דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הנה הם באים – השינשינים החדשים!

שנת השירות לשנה הקרובה – 2017/18 החלה השבוע רשמית עם בואם של כאלף (!) מתנדבי ומתנדבות שנת השירות "החדשים" של התנועה הקיבוצית אל הקומונות ברחבי הארץ.
השינשינים במרכז תלמים. "לתרום למען החברה בישראל"
השינשינים במרכז תלמים. "לתרום למען החברה בישראל"

במרכז "תלמים" בקיבוץ מגל בראשות המנהל הוותיק והמנוסה שלומי זהיר, מתנדבים השנה עשרה שינשינים. מטרת המקום היא טיפול וסיוע לבעלי צרכים מיוחדים בכל הגילים בעזרת בעלי חיים והוא כולל בית ספר לרכיבה, אילוף וטיפול בסוסים, מרכז כלבנות ופינת חי ע"ש עופר מזרחי ז"ל.  את הקומונה מלווה זאת השנה השנייה אלה חֶבֶר.
פארן רובין, ממעלה שחרות בערבה, אחת השינשיניות מספרת כיצד הגיעה לשנת השירות במרכז "תלמים":
"הרבה חברים שלי עשו ש"ש וסיפרו לי על זה ורציתי גם אני לעשות בשנה הזאת פעילות משמעותית למען החברה וגם בשביל עצמי. התחלתי לחפש משהו שאני רוצה לעשות בתחום החיות ומצאתי את המרכז במגל- בהתנדבות עם חיות, עם ילדים עם צרכים מיוחדים ועם אוכלוסיות שונות. אני בטוחה שזאת הולכת להיות שנה  מאד מאתגרת, מיוחדת ומעניינת.
לא חששת להגיע לשנת שירות במקום הרחוק מאד ממקום מגורייך?
כל מקום רחוק מאיפה שאני גרה, אז אם הולכים אז לפחות למקום שרציתי להיות בו ושיש בו תרומה גדולה לחברה בישראל".

 

הקומונה החדשה ב"ביכורים"

השנה תפתח בפעם הראשונה קומונה בפנימיית "ביכורים" - פנימייה צעירה למצוינות באמנות ומוזיקה במועצה האזורית אשכול. המטרה העיקרית במקום היא לקדם שוויון הזדמנויות בתחום האמנויות - כל מי שבעלי פוטנציאל יכולים להצליח.

הפנימייה היא מזים משותף של יונתן דקל חן ושני בניו - מקיבוץ ניר עוז שרצו לתת הזדמנות לנוער. יחד רתמו את משרד החינוך מועצה אזורית אשכול וקק"ל אנגליה.

אמיר לוין, מקיבוץ צרעה: "אנו, חברי מתנדבי שנת השירות, הגענו לביכורים כי חיפשנו אתגר וחוויה מיוחדת במסגרת שנת השירות. ההתנדבות בביכורים מאפשרת לשלב סיוע רגיל לנערים – עזרה אישית, עזרה לימודית וכדומה עם התפתחות והעצמה אומנותית. אנו מאמינים שבמרבית המקרים השילוב בין השניים הוא נוסחה מנצחת וכי אין כמו התפתחות אומנותית כדי להעצים ולגדל את נפש האדם. סיבה נוספת לבחירתנו בביכורים הייתה מיקומו הייחודי והמאתגר של הכפר בקיבוץ מגן, על גבול רצועת עזה. בכך אנו מסייעים להביא את בשורת החינוך לאמנות לאזור מיוחד וחשוב זה. בגלל שהכפר הוא צעיר בגילו אנחנו מסייעים גם בהקמתו – בנייה, שיפוצים, ניקיונות, נראות, צביעה, בניית ספסלים ועוד".

אמנם רק התחלנו את שנת השירות אך אנו מאד מרוצים מהבחירה שלנו להתנדב ב"ביכורים" ואנחנו קוראים לכל הנערים בכיתות ח-ט אשר אוהבים מוזיקה או אמנות חזותית ורוצים בעתיד לעסוק בנושא להצטרף לכפר ולהיות חלק מהפרויקט המדהים המוקם בו".

מי שהיתה מנהלת הפנימיה וכיום מלווה את הקומונה, תמר קדם סימן-טוב: "מצוינות היא נחלת הכלל - פוטנציאל ומוטיבציה הם הבסיס לכניסה. כל החניכים עושים בגרות מלאה בביה"ס, אחר הצהריים זוכים לפעילות חברתית ענפה ול כ- 30 שעות של מוזיקה או אמנות עם המורים המובילים בארץ - אמנות חזותית נעמה הדני אמנית בוגרת תואר שני בשיקגו. ועמיקם קימלמן מנהל המוזיקה שהיה מנהל ביה"ס רימון. בנוסף אליהם מגיעים לפנימיה מורים מובילים מרחבי הארץ ואת התלמידים עוטף צוות חינוכי משמעותי ומקדם.  

אנחנו שמחים ומודים לתנועה הקיבוצית על שפתחה בפנינו את האפשרות לגייס מתנדבי שנת שירות מהתנועה. אנחנו שמחים להביא צבע נוסף לתנועה שעושה חייל".

מנהל מחלקת שנת השירות בתנועה הקיבוצית, לירז ברנד: "אני שמח לראות שבכל שנה גדל הביקוש להתנדבות בשנת השירות. מרגש לראות את הנערות והנערים מהקיבוצים, הישובים והערים בכל רחבי הארץ מבקשים לבוא ולתרום לטובת החברה בישראל. כידוע, שנה זו לא מחליפה ולו רגע אחד בשירות בצה"ל, ויותר מכך - הצבא, ועל כך מעידים קצינים בכל שרשרת הפיקוד עד הבכירה ביותר, מקבל חיילות וחיילים טובים יותר ומוכנים יותר להמשך תרומה למדינה. הנערים שנכנסים בימים אלו לקומונות יעברו בשנה הקרובה חווית חיים שלא תהיה תמיד פשוטה, אבל אנחנו, בצוות שנת השירות המסור - רז ברוד, גלי גרוס, עופר רימון ונועה שנער, ביחד עם מלווי הקומונות נלווה אותם בכל רגע. אני רוצה להודות למתנדבי שנת השירות המסיימים שהשאירו חותם חיובי בכל מקום בו היו ובכל אדם בו פגשו ולאחל להם הצלחה רבה בהמשך דרכם".

 

תלמידים שרוצים ללמוד בבית הספר (ממש כדאי לכם!) מוזמנים לפנות לתמר 

Bikurim.g@gmail.com

 

הוספת תגובה חדשה