דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"המשפחות השכולות הן מגש הכסף"

עוד לפני הטקס המסורתי באנדרטה, קיימה התנועה את המפגש השנתי עם המשפחות השכולות בבית גילאור הסמוך למועצה האזורית מגידו. מזכ"ל התנועה, ניר מאיר ויו"ר סניף יד לבנים הקיבוצי ד"ר אירית בר-נתן הפצירו - "תעזרו בנו בכל דבר ועניין"

"המשפחות השכולות הם מגש הכסף"
אורלי דרור צעידי, בתו של יצחק ז"ל שנפל במלחמת התשה, יחד עם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר

יו"ר סניף יד לבנים הקיבוצי, ד"ר אירית בר-נתן אמרה לבאות ולבאים: "התפקיד שלי הוא לייצג אתכם בארגון יד לבנים, בארגון אלמנות ויתומים ובמוסדות המדינה בעיקר במשרד הביטחון. כמו כן, אני הכתובת שלכם לבעיות שונות בקיבוץ ומוסדותיו. במשרד הביטחון נעשו בשנים האחרונות מאמצים רבים כדי להבין את המערכת הקיבוצית ולהתאים את עצמם למערכת המיוחדת שהיא קיבוץ. ולכן היום משפחה בקיבוץ יכולה לממש את רוב זכויותיה מול משרד הביטחון כמו המשפחות בעיר.
אנו, המשפחות השכולות, קמות כל יום עם זכרו של הבן או הבת, האח או האחות, או ההורה שנהרג והולכות לישון איתו בכל ערב. למשפחות השכולות אין דרך אחרת, אלא להתחזק – בחיבוק, עזרה ועידוד ביחד עם  הזיכרון, ההנצחה, המפגש והיחס החם מהקהילה שלהם."

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר הוסיף: "המפגש הוא קשה לי כל שנה בגלל אופי המפגש ובגלל שאני חלק מהציבור הזה מגיל מאד צעיר. פרום המשפחות השכוחות הוא "מגש הכסף" - לאורך כל חייו הוא משלם את המחיר. לצערי, בתנועה הקיבוצית יש רבים ששייכים לציבור הזה. אני מזמין כל אחד ואחת מכם שמרגיש שהממסד הקיבוצי, הלאומי או המועצתי לא נותן לו תשובה למה שהוא מבקש - אני הכתובת. אל תהססו".

אלי בן שם, יו"ר יד לבנים:  "כשהגעתי לאנדרטת הקיבוצים נדהמתי מכמות הנופלים, שביחס למספרם של בני הקיבוצים באוכלוסייה הכללית היא גבוהה מאוד, וגם במספרי הגיוס לצבא, ואני חושב שלא מעריכים זאת מספיק, ובכלל את התרומה של הקיבוצים למדינה. אנחנו עושים מאמצים לתת שירות יותר טוב לקיבוצים ויש לנו מחוזות גם מחוץ למרכז שאליהם אנחנו מביאים תרבות ופעילות ואני מקווה שהמשפחות מהקיבוצים גם ישתלבו בהם."

נציגת משרד הביטחון, בינה מדזיני, הוסיפה גם היא על הרצון של משרד הבטחון להמשיך ולסייע למשפחות. 

לאחר הדברים האלו דיברו כמה מבני ובנות המשפחות השכולות, ושיתפו את הנוכחים בכאבם העצום שאין לו מרפא.

הוספת תגובה חדשה