דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הורות משתנה בעולם משתנה - ההרשמה נסגרה

יום עיון של "רשת הגן הקיבוצי" מבית התנועה הקיבוצית
יום ראשון, 21.10.18, המרכז להורות משמעותית באשדוד
יום עיון הגן הקיבוצי
  • 9:00 התכנסות
  • 9:30 ברכות
  • 9:45 גילית אבטליון – מטרת המרכז להורות משמעותית
  • 10:15 מי גאון של אימא/אבא? – דור ה-Y מגדל ילדים 
    המרצה: ד"ר תמר אלמוג, החוג ללמידה הוראה והדרכה, אוניברסיטת חיפה, מחברת הספר: "דור ה-Y: כאילו אין מחר"

 תקציר ההרצאה

רובנו מבינים שהצעירים היום שונים, אבל עדיין לא קלטנו עד כמה. מחקר מקיף על דור ה-Y הישראלי (שכבה של צעירים חילוניים שנולדו בשנות השמונים והתשעים של המאה העשרים) משרטט את הדיוקן של הדור הדיגיטלי והגלובלי ביותר בתולדות החברה הישראלית.

בהרצאה יוצגו כמה מממצאי המחקר, בדגש על המאפיינים של עולם התעסוקה הזוגיות וההורות העכשווי. אולי הצעירים מאותתים לכולנו שהגיע הזמן להשתנות ולחפש איזון נכון יותר בין עבודה ומשפחה?

  • 11:15 מעורבות הורים בחברה משתנה: נקודת המבט של מורים והורים
    המרצה: פרופ' אודרי אדי-רקח, בית ספר לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב

תקציר ההרצאה

היחסים בין צוותי חינוך וההורים הם חלק אינטגרלי  משגרת העבודה של בית הספר.  יחד עם זאת, בעקבות שינויים חברתיים מקיפים, יחסים אלו מעוררים חוסר נחת בקרב כוחות ההוראה, בעיקר סביב הגבולות בין בית הספר וההורים, הטומן  בחובו פוטנציאל לעימותים ומאבקי כוח.  בהתבסס על מספר מחקרים, ההרצאה תציג הסבר אפשרי למקורות למתחים הקיימים בין ההורים לצוותי חינוך (בעיקר מורים), ויוצג האופן שבו צוותי חינוך מתמודדים עם הורים. בין השאר ידון, האם לנוכח השינויים החברתיים המקיפים, דרכי ההתמודדות של המורים היא יעילה לקידום יחסים חיוביים עם ההורים. 

  • 12:15 ארוחת צהריים קלה
  • 12:45 שינוי דפוסי העבודה ושיתופי הפעולה בין המערכות המקצועיות להורים, פרקטיקה
    המרצה: פרופ' חנה שחר, מרצה במכללת גורדון וראש צוות חשיבה על חינוך לערכים במכללה. מחברת הספר "חינוך לערכים בתרבות טכנולוגית"

תקציר ההרצאה:

אחד השינויים המתרחשים בעידן בו אנחנו חיים, הוא אופיים של יחסי הגומלין בין ילדים, הורים, אנשי הצוות החינוכי, והקהילה בה הם חיים. דפוסי היחסים הללו כפופים לשינויים חברתיים ותרבותיים דרמתיים ובלתי פוסקים, ומחייבים חיפוש וחשיבה מעמיקים. במפגש זה ננסה לבחון דרכים מעשיות לבניית דפוסים של שיתוף פעולה מועיל ורלוונטי בין מערכות מקצועיות לבין הורים, תוך הבנת התפקיד של כל אחד מהם ביצירת תהליך חינוכי מעודכן ומיטבי. במהלך המפגש נכיר מודל המאפשר חשיבה משותפת ומובנית אודות המאפיינים העומדים בבסיס יחסי הגומלין והשותפות בין אנשי חינוך והורים. המודל יכול לשמש כלי לפיתוח מקצועי של צוותים בתכנון מדיניות שיתוף הפעולה שלהם עם ההורים ועם הקהילה.

  • 14:00 "פורום פתוח, מהלכה למעשה" שיחה כנה בין גננת, אמא, מדריכת הורים ומנהלת מערכת חינוך – בהנחיית גילית אבטליון
  • 15:00 סיום משוער

יום העיון יתקיים במרכז להורות משמעותית באשדוד, רח' ניסן 11.

להרשמה בלבד ותשלום בצ'ק או העברה: לחצו כאן
להרשמה ותשלום דרך האתר: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה