דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בתל"מ מגלים את-יופיה ומשמעותה של התרבות האתיופית

בסוף השבוע שעבר, התקיים בקיבוץ ברעם אירוע יוצא דופן, ביוזמת משתתפי תוכנית תל"מ בקיבוץ ובנוכחות משפחותיהם
תלמ בברעם

תכנית תל"מ, המופעלת על ידי התנועה הקיבוצית מעל עשרים שנה, מיועדת להעניק לצעירים ישראלים בני העדה האתיופית מסגרת של מגורים ותעסוקה בקיבוץ, כשנה עד שנתיים לאחר שחרורם מצה"ל או משירות לאומי.
במהלך שהותם בקיבוץ, הם משלימים ומשפרים בגרויות, מכינים עצמם ללימודים אקדמאים ורוכשים מקצוע. כל זאת לצד תוכניות העשרה, הכוללות בין השאר השתתפות בקורס כישורי חיים. עם סיום התכנית, יוצאים אותם צעירים לדרכם כשבתרמילם הכלים להשתלב בחברה הישראלית, כבעלי יכולת התפרנסות עצמאית, וכן יכולות למעורבות ותרומה לחברה.תלמ

ההפנינג אותו ארגנו משתתפי התכנית בברעם, כלל שעת סיפור מומחזת לכל המשפחה, בעקבות ספר הילדים "אברה המסע אל הציור", פתיחת תערוכת צילומים של משה דרס– בוגר התכנית אשר התקבל לחברות בקיבוץ לפני כחצי שנה -  בעקבות מסע שורשים שלו לאתיופיה, מפגש עם משתתפי התכנית הנוכחים, ארוחת ערב אתיופית שהוכנה בסיוע משפחות התל"מיסיטים,  ולבסוף, מופע סטנד-אפ "מבוסס על סיפור אמיתי" - המופע של הסטנדאפיסט בן העדה, שלמה 'בייבי-בייבי' שמואל שהינו מופע אותנטי המציג נקודת מבט קומית על החיים בארץ בתור אתיופי ובכלל.

בהפנינג על חלקיו השונים לקחו חלק כל חברי ברעם מצעיר הילדים ועד הוותיקים ביותר. האירוע לכל אורכו התאפיין באווירה חגיגית, מרגשת ומעצימה לכל הלוקחים בו חלק. גם מי שלא יודעים את רזי השפה העברית או האמהרית יכלו לחוש את האנרגיות הטובות שעטפו את קיבוץ ברעם במהלכו.

מקשרי התכנית בברעם (מלווי תוכנית תל"מ מטעם הקיבוץ עצמו), יונתי ענבר ורעות אברמסון, הודו בהתרגשות לכל משתתפי התכנית הנוכחים ולבוגריה שהתקבלו לחברות בקיבוץ ואמרו: "בזכותכם חברי הקיבוץ לומדים להיות אנשים טובים יותר, סובלניים, הרואים את האדם בזכות עצמו כשווה בין שווים ויחד עם זאת שלכל אחד יש את הייחוד שלו ואת השורשים שמהם הוא שאב את הווייתו".

תלמגם יעל ברגיל בזנר, המנהלת הפדגוגית של תכנית תל"מ, התייחסה בברכתה לשורשים מהם באים משתתפיה: "נהוג לומר בעדה כי עץ הצומח יפה לגובה ניתן לזהותו עוד בהיותו נמוך. צוות התכנית רואה את משתתפיה ביום בואם לראיון הקבלה, נבוכים וחוששים מעט, מתלבטים, אך שואפים לצמוח. לחולל שינוי בחייהם. להיות עץ יפה, חזק וחסון כארז. להיות בטוחים בעצמם וביכולותיהם".
יעל הודתה בדבריה לכל אחד ואחת ממשתתפי התכנית, על ההזדמנות שהם נותנים, מעצם בואם אל התוכנית, להיות עדים לקסם שבצמיחתם. להיחשף לשורשיהם, לתרבותם, ללמוד את-יופייה ולצעוד אתם בתל"מ.
עוד הודתה יעל בדבריה לקיבוץ ברעם על פתיחת דלתותיו וליבו למשתתפי תל"מ בפרט ולתרבות האתיופית בכלל והביעה משאלה ואיחול שנוסיף לצעוד עוד שנים רבות יחד בתל"מ, להעמיקו ולהרחיבו לקיבוצים נוספים.

הוספת תגובה חדשה