דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המשרד לשוויון חברתי יתקצב בכ-3.5 מיליון ש"ח את פרויקט תל"מ לשילוב צעירים יוצאי אתיופיה

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל: "מקומם הטבעי של מיזמים כמו תל"מ, המחוללים צמיחה ומעניקים ארגז כלים למוביליות חברתית הוא במשרד לשוויון חברתי. כך מצמצמים פערים חברתיים, כך מקדמים שוויון חברתי אמתי. גאה על הפרויקט החשוב הזה, אשר יעניק לצעירים יוצאי אתיופיה שאינם עולים חדשים הזדמנות של ממש לחולל בחייהם, כלכלית וחברתית. 
המשרד לשוויון חברתי יתקצב בכ – 3.5 מיליון ₪ את פרויקט תל"מ לשילוב צעירים יוצאי אתיופיה בחברה ובכלכלה שמובילה התנועה הקיבוצית וסך המשתתפים בפרויקט יגדל ב 15%  

בטקס חגיגי, בו השתתפו ראשי תכנית תל"מ מטעם התנועה הקיבוצית, מנהל התכנית איציק שפרן והרכזת הפדגוגית יעל בזנר, הודיעה השבוע השרה לשוויון חברתי ח"כ גילה גמליאל כי המשרד לשוויון חברתי יפרוס חסותו על פרויקט לשילוב צעירים יוצאי אתיופיה שאינם עולים חדשים בחברה ובכלכלה (תל"מ) שמובילה התנועה הקיבוצית. במסגרת זו, יתקצב המשרד את הפרויקט בשנה וחצי הקרובות בכ 3.5 מיליון ₪, כאשר התנועה הקיבוצית משלימה חצי מיליון ₪ נוספים לסבסוד מגורים, מזון ושירותי משרד לפרויקט. נוכח זאת, תוארך תקופת ההכשרה מ 12 חודשים שנהגו עד כה ל 16 חודשים, וסך המשתתפים בה יעלה ב-15 אחוזים.   
תכנית תל"מ (תעסוקה, לימודים ומגורים), המופעלת על ידי התנועה הקיבוצית, משמשת מנוף לשילובם של צעירים ממוצא אתיופי בחברה הישראלית, תוך מתן דגש על העצמתם האישית והתעסוקתית. התכנית מתקיימת כיום בשישה עשר קיבוצים ברחבי הארץ, התקבלו אליה צעירים וצעירות יוצאי אתיופיה שאינם עולים חדשים והם בוגרי צבא או שירות לאומי בגילאים 20-25, חסרי תעודת בגרות מלאה או בעלי תעודת בגרות מלאה עם ממוצע לימודים נמוך ובעלי מוטיבציה לחולל שינוי בחייהם. 
במסגרת התכנית, החניכים מקבלים את הכלים להשתלב בעבודה הן בתקופת שהותם בקיבוץ והן לאחר סיום התכנית. המשתתפים נוטלים חלק פעיל בחיי הקהילה בקיבוץ, רוכשים ניסיון תעסוקתי (תמורת שכר מינימום וזכויות סוציאליות), עוברים קורס מקצועי או משפרים בגרויות, משתתפים בתכנית כישורי חיים ולוקחים חלק בסמינר שנתי ארצי בנושאי תעסוקה והשתלבות בחברה. זאת על מנת להעצימם כפרטים, לגבש אותם כקבוצה ולחזק את מחויבותם לתכנית. השכר שניתן במהלך התכנית וההוצאות הנמוכות הנדרשות מהמשתתפים מאפשרים להם אף לחסוך כסף לעתיד. ההכשרה מאפשרת לצעירים רכישת מקצוע בו ממשיכים לעבוד הצעירים לאחר מכן, רכישת תשתית ללימודים אקדמיים (השלמת/שיפור בגרות ו/או קורס פסיכומטרי) וכן, רכישת מקצוע זמני שיאפשר להם להתפרנס בזמן הלימודים.  יודגש, כי שיעור מסיימי התכנית עומד על כ- 95% ושיעור הנשירה מהלימודים במסגרת התכנית כמעט אפסי.

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל: "מקומם הטבעי של מיזמים כמו תל"מ, המחוללים צמיחה ומעניקים ארגז כלים למוביליות חברתית הוא במשרד לשוויון חברתי. כך מצמצמים פערים חברתיים, כך מקדמים שוויון חברתי אמתי. גאה על הפרויקט החשוב הזה, אשר יעניק לצעירים יוצאי אתיופיה שאינם עולים חדשים הזדמנות של ממש לחולל בחייהם, כלכלית וחברתית. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "לחברה בישראל מגיע ציון נכשל בקליטת עליה. התנועה הקיבוצית מעורבת בתחום הזה עוד משנות ה-30 , ואנו עושים זאת מתוך הכרת החשיבות, גם אם לא תמיד זוכים להכרה ולהוקרה. ב-20 השנים האחרונות, זה תל"ם, ולמרות הקשיים הרבים בהסדרת מעבר הפעילות בין משרדי הממשלה, גמרנו אומר לא לתת לתכנית החשובה הזו ליפול. החזקנו אותה, על חשבוננו, שנה וחצי. אני מברך את השרה ומאחל כי שיתוף הפעולה עם משרדה יאפשר לתכנית הרחבה ואופק רחב".

ראש אגף הצעירים והמעורבות החברתית בתנועה הקיבוצית, אסיף איזק הוסיף: "כשמדברים על מעורבות בחברה פרויקט תל"מ הינו דוגמא לעשייה רבת שנים של התנועה הקיבוצית, גם ברגעים קשים שצל כבד ריחף על הפרויקט. המחויבות שלנו לקהילה האתיופית לא נסדקה! גאים להמשיך את השרשרת לתרומה העצמה והשתלבות של בני העדה בחברה הישראלית. רוצה להודות לצוות תל"מ ולמגשרים הרבים בקיבוצים". 

תגובות

שילוב יהדות אתיופיה בקיבוצים.
בתיה איבו
תבורכו עבור תכנית חשובה ביותר ומרוממת. במקביל יש לבנות בכול ישובי הקיבוצים היהודים גם בתי כנסת.

הוספת תגובה חדשה