דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצניקים נהרו באוטובוסים להגנת הדמוקרטיה!

בעקבות הכוונה המסתמנת של הקואליציה, העתידה לקום, לקדם חקיקה שתחליש את מעמדו של בית המשפט העליון ושל הרשות השופטת, ולחוקק חוק חסינות לראש הממשלה, התקיימה במוצאי שבת האחרונים הפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב בהשתתפות רבבות אזרחים. במטה התנועה הקיבוצית הצטרפו למפלגות ולארגונים שהובילו את ההפגנה והעמידו כ-20 אוטובוסים שיצאו מקיבוצים בכל רחבי המדינה. מנכ"לית התנועה: "יש לנו אמצעים רבים להשפיע על הנעשה במדינה ופעילות מאורגנת של הקיבוצים יכולה להביא בשורה אמיתית. הפעילות הבאה מתוכננת לקראת חג השבועות - אנחנו זקוקים לכם איתנו!"
תמונה מההפגנה בשבת

במוצאי שבת הצטרפו המוני קיבוצניקים וקיבוצניקיות מכל רחבי הארץ להפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב, תחת הכותרת "חומת מגן לדמוקרטיה". ראשי מפלגות האופוזיציה והמפגינים מחו נגד הניסיונות לקדם חקיקה שתחליש את מעמדו של בית המשפט העליון ושל הרשות השופטת במסגרת המשא ומתן לכינון ממשלה. במסגרת אותם מגעים, מנסים לקדם בין היתר את חקיקת פסקת ההתגברות שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על-ידי בג"ץ.

התנועה הקיבוצית, בעזרת חברי הכנסת הקיבוצניקים - אלון שוסטר ורם שפע (כחול-לבן), דאגה לכ-20 אוטובוסים שיצאו מקיבוצים מהגליל העליון ועד הנגב, ואליהם הצטרפו אוטובוסים נוספים שהוזמנו ביוזמה פרטית של קיבוצים אחרים, וכמובן לעוד רבים שהגיעו באופן פרטי ובכוחות עצמם.

ניכרה נוכחות מרשימה ומעצימה של אנשים בגילים שונים ומגוונים, מבוגרים, צעירים, נערים ולילדים אשר יצאו מביתם ונסעו קילומטרים רבים במטרה לקחת חלק פעיל במחאה אזרחית המונית. בהפגנה נשאו דברים ראשי המפלגות המרכיבות את סיעת כחול לבן בכנסת, חברי הכנסת גנץ, לפיד ויעלון, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ אבי גבאי, יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, יו"ר מפלגת חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, ח"כ עופר שלח מכחול לבן שריכז את מלאכת התיאום בין המפלגות לקראת ההפגנה ותא"ל במיל' אמל אסעד, מראשי מאבק העדה הדרוזית נגד חוק הלאום.

במטה התנועה הקיבוצית רואים בכוונה לקדם חוקים אלו בכנסת, סכנה אמתית לדמוקרטיה הישראלית ומכינים תכנית פעולה ייעודית לקיבוצים שתכלול צעדים נוספים מעבר להפגנות. ההתגייסות המרשימה בקיבוצים היא ראשיתו של מאבק, שכפי הנראה ילווה אותנו בתקופה הקרובה.

מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי ילין: "שמחנו לראות את ההתגייסות הגדולה של חברי הקיבוצים בהפגנת הענק שנערכה בשבת האחרונה, בהובלת כלל מפלגות האופוזיציה ובשותפות עם ארגונים אזרחיים שונים. עשרות רבות של אוטובוסים הגיעו מקיבוצים מכל רחבי הארץ, כדי להשמיע קולם של הקיבוצניקים ולהבהיר כי אנחנו ערוכים ומוכנים לשמור על המאפיינים הדמוקרטיים שעל בסיסם קמה מדינת ישראל. דמוקרטיה היא אחד מיסודות וממאפייני החברה הקיבוצית, ולכן אך טבעי היה שנתגייס לטובת מאבק זה.

מטה התנועה הקים צוות ייעודי, אשר ייזום פעילויות בקיבוצים, ויצטרף לפעילויות שמאורגנות על ידי מטה המאבק. יש לנו אמצעים רבים להשפיע על הנעשה במדינה ופעילות מאורגנת של הקיבוצים יכולה להביא בשורה אמיתית. הפעילות הבאה מתוכננת לקראת חג השבועות - אנחנו זקוקים לכם איתנו!"

המעוניינים להצטרף ולעזור בפעולות המתוכננות להמשך המאבק מוזמנים למלא פרטיכם ולהירשם בקישור הבא, ולהזמין עוד חברים ובני משפחה >> https://forms.gle/hNPK7NeUttF2Xfnv9

ביום רביעי הקרוב, 29.5, בשעה 16:00 יתקיים מפגש בבית התנועה הקיבוצית בהובלת אגף צעירים ומעורבות בחברה במטרה להעלות רעיונות ולתכנן את המשך הפעולות במאבק.

 

בתמונה: שיתוף פעולה בין חברי גבעת חיים איחוד ומאוחד שמילאו שני אוטובוסים להפגנה בשבת
בתמונה: שיתוף פעולה בין חברי גבעת חיים איחוד ומאוחד שמילאו שני אוטובוסים להפגנה 

 

הוספת תגובה חדשה