דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הצעירים של היום הם המחר! הכשרה למובילי תחום הצעירים בקיבוצים

המועצה האזורית גליל-עליון והתנועה הקיבוצית פתחו הכשרה למובילי תחום צעירים בקיבוצים.
דנה מורן-רביד, מנהלת מרכז הצעירים בגליל-העליון: "הקורס בא לעזור לכולנו למלא בתוכן מהות ומקצועיות את העיסוק בצעירים בקהילות הקיבוציות שלנו שידעו ויודעות אתגרים של חילופי דורות ותמורות נוספות".
רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: "בשנתיים האחרונות עם הקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה, אנו עוסקים רבות במיפוי, למידה ובפיתוח תשתית בקיבוצים שתהווה בסיס מרכזי להשתלבות הדור הצעיר בקיבוץ".
המועצה האזורית גליל-עליון והתנועה הקיבוצית פתחו הכשרה למובילי תחום צעירים בקיבוצים

ביום שישי האחרון פתחה רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית בשיתוף פעולה עם מרכז הצעירים גליל עליון ומרכז המועצות האזוריות קורס ייחודי מסוגו למרחב הקיבוצי.

בשנים האחרונות חוזרים הקיבוצים ועוסקים באוכלוסיית הצעירים שבקרבם וצעירים רבים המתגוררים בקיבוצים רוצים לקחת חלק ולהיות מעורבים בקהילה.

מציאות זו, מדגישה את הצורך בהכשרת בעלי תפקידים שעובדים עם פלח האוכלוסייה, במטרה לעודד ולפתח את הצעירים והצעירות להיות שותפים, לקחת חלק ולהשתלב בהובלת תהליכים קהילתיים בקיבוצים ובחברה הישראלית בכלל.

את היום פתח מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "אני רואה חשיבות רבה בשיתוף הפעולה עם מרכז המועצות, בכלל ועם המועצה האזורית גליל עליון, בפרט. למדנו לשתף פעולה לטובת הקיבוצים וחבריהם.

בעיני, חייבים לשנות את השיח. להפסיק לדבר על צמיחה דמוגרפית ולחזור ולעסוק בקליטת חברים. כי זאת לדעת: יש יתרונות מובהקים בקיומו של הקיבוץ. לא יתקיים קיבוץ  ללא חברים. לכן חייבים למצוא את הדרך לקלוט לחברות בקיבוץ אנשים צעירים. מניסיוננו בתנועה הקיבוצית, ניתן בהחלט לבנות מודלים של win-win לשם צריך לכוון את השיח".

מנהלת מרכז הצעירים בגליל העליון, דנה מורן-רביד (איילת-השחר), שסיפרה על הפעילות הענפה של המרכז בראשותה, ואמרה בין היתר: "הקורס הזה שאנחנו שמחים ומברכים על פתיחתו כיוזמה וביצוע משותפים עם התנועה הקיבוצית, הראשון מסוגו בארץ, בא לעזור לכולנו למלא בתוכן מהות ומקצועיות את העיסוק בצעירים בקהילות הקיבוציות שלנו שידעו ויודעות אתגרים של חילופי דורות ותמורות נוספות אחרות- מילה טובה ותודה גדולה לרותם ויעל מהתנועה הקיבוצית, למירב ממרכז המועצות, ואחרונה חביבה ולפחות בשבילי הכי חשובה לעידן רכזת מעורבות במרכז צעירים גליל עליון שהיתה על זה- עד שזה קרה.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים: "בשנתיים האחרונות עם הקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה, אנו עוסקים רבות במיפוי, למידה ובפיתוח תשתית בקיבוצים שתהווה בסיס מרכזי להשתלבות הדור הצעיר בקיבוץ. בשנה שעברה בשיתוף פעולה עם מרכז המועצות האזוריות החלו ימי הכשרה למובילי תחום הצעירים במרכזי הצעירים ובשבוע שעבר, פתחנו יחד עם מרכז צעירים גליל עליון קורס הכשרה מעמיק, הכולל למידה על תחום הצעירים, סיוע בהקמה ושיפור עבודת ועדות הצעירים בקיבוצים ומתן כלים פרקטיים לעוסקים בתחום במשימות קריטיות שנמצאות על סדר היום, למידת עמיתים ואיתור משותף של אתגרים מהשטח.

חשוב לי לציין כי השינוי יגיע מתהליכים מקבילים שיקרו "מלמטה" ו"מלמעלה", כלומר, נדרשת כאן הנחלת תפיסה חדשה שתביא ליידי ביטוי הקצאת משאבים וכח אדם של הקיבוצים ובמקביל מעורבות ולקיחת אחריות של צעיר/ה "משוגע/ת" לדבר שיוביל את השינוי.

שיתוף הפעולה עם מרכז המועצות ומכרזי הצעירים הוא נדבך חשוב בהובלת השינוי, תודה גדולה למירב בן שימול, מנהלת תחום הצעירים ואסטרטגיה במרכז המועצות האזוריות ודנה מורן מנהלת מרכז צעירים גליל עליון על השותפות לדרך.

בחודשים הקרובים יתקיימו במקביל לקורס ההכשרה בגליל העליון, מפגשי חשיפה במועצות האזוריות: מגידו, חוף הכרמל, עמק חפר ומנשה. 

מוזמנים להתעדכן בתאריכים בקבוצת הפייסבוק של רשת הצעירים".

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה: "המפגש הוא עוד שלב ביצירת חברה קיבוצית במיטבה. האתגר של שילוב הצעירים בחברה הקיבוצית הוא קריטי לשימור רעיון הקיבוץ. בהמשך נגיע לעוד מועצות אזוריות שם דרך שת"פ עם מרכזי הצעירים אנו נבנה רשת של פעילים צעירים ואקטיביים".

הוספת תגובה חדשה