דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"בפתח השנה החדשה אנו יכולים להביט בנעשה בחצרות הקיבוצים ובתנועה בסיפוק גדול"

"יש לנו הרבה על מה להודות ומה להוקיר. מצבנו הכלכלי והחברתי טוב משהיה אי פעם בעבר. אנחנו ממשיכים לצמוח ולהתחזק, לקלוט ולבנות ולשמור על  אורח חיינו הקיבוצי הכל כך מיוחד. בתי הילדים בכל קיבוצי התנועה מלאים עד אפס מקום, שכונות חדשות נבנות ובתינו הומים מתינוקות"
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, מברך את הקיבוצים בשנה טובה ומקווה לשינוי חיובי גם ברמה הלאומית
צילום: יובל מורן
צילום: יובל מורן

השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, מלווה הפעם בתקווה לשינוי בהנהגת המדינה ובחזרה לדרך הנכונה. לתקווה הגדולה מתלווה חוסר וודאות פוליטי שיכול ללוות את המדינה ואותנו חודשים רבים. עלינו לקוות ולפעול לטוב אך גם להיערך לרע.

בפתח השנה החדשה אנו יכולים להביט בנעשה בחצרות הקיבוצים ובתנועה בסיפוק גדול. יש לנו הרבה על מה להודות ומה להוקיר. למרות ניסיונות בלתי פוסקים של דרג הפקידות ושל משרדי ממשלה לא מעטים לפגוע בנו ולהצר את צעדנו, לעיתים בברוטליות, מצבנו הכלכלי והחברתי טוב משהיה אי פעם בעבר. אנחנו ממשיכים לצמוח ולהתחזק, לקלוט ולבנות ולשמור על  אורח חיינו הקיבוצי הכל כך מיוחד. בתי הילדים בכל קיבוצי התנועה מלאים עד אפס מקום, שכונות חדשות נבנות ובתינו הומים מתינוקות.

הפריחה הגדולה בקיבוצים אינה דבר מובן מאליו. היא מתרחשת בצל מאבקים קשים ומורכבים אותם אנו מנהלים מול המדינה ומול פקידות שבחלקה עוינת אותנו ופועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה להחלישנו ולעיתים אף לחסל את אורח חיינו. הם מנסים אך אנחנו בולמים זאת בנחישות ובהתמדה. בשנה האחרונה ניהלנו שורה ארוכה של מאבקים מורכבים. את חלקם הגדול ניצחנו, בחלקם הפחתנו באופן דרמטי את היקף הפגיעה שניסו להנחית עלינו ואת חלקם אנחנו ממשיכים ומנהלים גם בימים אלה. המטרה שלנו אחת – להמשיך ולאפשר את פריחתם והתעצמותם של כל קיבוצי התנועה – בבניה, בקליטה, במיסוי, בחקלאות, בחינוך הקיבוצי הייחודי, בהבטחת פנסיה הוגנת ומובטחת לחברינו הוותיקים ובשמירה על אורח החיים הקיבוצי – השיתופי והמתחדש כאחד. הפריחה הגדולה בקיבוצים מוכיחה כי כולנו יחד מצליחים לעמוד במשימה בהצלחה – על אפם וחמתם של אלו המבקשים את רעתנו. זוהי עוצמתנו. 

פחד ושיתוק מעולם לא היו ומעולם יהיו תכנית העבודה שלנו. לא כתנועה, לא כקיבוצים, ולא כחברים בודדים. היום, כשמצבנו השתפר לעין שיעור, אנחנו יכולים להסתכל אחורה אל השנים הקשות של המשבר הגדול ולהיות גאים באופן שבו פעלנו בתבונה ובנחישות להוציא את העגלה מהבוץ העמוק שבו הייתה שקועה. כוח הרצון שלנו, העוצמה והנחישות, הערבות ההדדית ובעיקר השותפות של כולנו לדרך ולערכים והחברות המיוחדת הם כולם מקור הכוח שלנו – אז והיום.

במאמץ משותף חילצנו את התנועה כולה, עד אחרון הקיבוצים החברים בה מסכנת הכחדה. רק השנה הסתיים המסע הארוך והמורכב הזה בחילוצם של הקיבוצים האחרונים – זהו הביטוי המובהק ביותר לערבות ההדדית שאנו מקיימים עד עצם היום הזה. כעת, כשאנחנו חזקים מתמיד ועומדים איתנים על הרגליים, הפכנו למטרה מסוג אחר עבור גורמים המבקשים את רעתנו. גם כאן, בנחישות, בסבלנות, בחכמה ועם ניסיון רב שנים בהנהגת התנועה ובסיוע כל הכוחות הקיבוציים הטובים שעומדים לרשותנו, אין לי ספק שנעמוד במשימה.

אני תקווה כי תוצאות הבחירות לכנסת יביאו על המדינה כולה, וגם עלינו כתנועה, מנהיגות לאומית הרואה בנו שותפים לעשיה. במידה ותקום ממשלה ממלכתית כזו, אנו נפעל להיות גורם משפיע בתוכה, למען כלל החברה ולמען התנועה וחבריה. יחד עם זאת, עלינו להיערך גם לאפשרויות נוספות, להקמתה של ממשלה לאומנית או לסיבוב בחירות נוסף שאת תוצאותיו איש מאיתנו לא יכול לצפות. דבר אחד אני יכול להבטיח לכם, בכל אחד משלושת התרחישים הללו, התנועה הקיבוצית תהיה גורם אקטיבי הפועל להשפיע לטובה ועל המציאות להביא את השינוי המיוחל. לא נעמוד מהצד, לא נביט מהיציע. יחד נפשיל שרוולים ונרד למגרש להיאבק ולהשפיע על עתידה וצביונה של המדינה שלנו – כפי שעשינו תמיד בכל שנות קיומנו, כך נפעל ונעשה גם הפעם.

חברינו בקיבוצים על גבול עזה מתמודדים כבר תקופה ארוכה מאוד עם מציאות ביטחונית מורכבת בלתי נסבלת. בחודשים האחרונים, גם חברינו בקיבוצים שעל גבול הלבנון וסוריה חוו התמודדויות ביטחוניות מורכבות. אני מבקש לנצל במה זו ולחזק את ידיהם ולשלוח להם ברכת שלום וביטחון.

בפתח השנה החדשה, אני מבקש לאחל לכל חברות וחברי הקיבוצים בכל רחבי הארץ ברכת שנה טובה, שנה של ביטחון בגבולות, ופריחה וצמיחה בביתנו. שנדע תמיד להתמודד בהצלחה מול האתגרים הניצבים בפנינו ובכוחות משותפים נמשיך ונבטיח את עתידה של המדינה ושל התנועה הקיבוצית. במעשים ולא בדיבורים נמשיך ונעשה את הטוב ביותר עבור עתיד ילדינו.

בשם כל פעילי התנועה הקיבוצית, שנה טובה!

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה