דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

איך בונים טקס מכובד בקהילה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה

יום עיון מיוחד התקיים בשבוע שעבר ביד ושם למובילי טקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה במרחב הכפרי. המשתתפים והמשתתפות למדו על על איך לבנות טקס נכון, רלוונטי ומותאם לקהל.
יום העיון למובילי טקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה במרחב הכפרי

"המלחמה שבתוך המלחמה", זהו הנושא המרכזי שבו עסק יום העיון למובילי טקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה במרחב הכפרי שהתקיים בשבוע הקודם  ביד ושם.
יום העיון הוא פרי יוזמה משותפת ומבורכת של שלושת הגופים: התנועה הקיבוצית - מטה התרבות, תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות .
בבוקר שמשי התכנסו מעל 90 משתתפים - מובילי טקסי יום השואה מהקיבוצים ומהמושבים ביד ושם ליום למידה והעשרה בהובלת ד"ר נעמה גליל, מנהלת מחלקת הדרכה, הנצחה ויחסי ציבור של "יד ושם".

היום החל בסיור במוזיאון ולאחר מכן המשיך בהנחייה על איך לבנות טקס נכון, רלוונטי, מותאם לקהל - מכבד ומכובד. ד"ר גלילי חשפה בפני המשתתפים מגוון תכנים בהקשר של הנושא המרכזי אשר ניתן לשלב בטקסים בישובים, ובנוסף סיפרה סיפורי ניצולים דרך יומנים, תמונות, אמנים ומחקרים שנעשו ביד ושם. המשתתפים נחשפו למאגר העצום והמתקדם של יד ושם, אשר ברובו הגדול פתוח לשימוש הקהל. משתתפי יום העיון הופתעו לגלות עד כמה המאגר מקצועי, ידידותי למשתמש ומאפשר, באמצעות עושר החומרים שבו, לבנות טקס משמעותי ורלוונטי .

יעל רז לחייני וריקי רז ממטה התרבות של התנועה הקיבוצית, ציינו כי הן בטוחות כי יום העיון העשיר את המשתתפים בתכנים ובאמצעים חדשים ולימד אותם על מקומו ומשמעותו של הזכרון בתוך הקהילה, כבוד לעבר ולמורשת ועל חשיבות זכרון והנצחת השואה.

הוספת תגובה חדשה