דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצים דורות וברור חיל יקבלו פיצויים שנשללו מהם

יישובי מועצת שער הנגב הוגדרו כאזור עדיפות לאומית - למעט דורות וברור חיל; בעקבות התערבותו של ח"כ איתן כבל, הממשלה השיבה את ההטבות לשני הקיבוצים
איתן כבל בברור חיל

בשבוע שעבר, עם תום סבב הלחימה, הגיע יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל לסיור מעמיק בקיבוצי עוטף עזה, במטרה למפות את הבעיות והצרכים שעלו בקיבוצים לאור סבב הלחימה.

ח"כ כבל נפגש עם הנהגות ונציגי הקיבוצים רעים, בארי, סעד, דורות וברור חיל. את הסיור בחלקו הצפוני של העוטף ליווה אופיר ליבשטיין, המתמודד בימים אלה לראשות מועצת שער הנגב. את הפתרון הראשון והדחוף ביותר שעלה בפגישות, הביא ח"כ כבל במהלך סוף השבוע האחרון. מדובר בהחלטה השרירותית של הממשלה להוציא את ברור חיל ודורות מחוץ להגדרת אזורי עדיפות לאומית, ומכורח זה לא להקצות להם הטבות כלכליות וסיוע משמעותי.

ח"כ כבל פנה בנושא עוד באותו יום למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, ולמנכ"ל משרד ראש הממשלה, יואב הורוביץ. בשיחות הקדחתניות סוכם כי כצעד ראשון יוחזרו ההטבות הכלכליות בתחום הבינוי והשיכון, וזאת בהסכמתו של מנכ"ל משרד הבינוי, חגי רזניק.

עוד מנסה כעת ח"כ כבל לסייע לקיבוץ סעד באתגרים הכלכליים של מפעל הגזר המקומי, וכן בניסיון למנוע את סגירתה של פנימיית בנות נוער בסיכון הפועלת בקיבוץ. במסגרת השיחות שהתקיימו עם נציגי רעים ובארי, הוחלט כי נושא הקצאות המים לחקלאות יעמוד במרכז דיוני השימוע לטיפול הממשלה במשבר החקלאות – שימוע שיתקיים במושב הקרוב של הכנסת, במסגרת דיוני ועדת הכלכלה.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כבל מסר: "החקלאות היא לא רק הביטוי היפה ביותר של הציונות, אלא גם החשוב ביותר. זהו החיבור האמיתי שלנו לאדמה, להפרחת השממה ולמרקם החיים המגוון שנפרש מהצפון ועד לנגב. ממשלת ישראל חטאה במשך שנים רבות מדי בהפקרת החקלאים והחקלאות. לכן נרתמתי לעניין בסדרת דיוני שימוע שקיימתי בעניין החקלאות בועדת הכלכלה. מיד עם תום פגרת הכנסת אחדש את דיוני השימוע, תוך התמקדות במשבר המים, סחר בתוצרת טרייה ועוד. אני מזמין כל קיבוץ או מושב לפנות אליי על מנת לקחת חלק בתהליך הריפוי שאנחנו חייבים להעניק לתחום החקלאות בישראל".

אופיר ליבשטיין, נציג כפר עזה במליאת מועצת שער הנגב: "שמח שח"כ כבל הסכים מיד להזמנתי לבקר בקיבוצי שער הנגב, ואף הצליח להביא תוך זמן קצר פתרון ראשון לבעיות שהוצפו בפניו. דורות וברור חיל שמרכז חייהם נמצא בעוטף, הוחרגו באופן חסר היגיון מרשימת יישובי העדיפות הלאומית, ובכוונתי להמשיך ולעשות כל שניתן על מנת לתקן את העיוות הזה".

מנהל קהילה בקיבוץ דורות, יריב קלרמן: "מודה לח"כ איתן כבל שהבין את החשיבות והצורך בטיפול בהחזרת קיבוץ דורות וברור חיל למפת עדיפות לאומית ולסיוע שלו מול משרדי הממשלה וועדות הכנסת".

הוספת תגובה חדשה