דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"הקיבוצים מתנגדים נחרצות לסגירת ענף הפירות ומועצת הצמחים"

שר החקלאות אורי אריאל ומנכ״ל המשרד שלמה בן אליהו נפגשו בתחילת השבוע עם עשרות נציגי מגדלי הירקות בישראל לדיון על מצב החקלאות ועתיד מועצת הצמחים.
השר אריאל וחיים חבלין
השר אריאל וחיים חבלין

שר החקלאות אורי אריאל ומנכ״ל המשרד שלמה בן אליהו נפגשו בתחילת השבוע עם עשרות נציגי מגדלי הירקות בישראל לדיון על מצב החקלאות ועתיד מועצת הצמחים.

השר והמנכ״ל הקשיבו לדברי הנציגים ודאגתם מהכוונה להפסיק את פעילותה של מועצת הצמחים.

מנהל מחלקת חקלאות בתנועה הקיבוצית, חיים חבלין: "בפגישה דיברו החקלאים מדם ליבם על חשיבות שמירת מועצת הצמחים והגדלת תמיכת המשרד במוצרים הציבוריים הניתנים על ידה. ציינתי בפני השר שבמזכירות ארגון מגדלי הפירות ברשות איציק כהן לפני שבוע בה נכחו לא מעט חקלאים, הייתה דעה חד משמעית על חשיבות שמירת המועצה והבעת חשש כבד לגורל ענף הפירות באם זו תסגר".

חבלין הדגיש בפני שר החקלאות ומנכ"ל משרדו כי: "הקיבוצים שהם מגדלי פירות גדולים מאוד אינם שותפים לקומץ קולני שאינם משלמים היטלים והקיבוצים מתנגדים נחרצות לסגירת ענף הפירות ומועצת הצמחים בכלל". עוד ציין חבלין בישיבה, כי אם חו"ח יחליט השר לסגור את המועצה, יזכר לו עניין זה כמעשה הרסני לחקלאות ולחקלאים.

השר אריאל אמר בסיכום המפגש: ״התרשמתי מאוד מהדברים שהעלתם ואנחנו אכן בוחנים את המשך ואופן פעילותה העתידי של מועצת הצמחים. חשוב להדגיש שבחינת פעילותה של מועצת הצמחים לא נובעת מרגשות אלא מחשיבה מושכלת לעתיד החקלאים והחקלאות בישראל. נאמרו דברים חשובים ומתוקף תפקידי אני חייב לראות כל הזמן את מכלול הדברים ולשקול את כלל השיקולים ובסוף לקבל את ההחלטה שתהיה הטובה ביותר לחקלאות הישראלית"

 

 

 

תגובות

את דאגתו הכנה הוא הפגין בצורה הכנה ביותר , כאשר מסר לרוסיה את
אורי
המזל"ט של מכון וולקני ,ומאז הוא רק משדרג את "דאגתו הכנה" יותר ויותר..

הוספת תגובה חדשה