דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

החברות והחברים מוזמנים (שוב) לחדר האוכל

20 שנה לא היה לחברי קיבוץ עין-כרמל מקום להתכנס, בשבוע שעבר חנכו חברי קיבוץ עין הכרמל את סוף השיפוץ של חדר האוכל הישן והפיכתו למועדון ומשרדים להנהלת הקיבוץ. קהילה קיבוצית במיטבה

החברות והחברים מוזמנים (שוב) לחדר האוכל
לפני ואחרי. וואו!

"טקס הפתיחה כלל נאומים וברכות כאשר בין לבין הקולית המקומית הטיבה לשיר, אחרי סוף הנאומים שערכו זמן היה ברור שהולכים הביתה למרות שבתוכנית שרהל'ה שרון היתה צריכה להופיע. הפתעת הערב הגיע עם תחילת הופעתה של שרהל'ה, פתאום הבנו ששוב משהו שלא היה לנו עשרים שנה – מקום שכולנו יכולים להיות בו כקהילה קיבוצית. מקום שיחבר את כולנו – ותיקים, צעירים, דור הביניים, בקיצור כולם. אי אפשר היה לעצור את פרץ ההתלהבות שהיה עצור בכולם עשרים שנה. היתה ממש תחושה של מילוי חוסר גדול", כך מתאר בהתרגשות, יו"ר קיבוץ עין כרמל, אבישי גולדפרב, את ההתכנסות הראשונה בחדר האוכל המשופץ בקיבוץ, שהפך אחרי שנים למקום התכנסות לקהילה.

כאמור, עשרים שנים עמד חדר האוכל בקיבוץ כ"פיל לבן" ללא כל שימוש. בעצם, היה לו שימוש, לדברי אבישי גולדפרב, זה היה פשוט מחסן גדול לכל מה שאפשר היה למצוא בחצר הקיבוץ ולאכסן איפשהו.

האבסורד הגדול היה שלאורך כל אותן שנים, לא רק שהפיל עמד באמצע הקיבוץ, לחברי עין-כרמל לא היה מקום להתכנס בו, ואת כל האסיפות והישיבות היו עורכים באחד מבתי הילדים בשיטת "משחק הכסאות" החלפת הכסאות, כך שגם מבוגרים יותר יכולים לשבת עליהם, בכל פעם מחדש.

"בשנת 2009 עין כרמל עשו הסדר עם הבנקים, אחרי שנים ארוכות. קלטנו 60 משפחות חדשות לחברות – 120 חברים חדשים שהצטרפו אלינו", מספר אבישי, "התחלנו להסתדר כלכלית, להסדיר חובות ובעצם לפני 4 שנים אמרנו לעצמנו שאנחנו נמצאים במצב שאפשר לנו לטפל במבנה חדר האוכל. לעשות בחלקו משרדים להנהלת הקיבוץ וברובו - מבנה להתכנסות קהילתית או פרטית".

יו"ר הקיבוץ מוסיף: "זה לא שיצא מה שרצינו, יצא הרבה, הרבה מעבר למה שכולנו חזינו. הבאנו את המקום הזה למקום שאי אפשר לדמיין מה עשו ממנו. הכל כאן ברמה הכי גבוהה והכי טובה. כל מי שעובד במשרדי הנהלת הקיבוץ נכנס עם חיוך שלא היה לפני זה.

ה'וואו' הגדול – אף אחד מחברי המשק שנכנס לחדר האוכל ופוגש את מה שיצא, לא יכול להשאר אדיש למקום".

גם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שהיה באירוע החנוכה לא נשאר אדיש: "מרגש לראות כיצד עוד קיבוץ מתגבר על קשיי עבר ומשלים תהליך שהחל בהתאוששות כלכלית, עבר לקליטת חברים שהצטרפו לקהילה איכותית, ובימים אלו חונך מרכז חברתי כמו זה.

אנשי עין כרמל מעולם לא וויתרו על הקיבוציות והקהילה והשאיפה שלהם להתגבר על כל קושי על מנת להגיע ליום הזה, וכאשר יגעת ומצאת – תאמין!"

אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל: "הדבר החשוב ומלכד קהילה הוא בית חם, מאפשר ועוטף. קהילת קיבוץ עין כרמל זכתה לבית חדש ומלכד ברוח קיבוצית. אני מאחל לחברי הקיבוץ שיהנו מהבית החדש ושיעצימו את קשריהם קהילתיים. בהזדמנות זו אני מבקש להודות להנהלת  הישוב ולאגף המוניציפאלי על הובלה וביצוע בסטנדרט גבוהה, לרווחת החברים, שנה טובה."

תגובות

שיפוץ חדש אוכל ב7,500,000 ש"ח
אנונימית
חדר האוכל אכן פיל לבן,
מחד אלמנות הקיבוץ , היחידים/ות שהגיעו לגיל פנסייה הקיבוץ המתחדש החצוף מונע מהם לקבל תוספת 25% פנסיה בניגוד להמלצות התק"מ ונוהג הערבות ההדדית שהקיבוץ התחייב בו במעבר משיתופי למתחדש. אך הקיבוץ בחוצפתו שורף 7,500,000 ש"ח לשיפוץ חדר אוכל כאשר התקציב שאושר היה 2,500,000 ש"ח בלבד שגם זה סכום חצוף לפיל לבן ומיותר.
נשאלת השאלה לאן "נעלמו" 5,000,000 מיליון.
מי שוב "גזר קופון" בפרוייקט המיותר והנבזה הזה.
די למסיבות, השקר חוגג וגם השחיתות.
אני לא קונה את כל הדיבורים המזוייפים על חדוות השיתוף והנוסטלגייה הקיבוצית השקרית.
הכל הבל הבלים ובעיקר שקרים ושחיתויות.

הוספת תגובה חדשה