דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דווקא עכשיו - שכונה חדשה בקיבוץ גבולות

דווקא בימים קשים אלו העוברים על הדרום, התקיים השבוע טקס תחילת העבודות לשכונת רימון החדשה בקיבוץ גבולות, השוכן בחבל הבשור. מסתבר שלמרות השריפות ושיגורי הטילים, קיבוצי האזור קולטים חברים חדשים ורבים מתעניינים
דווקא עכשיו - שכונה חדשה בקיבוץ גבולות
תמונה באדיבות קיבוץ גבולות וחברת קורום

את האירוע ארגן הקיבוץ יחד עם חברת קורום, המנהלת את הפרויקט. מדובר בגל שני של צמיחה הנקלט בקיבוץ. על פי התכנון יבנו בו 24 יחידות צמודות קרקע למשפחות נקלטות חדשות, לאחר שבגל הראשון שהסתיים לפני כשנה, נקלטו 22 משפחות צעירות לחברות. כעת הקיבוץ מבקש לחזור על ההצלחה.

באירוע המרגש השתתפו ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני אשר ברך על הפרוייקט וניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ששיבח את העושים במלאכה. מטעם הקיבוץ דיבר יזהר יערי – יו"ר הקיבוץ: "קבוץ גבולות ממשיך לקלוט חברים ולהרחיב את הקהילה בכל שכבות הגיל, בלי קשר למצב הביטחוני אנחנו לא מרגישים כלל חוסר יציבות. משפחות רבות ממשיכות להתעניין בקליטה בקיבוץ. אנו חיים בקהילה ערכית, המקיימת ערבות הדדית, חינוך מעולה, חיי חברה ותרבות, כשמסביב שפע של שלווה וטבע".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: אם רק הייתם נותנים לנו היינו יכולים לבנות בקצב פי שלושה ופי ארבעה יותר מהיר, וכפועל יוצא מזה לקלוט עוד חברי קיבוצים רבים. אני לא מבין במי זה פוגע, זה win-win אמיתי – כל בית שנבנה בקיבוץ, כל חבר שנקלט בקיבוץ זה בית אחד יותר שייבנה בקדנציה של כחלון. לא מבין למה זה קשה איתם? למה זה לוקח כל כך הרבה זמן? ברגע שמכשול הבנייה יוסר נוכל לקלוט עשרות אלפי משפחות בקיבוצים, אם רק יתנו לנו לעשות את זה בדרך שלנו. אני אומר לפקידי הממשלה - אל תנסו להפוך אותנו לשכמותכם, אנחנו משהו אחר. תנו לגיטימציה ותראו שזה מצליח".  

את פרויקט הבניה החדש מנהלת חברת קורום. נמרוד רבר, מנכ"ל קורום, שדיבר בטקס, סיפר על העבודה דווקא בישובים בנגב המערבי: "ימים לא קלים עוברים על האזור. הישובים השכנים סופגים מתקפות, שדות נשרפים. אבל אנחנו לא נותנים לדברים הללו להפריע לנו בהגשמה. אנחנו בוחרים בדרך אחרת. אנחנו בוחרים בבניה, בצמיחה ובהגשמה. הם יורים ושורפים ואנחנו בונים."

הבתים החדשים יבנו על מגרשים בני 500 מ"ר. הבתים מתוכננים על פי מספר מודלים מצומצם בגדלים שבין 125 מ"ר ל 183 מ"ר והקיבוץ מזמין משפחות מכל רחבי הארץ להצטרף לחברות מלאה.

קיבוץ גבולות המצוי בחבל הבשור, חוגג השנה 75 להיווסדו. הקיבוץ הוקם בשנת 1943 כראשון המצפים בנגב ומהווה יעד תיירותי למטיילים ולצפרים מכל רחבי העולם. הקיבוץ מתפרנס מחקלאות, תיירות ותעשייה במפעל "פולימר גבולות". בגבולות מערכת חינוך לגיל הרך ומסגרות חינוך חברתי קהילתי לשעות של אחרי בית הספר מכיתה א' ועד י"ב. ילדי הקיבוץ לומדים בבתי הספר של המועצה האזורית אשכול – "ניצני אשכול" ו"נופי הבשור".

הוספת תגובה חדשה