דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - ביחד בשעת חירום

מאגמים כוחות בשעת חירום. קבלו את ראשי המועצות הקיבוצניקים ולראשונה מנכ"לית לאיגוד התעשייה הקיבוצית. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
חמל שער הנגב
חמל שער הנגב
 15/11/2018

מאגמים כוחות לשעת חירום

ביום שני אחה"צ החל לפעול מוקד חירום בתנועה הקיבוצית. המוקד פעל בשיתוף עם מרכז המועצות האזוריות, עד להודעה על הפסקת אש ואפילו אחריה. שיתוף הפעולה ימשך גם במצבי חירום עתידיים.
מזכ"ל התנועה ביקר בחמ"ל שער הנגב בקיבוצים ובישיבת ועדת החוץ והביטחון והוועדה לביקורת המדינה שהחליטו לקרוא לממשלת לישראל להביא באופן מיידי לאישור את החלטת הממשלה לחיזוק יישובי עוטף עזה ושדרות 2019-2020
חמל שער הנגב
הערכת מצב בחמ"ל שער הנגב, השבוע

איש לא הופתע מהתלקחות האש בדרום כשבמשך 24 שעות שוגרו על יישובי העוטף מעל ל400 פצמ"רים ורקטות. בתנועה הפעילו באופן מיידי תכנית שנועדה למצבים כאלה. הפעילות נפתחה באיסוף מידע מכלל הקיבוצים ע"י אורית בראון ויענקלה שרנצסקי, רכזי האזורים המותקפים ובעזרתה של רננה יעקב, המנהלת האסטרטגית של המועצה האזורית אשכול.

במקביל הופעל החל משעות אחה"צ ביום שני בתנועה הקיבוצית ובשיתוף מרכז המועצות האזוריות, מוקד סיוע שתפקידו היה לעמוד בקשר עם ראשי הצח"י והמנהלים בקיבוצי העוטף, וכן עם קיבוצים ברחבי הארץ המבקשים לסייע.
בתנועה הקיבוצית רואים חשיבות רבה לשיתוף הפעולה עם מרכז המועצות האזוריות, על מנת לאגם את המידע הכולל מהשטח, והוא ימשיך ויפעל בעתיד במקרה הצורך (חו"ח) במתכונת זו.

מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי-ילין פנתה ביום שני בערב, לכל הקיבוצים בעוטף עם כל פרטי הקשר של אנשי התנועה העומדים להם לעזר לפינוי בודדים או קבוצות גדולות יותר למרכז הארץ, על-פי ראות עיניהם.
מנכ"לית התנועה: "מטרתנו הייתה לאפשר לחברים שרוצים לצאת מחוץ לאזור הסכנה, פתרונות מיידיים. עקרון העבודה קובע כי יש לשאוף ליציאה קהילתית ככל האפשר שתותאם ככל הניתן לתוכנית "מלונית", התוכנית הלאומית לפינוי הישובים. ביקשנו מהקיבוצים "הקולטים" ליצור קשר עם הקיבוצים "הנקלטים", להתעדכן במצב ולהכין את השטח לכל דרישה".

בשעות אחה"צ של אותו היום הגיעו מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, וראשת אגף החברה אילת גלס להערכת מצב שקיימה המועצה האזורית בחמ"ל שער הנגב, ביקרו גם בחמ"ל נחל עוז ונפגשו עם תושבים בקיבוצים נחל עוז ונירים.


באנר כנס הנהגות 2019

תוצאות הבחירות - סיבוב שני

ברכות לעמוס נצר (רמת יוחנן) שנבחר לראשות מועצת זבולון. בכך הצטרף כחמישי, לראשי המועצה הקיבוצניקים החדשים שנבחרו
עמוס נצר, ראש המועצה הנבחר במועצה אזורית זבולון
עמוס נצר, ראש המועצה הנבחר במועצה אזורית זבולון

השבוע (יום ג'), בצל האירועים הביטחוניים בעוטף, התקיימו סיבובי הבחירות השניים ברשויות המקומיות בהן לא הושגה הכרעה בבחירות הראשונות.
ביניהן בתקיימו בחירות במועצות האיזוריות גולן וזבולון. 
במועצה אזורית חוף אשקלון לא התקיימו הבחירות בצל מצב החירום שהיה באיזור והבחירות תתקיימנה כנראה עד סוף החודש הקרוב. 
במועצה אזורית גולן ניצח חיים רוקח (נוב) את מיכל רייקין (קדמת צבי) ויחליף את ראש המועצה אלי מלכה שלא התמודד.
במועצה אזורית זבולון ניצח, כאמור, עמוס נצר (רמת יוחנן) את איתמר שורקי (כפר חסידים) ויחליף את ראש המועצה דב ישורון (יגור) שלא התמודד גם כן.

ברכות לכל ראשי וראשות המעוצה החדשים ובמיוחד לחמשת ראשי המועצה הקיבוצניקים החדשים: אסיף איזק (החותרים) למועצה האזורית חוף הכרמל, ניב ויזל (נתיב הל"ה) למועצה האזורית מטה יהודה, ניר זמיר (להב) למועצה האזורית בני שמעון, אופיר ליבשטיין (כפר עזה) למועצה האזורית שער הנגב ועמוס נצר (רמת יוחנן) למועצה האזורית זבולון. 


פייסבוק התנועה

"כרטיס צהוב לחוק הוותמ"ל"

קיבוץ אושה ממבט הציפור. צילום: רון לוי, רחפן המועצה. מתוך אתר המועצה האזורית זבולון
קיבוץ אושה ממבט הציפור. צילום: רון לוי, רחפן המועצה. מתוך אתר המועצה האזורית זבולון

כחלק ממעורבות התנועה הקיבוצית במאבק במוסד הוותמ"ל, הגישה התנועה יחד עם תנועת המושבים, באמצעות עוה"ד טיכו ושידלובסקי, עתירה כנגד הארכת תוקף הוותמ"ל בשנה נוספת.

בדיון שהתקיים ביום ראשון, החליט בג"צ שלא לקבל את העתירה. עם זאת קבעו השופטים כי חוק הוותמ"ל הוא חוק קיצוני וכי הארכה נוספת שלו היא בעייתית ו"על המדינה יהיה נטל כבד להצדיקה". "בג"צ אמנם לא קיבל את העתירה, אבל בהחלט ניתן היה להתרשם שהשופטים מוציאים כרטיס צהוב מול הוותמ"ל", אומר עו"ד מיכי דרורי, שנכח בדיון מטעם התנועה.

בימים שלישי ורביעי התקיים דיון רחב היקף בהתנגדויות הרבות שהוגשו לתכנית ותמ"ל 1025 להרחבת קריית אתא. בין ההתנגדויות שהוגשו, נכללה גם התנגדות רחבת היקף שהוגשה ע"י התנועה הקיבוצית, באמצעות עו"ד רון רוגין, והיא הוצגה בישיבה ע"י עו"ד רוגין וע"י עו"ד מיכי דרורי, מנהל המחלקה המשפטית של התנועה. כפי שצויין בהתנגדות, תמ"ל/1025 היא אסון תכנוני. היא פוגעת, בצורה קשה ביותר, באינטרס הלאומי, באינטרס המשקי-כלכלי ובאינטרס הערכי-מורשתי של מדינת ישראל.

עו"ד דרורי מוסיף: "התכנית פוגעת, בצורה אנושה, ללא כל צורך ענייני בקיבוצי ויישובי עמק זבולון - קיבוץ שער העמקים, קיבוץ אושה, קיבוץ רמת יוחנן, קיבוץ כפר המכבי ובכפר ביאליק. יותר מכך, לאור ההיקף המונומנטלי של ההרס החקלאי - ולמעשה אבדן הצביון הכפרי-חקלאי של עמק זבולון כולו - התנועה הקיבוצית סבורה כי אין לאשר תכנית זו. שינוי דרמטי וחמור כזה, יכול להתקבל, אם בכלל, רק בהחלטה מפורשת ברמה הלאומית של הרשות המחוקקת".


ביטוח חקלאי

מרים דרוק – המועמדת למנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית

עם בחירתה מרים דרוק תהיה האישה הראשונה שתשמש מנהלת האיגוד מאז הקמתו
מרים דרוק – המועמדת למנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית
מרים דרוק, המועמדת למנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית. צילום: יח"צ

יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן בשיא, ימליץ לדירקטוריון האיגוד על בחירתה של מרים דרוק למנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, במקומו של אופיר ליבשטיין שנבחר ליו"ר המועצה האזורית שער הנגב. עם בחירתה היא צפויה להיות האישה הראשונה שתשמש מנהלת האיגוד מאז הקמתו בשנת 1962.

מרים דרוק (50), חברת קיבוץ יקום, בעלת תואר שני במנהל עסקים, כיהנה במגוון של תפקידי ניהול בתעשייה הקיבוצית והארצית. היא משמשת כיום מרכזת משק ומנהלת עסקית בקיבוץ יקום והייתה בעבר סמנכ"לית משאבי אנוש במפעלי קבוצת פלסטיב ומנהלת משאבי אנוש בדקסון – דקסל פרמה טכנולוגיות. במקביל היא חברה במליאת המועצה האזורית חוף השרון ובהנהלת המפעלים האזוריים גרנות.

אופיר ליבשטיין מסיים ארבע שנים באיגוד התעשייה הקיבוצית בהן שימש סמנכ"ל לסחר בינלאומי ומנכ"ל, במהלכן הוביל מהלך של הרחבת פעילות התעשייה הקיבוצית בתחומים חדשניים, הקמת חממות טכנולוגיות ועידוד השקעות בסטרטאפים. במקביל הוא עומד בראש עמותת אגריטך וקרן המשתלה - המשותפת עם התנועה הקיבוצית.

בחירתה של מרים דרוק למנכ"לית האיגוד תרחיב את הנוכחות הנשית בהנהלת האיגוד שלצידה ימשיכו לכהן לאה קוטלר, מנהלת כספים, הדרכה ומשאבי אנוש, מיכל צורן, מנהלת סחר בינלאומי ועמן רפי נבו, מנהל הטכנולוגיה והחדשנות ומנכ"ל קרן המשתלה.


שבילים

תמונת השבוע - סיעור מוחות תנועתי

מזכלי התנועה


בפגישה מיוחדת שהתקיימה השבוע התכנסו ממלאי תפקידים בכירים בעבר ובהווה, מכל התנועות והתקופות השונות של התנועות הקיבוציות עד לאיחודן. 

המפגש, שהתקיים ביוזמתו של אלישע שפירא (עין השופט), עסק ב"סיעור מוחות" סביב נושא שימור פעילותה של התנועה הקיבוצית בשדה החינוך, התרבות והאומנות והוא תחילתו של תהליך לחשיבה וביסוס פעילויות אלו.

מפגש כזה לא מתכנס בכל יום ולכן עדשת המצלמה הייתה חייבת "לתפוס את הרגע". 
הנוכחים (משמאל לימין): ישעיהו (שושיק) פרי מזכ"ל התק"מ לשעבר, עדנה סולודר מזכירת פנים בקיבוץ המאוחד לשעבר, אלישע שפירא מזכ"ל הקיבוץ הארצי לשעבר, אודי פלד, יו"ר קמ"ע, אפרים שפירא גזבר התנועה לשעבר, גיל לין המשנה למזכ"ל התנועה, ניר מאיר מזכ"ל התנועה, גלעד בכרך גזבר התנועה, דגן לוין ראש אגף כלכלה, אבשלום (אבו) וילן מזכ"ל הקיבוץ הארצי לשעבר, זאב (ולוולה) שור מזכ"ל התנועה הקיבוצית לשעבר, מוקי צור מזכ"ל התק"מ לשעבר, חיים (ג'ומס) אורון מזכ"ל הקיבוץ הארצי לשעבר.


באנר ברית פיקוח תום 2018

גננת ללא הפסקה – גם במצב לחימה

"כשהכל התחיל ב16:30 בערך היו המון אזעקות אצלנו. האינסטינקט הראשוני היה איך לעזור לילדים שבאחריותי במהלך השנה, למצוקה שהם נמצאים בה ואיך בכל אי השפיות הזאת אני יכולה לתת להם דקה או שתיים של שפיות"

בקיבוץ יד-מרדכי במועצה האזורית חוף אשקלון נשמעו לאורך המערכה האחרונה אזעקות בלתי פוסקות, ועל-פי הוראת פיקוד העורף, הילדים כמו שאר חברי הקיבוץ, נמצאו בתוך או בסמוך לחדרים המוגנים.
הגננת של הגן הצעיר, הילדים בני השלוש, ג'יסלה ניב, לא הפסיקה להיות בקשר עם הילדים וההורים ושלחה להם סרטונים להפגת המתח ולהקלה על הסיטואציה המלחיצה.

ג'יסלה מספרת: "חשוב לי להדגיש, הסרטון היה משהו אינטימי ביני לבין ההורים והילדים. כאשר ביקשו ממני לשתף הסכמתי מבחינה מקצועית ודוגמא לגננות אחרות".

מה היו המטרות של הסרטונים? 
"היו מספר מטרות – קודם כל, במחשבה הראשונית של איך במצב החירום הנוכחי אני עוזרת לחוסנם של הילדים. שנית, חשבתי איך אני יכולה לשמור איתם על קשר, להזכיר להם שאני פה, חושבת עליהם, ורוצה לתת להם טעימה מהשגרה שלהם: שירים שאנו עושים כל בוקר במפגש, משהו קטן מהשגרה היומית. שגרת היום יום חשובה מאוד עבור הילדים, זה החוסן שלהם ושלנו.
הסיפור ששלחתי מדגיש את החשיבות של הרגשות במצבי חרום. לפעמים אני עצוב, לפעמים שמח, לפעמים אני צועק וכו'".

איך אתם מתארגנים בצוות החינוך הרחב למצבים כאלו?
"אנחנו, בצוות המקצועי והפדגוגי, חושבות הרבה איך לשים דגש למצב בו אנו חיים. איך לשמר את הקשר במצבי חרום, איך אנחנו מקבלות את הילדים אחרי לילה ללא שינה ומה תפקידנו.
אחד הדברים החשובים לילדים בתקופה כזאת זה לשמור על שמחה, הנאה, דרך משחקי תנועה ושירים ורצוי כמה שפחות להיחשף לתקשורת ולחדשות. חשוב להיכנס למרחב המוגן עם המודעות הזו כדי להפחית את הקושי של הילדים. כאשר שגרת היום יום נפגעת נפגע גם החוסן ולכן תפקידנו הוא לשמר זאת".


באנר משקארד 1

כנס י"א של התנועה הקיבוצית -
מאריכים את הערכים

כנס יא

לכנס השישי במפעל החינוכי האדיר והערכי שהתקיים בסוף השבוע שעבר ב"חאן-חי" נגב בקיבוץ רביבים, הגיעו יותר מחמש מאות בנות ובני נוער מהקיבוצים בכל רחבי הארץ.

הכנס החל בהצטרפות למקטע האחרון של צעדת "תנו לגדול בשקט", שארגנו נערי ונערות שער הנגב, במקום הטיולים שתוכננו ליום הראשון. בני הנוער הי"אלפניקים הצטרפו לחבריהם משער הנגב והלכו איתם את יום ההליכה החמישי והאחרון ממושב אורה אל גן הוורדים הצופה אל הכנסת והשתתפו כמובן במפגן הסיום שהיה חזק ומרשים ביותר.

היום השני של הכנס נפתח במפגש של הנוער עם נעם דן ("כזה ראה וחדש") שהציגה את עצמה כדתייה בחילוניותה, לאחריהם התקיימו פאנלים בהובלת דר' גבי אסם- ראשת אגף חינוך ונוקי גולדפישר ממחלקת ביטחון,  במוקד הפאנלים עמדה האחריות שבבחירה משמעותית, בין הדוברים היו קצינים, אנשי עשיה חברתית ומכינות על סיפורם האישי שהוביל אותם לקחת אחריות ולפעול למען כלל הציבור  והחברה הישראלית.

לאחר מכן התקיימו שיחות קבוצתיות בהובלת מדריכי הקבוצות, אשר התמקדו בשאלה כיצד גם בני הנוער, בגילם ובגיל יותר מאוחר מתוך בחירה ורצון להביא את עצמם לידי ביטוי יכולים להמשיך ולתרום למען הכלל. המתחם חינוכי (שהינו יוזמה חדשה ומתגבשת והמבקש לתת מענה למגוון שאלות אצל בני הנוער רגע לפני המיונים והבחירות..) הוקדש לשנת היג', שנת השירות והשירות המשמעותי, הובל על ידי מנהל מחלקת ש"ש, לירז ברנד והצוות שעובד אתו כל השנה – רז ברוד, עופר רימון, נועה שנער וגלי גרוס, ולצדם נוקי גולדפישר ממחלקת הביטחון בתנועה ונציגי "המקובצת" בנחל עוז ונציגי תנועות הנוער.

את השבת קיבלו בני ובנות י"א ואנשי התנועה בקבלות שבת קבוצתיות. לאחר הטקסים, השירים והברכות החלה פעילות תחרות "מאסטר שף", שהיא אחד משיאיו של הכנס ובה מפליאים בני הנוער בבישולים שלא היו מביישים אף מסעדה שלא לדבר על חדרי האוכל בקיבוצים תוך מתן מקום משמעותי ועיקרי למשימה הקבוצתית, להיערכות ולקידום המשימה במשותף.           

הכנס הסתיים עם נקודת השיא איתה התחיל, כשנפגשו עם חמישה מששת מארגני צעדת המחאה של נוער שער הנגב. הנערים סיפרו לבני ובנות הי"א על ההחלטה לצאת למסע, על הקשיים ועל הסיפוק הגדול מעצם קיומו. החמישה הדגישו את החוויות שהם עצמם עברו בכנס י"א בו השתתפו בשנה שעברה, ואת ההשפעה של הכנס על הפעילות שלהם. לאחריהם בירכו את המשתתפים גם ראש המועצה הנבחר של המועצה האזורית שער-הנגב, אופיר ליבשטיין, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר.


באנר הגן הקיבוצי

יום עיון בנושא בריאות הנפש -
שמרו את התאריך

יום עיון בריאות הנפש

יום שלישי, 11.12.2018, בין השעות  9:00-14:00
בבית התנועה הקיבוצית, רח' לאונרדו דה וינצ'י 13, תל אביב

תוכנית יום העיון תשלח בקרוב.

דמי השתתפות 100 ₪
הרשמה: אתי צפני, אגף חברה התנועה הקיבוצית
טלפון  03-6925245  eti@tkz.co.il


חדש מבית צוותא: "המשתמט"

קומדיה לא מגוייסת
הצגה בצוותא

מחזה מקורי מאת רועי חן                 
בימוי ארז דריגס 
בהשתתפות: ארז דריגס, אביעד בנטוב, אודי גוטשלק, שי לי הירש.   

מה קורה כשחבורת גברים בני ארבעים שמעולם לא לבשו מדים מגיעים לשרת יחד ביחידה מאוד מיוחדת? 
מסע קורע מצחוק אל הדי אן איי של החברה, האבהות, והגבריות הישראלית.
"גבעת חלפון" פוגשת את "אפוקליפסה עכשיו", המשתמט היא סאטירה פרועה וחדשנית בשיתוף הקהל, שמתאימה גם ליוצאי קורס טיס וגם לאפסנאים בדימוס. 
לא משנה מה הקב"א שלכם או מה הפרופיל, אצלנו תרגישו בבית, כלומר, בצבא.
אז יש לכם שלושים קטנות להתאפס על עצמכם, לשפר הופעתכם ולהגיע לצוותא להצגה הקרובה של המשתמט.

תחת המסווה המתוחכם של הצגת בידור אומר המחזאי רועי חן בהצגה "המשתמט" דברים מקוריים מאוד. זהו מחזה חכם, מהנה ורלוונטי לכל מי שחי פה בימים מוזרים אלה... לסיכום לכו לראות את "המשתמט"  (ננו שבתאי, הארץ).

קוד 2016 לכרטיסים מוזלים 


באנר משקארד 2
באנר כנס הנהגות 2019

'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית והפעם... "AR Functional Traning" מקיבוץ גליל ים

אימונים אישיים עסק קיבוצי

"AR Functional Traning" - אימונים פונקציונליים - עם המאמן עמית רייכמן 

אימונים אישיים וקבוצתיים באווירה קיבוצית ואכפתית בגליל ים!

שיטת אימון חדשה שפותחה על ידי המאמן ומשלבת עבודת כוח (בעיקר משולב שרירי יציבה והתנגדות טבעית כלומר משקל גוף\רצועות TRX\גומיות כוח וכד') עם העלאת דופק ויצירת קצב שריפת שומנים מוגבר, תוצאות זריזות מובטחות למתמידים.

עוסק גם בבניית תפריטי תזונה מותאמים למעוניינים.
בוגר קורס מאמנים (ומאמני כדורגל) ובעל ניסיון של כשנתיים באימונים אישיים. האימונים נעשים בקיבוץ גליל-ים.

בואו להתאמן איתנו!

ליצירת קשר: עמית - 052-6166876


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה