019

מחאת הנשים - בכרמים השביתו את מערכת החינוך כהזדהות עם מטפלת מובילה
שאמה נרצחה

בקיבוצים רבים ברחבי הארץ כמו גם בערים ובצמתים המרכזיים, יצאו החברות והחברים להפגין יחד עם
"מחאת הנשים"
מחאת הנשים - בכרמים השביתו את מערכת החינוך כהזדהות עם אמה של מטפלת מובילה שנרצחה
נשות החינוך בכרמים

בקיבוץ כרמים הוחלט להשבית את מערכת החינוך ולצאת להזדהות עם המחאה בעקבות סיפורה האישי והכואב של אביטל שיפריס, מובילת גן "נרקיס" בקיבוץ, שאמה נרצחה על-ידי בן זוגה מול עיניי אחיה.

כך כתבה אביטל לחברותיה לצוות החינוך: "מנסה לכתוב, מנסה ומנסה והכאב לא מרפה, הכל מציף והכל סוגר עלי.
בשביל מי שרואה חדשות זו עוד כתבה, עוד שביתה, עוד מישהי שנרצחה ולמחרת הכל נשכח.
בשבילי זה לא. זה סיפור חיי. והסיפור הזה כואב עד מאוד.

לא משנה שעברו כמעט 8 שנים, בשבילי זה כאילו קרה אתמול. 27/02/2011, ביום הזה הכל השתנה - אמא שלי, מירי קליין ז"ל נלקחה מהעולם הזה.
מישהו החליט שהגיע הזמן שלה מכיוון שלא רצתה להמשיך לחיות עם המישהו הזה, מכיוון שבחרה בחופש שלה, והמישהו הזה הוא האיש שנקרא אבא שלי.
הוא הבטיח לה ש"מהבית הזה" היא תצא רק בשקיות שחורות, היא לא האמינה שהוא יעז, עד היום אני לא מאמינה שהוא העז.
ומאז החיים שלנו השתנו לעד. העצב והחוסר פוגש אותי בכל יום.
בשבילי זו לא עוד כתבה, לא עוד אישה, כל פעם שמישהי נרצחת אני חושבת על הילדים שלה ועד כמה זה נורא מה שקרה להם והצער שלי עליהם שהם עדיין לא מבינים לפני מה הם עומדים ועד כמה האסון הזה הוא נוראי.

אסור לנו לשתוק יותר. אסור לנו אפשר לזה לקרות שוב ושוב ושכולנו נעמוד מנגד ונשתוק. זה הזמן! זה הרגע! די לאלימות נגד נשים!
"דמם של נשים איננו הפקר". 24 נשים נרצחו מתחילת השנה, חייבים לעצור את הרצח הבא".


באנר ברית פיקוח תום 2018

ועדת הכלכלה דנה בהסכם החלב: "ההסכם רחוק מלהיות מושלם בלשון המעטה, אבל האלטרנטיבה יותר מסוכנת"

ניר מאיר: "אני לא חתום על ההסכם אבל התנועה הקיבוצית קבעה שלא ניתן ידנו להסכם ללא תנועת המושבים ומאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים, חתום על זה"
ועדת הכלכלה דנה בהסכם החלב. "ההסכם הוא רחוק מלהיות מושלם בלשון המעטה, אבל האלטרנטיבה יותר מסוכנת"
ח"כ איתן כבל. צילום: דוברות הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה השבוע לדיונים בנושאי חקלאות ועסקה בהסכם החלב החדש, לבקשת חברי הכנסת יצחק וקנין ודן סידה.

ח"כ וקנין אמר כי הרפתנים מקבלים היום 1.98 שקלים לליטר חלב גולמי, והמחלבות מוכרות לצרכנים מים בצבע לבן (חלב) ב-5.5 שקל לשקית וב-7.5 שקל לבקבוק פלסטיק כשהפער הוא 300%. הוא הוסיף כי הפערים במוצרים האחרים מתחילים מ-1,120% ושאל: "אז מה רוצים מהחקלאים?". הוא הוסיף כי ההסכם שנחתם הוא בניגוד לחוק החלב ואמר כי הוא יחסל את המשק המושבי. עוד הזכיר ח"כ וקנין את חוות הדעת של היועצת המשפטית של משרד החקלאות, עו"ד אפרת אביאני, שכתבה מכתב חמור על ההסכם ואמר: "אלחם בהסכם הזה עד טיפת הדם האחרונה". ח"כ סידה אמר כי נשברה הנאמנות בין המשק הקיבוצי למושבי והקיבוצים חצו את הקו והצטרפו לטייקונים. הוא הוסיף: "אני מבקש לעצור את ההסכם הזה ולחכות לממשלה הבאה. משרד החקלאות לא ממלא את תפקידו".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, התייחס להסכם ואמר: "העובדה שאני מגיע להגן על חוק שאני שונא היא מציאות קשה. האוצר מכיר רק תאריך אחד, ה-15 ביולי 2019 בו פוקע הסדר לוקר והם יעשו מה שהם רוצים לכן עדיף הסכם על היעדר הסכם. אני לא חתום על ההסכם אבל התנועה הקיבוצית קבעה שלא ניתן ידנו להסכם ללא תנועת המושבים ומאיר צור,מזכ"ל תנועת המושבים, חתום על זה. ח"כ וקנין העיר: "הוא מייצג את כחלון, לא אותנו". ח"כ רועי פולקמן ענה לו: "זה לא עובד ככה. הוא יו"ר תנועת המושבים לא אתה". היו"ר כבל אמר: "נמשיך להילחם בוועדה על המשק המשפחתי והוא על סף כליה. אעשה הכל שלא יווצר שוק חדש שהטייקונים משתלטים עליו". ח"כ פולקמן הוסיף כי הציבור הישראלי משלם מס של למעלה מ-4 מיליארד שקל כתוצאה מניהול כושל. ח"כ וקנין אמר כי החקלאים לא אשמים ובתגובה לדברים התפרצו חקלאים לדברי ח"כ פולקמן.


שבילים

תמונת השבוע - חוגגים חנוכה בפסטיבל אור מיוחד בנווה אור

בקיבוץ נווה אור חגגו את חנוכה בפסטיבל אור מיוחד וחגיגת מיצגי אור שבנו חברי ונערי הקיבוץ
פסטיבל האור בנווה אור

בקיבוץ נווה אור, כיאה לשמם, החליטו לחגוג השנה את חג החנוכה בצורה מיוחדת ולהביא את האור בפסטיבל קיבוצי.

החגיגות נפתחו במירוץ הלפיד המסורתי, המשיכו בסיור סביב מיצגי אור ייחודיים שבנו חברי וחברות הקיבוץ והסתיימו כמובן בקבלת החג ואכילת סופגניות.

אין כמו מסורות חג קיבוציות מקוריות - חג שמח ומואר לכולם!


באנר משקארד מתנה

בפעם הראשונה: בואו להשפיע בסקר הצעירים והצעירות הגדול!

צעירים וצעירות עכשיו זה הזמן שלכם. גרים וגרות בקיבוץ אבל מרגישים שאתם לא מספיק משפיעים? יש תחומים שצריכים לקבל יותר חשיבות? רוצים לחזור לגור בקיבוץ אבל מחפשים את הדרך הנכונה לעשות זאת?
בואו להשתתף בסקר ולהשפיע על התחומים בהם הקיבוץ יעסוק בשנים הקרובות ועל המדיניות שלו בנושאים השונים
רשת הצעירים

בפעם הראשונה: רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית יוצאת בסקר כולל הפונה באופן מיוחד לצעירים ולצעירות בקיבוצים.

בשנים האחרונות יש חזרה וקליטה גדולה של בנים ובנות שגדלו בקיבוצים ושבים להתגורר בהם, כמשפחות צעירות ואפילו קודם לכן. פעמים רבות הנושאים, התחומים ואופן ההתנהלות בקיבוץ אינם תואמים לאורח החיים של הצעירים ואלו מוצאים עצמם לעיתים ללא תשובות, לעיתים ללא מקום להיכנס ולהשפיע בו.

סקר זה, שמבקש בפעם הראשונה להבין מה הם התחומים החשובים לאותם צעירים וצעירות, יפורסם בכנס ההנהגות בינואר הקרוב כבסיס למצע הצעירים שיוצג בכנס הנהגות הקיבוצים ויהווה התייחסות חשובה כל כך לפלח האוכלוסייה הזה, שהולך וגדל, ויקח את האחריות לעתיד הקיבוץ בשנים הבאות.

הכנסו עכשיו לסקר והשפיעו: לחצו כאן!

לשאלות ופרטים נוספים, רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: rotem@tkz.co.il


באנר הגן הקיבוצי

גיבורות מאירות -
פותחים יום עם גיבורות לחנוכה

מנהלת "כזה ראה וחדש", רינה לבנון, התארחה בתוכנית "פותחים יום" ברשת - 13 וסיפרה על פרויקט "גיבורות מאירות" שהוציאו בתוכנית "כזה ראה וחדש" - ואתם כבר הדלקתם נרות עם הערכה המיוחדת?

בכל שנה בחנוכה מעלים על נס את גבורת המכבים ומספרים בשבחיהם, לעיתים מוסיפים גם גיבורי תרבות ציוניים, ועכשוויים, ואולי אפילו גיבורי על.

השנה בחרו בתוכנית "כזה ראה וחדש" באגף החינוך של התנועה, לעשות מעשה של תיקון, ולספר על גיבורותרבות: נשים גיבורות 

נבחרו דמויות נשים מעוררות השראה בתחומים מגוונים, מתוך התרבות היהודית- ישראלית, הכינו לכל נר של חנוכה כרטיסיה המציגה את סיפורה של הדמות, טקסט שכתבה או שמתקשר אליה, והפעלה הקשורה בדמותה, מפעל חייה, שמה או השראתה.

סביב הכרטיסייה תוכלו גם אתם לייצר פעילות בקהילה, במערכת החינוך הפורמלית - והחברתית-קהילתית, עם הש"ש, החניכות/ים, ואפילו בבית, עם המשפחה.

השנה תוכלו להתבונן סביב, יחד עם חברי וחברות הקהילה שלכן/ם ולשאול: את סיפורה של מי ראוי לספר בעת הדלקת נרות חנוכה? מי הגיבורה שלנו?

השמש(ית) בכל הדלקה- תיקרא "הגיבורה שלי", ותאפשר לכן/ם לבחור מישהי משמעותית עבורכם/ן ולשתף מדוע היא גיבורתרבות בעיניכן/ם.

ואם עדיין לא הדלקתם, נצלו את הימים האחרונים שנשארו לחנוכה.


ביטוח חקלאי

אירוע ההאקתון אתגרים 2018 -
פורצים את הגבולות

אתגרים 2018

האקתון "אתגרים 2018" לאזורים "מנותקי רשת" בהובלת מפעל דולב סולב, איגוד התעשייה הקיבוצית ומשתלת הקיבוצים התקיים בקיבוץ דביר בסוף השבוע שעבר וכלל עשרות רבות של משתתפים מהמפעלים הקיבוציים, מעצבים, סטארטאפיסטים, אנשי אקדמיה, חיילים מיחידות מובחרות ומומחי תוכן מקרנות ומארגוני הסיוע. 
המשתתפים יצרו פתרונות חדשניים שהפכו לדגמי מוצרים שימושיים לאזורים מתפתחים בהאקתון שהתקיים במשך 44 שעות רצופות, רובן עבדו כמעט ללא שינה.

ההפנינג היצירתי הענק הזה התקיים בתוך אולם ייצור במפעל דולב שבנגב, ששינה את פניו למרחב עבודה מרהיב, הכולל אזור כינוס והרצאות, שולחן הדפסות תלת ממד, שולחנות דיון וסיעור מוחות, סדנת עבודה, אוהלי שינה ומרחבי מנוחה והסעדה צבעוניים. חברת שין 7 המתמחה באירועי האקתון Tikun Olam Makers, ליצירת פתרונות חדשניים לאנשים עם מוגבלויות, סייעה בבניית כל האירוע, שהיה שיאו של תהליך שהחל לאחר החגים ותרמה מניסיונה הרב להצלחתו.

לטובת המשתתפים הועמדו מנטורים מומחי תוכן בארץ ובארצות היעד המתפתחות, הרצאות לאורך כל האירוע בנושאים רלוונטיים לחקלאות וחדשנות, וחבר שופטים בכיר ומסור שבראשו שר החקלאות והח"כ לשעבר חיים (ג'ומס) אורון חבר קיבוץ דביר וניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית שבחן את הקבוצות ודירג את איכות הפתרונות לפי קריטריונים של חדשנות, שיתופי פעולה וקיימות.

הקבוצות שזכו בפרסים הראשונים העמידו אבי טיפוס של מערכות להנגשת מי שתיה לבתי ספר, יריעות רב פעמיות להגברת פריון גידולי שדה ומערכת מודולארית ויעילה להובלת פרי במרחב כפרי. בפרס קרן גייטס זכתה קבוצה שהרימה מערכת חברתית שיתופית לדיווח באמצעות סמארטפונים, זיהוי ומניעת תפוצת מזיקים בחקלאות הכפרית.


באנר כנס הנהגות 2019

כשהתזמורת הקאמרית הקיבוצית נתניה ותזמורת כלי הקשת של בני הקיבוצים נפגשות

התזמורת הקאמרית

הנכם מוזמנים לקונצרט משותף של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית ותזמורות כלי הקשת של בני הקיבוצים

יום שישי ה-7.12.18 בשעה 13:00

באולם "גולן" בגבעת חביבה

בתוכנית:

תזמורת הקשתנים הצעירים - בניצוחה של אורית מסר-יעקבי
מיצירות: באך, פלצ'ר והסה

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית עם אנסמבל בני הקיבוצי ינגנו את סימפוניה מס' 83 בסול מינור "התרנגולת" מאת: יוסף היידן
ועוד הפתעות...

מנצח: גיא פדר

הכניסה חופשית – נא לדייק!


פייסבוק התנועה

האם אני קיבוץ שמחובר לקהילה שלי?

הקיבוץ בשנים האחרונות עובר שינויים רבים, הקהילה צומחת וגדלה ותושבים חדשים מצטרפים, ובין כל אלו, גם התקשורת בקיבוץ משתנה. הצרכים של היום הם כבר לא מה שהיה פעם ועלינו למצוא דרך לחבר בין השפה הקיבוצית והמוסכמות של אז לאלו של היום. במציאות בה רובנו במילא מעבירים חלק ניכר מהזמן מול מסכי הסמארטפון, השימוש בכלים דיגיטליים לשיפור התקשורת בין חברי הקיבוץ ותושביו, נראה כמו הדבר הנכון לעשות.
מערכת מעוף+ כל הכלים במקום אחד
מערכת מעוף+ כל הכלים במקום אחד

השימוש בכלי דיגיטל תופס תאוצה, יותר ויותר מוסדות ורשויות משפרים את רמת השירותים, והופכים את חוויית המשתמשים שלהם לפשוטה וזורמת יותר. גם קיבוצים שרוצים לייעל את עבודת בעלי התפקידים, להפחית מקרים של אי הבנות, להגדיל שקיפות ולהקטין את העומס על נותני השירותים, מטמיעים ממשק דיגיטלי המרכז את כל ערוצי התקשורת והמידע במקום אחד.
קיימות פלטפורמות מגוונות לריכוז מידע, לניהול ערוצי התקשורת ולמתן שירות מקוון, והן נקראות בשם כולל: 'פורטל פנים ארגוני'. בפורטל הפנים ארגוני יש ארגז כלים וממשקים לניהול הקיבוץ שלכם ולהענקת שירותים לחברים ותושבים כאחד.

כשאנחנו אומרים ערוצי תקשורת, למה בדיוק אנחנו מתכוונים?

  • שקיפות והנגשת המידע - הצגת החלטות, פרוטוקולים, נהלים, הנחיות, חדשות, דפי מידע, ארכיון, דוחות, אירועים ועוד.
  • הנגשה של שירותים - פרסום שעות פתיחה, פנייה לענפים השונים, הרשמה לאירועים, הרשמה לתורים, ביצוע תשלומים, הצגת תקציבים ועוד.
  • תקשורת מיידית - על ידי שליחת הודעות וחדשות על בסיס יומי / שבועי באמצעים שונים כגון: הודעות פוש (נוטיפיקציות), מסרונים והודעות דוא"ל.
  • אינטרקטיביות בין חברי הקהילה - תגובות, העלאת תכנים/תמונות, פרסומים בלוח מודעות ועוד.

>> נכתב על ידי סופית אייזנברג-זבולון ושרון ארם-כהן, מחברת אפקט מערכות בע"מ,המתמחה במתן פתרונות דיגיטליים לארגונים

מעוניינים לשמוע עוד על פורטל פנים ארגוני?
למה חשוב שיהיה לכם כזה?
מה זה יחסוך לכם ואיך מייצרים קהילה מחוברת וחזקה באמצעותו?
מוזמנים לבוא לכנס 'מתקדמים לדיגיטל בארגון!' שיתקיים ב-12.12.2018 במכון מופ"ת, תל אביב.  
לפרטים והרשמה ללא עלות! לחצו כאן


באנר משקארד מתנה 2

חוזר בועז מקלר: ישובי עדיפות לאומית בתחום הבינוי והשיכון – עדכון

5/28
לוגו מקלר

ב-25 לנובמבר 2018 התקבלה החלטת הממשלה בנושא קביעת אזורי עדיפות לאומית לעניין מתן הטבות בתחום הבינוי והשיכון. – (הצעת החלטה רצופה בזאת).

להלן סעיף 1 לנוסח הצעת ההחלטה:

" 1.        לקבוע כי היישובים המפורטים להלן, יוכרזו לצורך פעילות משרד הבינוי והשיכון בתחומי הפעילות שמפורטים בהחלטה זו, כיישובים בעלי עדיפות לאומית לעניין מתן הטבות בתחום הדיור והפיתוח (להלן: ״היישובים״), במטרה לקדם את השגת היעדים הבאים:

א.           להקל על מצוקת הדיור של רבים מתושבי המדינה.

ב.            לחזק את אזורי הפריפריה הגיאוגרפית, ובראשם הגליל והנגב.

ג.            לעודד הגירה חיובית ליישובים.

ד.            לעודד בנייה ביישובים.

ה.           להעצים את חוסנם הכלכלי של היישובים."

ההחלטה מתייחסת לאמות מידה לקביעת הישובים, ההטבות לישובים והוראות מעבר.

תוקף ההחלטה יהיה עד 30.9.2021

להטבות בתחום התכנון והפיתוח: לחצו כאן

לפרטים נוספים, אתר המשרד: www.mekler.co.il 

 

**המאמר הינו מטעם בועז מקלר ושות', ואיננו מטעם התנועה הקיבוצית. 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה